reklama


31.10. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Rychle a nebezpečně: Americké pony cary propadly v nárazových testech

 

Americké pony cary jsou sice nesmírně rychlé, v bezpečnosti ale mají jisté mezery. Ukázaly to americké crash testy.

Americká organizace IIHS obvykle neprovádí nárazové zkoušky u sportovních aut. Protentokrát ale udělala výjimku, když letos otestovala bezpečnost tria pony carů, Chevroletu Camaro, Dodge Challenger a Fordu Mustang s osmiválcovými motory. Jejich výsledky však příliš nepotěšily, ani jeden z nich nedosáhl na cenu Top Safety Pick, kterou dostávají vozy s vysokou úrovní bezpečnosti.

Crash testy organizace Insurance Institute for Highway Safety se proti těm evropským od Euro NCAP v mnoha ohledech liší. Vozy jsou hodnoceny v následujících kategoriích: čelní náraz s malým přesahem, náraz se středním přesahem, boční náraz, pevnost střechy a kvalita hlavových opěrek. Aby dosáhly na hodnocení Top Safety Pick, musí v pěti kategoriích dosáhnout známky „dobré,“ přičemž zároveň musí být vybaveny alespoň základním asistentem prevence nárazu.

Nejblíže hodnocení Top Safety Pick byl mustang, o dobrou známku ho ale připravil výsledek zkoušky čelního nárazu s malým přesahem, kde dosáhl jen na hodnocení „přijatelné.“ Konkurenční Dodge Challenger byl ale na tom ještě hůře, v tomto nárazu dostal známku „mezní.“ Camaro zase o cenu Top Safety Pick přišlo kvůli „přijatelné“ pevnosti střechy a chybějícímu asistentu prevence nárazu. Zkouškou ale prošla ještě minulá generace, protože ta nová nebyla v době provedení testu k dispozici.

Čelní náraz s malým přesahem přitom IIHS považuje za důležitou zkoušku. Test v rychlosti 64 km/h, při které auto narazí do bariéry jen čtvrtinou přídě, simuluje náraz do stromu nebo sloupu. Zkouška navíc testuje i vnější hrany vozů, které obvykle nejsou tak chráněné jako čelní partie. A to se právě ukázalo u challengeru, jehož přední kolo se silou nárazu posunulo až do kabiny, což zmenšilo vnitřní prostor. Data z testovacích figurín ukázaly, že by taková srážka vedla k vážným zraněním nohou řidiče.

„Naši technici museli odmontovat chodidlo figuríny od nohy, aby ji uvolnili. Takové zachycení je poměrné vzácné, v testování čelního nárazu s malým přesahem se to stalo jen pětkrát,“ říká k tomu prezident IIHS Adrian Lund. Zkouška tohoto nárazu přitom do crash testů IIHS byla přidána v roce 2012.

Nejlépe z nárazu čelního nárazu s malým přesahem vyšlo camaro, které bylo dokonce za výsledek pochváleno. Mustang sice dopadl lépe než challenger, při nárazu se ale prolomila střecha, což mohlo ohrozit posádku. Ve finále ale IIHS tvrdí, že hrozba poranění posádky je nízká.

Hodnocení přijatelné v kategorii pevnosti střechy u camara a challengeru autory crash testů také příliš nepotěšilo. Z výzkumů vyplývá, že sportovní auta se při nárazu často převrátí na střechu, a tak je pro ně pevná konstrukce důležitá. Slabší pevnost totiž může být pro posádku nebezpečná.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Štěstí? Sazka otevře první vlastní kavárny Štěstí? Sazka otevře první vlastní kavárny

Lídr na tuzemském trhu číselných loterií, společnost…

Miliardář Krsek kupuje polovinu výrobce papírenských strojů Papcelu Miliardář Krsek kupuje polovinu výrobce papírenských strojů Papcelu

Poloviční podíl v litovelském výrobci papírenských strojů…

CN Invest rozšiřuje portfolio, vychází E15 Premium CN Invest rozšiřuje portfolio, vychází E15 Premium

Nový dvouměsíčník E15 Premium vydává redakce deníku E15.…

 
 


reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Auta v ceně do tří tisíc chtějí objet republiku. Byli jsme na startu Auta v ceně do tří tisíc chtějí objet republiku. Byli jsme na startu

Velké zážitky za minimální náklady - to je smysl expedice…

Hranice tří set padla. První svezení se Seatem Leon Cupra po modernizaci Hranice tří set padla. První svezení se Seatem Leon Cupra po modernizaci

Seat Leon Cupra je možné i nadále kupovat ve třech…

 






 
Zajištění auta proti pohybu: Je lepší ruční brzda, nebo zařazená rychlost? A jak je to s automaty?

Zajištění auta proti pohybu: Je lepší ruční brzda, nebo zařazená rychlost? A jak je to s automaty?

Dnes 18:50

Zajištění automobilu proti pohybu není žádná věda, pár pravidel je ale nutné dodržovat!




Blesk.cz

Poustevník Daniel Hůlka odhalil své plány: Postaví si srub za 2,5 milionu

Poustevník Daniel Hůlka odhalil své plány: Postaví…

Už dva roky žije Dan Hůlka (48) v mobilheimu. Jeřáb mu ho zasadil před jevanský dům do zahrady, kterou tvoří kus…

Nechoďte jen na profláknuté vyhlídky. Takto vypadá Praha ze 7 neznámých míst

Nechoďte jen na profláknuté vyhlídky. Takto vypadá…

Jak vypadá Praha z Petřína či Vyšehradu, ví snad každý. Přitom v hlavním městě existuje několik nepříliš známých…

 

iSport.cz

Trapas fanoušků v Anglii. Omylem poničili autobus vlastního týmu

Trapas fanoušků v Anglii. Omylem poničili autobus…

Fanoušci fotbalistů Crystal Palace omylem poničili autobus svého týmu. Domnívali se totiž, že patří klubu…

Český šampion už letos do Ligy mistrů? Naděje drží AS Řím a Besiktas

Český šampion už letos do Ligy mistrů? Naděje drží…

Tuzemské kluby čtvrtečním vyřazením Sparty z Evropské ligy uzavřely své účinkování v této sezoně evropských…

 

Reflex.cz

Amazon prodává antisemitské knihy zpochybňující holocaust. Na výzvy, ať toho nechá, nereaguje

Amazon prodává antisemitské knihy zpochybňující…

Jad vašem, památník obětí holocaustu v izraelském Jeruzalémě, vyzval společnost Amazon, aby přestala šířit…

Oscary: Příliš černobílé výsledky a pointa pro Trumpa

Oscary: Příliš černobílé výsledky a pointa pro Trumpa

Dodržel-li prezident Trump slovo a opravdu se na letošní Oscary nedíval, musí teď hořce litovat. „Pointu“ v…

 
 
reklama