V Česku jsou dlouhé úseky dálnic a tunelů, na kterých zejména za mokra sundejte nohu z plynu. Jejich povrch je místy tak hladký, jako by po nich právě přejela rolba na úpravu ledové plochy! Proč? Kdy to skončí?
největší sranda je, když se z tohoto povrchu dělají záplaty. Jezdím v místě, kde je takováto záplata na vnitřní straně zatáčky, přesně ve vrcholu. Za deště umí připravit krušné chvíle, i když o ní člověk ví a přizpůsobí rychlost
Tam kde jsou potreba se nestavi, tam kde nejsou potreba se stavi, kdyz se postavi tak se zacne bortit, kdyz se zacne rozpadat tak ji neumime opravit - a stale se do toho sypou miliardy.
jj tam, kde se dalo jet před opravou 130 je po opravě 80, protože to klouže a nejhorší je, že za nehodu může řidič a ne ten, kdo tam vybudoval kluziště 8-s
h@vno. za toho neskutecneho lijaku jsem tam osobne jel a bez problemu projel. jede se po tom povrchu za mokra uplne normalne. tehdy ale nebylo jenom mokro, tehdy po silnici tekly potoky vody a za nehodami byl prachsprosty aquaplanning, kdy pneumatiky nedokazaly vsechnu vodu vytlacit. zadny kluzky povrch s tim nemel nic spolecneho. svadet takhle brutalne lidskou blbost na dalnice, to me pos€r.
částečně máš pravdu, ale když někde můžu dát plnej plyn na 1. převod a auto se rozjede a o pár metrů dál na jinak starém asfaltu to hrabe i na 2. převod tak tam asi rozdíl bude že...
to urcite, ale z vlastni zkusenosti vim, ze za mokra problem dela hlavne blaticko od zemedelcu vytazene na silnici (nebo treba na podzim rozbahnene listi ze stromu, apod.) hodne klouzou kocici hlavy obecne (pochopitelne zejmena ty namokle) a nejvetsi problemy vznikaji prave tam, kde se ti nahle kumuluji ruzna uskali spolecne (hrboly + koleje + voda, apod.) hladky a konzistentni betonovy povrch je absolutne nezaludny. a jeste je setrny k opotrebeni pneumatik a jiste bude mit i relativne nizky valivy odpor. a jak jsem psal, problem na konci cervna byl uplne jinde nezli v betonu dalnice.
Po okruhu jezdim denně (D0) a největší problémy jsou způsobeny totálním přetížením úseku D5 - K Barrandovu. Jezdí se tu na kufrech a když do toho sprchne, tak už to lidi prostě nedobrzděj. Faktem ale je, že ten povrch opravdu víc klouže.
Tohle potvrzuju = i když tam nejzdim denně. Osobně bych chtěl pokecat s ultrablbama co úmyslně naplánovali 2 pruhy do míst kde i 3 by možná byly málo >:D
Nejlíp tak v zvukově izolovaný prostoře oni přivázaný a já přiměřenou výbavu [odkaz] >:-[]
Dostatečnej počet pruhů s kvalitnim povrchem co do kvality i trvanlivosti místo úzký dálnice s nekvalitnim povrchem = krátkej pokec a pro příště by to bylo vyřešený ;-)
Než se otevírala nová část okruhu, dělal se tady na tom kousku novej povrch. Tehdá nestihli vykoupit pozemky a proto tam jsou jen dva pruhy i když v plánech byly tři. To je hold byrokratistán.
