Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Saab 9-3 - nový přírůstek

Ondra Bobal
Nový Saab 9-3 (devět tři) vychází z řady 900 a je posledním přírůstkem do rodiny Saabů. Devět trojka přináší inovace v designu interiéru i ve vnějším vzhledu společně s velkým množstvím konstrukčních vylepšení a nových vlastností.

Změny karoserie

Nový Saab 9-3 má novou přední masku s křídlovitým tvarem a nový přední i zadní nárazník v barvě karoserie. Zadní SPZ je posunuta na úroveň světel. Zadní ozdobný panel byl přerušen a dřívější vypouklý tvar spodní části zadních dveří nyní kopíruje zakřivení vrchní části. U tří a pěti dveřové verze je třetí brzdové světlo, z důvodů lepší viditelnosti, umístěno v horní části nad zadním oknem (viz foto).

Nový motor - 2,2 TiD

Vůbec poprvé je použit čtyřválcový přeplňovaný dieselový motor se čtyřmi ventily na válec o objemu 2,2 litru s přímým vstřikováním paliva (viz foto). Agregát je také vybaven dvojicí vyvažovacích hřídelí. Nový 2,2 TiD podává maximální výkon 85 kW při 4.300 ot./min. Maximální kroutící moment 260 Nm začíná již při 1.900 ot./min. Tento nový motor umožňuje zrychlit vůz z klidu do 100 km rychlosti za 10,9 sekund, přičemž maximální rychlost vozu je kolem 200 km/h. Údaje o dalších motorech najdete v tabulce.

Bezpečnost

Vysoký standard odolnosti proti nárazu byl ještě doplněn o aktivní opěrky hlavy a o boční airbagy (viz foto), které jsou součástí základní výbavy. Jsou umístěny v předních sedadlech a tak chrání posádku plnohodnotně nehledě na poloze sedadla. Při vystřelení chrání boční airbagy nejen hrudník, ale i hlavu. Aktivní opěrky hlavy byly vyvinuty za účelem snížení rizika poranění krku při nárazu zezadu, omezením pohybu hlavy (viz foto).

Podvozek

Při vývoji podvozku 9-3 byl kladen důraz na větší přesnost řízení a jízdní komfort. Horní upevnění vzpěry McPherson bylo modifikováno tak, aby umožnila větší dráhu pružiny a tím také větší jízdní komfort a ovladatelnost vozu. Navíc, nová vzpěra McPherson byla posílena, což zvyšuje směrovou stabilitu. Převodka řízení má nové upevnění, které snižuje pružnost a zvyšuje přesnost řízení. Převod řízení byl upraven z 18:1 na 16:1, z čehož vyplývá, že reakce na nenadálou situaci bude rychlejší.

Interiér

Nová širší sedadla s prohloubenými opěradly zajišťují lepší boční vedení řidiče a spolujezdce. Inovace se také dotkly přístrojové desky a větracího systému.

Systém proti odcizení vozu

Bezpečnostní systém zahrnuje imobilizér, bezpečnostní zámky s dálkovým ovládáním a senzory na tříštění skla. V základní výbavě jsou také bezpečnostní senzory ve dveřích. Senzory kapoty a zadních dveří jsou montovány na požádání.

Saab 9-3 Convertible

Střecha modelu convertible je ovládána hydraulikou a uzamyká se v příčce čelního skla. Zadní okno bylo zvýšeno, aby zajistilo lepší výhled dozadu (viz foto). Z důvodů odhlučnění je střecha vybavena 6mm tlustou izolací.

Rozměry vozu
Délka4629 mm
Šířka1948 mm
Výška1428 mm
Rozvor2605 mm
Rozchod vpředu1452 mm
Rozchod vzadu1442 mm
Objem palivové nádrž68 litrů.
Hmotnosti
Rozložení hmotnosti60% vpředu, 40% vzadu.
Max. hmotnost přívěsu1600 kg
Max. zatížení střechy100 kg
Max. celková hmotnost1790-1910 kg

Motory2.0i2.0 Turbo2.3i2.2 TiD
Objem válců (dm3)1985198522902171
Vrtání/zdvih (mm)90/7890/7890/9084/98
Výkon při otáčkách96 kW/6 100 ot/min136 kW/5500-5750 ot/min110 kW/5700 ot/min85 kW/4300 ot/min
Toč. moment při otáčkách177 Nm/4300 ot/min263 Nm/2100 ot/min 230 Nm2000 ot/min210 Nm/4300 ot/min260 Nm/1900 ot/min

Výkony2.0i2.0 Turbo2.3i2.2 TiD
Max. rychlostM 200 km/h, A 190 km/h230 km/hM 210 km/h, A 205 km/h200 km/h
Zrychlení 0-100 km/hM 11.0 s, A 13.0 s8.5 sM 10.0 s, A 11.0 s10.9 s
Elasticita (man. převodovka)60-100 na 4.st.= 11.5 s; 80-120 na 5.st.= 20.0 s60-100 na 4.st.= 8.2 s; 80-120 na 5.st.= 11.5 s60-100 na 4.st.= 10.0 s; 80-120 na 5.st.= 16.0 s60-100 na 4.st.= 8.3 s; 80-120 na 5.st.= 12.8 s

Ondra Bobal