Saab 9-3 - nový přírůstek

Saab 9-3 - nový přírůstek

 
 

Nový Saab 9-3 (devět tři) vychází z řady 900 a je posledním přírůstkem do rodiny Saabů. Devět trojka přináší inovace v designu interiéru i ve vnějším vzhledu společně s velkým množstvím konstrukčních vylepšení a nových vlastností.

Změny karoserie

Nový Saab 9-3 má novou přední masku s křídlovitým tvarem a nový přední i zadní nárazník v barvě karoserie. Zadní SPZ je posunuta na úroveň světel. Zadní ozdobný panel byl přerušen a dřívější vypouklý tvar spodní části zadních dveří nyní kopíruje zakřivení vrchní části. U tří a pěti dveřové verze je třetí brzdové světlo, z důvodů lepší viditelnosti, umístěno v horní části nad zadním oknem (viz foto).

Nový motor - 2,2 TiD

Vůbec poprvé je použit čtyřválcový přeplňovaný dieselový motor se čtyřmi ventily na válec o objemu 2,2 litru s přímým vstřikováním paliva (viz foto). Agregát je také vybaven dvojicí vyvažovacích hřídelí. Nový 2,2 TiD podává maximální výkon 85 kW při 4.300 ot./min. Maximální kroutící moment 260 Nm začíná již při 1.900 ot./min. Tento nový motor umožňuje zrychlit vůz z klidu do 100 km rychlosti za 10,9 sekund, přičemž maximální rychlost vozu je kolem 200 km/h. Údaje o dalších motorech najdete v tabulce.

Bezpečnost

Vysoký standard odolnosti proti nárazu byl ještě doplněn o aktivní opěrky hlavy a o boční airbagy (viz foto), které jsou součástí základní výbavy. Jsou umístěny v předních sedadlech a tak chrání posádku plnohodnotně nehledě na poloze sedadla. Při vystřelení chrání boční airbagy nejen hrudník, ale i hlavu. Aktivní opěrky hlavy byly vyvinuty za účelem snížení rizika poranění krku při nárazu zezadu, omezením pohybu hlavy (viz foto).

Podvozek

Při vývoji podvozku 9-3 byl kladen důraz na větší přesnost řízení a jízdní komfort. Horní upevnění vzpěry McPherson bylo modifikováno tak, aby umožnila větší dráhu pružiny a tím také větší jízdní komfort a ovladatelnost vozu. Navíc, nová vzpěra McPherson byla posílena, což zvyšuje směrovou stabilitu. Převodka řízení má nové upevnění, které snižuje pružnost a zvyšuje přesnost řízení. Převod řízení byl upraven z 18:1 na 16:1, z čehož vyplývá, že reakce na nenadálou situaci bude rychlejší.

Interiér

Nová širší sedadla s prohloubenými opěradly zajišťují lepší boční vedení řidiče a spolujezdce. Inovace se také dotkly přístrojové desky a větracího systému.

Systém proti odcizení vozu

Bezpečnostní systém zahrnuje imobilizér, bezpečnostní zámky s dálkovým ovládáním a senzory na tříštění skla. V základní výbavě jsou také bezpečnostní senzory ve dveřích. Senzory kapoty a zadních dveří jsou montovány na požádání.

Saab 9-3 Convertible

Střecha modelu convertible je ovládána hydraulikou a uzamyká se v příčce čelního skla. Zadní okno bylo zvýšeno, aby zajistilo lepší výhled dozadu (viz foto). Z důvodů odhlučnění je střecha vybavena 6mm tlustou izolací.

Rozměry vozu
Délka4629 mm
Šířka1948 mm
Výška1428 mm
Rozvor2605 mm
Rozchod vpředu1452 mm
Rozchod vzadu1442 mm
Objem palivové nádrž68 litrů.
Hmotnosti
Rozložení hmotnosti60% vpředu, 40% vzadu.
Max. hmotnost přívěsu1600 kg
Max. zatížení střechy100 kg
Max. celková hmotnost1790-1910 kg
Motory2.0i2.0 Turbo2.3i2.2 TiD
Objem válců (dm3)1985198522902171
Vrtání/zdvih (mm)90/7890/7890/9084/98
Výkon při otáčkách96 kW/6 100 ot/min136 kW/5500-5750 ot/min110 kW/5700 ot/min85 kW/4300 ot/min
Toč. moment při otáčkách177 Nm/4300 ot/min263 Nm/2100 ot/min 230 Nm2000 ot/min210 Nm/4300 ot/min260 Nm/1900 ot/min
Výkony2.0i2.0 Turbo2.3i2.2 TiD
Max. rychlostM 200 km/h, A 190 km/h230 km/hM 210 km/h, A 205 km/h200 km/h
Zrychlení 0-100 km/hM 11.0 s, A 13.0 s8.5 sM 10.0 s, A 11.0 s10.9 s
Elasticita (man. převodovka)60-100 na 4.st.= 11.5 s; 80-120 na 5.st.= 20.0 s60-100 na 4.st.= 8.2 s; 80-120 na 5.st.= 11.5 s60-100 na 4.st.= 10.0 s; 80-120 na 5.st.= 16.0 s60-100 na 4.st.= 8.3 s; 80-120 na 5.st.= 12.8 s
Spolupracujeme s TipCars.com
G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit

Spojené státy neusilují o omezení západních sankcí proti…

První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ

Pionýr na trhu vzájemného pojištění na svou chvíli teprve čeká.

Srbové zbourali mešitu. Byla postavena bez povolení, argumentují Srbové zbourali mešitu. Byla postavena bez povolení, argumentují

Srbské úřady, navzdory protestu muslimů, zbouraly mešitu…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




NEVS připravuje čtyři nové modely. Jméno Saab ani logo ale neponesou NEVS připravuje čtyři nové modely. Jméno Saab ani logo ale neponesou

Číňany koupené torzo automobilky Saab se nadechuje k…

NEVS získal obří zakázku na elektrické Saaby 9-3. Zachrání švédskou značku? NEVS získal obří zakázku na elektrické Saaby 9-3. Zachrání švédskou značku?

Saaby 9-3 s elektrickým pohonem poputují do Číny. Zakázka…

 



 
Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Včera

Jaguar posouvá laťku sportovních sedanů střední třídy na úplně jinou úroveň, tohle auto od divize SVO má 600 koní!




Blesk.cz

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Vyzkoušeli jste už všechno možné a pořád se vám s kouřením nedaří skoncovat? Možná budete potřebovat nějakou…

Slivovice na dovolené nestačí, ví lékař. Hrozí vám komáři, žloutenka i průjem

Slivovice na dovolené nestačí, ví lékař. Hrozí vám…

Češi se letos chystají na dovolenou hlavně do Chorvatska, ale mezi tradiční destinace už patří Itálie, Řecko,…

 

iSport.cz

Komplikace v boji o MS! Čeští volejbalisté poprvé padli, nestačili na Španěly

Komplikace v boji o MS! Čeští volejbalisté poprvé…

Čeští volejbalisté po dvou hladkých výhrách poprvé na domácím kvalifikačním turnaji o postup na mistrovství…

Ranec za Schicka! Sparta vydělá na jeho přestupu dalších 53 milionů

Ranec za Schicka! Sparta vydělá na jeho přestupu…

4,5 milionu eur utržila Sparta prodejem Patrika Schicka do Sampdorie Janov minulé léto. Teď, kdy má…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v Manchesteru zazpívali společně dojemnou píseň

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v…

Nehněvej se v myšlenkách na minulost. Tak by se dal volně přeložit název písně Don’t Look Back in Anger od…