23.9. 2017 Martin Machala Martin Machala

Rychlé Fordy v Mostě: Mustangy, ještě silnější Mustangy a speciální Focus RS

 

Byl jsem si v Mostě zajezdit s hodně pestrou partičkou od Fordu. Zábava to byla velká!

Poprvé jsem si mohl vyzkoušet Focus RS v ostřejším nasazení, stejně tak osmiválcový mustang, připravena ale byla třeba taky Fiesta ST a pak pár mustangových bonbonků – potuněné kousky od českého specialisty Mustang Evolution.

Nejdřív jsem začal Fiestou ST a musím jen potvrdit hlasy kolegů, které se postupem času nesly boxy - tenhle nejslabší účastník mosteckého fordího blbnutí byl nakonec možná nejzábavnější. Z šestnáctistovky o výkonu 134 kW nešel vůbec žádný strach, jezdilo se jednoduše stylem plný plyn a plné brzdy. Podvozek – na běžné silnici často zbytečně tvrdý, se v Mostě cítil skvěle, netrestal, když jste uprostřed zatáčky ubrali plyn, jenom lehce odsadil zadek. Fakt srandovní autíčko.

A pak jsem už postoupil na vyšší řidičský level, do Focusu RS. Tohle auto jsem zatím řídil jenom jednou velmi krátce a navíc po městě. Tady jsem vzhledem k ultratvrdému podvozku samozřejmě velice trpěl. V Mostě přepínám do okruhového režimu a po zahřívacím kolečku zkouším, co ten čtyřválec 2.3 EcoBoost vlastně umí. Řekněme, že toho umí opravdu dost. Zátah je díky 440 N.m už takový, že jsem na technickém Mostě začínal mít lehce staženou… Jo, jede moc hezky, lineárně, pěkně odspodu, mocně… RS taky slušně brzdilo, v zatáčkách jsem z něj však popravdě měl trochu divný pocit. Čtyřkolka rozdělující točivý moment mezi nápravy, na té zadní soustava spojek, která umí poslat na jedno vnější kolo až sto procent momentu, do toho přibrzďování na přední nápravě… Nemohl jsem se zbavit dojmu, že se tohle všechno v oblouku mezi sebou hádá a Focus RS skoro co metr mění svůj charakter. Chvilku je nedotáčivý, pak zas přetáčivý, potom chvilku jede neutrálně. Může to být samozřejmě hodně rukama, v Mostě jsem s er-esem nestrávil tolik kol, abych s ním spolehlivě našel společnou řeč a poznal, kde se schovávají jeho schopnosti. Třeba bych se s ním nakonec naučil jezdit. Takhle mi Focus RS připadá trochu nepředvídatelný.

Ford oficiálně uvádí modernizovaný Mustang pro Evropu

To osmiválcový mustang s manuálem, tam to bylo naprosto jednoduché – moc plynu a zadek okamžitě vybočil. S tímhle autem by za chvilku jezdilo bokem i řidičské jelito, na výjezdu z pomalých zatáček stačilo jenom víc přišlápnout plyn a mustang se vesele hrnul bokem. Jenom je to prostě obrovské a těžké auto, podvozek na okruh moc měkký a brzdy trochu slabší. Bylo to docela dobrodružství, ubrzdit kymácejícího se mustanga do první šikany mosteckého okruhu. S touhle americkou legendou bych si daleko spíš zařádil někde na letišti, na okruhu byl přece jenom těžkopádnější.

Bonbónky od Mustang Evolution

V Mostě nám bylo vysvětleno, že Mustang Evolution je obchodní značkou firmy Unitesta, která se jinak specializuje na užitková vozidla. Když si ale pan majitel v roce 2008 koupil svůj první mustang, rozhodl se, že začne tyhle americké pony cary upravovat. A dnes to Jan Starosta dotáhl až na vlastní závodní speciál GT4, s nímž nás v Mostě vozil. Bylo to hodně syrové svezení, vlastně doslova, krásný mustang měl v Mostě svou premiéru, auto dali dohromady teprve v předvečer akce. Překvapila manuální převodovka, se sekvencí se prý ale do budoucna počítá.

A pak tu byl ještě jeden okruhový „taxík“. Firmou Mustang Evolution upravený bílý kabriolet, jehož osmiválec to díky kompresoru dotáhl až na 737 koní. V pražských Letňanech si však pohráli i s podvozkem a brzdami, což byla se skokovým nárůstem výkonu změna naprosto srovnatelná. Víc než citelná i z místa spolujezdce, za volantem totiž seděl Martin Prokop.

Je to sice hlavním povoláním soutěžák, v poslední době se čím dál víc specializuje na dálkové rallye, i na okruhu ale zkušenosti má (v jednom z vytrvalostních závodů dělal parťáka Robertovi Kubicovi) a mustang ho evidentně bavil. Pro mě byly největším zážitkem brzdy, v porovnání se standardním modelem daleko účinnější. Jak se těch osmnáct metráků rovnalo do první šikany… Martin s mustangem trochu práce přece jenom měl, plné brzdy z nějaké dvoustovky tenhle kabriolet mírně zneklidnily, stopu však udržel.

Možná jenom, kdyby se uvedené úpravy od Mustang Evolution dotkly fastbacku, bylo by svezení ještě působivější, kabrio se lehce kroutilo.

Edice je tady!

V Mostě jsme si mohli prohlédnout taky jednu moc pěknou novinku u Focusu RS – sadu RS Edition. Tuhle specialitku od Ford Performance poznáte zvenčí podle černé střechy, ve stejném odstínu je i zadní spoiler nebo kryty vnějších zpětných zrcátek, uvnitř pak na sebe RS Edition upozorňuje dvoubarevnými Recary. Určitě hezké, nejdůležitější je však samozřejmě samosvor na přední nápravě. Jsem docela zvědavý, jak tahle přidaná hodnota změní jízdní vlastnosti Focusu RS. Jak jsem napsal, z needičního er-esa jsem byl mírně nesvůj, tak snad se někdy svezu. V Mostě to bohužel neklaplo, nikoliv vinou Fordu… A teď ještě, co za to. Na sadu RS Edition si připravte 111.000 Kč.

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com
Novinář BBC tvrdí, že se stal v Československu terčem komplotu Novinář BBC tvrdí, že se stal v Československu terčem komplotu

Zahraniční zpravodaj britské stanice BBC John Simpson…

Čína odsoudila nové americké sankce proti KLDR Čína odsoudila nové americké sankce proti KLDR

Čína odsoudila nové americké sankce proti Severní Koreji,…

Apple Pay prudce roste, do Česka ale nespěchá Apple Pay prudce roste, do Česka ale nespěchá

Platební mobilní službu Apple Pay v současnosti využívá…

 

Štítky Ford

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda připravuje unikátní mild-hybrid pro celý koncern. Známe podrobnosti! Škoda připravuje unikátní mild-hybrid pro celý koncern. Známe podrobnosti!

V útrobách studie Škoda Vision X, kterou mladoboleslavská…

 





 
Německý autoklub si posvítil na letní pneumatiky, konkrétně na rozměry 205/55 R16 a 175/65 R14.

Německý autoklub si posvítil na letní pneumatiky, konkrétně na rozměry 205/55 R16 a 175/65 R14.

Včera

ADAC otestoval letní pneumatiky: Levné značky se vyrovnávají dražším, obrovské rozdíly i průšvihy se však najdou




Blesk.cz

Zlatého medvěda z Berlína si odváží film Nedotýkej se mě: Podílela se na něm česká produkce

Zlatého medvěda z Berlína si odváží film Nedotýkej…

Zlatého medvěda pro nejlepší film 68. ročníku mezinárodního filmového festivalu Berlinale získal rumunský…

Hvězdy na Česko-Slovenském plese: Gregorová s mladším mužem, Slováček s Gelemovou i chirurg Karla Gotta!

Hvězdy na Česko-Slovenském plese: Gregorová s…

Česko-Slovenský ples patří každoročně mezi nejprestižnější události plesové sezóny, a tak si ho nenechávají ujít…

 

iSport.cz

Uhrinův konec v Boleslavi? Po další porážce ho má nahradit Weber

Uhrinův konec v Boleslavi? Po další porážce ho má…

Mračna se stahují nad Dušanem Uhrinem mladším. Trenér Mladé Boleslavi má po porážce 0:1 s Libercem, už páté…

Zničený Koukal: Je to v pr… Zbytečné tři týdny, nedá se popsat, jak to bolí

Zničený Koukal: Je to v pr… Zbytečné tři týdny, nedá…

PŘÍMO Z KOREJE | Ani nemohl stát, opřel se o zábradlí. A spustil emotivní hodnocení. Upřímné. Tak, jak to umí.…

 

Reflex.cz

Seznamka pro bohaté diskriminuje muže!

Seznamka pro bohaté diskriminuje muže!

Na webu se můžete zaregistrovat do seznamky pro bohaté, kde zlatokopky hledají své sponzory moderními,…

Záhady tajuplných civilizací: Kam zmizely? A žijí jejich potomci?

Záhady tajuplných civilizací: Kam zmizely? A žijí…

Na světě není člověka, jemuž by se za život nepodařilo něco neztratit. Ať už se jedná o předmět menší či větší…