No tak niekedy nie som si istý, či počítať aj Roomster za MPV alebo nie. Faktom je, že najviac sa kupuje ako malý užitkáč do firiem. Väčšiu výpovednú hodnotu by možno mali oddelené tabuľky OA a LUV. Inak sú, s výnimkou C3 Picasoo, v tabuľke už len dosluhujúce starinky, uvidíme budúci rok, či zamieša karty Kia Venga, alebo pribudne ešte niekto nový. Celkovo je pokles trhu malých MPV výrazný, Meriva už tiež potrebuje nástupcu, dočkať by sa mal aj Matrix, no a Modus, teakosi neoslovil, slabý dôraz na priestor a interiér z plne recyklovateľných materiálov nezabrali. Nepomohlo ani "Grand" predĺženie, tu sa nový model až tak pýta.
O triedu vyššie je to iná pesnička, Renault ponúka vynikajúce auto za výnimočnú cenu, a je vidieť, že to tak funguje. Majster pohodlia C4 Picasso hrá tentoraz druhé husle, aj keď, čo sa kvalít týka, rozhodne nezaostáva - iba sa nepredáva za tak výhodné ceny. Logan MCV ani Tourneo Connect do tejto kategórie rozhodne nepatria, a už by bolo vhodné ich z tabuliek vymazať. Takisto je diskutabilné zaradenie P3008, ktorý sa všade uvádza ako croosover, a nie ako MPV.
Veľké MPV sú, ako sa zdá, tiež na ústupe.
Prví dvaja - S-Max a Multivan sú ale až tak rozdielne autá, že sa tiež natíska otázka, či patria do jednej triedy. Podobne Viano. Nie som si istý, či práve tieto modely navzájom konkurujú. Je to na úvahu. ;-)
mňa v tabulke zaujala Xsara Piccaso - stále sa drží v predajo zhruba na úrovni noviniek z Japonska. Určite sú tam výhodné cenové podmienky, ale aj tak je celkom úspech.
Promiň, ale Roomster je MPV. Registrace třídy N1 jsou od dubna (změna zákona o DPH) mizivé, takže se škodovka rozhodně více neprodává jako užitkáč (je jich zhruba desetina celkových počtů). Tourneo Connect není dodávka, to samé platí i o Mutlivanu, Vianu a velkém Tourneu o třídu výše. Logan MCV je kapitolou samou pro sebe. Už jsem několikrát upozorňoval, že kategorii crossoverů zavádět nebudu, to by v tom byl ještě větší guláš. Jinak doporučuji web www.sda-cia.cz. Statistiky jsou zde volně ke stažení včetně původního rozdělení do tříd.
V tom je samozřejmě spousta změn.
Deadlifte - čtyři modely z Top 5 se zlepšily v meziročním srovnání od začátku roku, zatímco v září to byl z první pětky jen jeden. Rozhodně to nebyl C-Max, ten je přece ve středních :-)
S tými triedami je to ťažké (však ani veľmi nekričím :-) ).
S tým Roomsterom máš nateraz možno pravdu, určite sa o tom nechcem hádať.
Tourneo Connect nie je užitkáč - okej, ale takisto nie sú užitkáče osobné verzie vozov Renault Kangoo, Citroen Berlingo/Peugeot Partner tepee, Fiat Dobló Family, VW Caddy Life, či dokonca Opel Combo Tour. Ak teda nie je Ford Tourneo Connect navyše, potom mi tieto autá v porovnaniach chýbajú.
Netvrdím, že Multivan alebo Viano nie sú MPV. Ale s vozmi ako Sharan/Alhambra, S-Max a pod. mi proste neštimujú. K nim by som priradil také vozy ako napr. Ssangyong Rodius (jasne, predaje asi nulové), Citroen Jumpy Kombi/Peugeot Expert Tepee/Fiat Scudo... Možno by si zaslúžili samostatné poradie.
Inak neber moje úvahy ako kritiku, skôr iba iný pohľad na vec. ;-)
Souhlas. Taky mně při čtení článku napadlo podle jakých kritérií jsou zařazována MPV do svých katagorií. Protože zařazení některých modelů je opravdu hodně diskutabilní.
Kompletní statistiky SDA jsou ke stažení na www.sda-cia.cz. Oni mají v MPV i užitková auta typu Transporteru nebo Transitu, taktéž menší (Doblo, Berlingo, Partner). Jenže - kombinují je i s N1 a dodávkové Berlingo není MPV, že. Prostě jsem vyzobal při dělení MPV skutečná velkoprostorová auta plus "luxusní dodávky". Logan MCV, Tourneo Connect a Peugeot 3008 jsou těžko zařaditelné modely, proto je nechávám tam, kde jsou. Tourneo Connect nemůžu ani přiřadit k Transitu Connect (dodávky dělám dvakrát ročně), protože SDA je pytlíkuje s velkými Transity...
Nerozumiem, prečo Tourneo Connect jednoducho (ak už to nejde opačne) nemôžeš dať k malým dodávkam, ako je s nimi Tepee, osobné Berlingo alebo Kangoo, či Caddy Life - ani jeden z nich nie je menej"osobný" ako Connect. U všetkých je rozdiel medzi užitkáčom a osobákom iba vo vybavení karosérií, plechy aj technika sú detto, takže je trochu mimo, ak jeden voz počítame k MPV a ostatné nie. Proste mi to stále nejde do hlavy. Nepreberáš predsa kompletné tabuľky SDA, alebo áno? ;-)
Klaudie, ty Partnery Tepee. Dobla Family a podobné jsme už řešili asi před půl rokem. Prostě ve statistikách nejsou, zatímco Tourneo Connect ano. Proto je tam, kde je.
Neskutečný, nádhera! Chceš převážet rodinu, psa, pračku, lyže, kompletní obývák i s lampou, satelitní anténu a další asi tunu věcí? A chceš, abys byl ve středu pozornosti celýho města? Ber Citroën CX Break >:-[]:yes:
Není jim tam moc dobře rozumět, ale chlápe u pumpy to svoje fáro strašně chválí.. Nakonec říká, že je to "Väldigt bra" (véldig bró), což znamená Hrozně dobrý >:-[]