Saab 9-3 - nový přírůstek
Změny karoserie
Nový Saab 9-3 má novou přední masku s křídlovitým tvarem a nový přední i zadní nárazník v barvě karoserie. Zadní SPZ je posunuta na úroveň světel. Zadní ozdobný panel byl přerušen a dřívější vypouklý tvar spodní části zadních dveří nyní kopíruje zakřivení vrchní části. U tří a pěti dveřové verze je třetí brzdové světlo, z důvodů lepší viditelnosti, umístěno v horní části nad zadním oknem (viz foto).
Nový motor - 2,2 TiD
Vůbec poprvé je použit čtyřválcový přeplňovaný dieselový motor se čtyřmi ventily na válec o objemu 2,2 litru s přímým vstřikováním paliva (viz foto). Agregát je také vybaven dvojicí vyvažovacích hřídelí. Nový 2,2 TiD podává maximální výkon 85 kW při 4.300 ot./min. Maximální kroutící moment 260 Nm začíná již při 1.900 ot./min. Tento nový motor umožňuje zrychlit vůz z klidu do 100 km rychlosti za 10,9 sekund, přičemž maximální rychlost vozu je kolem 200 km/h. Údaje o dalších motorech najdete v tabulce.
Bezpečnost
Vysoký standard odolnosti proti nárazu byl ještě doplněn o aktivní opěrky hlavy a o boční airbagy (viz foto), které jsou součástí základní výbavy. Jsou umístěny v předních sedadlech a tak chrání posádku plnohodnotně nehledě na poloze sedadla. Při vystřelení chrání boční airbagy nejen hrudník, ale i hlavu. Aktivní opěrky hlavy byly vyvinuty za účelem snížení rizika poranění krku při nárazu zezadu, omezením pohybu hlavy (viz foto).
Podvozek
Při vývoji podvozku 9-3 byl kladen důraz na větší přesnost řízení a jízdní komfort. Horní upevnění vzpěry McPherson bylo modifikováno tak, aby umožnila větší dráhu pružiny a tím také větší jízdní komfort a ovladatelnost vozu. Navíc, nová vzpěra McPherson byla posílena, což zvyšuje směrovou stabilitu. Převodka řízení má nové upevnění, které snižuje pružnost a zvyšuje přesnost řízení. Převod řízení byl upraven z 18:1 na 16:1, z čehož vyplývá, že reakce na nenadálou situaci bude rychlejší.
Interiér
Nová širší sedadla s prohloubenými opěradly zajišťují lepší boční vedení řidiče a spolujezdce. Inovace se také dotkly přístrojové desky a větracího systému.
Systém proti odcizení vozu
Bezpečnostní systém zahrnuje imobilizér, bezpečnostní zámky s dálkovým ovládáním a senzory na tříštění skla. V základní výbavě jsou také bezpečnostní senzory ve dveřích. Senzory kapoty a zadních dveří jsou montovány na požádání.
Saab 9-3 Convertible
Střecha modelu convertible je ovládána hydraulikou a uzamyká se v příčce čelního skla. Zadní okno bylo zvýšeno, aby zajistilo lepší výhled dozadu (viz foto). Z důvodů odhlučnění je střecha vybavena 6mm tlustou izolací.
Rozměry vozu | |
Délka | 4629 mm |
Šířka | 1948 mm |
Výška | 1428 mm |
Rozvor | 2605 mm |
Rozchod vpředu | 1452 mm |
Rozchod vzadu | 1442 mm |
Objem palivové nádrž | 68 litrů. |
Hmotnosti | |
Rozložení hmotnosti | 60% vpředu, 40% vzadu. |
Max. hmotnost přívěsu | 1600 kg |
Max. zatížení střechy | 100 kg |
Max. celková hmotnost | 1790-1910 kg |
Motory | 2.0i | 2.0 Turbo | 2.3i | 2.2 TiD |
Objem válců (dm3) | 1985 | 1985 | 2290 | 2171 |
Vrtání/zdvih (mm) | 90/78 | 90/78 | 90/90 | 84/98 |
Výkon při otáčkách | 96 kW/6 100 ot/min | 136 kW/5500-5750 ot/min | 110 kW/5700 ot/min | 85 kW/4300 ot/min |
Toč. moment při otáčkách | 177 Nm/4300 ot/min | 263 Nm/2100 ot/min 230 Nm2000 ot/min | 210 Nm/4300 ot/min | 260 Nm/1900 ot/min |
Výkony | 2.0i | 2.0 Turbo | 2.3i | 2.2 TiD |
Max. rychlost | M 200 km/h, A 190 km/h | 230 km/h | M 210 km/h, A 205 km/h | 200 km/h |
Zrychlení 0-100 km/h | M 11.0 s, A 13.0 s | 8.5 s | M 10.0 s, A 11.0 s | 10.9 s |
Elasticita (man. převodovka) | 60-100 na 4.st.= 11.5 s; 80-120 na 5.st.= 20.0 s | 60-100 na 4.st.= 8.2 s; 80-120 na 5.st.= 11.5 s | 60-100 na 4.st.= 10.0 s; 80-120 na 5.st.= 16.0 s | 60-100 na 4.st.= 8.3 s; 80-120 na 5.st.= 12.8 s |