23.9. 2017 Martin Machala Martin Machala

Rychlé Fordy v Mostě: Mustangy, ještě silnější Mustangy a speciální Focus RS

 

Byl jsem si v Mostě zajezdit s hodně pestrou partičkou od Fordu. Zábava to byla velká!

Poprvé jsem si mohl vyzkoušet Focus RS v ostřejším nasazení, stejně tak osmiválcový mustang, připravena ale byla třeba taky Fiesta ST a pak pár mustangových bonbonků – potuněné kousky od českého specialisty Mustang Evolution.

Nejdřív jsem začal Fiestou ST a musím jen potvrdit hlasy kolegů, které se postupem času nesly boxy - tenhle nejslabší účastník mosteckého fordího blbnutí byl nakonec možná nejzábavnější. Z šestnáctistovky o výkonu 134 kW nešel vůbec žádný strach, jezdilo se jednoduše stylem plný plyn a plné brzdy. Podvozek – na běžné silnici často zbytečně tvrdý, se v Mostě cítil skvěle, netrestal, když jste uprostřed zatáčky ubrali plyn, jenom lehce odsadil zadek. Fakt srandovní autíčko.

A pak jsem už postoupil na vyšší řidičský level, do Focusu RS. Tohle auto jsem zatím řídil jenom jednou velmi krátce a navíc po městě. Tady jsem vzhledem k ultratvrdému podvozku samozřejmě velice trpěl. V Mostě přepínám do okruhového režimu a po zahřívacím kolečku zkouším, co ten čtyřválec 2.3 EcoBoost vlastně umí. Řekněme, že toho umí opravdu dost. Zátah je díky 440 N.m už takový, že jsem na technickém Mostě začínal mít lehce staženou… Jo, jede moc hezky, lineárně, pěkně odspodu, mocně… RS taky slušně brzdilo, v zatáčkách jsem z něj však popravdě měl trochu divný pocit. Čtyřkolka rozdělující točivý moment mezi nápravy, na té zadní soustava spojek, která umí poslat na jedno vnější kolo až sto procent momentu, do toho přibrzďování na přední nápravě… Nemohl jsem se zbavit dojmu, že se tohle všechno v oblouku mezi sebou hádá a Focus RS skoro co metr mění svůj charakter. Chvilku je nedotáčivý, pak zas přetáčivý, potom chvilku jede neutrálně. Může to být samozřejmě hodně rukama, v Mostě jsem s er-esem nestrávil tolik kol, abych s ním spolehlivě našel společnou řeč a poznal, kde se schovávají jeho schopnosti. Třeba bych se s ním nakonec naučil jezdit. Takhle mi Focus RS připadá trochu nepředvídatelný.

Ford oficiálně uvádí modernizovaný Mustang pro Evropu

To osmiválcový mustang s manuálem, tam to bylo naprosto jednoduché – moc plynu a zadek okamžitě vybočil. S tímhle autem by za chvilku jezdilo bokem i řidičské jelito, na výjezdu z pomalých zatáček stačilo jenom víc přišlápnout plyn a mustang se vesele hrnul bokem. Jenom je to prostě obrovské a těžké auto, podvozek na okruh moc měkký a brzdy trochu slabší. Bylo to docela dobrodružství, ubrzdit kymácejícího se mustanga do první šikany mosteckého okruhu. S touhle americkou legendou bych si daleko spíš zařádil někde na letišti, na okruhu byl přece jenom těžkopádnější.

Bonbónky od Mustang Evolution

V Mostě nám bylo vysvětleno, že Mustang Evolution je obchodní značkou firmy Unitesta, která se jinak specializuje na užitková vozidla. Když si ale pan majitel v roce 2008 koupil svůj první mustang, rozhodl se, že začne tyhle americké pony cary upravovat. A dnes to Jan Starosta dotáhl až na vlastní závodní speciál GT4, s nímž nás v Mostě vozil. Bylo to hodně syrové svezení, vlastně doslova, krásný mustang měl v Mostě svou premiéru, auto dali dohromady teprve v předvečer akce. Překvapila manuální převodovka, se sekvencí se prý ale do budoucna počítá.

A pak tu byl ještě jeden okruhový „taxík“. Firmou Mustang Evolution upravený bílý kabriolet, jehož osmiválec to díky kompresoru dotáhl až na 737 koní. V pražských Letňanech si však pohráli i s podvozkem a brzdami, což byla se skokovým nárůstem výkonu změna naprosto srovnatelná. Víc než citelná i z místa spolujezdce, za volantem totiž seděl Martin Prokop.

Je to sice hlavním povoláním soutěžák, v poslední době se čím dál víc specializuje na dálkové rallye, i na okruhu ale zkušenosti má (v jednom z vytrvalostních závodů dělal parťáka Robertovi Kubicovi) a mustang ho evidentně bavil. Pro mě byly největším zážitkem brzdy, v porovnání se standardním modelem daleko účinnější. Jak se těch osmnáct metráků rovnalo do první šikany… Martin s mustangem trochu práce přece jenom měl, plné brzdy z nějaké dvoustovky tenhle kabriolet mírně zneklidnily, stopu však udržel.

Možná jenom, kdyby se uvedené úpravy od Mustang Evolution dotkly fastbacku, bylo by svezení ještě působivější, kabrio se lehce kroutilo.

Edice je tady!

V Mostě jsme si mohli prohlédnout taky jednu moc pěknou novinku u Focusu RS – sadu RS Edition. Tuhle specialitku od Ford Performance poznáte zvenčí podle černé střechy, ve stejném odstínu je i zadní spoiler nebo kryty vnějších zpětných zrcátek, uvnitř pak na sebe RS Edition upozorňuje dvoubarevnými Recary. Určitě hezké, nejdůležitější je však samozřejmě samosvor na přední nápravě. Jsem docela zvědavý, jak tahle přidaná hodnota změní jízdní vlastnosti Focusu RS. Jak jsem napsal, z needičního er-esa jsem byl mírně nesvůj, tak snad se někdy svezu. V Mostě to bohužel neklaplo, nikoliv vinou Fordu… A teď ještě, co za to. Na sadu RS Edition si připravte 111.000 Kč.

Spolupracujeme s TipCars.com
Musk: Uplynulý rok byl nejtěžším a nejbolestivějším rokem mé kariéry Musk: Uplynulý rok byl nejtěžším a nejbolestivějším rokem mé kariéry

Zmírnit extrémní pracovní nasazení Elona Muska se již…

Čínské aerolinky se stávají novým mostem na Východ, těží přitom z mohutných dotací Čínské aerolinky se stávají novým mostem na Východ, těží přitom z mohutných dotací

Během pouhých čtyř let se může čínská letecká doprava…

Záplavy v jižní Indii uvěznily tisíce lidí, mrtvých je přes 350 Záplavy v jižní Indii uvěznily tisíce lidí, mrtvých je přes 350

Jihoindický stát Kérala se potýká s katastrofálními…

 

Štítky Ford

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Zpověď českého řidiče, kterému Volvo XC60 zachránilo život Zpověď českého řidiče, kterému Volvo XC60 zachránilo život

Volva na aktivní a pasivní bezpečnosti staví už roky svůj…

 





 
Vehma Torrero mohlo být superluxusní SUV: Co mělo společné s Nissanem GT-R?

Vehma Torrero mohlo být superluxusní SUV: Co mělo společné s Nissanem GT-R?

Včera

Vehma International coby součást skupiny Magna na sebe v roce 1988 upozornila konceptem superluxusního SUV Torrero.




Blesk.cz

Módní téma týdne Františky: Ošidné hry na ledovou královnu

Módní téma týdne Františky: Ošidné hry na ledovou královnu

Na hogo fogo parties nejsou jen slavní, jež povinnou atraktivnost akce víceméně jistí. Většinu hostů naopak…

Nový iPad se inspiruje iPhonem X. Ikona v iOS 12 prozrazuje, že přijde o tlačítko Home a tlusté rámečky

Nový iPad se inspiruje iPhonem X. Ikona v iOS 12…

Nová generace iPadu Pro je vedle nového iPhonu jednou z očekávaných novinek podzimní prezentace Applu. A vypadá…

 

iSport.cz

Defenzivu Alavésu prolomil až Messi, Barcelona vyhrála 3:0

Defenzivu Alavésu prolomil až Messi, Barcelona vyhrála 3:0

Lionel Messi nasměroval v prvním kole španělské ligy fotbalisty Barcelony k vítězství 3:0 nad Alavésem.…

SESTŘIH: Slavia - Jablonec 0:2. První ztráta, Škoda nedal penaltu

SESTŘIH: Slavia - Jablonec 0:2. První ztráta, Škoda…

Fotbalisté Slavie poprvé v sezoně Fortuna ligy ztratili, a hned z toho byla porážka s Jabloncem 0:2. Sešívaní po…

 

Reflex.cz

Putinova účast na svatbě rakouské ministryně zahraničí byla označena za „provokaci evropských rozměrů“

Putinova účast na svatbě rakouské ministryně…

Ruský prezident Vladimir Putin si v sobotu odpoledne zatančil s rakouskou ministryní zahraničí Karin Kneisslovou…

Největší džihád je spravedlivé slovo nespravedlivému vládci. Co je džihád a proč ho islám nechápe jen jako násilí

Největší džihád je spravedlivé slovo nespravedlivému…

Džihád – arabské slovo, jež ve spojení s islámem vyvolává v mnoha lidech hrůzu a odpor. Kritici islámu používají…