Nuže, i po těch letech je to fešák, hlavně teda Combi a 9-3X. Celkově jim víc sluší tmavší odstíny, ale i bílá je fajn. Naopak světlě šedá nebo stříbrná to auto podle mě ubíjí.
Zajímalo by mě, jeslti si základní display rádio (bez obrazovky navigace) stále ponechal svojí předpotopní grafiku a barvy alá videohra (nejspíš ze SSSR) z 80tých let. Vzhledem k tomu, že to pořád dávají i do 9-5 bych se ani nedivil....
Presne tak.. je to stale aspon podla mna krasavec. A ked budem menit svojho uz postarsieho sobika velmi uvazujem nad 9-3 kombi (sucastnu generaciu a idealne 2.0 turbo 4WD). Jedine co saabu trosku vycitam je cenova politika. Keby tieto aj ked krasne auta trosku zlacneli predavali by sa lepsie. Povedzme si na rovinu po technickej stranke su predsa o nieco za premiovou konkurenciou. Tie roky pod GM sa na saabe podpisali.
Souhlas, to auto vypada jednoduse skvele, zub casu se na nem podle me de facto nijak nepodepsal. Je to dany skutecnosti, ze pojmy jako osobitost a styl nejsou v pripade Saabu zadnym klise. Z auta pritom primo cisi nadcasovost a sverazna severska elegance. Kdyz si vedle tohohle Saabu postavim novou S60ku od Volva, dava co do designu 9-3ka svymu souperi tezky KO a ukazuje se jako posledni strednetridni reprezentant klasicky skandinavsky automobilovy skoly. Na prvni pohled nevypada spatne ani technika nebo interier, byt zde uz ma Volvo zase navrch. Navic naznacujes, ze v zakladu to nebude zrovna terno...
Skoda, ze je Saab v podobnych *** jako treba Lancia, kdyz na rozdil od ni sviha opravdu povedeny auta. Mozna to bude tim, ze povest, propagaci, prodej a servis maj Svedove na velmi podobny urovni, jako zminovana vyhasla italska automobilka. ;-\
Na úpadku Saabu se podepsal hlavně GM. Pro názornej příklad nemusíme chodit daleko do minulosti - nová 9-5 a Insignia. Saab byl vyvinutej dřív, ale pro GM byl opel důležitější značkou, tak Saab zadrželi a pustit ho byli ochotní až rok po uvedení Insignie, ale to už se Saab zavíral/prodával...
já bych v hodnocení GM nebyl tak jednostranný. Ono GM nejdřív Saab koncem 80tých let v podstatě zachránil, akorát že pak nevěděl co s ním, a tím ho také následně málem zabil.
dovolím si oponovat - benzinové motory byly minimálně slušné - variace oturbeného dvoulitru zejména s velkým turbem jsou velice povedené, 2.8T řekněme taky není úplně špatný.
Nafta 1.9TiD lepší průměr, a 1.9TTiD ve svém čase špičkový.
Osobně jsem jel jen s naftovým 1.9TiD a podvozkově mi to přípomíná třeba Volvo V50 - pohodlná, plavná jízda s velmi dobrým filtrováním nerovností. Samozřejmě jsem ani jedno nezkoušel "na krev", ale v běžném provozu mi to plně vyhovovalo :yes:
Souhlasím, zejména 2.0 turbo benzíny jsou velmi dobré a diesely 1.9 v pohodě.
2.8 V6 turbo jede jako střela, ale už byl podle mého na 9-3 dost těžký a tak k němu dávali hodně tvrdý podvozek (série 9-3 Turbo X), na můj vkus u kombíku až trochu moc.
Turbodiesel podle mne není genuine Saab, i když chápu, že trh to žádá tak se tam dá. Saab je benzín turbo, v tomto modelu maximálně dvoulitr. Ve srovnání zejména s turbobenziny VW a Mercedes mám ale dojem, že technologicky jim trošku ujel vlak, prostě není to koncern s milionovými prodeji a miliardami to výzkumu technologie. Uvidíme jak se zlepší teď :-!
Na tohle jsou poslední dobou dobré testy ve světě motorů a v autotipu. Ted nevím kde který, ale v tom jednom testu se zabívali porovnáním skutečné spotřeby od udávané výrobcem. A BMW 1 dopadlo jako jedno z nejhůř. Udávanou mělo 4,5 a skutečnou 6.
Pak byl druhý test měření spotřeby při 180 km/h. Taky zajímavé. Například roomster s 1,2 TSI 63Kw měl při této rychlosti spotřebu přes 16 litrů na sto. Dopadl nejhůře. Nutno podotknout že jeho udávaná maximálka je tuším 184. Ale naopak Roomster 1,6 TDI dopadl jako jeden z nejlepších (a to má maximálku 181Km/h) a úplně nejlepší spotřebu při 180Km/h z porovnávaných aut měla Audi A1 1,6 TDI.
Na autě je sice znát zub času, ale na druhé straně to, co vidíme, je opravdu vkusné maximum možného. Klonil bych to více k sedanu, tam má karoserie velmi harmonické chvíle.
No... důležité je, že Saab nespí, a jistě aktuální zprávou probudil nejednoho diskutéra ze zimního spánku.
já nemluvím jen o fotkách. Téměř každý den cestou z práce jezdím kolem jedné 9-3 sedan a fakt mě nebere. Barva, světle šedá metalíza, tomu taky moc nepomáhá....
Nabízí se zde srovnání s AR 159. Zatímco Saab svoji byť obstaróžní 9-3 omlazováním neustále udržuje ve slušné formě, ted navíc se slušnou nabídkou moderních motorů a pohonů. Tak AR svoji ne zas tak starou a vizuálně stále nádhernou 159 v podstatě odepsala, nabídku motorů očesala na minimum a tu dvojtě přeplňovanou naftovou 1,9 ani nikdy nenabídla, ikdyž ji má Fiat už 2 roky v nabídce pro Deltu. Hanba Fiatu. :no: