a Saabu budu rozhodně držet palce. Je zajímavé, že design vychází z podobných prvků, jako má nová fabie (rovná dozadu se svažující střecha, silný sloupek tvořící se střechou výrazný prvek, přední a boční sloupky tmavé a světla vzadu jsou střižená tvarovně - ne proporčně, jako světla u připravovaného superbu), ovšem rozhodně tím nechci tvrdit, že by to bylo kopírování. Prostě jenom určité prvky a styl, který je možné nakonec vysledovat na více autech více značek. Tenhle design se zdá být velice vyvážený a velice povedený, nicméně, dokud to neuvidím na vlastní oči, nebudu předčasně jásat. Přesto se těším.....
Držme Saabu palce. Zaboduje. Lenže on by zabodoval aj bez radikálných zmien. Stačilo už dávno vyrobiť nový 9-5,9-3 a Saab by bol úspešná značka. Takto máme auto, ktoré Saab pripomína akurátmaskou chladiča.
Oddechl jsem si. Ne, ty tvary zdaleka nejsou dokonalé, v zadních světlech nalézám novou Imprezu ;-\ a nesmyslně široký zadní sloupek bude určitě zbytečně omezovat výhled při parkování. Ale příď, profil a interiér - to je SAAB! A o špičkové technologii téhle značky snad nikdo nepochybuje, i když určitou dobu o švédských inženýrech nebylo moc slyšet...
Co to je - špičková technologie v interiéru? Jako bezva rádio??? :-)))) Tak to možná ano, ale pohřbili technologii proměnné komprese, která jediná za něco stála. Jinak nic extra nemají, ty špičková technologie. Pálení lihu není žádná technologie, na to celá Brazílie jezdí asi 30 let.
Špičková technologie je Valvetronic od BMW a hybridy a osmistupňový automat Toyo/Lexus...
valvetronic - tak to je naozaj spickova technologia /predpokladam za vlastnis staru E 30 a nad postelov mas plagat M3/
osemstupnovy automat je tiez spickova technologia - mozno u vas na dedine vole... ja mam dvanaststupnovy automat ZF a nepovazujem to za spickovu technologiu
Má snad něco jako Valvetronic jiná značka? BMW nemám a ani k němu nechovám extra sympatie, ale některé věci prostě umí. Motory roku jsou skoro výhradně od BMW a od Japonců.
A 12-ti stupňový automat v náklaďáku je sice taky technologie, ale veliká jako almara a nevím, proč to sem pleteš. To, že to nepovažuješ za kus mistrovské techniky, nic neznamená - třeba jen vůbec netušíš, jak to funguje...
to ze nieco nema ina znacka povazujes za spickovu technologiu?
a ktej prevodovke, mozes napisat, v com ju povazujes za spickovu technologiu/kedze ako si napisal, ja fakt netusim, ako to funguje ;-)/?
a este nieco, mas pravdu stym pochovanim technologie premennej kompresie, ono je v GM dost tazko presadzovat nove technologie... :'-(
napr. 9-4x je uz hotova dlhsie, ale cakalo a caka sa na cadilac, nova 9-5 je tak isto hotova, ale caka sa na insigniu od opla a dalo by sa tekto pokracovat dalej...
;-\
Tu špičkovou technologii jsem samozřejmě nemyslel v interiéru! Ale Saab je špička v bezpečnosti, v přeplňovaných benzínových motorech, v použití bioethanolu a má pár dalších zajímavých detailů...
radia v saab-och su momentalne bose, takze nic moc ;-)
ja mam v 9-5 este harman kardon, a to hra celkom slusne
ale saab ma v int. ine veci, ktore ine znacky nemaju /a 95% vodicov ani nevie, ze take existuje/, ale za spickovu tachnologiu to nepovazujem, kedze to pouzivam kazdy den :-)
9-4x vypada vice nez dobre. V interieru je to typicky SAAB. koncepce palubni desku saha az k modelum 90,99. Sedet a ridit SAAB je jednim z nejlepsich pocitu v automoilismu. Osobne neznam vuz s lepsi ergonomii interieru, lepsimi sedadly a s lepsim pocitem.
Zvenku se v nem da vypozorovat vliv japonske designerske skoly. Osobne v nem vidim to nejlepsi z RX a snad noveho Foresteru. Vyborne SAAB!!!
Som smutný. Saab, to bola ikona. To bola ikona aj pre mňa. Hociktorý Saab sa predstavil, znamenal senzáciu. Väčšinou niečo, čo tu ešte nebolo. Spomeňme zvučné, alebo revolučné modely: Saab 96,99,900,9000,9-5.
To boli autá, ktoré patrili medzi velikánov. Saab 96 bol dokonca v užšom výbere áut storočia. 99, legenda 20. storočia. 900-napredávanejší Saab.
Ale potom sa začali diať čudné veci. Saab bol pod GM a niečo sa proste udialo. Posledný automobil s duchom značky bol nový Saab 9-3. Bezpečný a krásny.
No potom do Saabu prišiel fantóm z GM. Ten fantóm postihol nejednu automobilku. Design Oplov je o ničom,nové Chevy úplne o ničom, okrem off-roadov, Buicku radia aby skončil, Oldsmobile už skončil, Pontiacovo GTO je len prezlečený Holden a koncern s počtom značiek 13 predstihla Toyota so štyrmi. Pritom všetkom GM je v stratách.
U Opla naštastasite pochopili, že ak chcú zarábať pre koncern s dizajnom pre duchov neobstoja. Tam sa to podarilo.
Ale u Saaba stále fantón stojí a robí tam záhadné veci. Napríklad ako je možné, že odrazu nový Saab 9-5, ktorý bol predtým konzervatívny a ľubivý, teraz prebudí aj mŕtvolu??
Nový Saab 9-3. No ďalší, kto stratil ducha.
K tomu všetkému "mimoriadne" bezpečné SUV, Saab 9-7X, ktoré má základ v nie príliš bezpečnom Blazer. To som nevedel, že u Saaba už nemyslia na bezpečnosť...
Veľmi sa čudujem tiež, že kam sa u Saaba vybrali. Videli sme skicu vraj nového Saabu 9-5. Celkom dobrý.
Ale prečo musí Saab pripomínať lietadlá. Od mimoriadne úsešného 99 idú iným smerom. Uhladený design pre gentlemanov. A s tým Saab zabodoval. Teda až kým nezaspali na varínoch. Vôbec proste nepripomínal lietadlá. A teraz? Predky robia ako, no ako to popísať? Proste je to pekné, ale Saab to určite nie je. V GM si asi myslia, že po statách to už nikto nechce. Ale chce! Len fantóm z GM nedovolil. Pritom Saabu sa s tým darilo. V GM si nevedia uvedomiť, že treba urobiť nástupcu. Já by som už 9-5 nevolil. Kvôli veku.
A tak marketingový magnáti v GM dospeli k záveru, že akurát to čo najviac robilo Saab Saabom-design sa bude musieť radikálne zmeniť k atraktívnejšiemu. Prečo to sakra neskúšajú u svojho CHEVROLETU?!
A teraz tento model. Opäť ten istý tvar. Svetlá dohora. To, že boli od začiatku v 9-5 je len náhoda. Ale teraz to je kvôli tomu, aby saab pripomínal lietadlá. Lenže tie tvary sú už dokonalo postihnuté fantóm. Nevyvážené. O ničom. :-(
Marianek, čo má vzhľad spoločný s technikou?? Technika bola u Saabu vždy špičková. Ale dizajn môže byť hoci jaký. Proste po stránke dizajnu to už nie je Saab.
I u designu jde o subjektivni pocit. Toho docilis nejlepe, kdyz si to automobily sednes a tak hodinku se s nim projedes. Pusobit na tebe bude jak technika, tak design. U SAABu toto plati dvojnasob. SAAB je auto pro ridice, ne pro ohmatavace palubnich desek, teoretiky a jine podobne. Automobil se hodnoti nejlepe az po osobni zkusenosti.
Marianek, mne sa nemusíš nič snažiť vysvetlovať! :-! Saab je môj favorit. Ja ho vidím v žiaracom svetle. Len hovorím, že vzľad nie je to čo bolo. Už zostala len technika. Nepotrebujem sa zviesť. Poroste mám Saab veľmi rád aj bez toho. Len design pokazili.
