Saab zveřejnil ceny modelu 9-3X, který je „terénní“ verzí kombi 9-3 SportCombi. Cena s dieselovým motorem 1,9 TTiD je 835 tisíc Kč, benzinový 2,0 TS s pohonem všech kol stojí 925 tisíc Kč.
No, jak tyhle pseudotereňáky osobně nemusím, tomuhle Saabu postupně přicházím na chuť. Jednoznačně nej je samozřejmě XC70, A4 Allroud jsem už taky potkal a je super, určitě lepší než A6, ta je v téhle generaci taková nemastná neslaná. První A6 byla pecka. No a samozřejmě Scout, ten je podle mně osobně velice povedený :yes: Outback taky, teda ta (ještě?) aktuální generace. Ta nová (spolu s Legacy) je asi testem věrnosti všech Subaristů ;-\
Problém je akorát řazení do kategorií. 9-3X, A4, Outback bych dal osobně do jedné skupiny, Scout je sice kapánek menší, no ale s přihmouřením obou očí bych ho možná akceptoval.
A6 a XC70 jsou přece jenom o třídu výš.
Divím se ale ostatním výrobcům (třeba Ford nebo Opel), že nenabízejí ani po těch letech a relativně slušných prodejních číslech žádný podobný pseudotereňák ;-\
Mam podobny nazor ako kuko. Tento saab sa mi z pociatku moc nepacil (aj ked som fanda znacky saab). Ale uz som si zvykol a zacina sa mi pacit. Tu XWD 2.0TS by som si vedel predstavit v garazi. Som len zvedavy ci aj z novej 9-5 spravia taketo plastove cudo :-)
Ale proč ne, třeba takový Outback nebo XC70 může být na rozbité polňačce stejně schopný jak některá rádoby drsná SUV a na silnici přitom nic neztrácí z výhod klasického osobáku, jasně oplastovaný 9-3X s předním pohonem je jenom frajeřinka, ale ve verzi 4x4, proč ne.
Jasně, absence 4x4 u dieslu zamrzí, zas když to budeme brát čistě pragmaticky, vetšinu času tyhle káry drsnější terén stejně neokusí a s plnou náloží různých elektronických pomůcek i v zimě většinu normálních cest projedeš bez problémů.
Samozřejmě marketing není pragmatický, takže je to pro Saab určitě mínus. :-|
nevím nevím jestli s tím něco udělají. Co jsem na tohle téma zatím četl, tak by to skutečně stálo nějakou tu (švédskou >:-[] ) korunu a nebylo to plánováno. Mají celkem hluboko do kapsy a všechny peníze asi vrhli do nové 9-5 a 9-4X :yes:
Pravda, no co povazujes za "radoby drsna SUV" ??? ak Q7, X5/6 ci FX/EX tak ano, no stale su tu "moderne hracky" ktore toho dokazu pozehnane, napr. toto:
[odkaz]
[odkaz]
ale vecsina majitelov SUV to vyuziva asi takto :-!
Diky, no dnes som zase daco zaujimave nasiel. Zase spomeniem tie "moderne hracky" z ktorych sa ludia smeju. Velmi zalezi od pneu, podkladu, sofera, nalozenia a dalsich veci. Zaujimam sa o off road a viem, ze aj nove hracky dokazu konkurovat tvrdym off roadom v niecom, no v druhom zase nemaju sancu. Pozri si toto ako dokaz: (ak dakto nema cas, tak staci prve a posledne)
RRS:
Presne tak, povazujem to za jedno z najuniverazlnejsich aut sveta. Aj na sviznu jazdu, aj do terenu, aj prakticke aj elegantne...
Je to plynulostou vyjazdu skoro hrdina, no za hrdinu som osobne pasoval Disco3 (cize rovnaka technika) ktory tam zastavil a dokazal to rozbehnut, hoci zacal hrabat a zviezol sa trochu dola - brutal!!! LC 120 bola trosku nekludna a poskakovala, ale stale je :no: