Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Saab 9-3 Griffin: Nový vzhled, nová technika, nové jméno

Přívlastek Griffin značí facelift pro všechny verze Saabu 9-3. Premiéra se uskuteční příští týden v Ženevě.
Zpět na článek
24. 2. 2011 09:02
24. 2. 2011 09:26
24. 2. 2011 09:35
24. 2. 2011 12:00
24. 2. 2011 12:03
24. 2. 2011 13:55
24. 2. 2011 10:26
24. 2. 2011 11:41
24. 2. 2011 12:03
24. 2. 2011 09:11
24. 2. 2011 09:17
24. 2. 2011 09:34
24. 2. 2011 12:08
24. 2. 2011 13:47
24. 2. 2011 14:01
24. 2. 2011 15:08
24. 2. 2011 16:18
24. 2. 2011 09:48
24. 2. 2011 10:15
24. 2. 2011 09:55
24. 2. 2011 10:31
24. 2. 2011 12:12
24. 2. 2011 12:46
24. 2. 2011 14:53
24. 2. 2011 16:22
24. 2. 2011 14:02
24. 2. 2011 16:24
24. 2. 2011 17:34
24. 2. 2011 11:46
24. 2. 2011 13:40
24. 2. 2011 16:21
24. 2. 2011 09:02
Fešák
Nuže, i po těch letech je to fešák, hlavně teda Combi a 9-3X. Celkově jim víc sluší tmavší odstíny, ale i bílá je fajn. Naopak světlě šedá nebo stříbrná to auto podle mě ubíjí.

Zajímalo by mě, jeslti si základní display rádio (bez obrazovky navigace) stále ponechal svojí předpotopní grafiku a barvy alá videohra (nejspíš ze SSSR) z 80tých let. Vzhledem k tomu, že to pořád dávají i do 9-5 bych se ani nedivil....
Rozbalit vlákno
8
Avatar - palokalo
24. 2. 2011 09:26
Re: Fešák
Presne tak.. je to stale aspon podla mna krasavec. A ked budem menit svojho uz postarsieho sobika velmi uvazujem nad 9-3 kombi (sucastnu generaciu a idealne 2.0 turbo 4WD). Jedine co saabu trosku vycitam je cenova politika. Keby tieto aj ked krasne auta trosku zlacneli predavali by sa lepsie. Povedzme si na rovinu po technickej stranke su predsa o nieco za premiovou konkurenciou. Tie roky pod GM sa na saabe podpisali.
24. 2. 2011 09:35
Re: Fešák
Mrkni co stojí u Srby v akci Saab 9-3 dnes. Ty ceny jsou naopak až dumpingové, na starý ceník zapomeň.
24. 2. 2011 12:00
Re: Fešák
tak tak, ceny jsou hluboko pod "prémiovkami". 9-3X měl při uvedení hodně optimistický cenník, ale už i ten zreálněl.
Avatar - palokalo
24. 2. 2011 12:03
Re: Fešák
Ano 9-3 je na tom relativne dobre uz.. skor to bolo myslene na 9-5ku
24. 2. 2011 13:55
Re: Fešák
9-3 je na tom dobre už dva roky. Škoda, že ja na tom nie som tak dobre >:-[]

9-5 nasadili smelú cenu, to je pravda. Ale aspoň budú mocť dávať vačšie zľavy, prípadne robiť nejaké špeciálne akcie.
Avatar - Righ
24. 2. 2011 10:26
Re: Fešák
Souhlas, to auto vypada jednoduse skvele, zub casu se na nem podle me de facto nijak nepodepsal. Je to dany skutecnosti, ze pojmy jako osobitost a styl nejsou v pripade Saabu zadnym klise. Z auta pritom primo cisi nadcasovost a sverazna severska elegance. Kdyz si vedle tohohle Saabu postavim novou S60ku od Volva, dava co do designu 9-3ka svymu souperi tezky KO a ukazuje se jako posledni strednetridni reprezentant klasicky skandinavsky automobilovy skoly. Na prvni pohled nevypada spatne ani technika nebo interier, byt zde uz ma Volvo zase navrch. Navic naznacujes, ze v zakladu to nebude zrovna terno...

Skoda, ze je Saab v podobnych *** jako treba Lancia, kdyz na rozdil od ni sviha opravdu povedeny auta. Mozna to bude tim, ze povest, propagaci, prodej a servis maj Svedove na velmi podobny urovni, jako zminovana vyhasla italska automobilka. ;-\
Avatar - ManInBlack
24. 2. 2011 11:41
Re: Fešák
Na úpadku Saabu se podepsal hlavně GM. Pro názornej příklad nemusíme chodit daleko do minulosti - nová 9-5 a Insignia. Saab byl vyvinutej dřív, ale pro GM byl opel důležitější značkou, tak Saab zadrželi a pustit ho byli ochotní až rok po uvedení Insignie, ale to už se Saab zavíral/prodával...
24. 2. 2011 12:03
Re: Fešák
já bych v hodnocení GM nebyl tak jednostranný. Ono GM nejdřív Saab koncem 80tých let v podstatě zachránil, akorát že pak nevěděl co s ním, a tím ho také následně málem zabil.
24. 2. 2011 09:11
Nádhera
Na Saabu je užasné, že i bez každoročních faceliftů dokážou mít auta hodně krásná a dobrá i po mnoha letech. Tohle je 9-3 dovedené k dokonalosti.
Rozbalit vlákno
9
24. 2. 2011 09:17
Re: Nádhera
U 9-3 rozhodně, jen škoda že nejezdí tak, jak dobře vypadá.
24. 2. 2011 09:34
Re: Nádhera
Jako vlastník 9-3 2008 tvrdím, že jezdí podvozkově skvěle. Motory byly slabá stránka, ale podvozek naprosto skvělý.
Avatar - ManInBlack
24. 2. 2011 11:45
Re: Nádhera
Další saabista? Bezva :-)
Já mám 9-5 1999
24. 2. 2011 12:08
Re: Nádhera
dovolím si oponovat - benzinové motory byly minimálně slušné - variace oturbeného dvoulitru zejména s velkým turbem jsou velice povedené, 2.8T řekněme taky není úplně špatný.
Nafta 1.9TiD lepší průměr, a 1.9TTiD ve svém čase špičkový.

Osobně jsem jel jen s naftovým 1.9TiD a podvozkově mi to přípomíná třeba Volvo V50 - pohodlná, plavná jízda s velmi dobrým filtrováním nerovností. Samozřejmě jsem ani jedno nezkoušel "na krev", ale v běžném provozu mi to plně vyhovovalo :yes:
24. 2. 2011 13:47
Re: Nádhera
Souhlasím, zejména 2.0 turbo benzíny jsou velmi dobré a diesely 1.9 v pohodě.

2.8 V6 turbo jede jako střela, ale už byl podle mého na 9-3 dost těžký a tak k němu dávali hodně tvrdý podvozek (série 9-3 Turbo X), na můj vkus u kombíku až trochu moc.
24. 2. 2011 15:08
Re: Nádhera
Turbodiesel podle mne není genuine Saab, i když chápu, že trh to žádá tak se tam dá. Saab je benzín turbo, v tomto modelu maximálně dvoulitr. Ve srovnání zejména s turbobenziny VW a Mercedes mám ale dojem, že technologicky jim trošku ujel vlak, prostě není to koncern s milionovými prodeji a miliardami to výzkumu technologie. Uvidíme jak se zlepší teď :-!
24. 2. 2011 16:18
Re: Nádhera
jako majitel 93 MY10 můžu tvrdit, že jezdí naprosto famózně.
Avatar - kari.laz
24. 2. 2011 09:48
132KW za 4,5l
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Righ
24. 2. 2011 10:15
Re: 132KW za 4,5l
To je folklor - mrkni treba na spotreby dyzlovych bavoraku. Ty budou naftu brzy do nadrze docerpavat. >:D
Avatar - kari.laz
24. 2. 2011 10:28
Re: 132KW za 4,5l
Na tohle jsou poslední dobou dobré testy ve světě motorů a v autotipu. Ted nevím kde který, ale v tom jednom testu se zabívali porovnáním skutečné spotřeby od udávané výrobcem. A BMW 1 dopadlo jako jedno z nejhůř. Udávanou mělo 4,5 a skutečnou 6.
Pak byl druhý test měření spotřeby při 180 km/h. Taky zajímavé. Například roomster s 1,2 TSI 63Kw měl při této rychlosti spotřebu přes 16 litrů na sto. Dopadl nejhůře. Nutno podotknout že jeho udávaná maximálka je tuším 184. Ale naopak Roomster 1,6 TDI dopadl jako jeden z nejlepších (a to má maximálku 181Km/h) a úplně nejlepší spotřebu při 180Km/h z porovnávaných aut měla Audi A1 1,6 TDI.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
24. 2. 2011 11:01
Re: 132KW za 4,5l
Jo jo, to jsem taky četl. Zajímavé testy ;-) :yes:
Avatar - kari.laz
24. 2. 2011 11:05
Re: 132KW za 4,5l
Hlavně oběktivní. Na všechny stejný metr a ukáže se, jak kdo na tom je.
24. 2. 2011 16:20
Re: 132KW za 4,5l
se svým 93 MY10 se nemůžu dostat pod 7,3l
24. 2. 2011 09:55
MAXIMUM
Na autě je sice znát zub času, ale na druhé straně to, co vidíme, je opravdu vkusné maximum možného. Klonil bych to více k sedanu, tam má karoserie velmi harmonické chvíle.

No... důležité je, že Saab nespí, a jistě aktuální zprávou probudil nejednoho diskutéra ze zimního spánku.

BRAVO SAAB :yes:
Rozbalit vlákno
8
Avatar - kari.laz
24. 2. 2011 10:31
Re: MAXIMUM
Hlavně je zde vidět, jak elegantní, nepodbízivé, čísté jednoduše řešené tvary vypadají úžasně a neokoukaně i po dlouhé době. :yes:
24. 2. 2011 12:12
Re: MAXIMUM
sedan je podle mě lepší před velkým faceliftem od roku 2008. Tahle nová velká maska opticky výrazně zvětšuje předek a zadek je pak nějaký utopený.
24. 2. 2011 12:46
Re: MAXIMUM
Může to být perspektivou snímku, každopádně vizuálně (včetně klasického vnitřku) to má grády.
24. 2. 2011 14:53
Re: MAXIMUM
já nemluvím jen o fotkách. Téměř každý den cestou z práce jezdím kolem jedné 9-3 sedan a fakt mě nebere. Barva, světle šedá metalíza, tomu taky moc nepomáhá....
24. 2. 2011 16:22
Re: MAXIMUM
Aha, já vídám zatím jen kombíky (kombíka). Ale jezdí tunyní to nové velké SUV, a to tedy žádná rána není.
Avatar - ryman
24. 2. 2011 14:02
Re: MAXIMUM
jen to opravdu vkusné maximum možného nesmí být vykoupeno maximem na ceně.. jinak taky dávám :yes:
24. 2. 2011 17:34
Re: MAXIMUM
simply.. :yes:

Saab je strohý Seveřan, který se nepodbízí za každou cenu - je svůj a žije - za to si zaslouží obrovský palec vzhůru :yes:
24. 2. 2011 11:46
9-3 vs 159
Nabízí se zde srovnání s AR 159. Zatímco Saab svoji byť obstaróžní 9-3 omlazováním neustále udržuje ve slušné formě, ted navíc se slušnou nabídkou moderních motorů a pohonů. Tak AR svoji ne zas tak starou a vizuálně stále nádhernou 159 v podstatě odepsala, nabídku motorů očesala na minimum a tu dvojtě přeplňovanou naftovou 1,9 ani nikdy nenabídla, ikdyž ji má Fiat už 2 roky v nabídce pro Deltu. Hanba Fiatu. :no:
Rozbalit vlákno
1
24. 2. 2011 13:40
Re: 9-3 vs 159
zase bych rekl, ze u AR 159 zustaly ty "rozumne" motory ;-)
24. 2. 2011 16:21
kola
ta kola alá 95 Aero jsou úžasná..........
Rozbalit vlákno
0