České zastoupení Renaultu ve spolupráci s Michelinem a Mosteckým autodromem nám dalo jedinečnou možnost vyzkoušet si a porovnat ostré modely Clio RS a Mégane RS na okruhu. Který je lepší?
Nechápu přístup českého zastoupení, že prakticky zatlouká (nijak nepropaguje) existenci Megane Grandtour GT220. Přitom je dostupný jen na pár trzích světa a že jeden z vyvolených je zrovna ten český je malý zázrak.
Když jsem se cca před měsícem pídil po předváděčce, tak nebyl v republice ani jeden, přitom v segmentu rychlých kombi nižší střední už kromě Octavky RS a Focuse ST už pokud vím není nic.
A je to škoda - zrovna oproti RS při dovybavení vycházel Grandtour o 150 tis levněji.
Grandtour GT 220 byl zhruba před rokem půjčován i novinářům, náš test můžete vidět zde: [odkaz]
Jedná se rozhodně o zajímavé auto, má v sobě více genů divize Renault Sport než běžných Renaultů. Nyní však nejspíše ještě nabíhá výroba faceliftované verze.
Já vím, zrovna s tímto konkrétním kusem jsem jel taky, ale není to předváděčka, byl už jako bazarový v jednom brněnském salonu Renaultu. A byl to zážitek.
Jinak faceliftovaný je v ceníku už od ledna (jestli se nemýlím) tak nechápu proč se nijak nepropaguje.
No, zastoupení Renaultu pro GT220 opravdu moc nedělá, ale dobrý prodejce ano. Jeden takový mi zrovna GT220 nabídl a zajistil i jízdu. Ještě zvažuju možnosti, ale "hot kombi" zrovna nesháním. Nicméně i tak patří prodejci poklona.
RCZ je obecně zajímavý - ochota komunikace mezi potenc. zákazníkem a RCZ je na bodu 0. Mohl jsem být asi jediný majitel nového GT220 (příp. první po faceliftu), ale díky nezájmu RCZ o mně jsem ztratil zájem o GT220. Ze strany prodejců - Hlučín a Přerov nemůžu říct nic špatného, ti se snažili co to šlo, ale taky byli naštavní na RCZ. A dovedu si živě představit, že provize z GT220 není 5 Kč i po všech možných slevách.
Taky jsem sháněl na jaře GT220 předváděčku. Tady v Novém Jičíně mi řekli, že bohužel sehnat tohle auto je skoro nemožné a na severní Moravě neví o žádné GT220. Snad se prý domluvit s importérem na zapůjčení. Dokonce ani silnější 1,2TCe není k dispozici.
No tak asi jednání s RCZ (v první chvíli jsem nechápal, myslel jsem na kupátko od Peugeotu >:D ) není žádný med, ale nějak to asi jde. Ten zmíněný prodejce mi domluvil zapůjčení Clia RS na jeden den přímo od centrály a teď i GT220 na vyzkoušení.
Ondro, klobouk dolů. Dneska je to snad poprvý, co tady čtu až takhle do detailu rozebrané jízdní dojmy. Pojmy typu potápění karoserie, rozdílné zatížení vnějšího a předního kola a celkově kostra jízdních dojmů mě mile překvapily. Člověk si totiž dost živě dovedl představit, jak se ty vozy chovaly.
Takový úsměv na tváři mi žádný z testů auto.cz již dlouho neudělal, dokonce jsem byl při čtení závěru velice smutný, že jsem již na konci. Parádní čtení (bez všudypřítomných úvah, zda se ten či onen vůz svým zaměřením nevymyká té či oné potřebě... novinářů, a nicneříkajících řádcích o malých náklonech vlivem tužšího podvozku) a parádní vozy. I když srdíčko mírně upřednostňuje auťáky v třetím odstavci. Teď ještě aby takhle vypadaly všechny články na zdejším webu...
...znovu mě, pane Chamillo, přesvědčujete, že chvála na Vaši adresu z důvěryhodných zdrojů, která Vás předcházela, byla oprávněná. :yes: Tohle je psaní o autech dle mého gusta. Zasvěcené, čtivé a podrobné.
Na závěr si dovolím ještě (a opakovaně) pochválit značku Renault za pořádání takových akcí. A to nejen pro novináře, ale i komunitu majitelů. Mnozí výrobci (nebo spíš jejich zastoupení u nás) už kultovních vozů by se měli chytit za nos, z nedávna např. letištní "hrátky" s WRX STI.
Re: Dobré reference nelhaly + další pochvala Renaultu
Souhlasím s tebou, články pana redaktora Chamilly se čtou náramně dobře, člověka doslova vtáhnou do děje. :yes: Pan šéfredaktor udělal moc dobře, že si Ondru vzal do týmu :yes:
A Renaultu za uspořádání této akce patří velký dík :yes: Kdy bude další kolo? >:-[]
Další pěkný článek o Meganu R.S. 265 Cup, stejně jako před časem od Honzy Mičky z akce na okruhu ve SPA. A jak už zmínil Woody, je super že stále jsou takové automobilky, které pro své zákazníky podobné akce dělají, ikdyž tohle bylo jen pro novináře. Líbila by se mi podobná akce i pro nás, majitele ostrých modelů R.S., někde v rozumné vzdálenosti, třeba právě v Mostě nebo na Slovakiaringu. Loni byla na A1 Ringu v Rakousku, bohužel letos nebude - díky malému zájmu majitelů loni, což nechápu 8-s:-O Ale to jsem svého Megana R.S. Cup ještě neměl, to jsem jet nemohl ;-)
Nemysli si, hodně automobilek dělá všemožný akce a člověk o tom ani neví. Vezmu-li třeba naší jedinou domácí automobilku, tak ta je poslední dobou snad co čtvrt roku v Ostravě, kde dělá přednášky apod. Naposled třeba pořádala Kurz bezpečné jízdy. Kolik jiných zastoupení automobilek v ČR půjčí 10 nových aut 50-ti studentům?
Tak zatím to vypadá, že přezdívku "Čajíček" Ondra neobdrží (Chamilla - Chamomilla - heřmánek lékařský), ale minimálně pořádný "Odvar" ;-)
Takový popis jízdních dojmů, které zatáhnou čtenáře do děje tady opravdu chyběl :yes:
A ad Renault... Bravo, jak jinak :-) Chybí jen ostřejší verze Clia (snad dorazí) a uvidíme, co provedou s Meganem v další generaci, jestli taky náhodou nevyměkne...
Nechci předjímat (přeloženo - vím o tom prdlajz >:D), ale zdálo by se mi divné, kdyby si Renault na jednu stranu pěstoval pověst nejrychlejší předokolky na Ringu a na druhé straně nechal MRS ve vrcholné verzi vyměknout. Clio je jiný případ.
Tak, tak..., ještě, že nekouří Kamelky, to by byl spíš Kamelka, nebo případně jako tuner - Kameika... [odkaz]
>:-[]
Já mu říkal, že tady má velkou šanci být minimálně "jednookým králem".
OndraCH na CHrad! ;-)