Používaj jí i u opravy D1 = takže až jednou skončí = původně to mělo bejt příští rok ale Ťokova parta z ŘSD už oznámila že přesto postupovala správně a udělala všechno včas příští ani přespříští rok to určitě nebude [odkaz] Letos je to skoro za hranici únosnosti začnou plánovat v přetíženejch částech ten 3 pruh. Proč to dělat levnějš a efektivnějš když to de dráž a roky kolon a omezení prodloužit na 2násobek ;-\
Aneb draze pro stát plátce daní, násobek koplikací pro řidiče, násobek roků oprav a rekonstrukcí ale mě víc do kapsičky nebo naopak = jasná volba :yes: >:-[]
D1 budou rekonstruovat jak tomu řikaj ca 10 let = no a pak přijde to místama prostě nutný rozšíření = protože D35 neni a asi hned tak nebude. Takže dalších 5-10 let? :yes: >:D
No někde to de udělat současně = to znamená levnějš a taky rychlejš. Nová 3proudá dálnice Norimberk Frankfurt nad Mohanem = vzor jak to Ťokovci nikdy neudělaj = míň práce míň peněz o roky míň obtěžování řidičů = to nikdy tak slibujeme
Vaše ŘSD >:D
Hele, ty hyperpí*o, a víš, že Ťok za způsob rekonstrukce D1 vůbec nemůže? On v době, kdy se to vymyslel, ministrem nebyl. A nebyl dokonce ani nikdy v ŘSD...
Uznávám, že blbost státních úředníků je bezmezná a to co se píše v článku je jistě pravda. Nicméně je potřeba brát v potaz, že řidič určuje kolik je za dané situace adekvátní bezpečná rychlost. Jestli to neumí, měl by vrátit řidičák. Tam kde se dá na suchu jet 200 se holt za mokra musí třeba 80 a za sněhu na vozovce třeba jen 60, tak to prostě je. Osobně když vidím, že leje a asfalt je nic moc, tak radši uberu, abych to někde nevyvěsil. Dojímají mě pak nářky zoufalců, kteří to kulí 130 za všech okolností a diví se že skončí namotaný ve svodidlech.
Takove moudre rady se davaji snadno, ale na ceskych "taky dalnicich" neplati. Sam jsem na skvele D1 rozstrelil auto i v rel. slabem desti po tom co proste krizem cez dalnici tekl potok vody tam kde jej clovek absolutne neceka (podle intenzity deste byla jinak dalnice jen mokra, nikde nestala voda). To pak tezko svadet jen na ridice, anebo ano, jde to na ridice svest, ale to pak jedine s tim ze vsude pri sebemensim sprchnuti pojedu na dalnici 80 protoze "dalnice v CR stavet neumi a co kdyby byl za rohem dalsi potok".
PS: Podobny zazitek, jen tentokrat jiz ocekavany, jsem zazil i na jiz zrekonstruovane casti D1. Taky slaby dest a taky snad 4-6m usek kde tekl krizem cez vsechny pruhy proud vody. Lahudka.
Prosím tě a kolik si jel, že tě voda tekoucí přes vozovku dokázala takhle rozhodit? Mě se stalo už mnohokrát, že si auto na dálnici prohráblo nebo jsem pár desítek metrů plaval ve vyjetý koleji, ale že bych se měl kvůli tomu vybourávat? To se mi ale stalo pokaždý když jsem jel jak čuně a čekal jsem to. Přeci jen ve 110 km/h už takovou větší louži pneumatika nedokáže odvézt a plaveš. Jezdit za deště i po dálnici víc než 100 smrdí průserem. S tím nic nenaděláš.
Ale nadelas, staci pri stavbe dalnic premyslet, premyslet i o tom jak z ni odvest vodu a ne to delat dal jako na vychode. Ten den jsem jel z DE kde jsem za stejneho, nebo spis jeste trochu silnejsiho, deste jel i dost nad cesky limit, jezdim tak pravidelne, on tak totiz jezdi beznej nemeckej provoz kterej se s trochou vody hned nezastavi a svete div se v DE jsem neskoncil ve skarpe ani ja a statisticky tak nekonci ani zavodnici kolem me (na ujete kilometry mensi nehodovost nez na dalnicich v CR). Jenze to pak clovek prekroci hranice a najednou potok na dalnici je neco s cim ma pocitat. Ano, kdyz se k tomu stavis takhle, pak to byla moje blbost, je ale zvlastni ze nekde tu dalnici umi postavit tak abych za tu svou blbost nezaplatil, resp. aby o blbost v takovem pripade ani vubec neslo.
Ale umime stavet dalnice kvalitne..ale pokud by to mu tak bylo, bohuzel by jisty okruh lidi nemastil kapsy, tak solidne jako si je masti dosud..musim rici,ze s kvalitou silnic..jak novych tak opravovanych to jde hodne z kopce..ale primarne v Cechach ...na Morave se mi nove komunikace zdaji jiz radu let kvalitneji delane..