Vidim, ze tohle nema cenu....No dobre, ze je SAAB tvym favoritem, i kdyz s nim nemas zadnou zkusenost.... ;-\ Jen muzu doporucit testjizdu, teda jestli mas ridicak. :-!
právě ten design je stále saab spojen s technikou. není to nic samoúčelného. to pochopiš, až s ním pojedeš. Nová 9-3 je designový master-piece! je navržen např tak, aby se ti nešpinila zrcátka při dešti atd, stejně jako zadní světla. aby při jízdě vzduch obtékal zrcátka tak, že neuslišíš žádní svist. kliky jsou takové, jako u všech sábů - pevné s možností vytrhnou ven dveře při nehodě. trochu zastuduj v technických parametrech a podívej jaký má součinitel odporu vzduchu a to i ve verzi kombi (!!). neber mariankovu reakci jako negativní, jen prostě jsi o polovinu chápání ochuzen i přes to že se ti saab líbí.
Problem je, ze pokud nekdo kupuje auto a nejake auto se mu nelibi, tak jej ani nenapadne, aby si sel do nej na tu hodinku sednout, aby pripadne zmenil nazor. Navic Saab uz nema takove jmeno (marketing) jako napr. BMW, aby v cloveku zaselo seminko pochybnosti, jestli ten jeho nazor na design nahodou neni spatny a jestli by tam na tu hodinku prece jen nemel zajit ;-) .
Je v tom kus pravdy, i když se vším nesouhlasím... a tahle 9-4X je Saabem do posledního záhybu karosérie. Svébytná, i když by mohla být pěknější (hlavně vzadu)
dizajn je špičkový tak ako u novej 9-3. Saab čakajú lepšie roky. (inak celkom som sa bavil na porovnaní dizajnu s fábiou pričom súhlasím s podobnosťou ale saab mal tento dizajnový trend rozvinutý už dávno pred škodovkou.
Každej jsme jinej. Někomu se líbí husí stehno místo středového panelu, někdo se podívá do kokpitu Saabu a zjihne nad dokonalou jemnou prací tvůrců tohoto klenotu. Jo, stavět na minulosti, navazovat na ní... na to musíš mít především tu... minulost. Saab zvládl referenčně vnitřek, a co se týká vnějšku... no, jak píši, každý jsme jiný. Někdo si libuje v kukuči tribeky, někdo je fascinován kompozicí předku tohoto saabu. Ale nejde jen o předek, podívej se, jak to zvládli i na druhé straně, jo, tam na konci auta. Tak jásejme, SAAB u konce s dechem rozhodně není. A vůbec, jak tak na to koukám, Saab by mohl dávat druhým (a že jich je) lekce, jak se to má dělat. I když... proč?
Svým vnějškem tenhle Saab přesně navazuje na tradiční design. Saab byl vždy "jiný", konec konců i jeho zákazníci jsou "jiní". Samo to myslím v dobrém smyslu. U Saabu platí ono kofolovské : Když ji miluješ, není co řešit! :yes:
Jasné, že sú zákazníci iný. Inak by volili BMW,MB,AUDI, VOLVO.
Ale oni chcú Saab. Toto bude Saab ledatak nápisom a interiérom. Ten naštastie si nechal svoje rysy. :-)
Bude to (ten) jedinečný, Saab. Áno jedinečný áno. Ale kde je ten konzervatívny deisgn, klasický ušľachtilý severan. Chýba mu a veľmi ušľachtilosť. Snáď to bude v sériovke dobré. Ale ušľachtilý severan, no budeme si musieť nájsť niečo iné.
Saab a konzervativní design? To sem asi něco prošvihl. Saab měl vždy zvláštní jedinečný design, vždy vstupoval z řady. Nabízí se mi kacířské sovnání. Saab je takové evropské Subaru. Zvláštní design, vynikající jízdní vlastnosti atd. Ta ušlechtilost u něj byla a je v tom, že si jej nikdy nespleteš s jiným autem. A to je ctí, především v dnešní době, kdy se všichni nechávají inspirovat všemi.
Konzervatívny keď to porovnáme s novým 9-5,9-3,9-4X.
Iste, že vyčnieval. Ale nebolo to auto, ktoré si všimol absolútne každý. Nikto si ho nepomýlil, ale oproti tomu čo je dnes je určite konzervatívny.
Ne, nechci srovnávat, ponecháme jiným >:D Jen mě tak napadlo při prvním pohledu, že kdybychom auto od spodního okraje všech oken uřízli, tak máme Fabii. Tak kdo to má od koho? Saab od Fobie, Fobie od Swifta... >:D No ještě že byl první Minicouper :-) Ale teda k Saabu. Až na ten drobný odklon, který tady už byl zmíněn :yes: