BAIC T60 Sport Phantom: Saab 9-3 inside
Na čínské poměry prestižní sedan ovšem není okopírovaný. Design je více asijský, ale svůj vzor také vzdáleně připomíná. Tedy, vzor...
Firma Beijing Auto (BAIC) koupila na konci roku 2009 od Saabu výrobní zařízení na původní 9-3 druhé řady - model 2003. Tehdy bankrotující švédská automobilka nutně potřebovala finance.
Zajímavá je přední maska, která odkazuje pro změnu na jiného výrobce ze severu Evropy: Volvo. Nebo snad nejnovější Mercedesy? Tuto tajenku doplňte sami.
Design údajně vznikl s podporou Evropanů, hovoří se dokonce o italském studiu Bertone, ale tato informace pochopitelně není oficiální.
Vývoj konceptu, který se představil v Šanghaji, trval šestnáct měsíců. Produkční BAIC T60 se má stát vlajkovou lodí výrobce z hlavního města. Na domácím trhu by se měl objevit na začátku příštího roku.
O cenách se zatím spekuluje, na místní poměry určitě nebude levný. Jeho rozšíření bude jistě bránit i limit čínské vlády. V metropoli může být totiž zaregistrováno měsíčně pouze 20 tisíc nových vozů. Dalším problémem je to, že koncern Beijing Auto nemá v tuto chvíli ve svém portfoliu žádnou silnou značku.
Kromě T60 se pracuje i na vývoji většího sedanu C60F. Ten vychází opět ze Saabu, ale dnes již nevyráběné první generace 9-5. Své vlastní modely na bázi řad 9-3 a 9-5 představil koncern BAIC již před rokem v Pekingu, ovšem pod značkou BAW coby C60 a C71.