.... že to stavíme kvůli korupci draze, to se obecně ví.... co se dá dělat.... Že ale český úředník klidně ohrozí i bezpečnost řidičů, to je vážně smutné.... :no:
Souhlas. Jen nechápu, proč autor používá název nikaragujského okresu chesco pro Českou republiku. Doporučuji novinářům nahlédnout do ústavy České republiky, §1.
Jizda po nich zvlast pri vetsi hustote provozu pripomina zbesily uprk tesne na sebe nalepenych maqoru. K tomu rozkopane useky, jezdit po dalnici uz neni zadna vyhoda. Kdyz muzu tak se ji vyhnu a to je skoro vzdycky.
Pokud se bavime o D1 (predpokladam, ze se mluvi o CR :-) ), pak zcela jiste.
Ale napr. dalnici D10 jezdim moc rad, temer nikdy zadny problem.
Samozrejme je to o hustote provozu, ale proste takhle obecne to prohlasit jekravina.
Tohle je výsledek totálního šlendriánu a korupce kolem stavebnictví a dopravy. Není to jen tohle, ale zejména dnešek. Ministrem je bývalý ředitel Skansky (Ťok), zakázky dokola dostávají stejné firmy, ač dělají nekvalitně a se státem se soudí....nejvíc Eurovia. Každý kolem Ostravy věděl, že pod dálnici dávají šrot, staré pneumatiky a odpadky....a dodnes za zvlněnou dálnici nenesou zodpovědnost a soudí se. A mezi tím opravují D1 na x místech, aby cestování bylo ještě nepříjemnější.
A pokud vyhraje ANO volby, bude to dál pokračovat, Ťok bude dál ministrem, možná rozrýpají dálnici na ještě více místech (více zakázek). Člověk jede ráno v 8 na D1...objevují se první dělníci, dávají si kafe. Ve 2 odpoledne se vracím a už tam není ani noha. A novináři o tom nenapíšou, nemůžou...jejich majitel Bureš kritiku do vlastních řad nedovolí.
"Každý kolem Ostravy věděl, že pod dálnici dávají šrot" ... ano, a věděl to i stát (=stát to přikázal). Tzn. nevím proč házet vinu jen ne Eurovii. I když je pravda, že stavební firma nesmí ze zákona postavit stavbu nesplňující normy.
A že tu staví stále stejné společnosti? Ano, jenže ono to jaksi ani jinak nejde. Je tu pár společností, které jsou schopny stavby realizovat - Metrostav, Skanska, Strabag, IMOS, OHLŽS, ... Je pak jasné, že tyhle firmy budou opakovaně ve státních zakázkách figurovat. A to opravdu není problém.
Stát by si měl spíše hlídat a dohlížet nad kvalitou prováděných prací, a TO JE PROBLÉM. A smluvně by měl mít silnější postavení, tj. např. v zadávacích podmínkách směřovat zadání tak, že se může zůčastnit firma, která nevede se státem žádné soudní řízení ohledně provedené stavby atp., myslím že by něco takového mohlo projít. Takže by se pak velké firmy měly spíše zájem dohodnout mimosoudně tak, aby se mohly účastnit výběrových řízení.
Dálnice by měli stavět a provozovat soukromníci a bylo by po problémech. Jinde ve světě to jde, ale u nás ani omylem. Ono by totiž hodně soudruhů a kámošů přišlo o "kšeft"! A o to tady jde až v první žadě, že? Však oni to daňový poplatníci zase "zatáhnou".
Píšeš hezky, jenže... zákon o veřejných zakázkách nic podobného dlouho neumožňoval a ani ten stávající není o moc lepší. Alespoň zavádí něco jako "blacklist" firem, jenže i do něj je možné dávat teprve po zakázkách vypsaných od účinnosti nového zákona, tj. říjen 2016.
A pak... za tabulkový státní plat kvalitního odborníka neseženeš a na jeho zaplacení ti zase pán minister nedá prachy. A když už je dá, sejme tě NKÚ za to, že si platíš drahého odborníka, když máš vlastní stavební odbor a odbor dozoru. Nějaké argumenty kvalitou nebo něčím podobným NKÚ vůbec nezajímají (vlastní zkušenost s jejich prací). A tak se motáme v kruhu a těží z toho akorát zase ty firmy, které oj€bávají na všech frontách.
na D1 vidím robotníkov aj pred 6h rannou.
chcelo by to skusit aj iné stav. firmy zo zahraničia ,ale miestna stavebná lobby im nedovolí ani ťuknúť (alebo ťoknúť ? )
Podobne to je ale aj v zahraničí,priatelia zo SMP boli vyšším vedením donútený ísť pomáhať so stavbami mostov do PL a tam tiež natrafili na miestnu mafiu a pekne si to tam "užívali" ako vravel ich oblastný riaditeľ.
Blbost.
Dokončuje se obchvat Třince a stavějí to Portugalci. Teda začali. Během stavby firma zbankrotovala a dokončují to pod jejich hlavičkou Poláci. Za co nejméně peněz. Ještě to není hotové a už se rozpadají mosty.
Zahraniční firmy nás nezachrání, největší zlo je kritérium ceny při výběrovém řízení.
Také úroveň stavebního dozoru ŘSD je tristní, ti lidé snad ani nejsou stavaři.
Tak prý je nešťastné, že jediným kriteriem u zakázky je cena. A to je takový problém dát do kriterií při zadávání zakázky dát do požadavků pár parametrů navíc? Např. každý cement má určitě měřitelné parametry, takže nebude problém rozlišit mezi cementem kvalitním a levnějším nekvalitním a do výběrového řízení nastavit parametry takové, aby levnější cement nešlo použít.. To je chyba zadavatele, že umožňuje stavbu něčeho, co za pár let dopadá tak jak dopadá..
Ano, přesně o tom mluvím, nastavit kriteria tak, aby kvalita mizerná být nemohla.. Např. použití kvalitního cementu. Pokud použijí nekvalitní (s parametry neodpovídajím zadávacímu řízení), pak pokuta + náprava a ony by si to ty stavební firmy rozmyslely..
Jenže materiály je jen jedna část, že... Druhá je kvalita provedení. Navíc spousta výrobců (i stavebních materiálů) příslušné certifikáty samozřejmě má, i když kvalita je mizerná. A ty si v zadání nemůžeš nastavit, že chceš tvarovky, nebo třeba dlažbu výrobce XY...
Všichni vědí, že zákon o zadávání veřejných zakázek je prostě špatný a v důsledku vede k nekvalitním výstupům, ale nikdo s tím nic v důsledku neudělal a neudělá. Přišly pouze kosmetické změny.
Kvalita použitých materiálů i prováděných prací se pak samozřejmě hlídat dá. Ale i když firma staví špatně a nekvalitně, tak už zakázku má. A nějaké sankce? Ty ti nikdo dobrovolně nevyplatí a můžeš se soudit... A i když dáš firmu k soudu, tak jí nic nebrání vysoutěžit opět další zakázku a když bude nejvýhodnější, tak ji prostě musíš vybrat.
chcelo by si to poriadne ošéfovať záručné a pozáručné opravy a hlavne človek ktorý si to preberie (za štát) nech potom nesie aj hmotnú zodpovednosť!!
Skús nieco robiť pre Metrostav-20% zádržné na 7rokov a také zmluvy,ze sa na to je lepsie vy.rať.
Na základní kámen první dálnice postavený a provozovaný soukromou zahraniční firmou poklepal premiér Zeman skoro na den před 18 lety [odkaz]
Usazenim Ťoka z ANO jednoho z party [odkaz] co tu ovládla stavbu dálnic se stav skvěle zakonzervoval = podle průzkumu jeho parta na podzim vyhraje volby :yes: >:D
Ťok ministrem dopravy forever = aneb my tu žádný cizáky stavět kvalitnější a levnější dálnice nenecháme >:-[]
Nejlevnější cenu nemusí vybrat. Místní mafie mají páky na ministerstvu a ti pak "jakože" najdou nějaké nesrovnalosti v nabidce a je vymalováno. Přesně tak to udělali Italům s opravou na D1.
Kvalitu materiálu specifikuje zadavatel už v podmínkách soutěže (ať už přímo, nebo tím, že výrobek/stavba musí splnit konkrétní vlastnosti), takže to nejde dát do hodnotících kritérií. Na mnoho akcí se i kritéria blbě vymýšlí. Problém je spíš v tom, co píšu výše. Stát nemá lidi, kteří by mu tu kvalitu ohlídali (a nebo je v tom pak úmysl a korupce, ale to je jiná stránka).
Dělal jsem už docela dost zakázek v různých hodnotách a není pravda, že se musí vždy jít jen na nejnižší cenu. Ale dlouhou dobu musela cena tvořit minimálně 50% bodů v hodnotících kritériích. Teď už to být nemusí, jenže o to hůř se pak kritéria obhajují.
tak takhle idiotsky clanek jsem tu uz dlouho nevidel...
silnice klouze, kdyz je na ni snih nebo led. tam hraje roli jemna struktura vyhlazeneho povrchu v tom smyslu, ze staci i jinovatka nebo poprasek, zatimco na drsnejsim povrchu silnice musi byt obojiho vyrazne vice. ale na mokry povrch mame preci pneumatiky s odvodnymi kanalky a popisovana situace z konce cervna, kdy jsem osobne prazsky okruh projizdel za toho nejhustsiho lijaku, byla specificka tim, ze po silnici tekly potoky vody a i moje zcela nove letni pneu dostavaly v urcitych mistech aquaplanning v rychlostech kolem 80 km/h. vse dano samozrejme mnozstvim vody, nikoliv jemnosti betonoveho povrchu. na sve 500 km dlouhe ceste (tam a zpet) jsem ten den vystal 4 kolony a videl pet nehod. pouze jedina byla na tomto betonovem useku (v jednom smeru). vse ostatni bylo na klasickych asfaltkach. a uprimne, jel jsem to jen proto, ze to byla dlouhou dobu dopredu domluvena schuzka se zakaznikem a i tak to byla pekna blbost se do toho sileneho deste poustet, protoze kdyz uz mi na celni sklo pres svodidlo z protismeru letaji gejziry vody od protijedoucich aut, tak je fakt urcite rozumnejsi zustat doma. jako obvykle, problem nebyl v silnicich, ale v ridicich. a kdyz uz bych mel na problemy silnic v tomto pocasi ukazat prstem, pak jsou to vyjete koleje v asfaltovych silnicich, v kterych se drzi vetsi mnozstvi vody a prirozene zpusobuji nahly aquaplanning zejmena pro piloty na slickach (coz byva spatnym zvykem sporiveho ceskeho zavodnika). za deste jsem za betonku vzdycky rad (podminky jsou v ramci situace nejpredvidatelnejsi / nejkonstantnejsi).
Re: tak takhle idiotsky clanek jsem tu uz dlouho nevidel...
Proč tyhle průsery pokaždý vokecáváš? Je to po xy-tý co bráníš chyby ŘSD. Bacha tenhle dokonce přiznali a změnili používaný technologie
Viz já včera 9:12 k nejúchylnějšim případum patří D0 kde to klouže od začátku a je to tak moc zlý že rychlost chtěli snížit eště před otevřenim :yes: >:D
To nemluvim o Radotínskym mostu kterej se hejbe = naštěstí ne tolik jako loni v prosinci otevřená = dodnes zavřená = část D8 :yes::yes::-)
K estakádě Prackovice máš nějakou vtipnou verzi že v tom je ŘSD nevinně? ;-)
Re: tak takhle idiotsky clanek jsem tu uz dlouho nevidel...
To jo narozdíl od Prackovický estakády se má hejbat. Realita je že se hejbe míň než ta estakáda ale zato asi díky těm pohybum praská = což je naopak hodně v nepořádku ;-)
Na D8 je to tak špatný že ani druhej náhradní termín otevření neuspěl = a to do podloží nalili další tisíce tun betonu. Tam to možná vypadá navěky na jízdu jednim pruhem >:-[]
A trhliny na Radotínskym mostě nejsou dobrý ale zatim lepší než ta klouzající nekvalitní vozovka mimo něj. Na nátlak politiků tam aspoň na začátku bylo 130 km/h = ta trasa vyšla 1 a čtvrt miliardy na km = to je fakt trapný když pak na tý dálnici je maximálka 80 km/h = a na okolních okreskách 90 :yes: >:D
Možná bych nebyl tak kritickej kdyby z těch prošustrovanejch miliard kousek šel ke mě :-)
Re: tak takhle idiotsky clanek jsem tu uz dlouho nevidel...
Jo, já bych taky nebyl nasranej, kdybych tam furt nemusel stát v zácpě nebo to objíždět..... Hold tři pruhy se v Čechách na dálnici asi ještě dlouho nosit nebudou....
Re: tak takhle idiotsky clanek jsem tu uz dlouho nevidel...
??? jako byt neschopny za volantem a hazet to na rsd, to je tvoje taktika? ... notabene kdyz si tady nekteri svorne stezujete na jednu z nejlepsich silnicnich staveb, kterou tady v cr mame. to mi hlava fakt nebere... jinak na d5 od plzne k hranicim se jezdi uz dvacet!! let a nikdo si nikdy na kluzky povrch za deste nestezoval a ani nehodovost na teto dalnici nic takoveho neindikuje. hadam, ze na d0 to bude obdobny, problem pouze s intenzitou dopravy. apropos, nemam sebemrskacskou potrebu zatracovat vse ceske jako nekteri z vas.
Re: tak takhle idiotsky clanek jsem tu uz dlouho nevidel...
Hádáš blbě = D5 je výjímka kdy se u nás postavila dálnice levně rychle a docela kvalitně. Pak Ťokova parta zrušila Zemanem podepsanej PPP projekt opakovaně vystrnadila další zahraniční firmy s lepšíma nabídkama jak tu správně padlo a stavěj předražený šmejdy = jako například brutálně předraženou D0 ;-)
Ten kluzkej povrch a na dálnici s cenou jeden a čtvrt miliardy za kilometr s rychlostí omezenou na 80 km je realita = stejně jako že na okolních historickejch okreskách se jezdí 90 km/h :yes::yes: >:-[]
Jediná nejistota je proč ty prokázaný prasárny bráníš? Pracuješ tam? Máš z toho nějaký prachy? Ok = to sice neberu ale aspoň chápu :-)
Co ta prackovická estakáda? Vymyslel si nějakou bajku proč jí neotevřeli pro otevření a jezdí se doteď = i přes další 2 termíny otevření furt jednim pruhem? ;-)
Re: tak takhle idiotsky clanek jsem tu uz dlouho nevidel...
Holka zlatá, Ty jsi zase ten článek nečetla (nebo nepochopila), viď? Jasně se tam píše, že stejný způsob finishingu byl použit i na dálnici D5, která vzhledem ke svému stáří je dávno vylejkaná jak zrcadlo také.
Na okruhu (D0) je rychlost omezena na 80 km/h jen v tunelech, na mostech (asfalt) pak na 100km/h a v některých úsecích kvůli hluku (dodatečné stížnosti) tuším na 110 km/h. Že by byla rychlost omezena paušálně na 80km/h kvůli povrchu je Tvoje fantasmagorie.
Poznámku o práci pro státní správu, potažmo RSD přeskočím s tím, že už jsem Ti tu opakovaně psal, že nejsem žádný úředník. Pracuju pro nadnárodní koncern z oblasti automotive,
Prackovickou estakádu si řeš s někým jiným, asi je blbě postavená. Já mluvím o tom, že na D0 za monzunu z 29.6. si namleli hubu pouze volové, co nedokázali zpomalit na přiměřenou rychlost ve zcela extrémních podmínkách, kdy silnice byla plná vody a s povrchem jako takovým, to nemělo vůbec nic společného. Rovněž jako schopný a vyježděný řidič musím konstatovat, že betonový povrch (např. D0) bez principiálních neduhů jako jsou různé výmoly nebo koleje je za mokra výrazně bezpečnější právě proto, že není vůbec záludný.
Jak kloužou časký silnice není nic proti tomu, jak se uměj blejskat ty hnědý chorvatský a bosenský vápencový silnice - letos jsem nad Makarskou po přeháňce nemohl vyjet příjezdovou cestu od apartmánů ;-\
Na druhou stranu, asfalt je to jistě kvalitní :-)