BAIC bude vyrábět Saaby 9-3 a 9-5 v Číně (aktualizováno)
Švédský Koenigsegg ztratil zájem, a tak se kupcem Saabu stala pekingská BAIC. Ovšem nikoli celé firmy. Výroba současné 9-3 i současné 9-5 se s největší pravděpodobností přesune do Číny. Jan Ake Jonsson, současný generální ředitel k celé události oficiálně řekl pouze: „Tato transakce je vynikající a důležitá pro obě strany, i pro budoucnost. Máme s BAIC dobré vztahy a těšíme se na spolupráci. Budeme se snažit o integraci našich technologií do vozidel čínské společnosti, která se budou vyrábět v blízké budoucnosti.“
BAIC tedy získala práva na výrobní technologie a zařízení včetně produkce motorů. O zachování slavné švédské značky se zatím nemluví. GM si nechává zadní vrátka, pokud by ale nenašel ještě jednoho kupce, emblém Saabu s největší pravděpodobností na konci letošního roku zmizí z automobilového světa. Zájem měl sice holandský Spyker, ale Saab nejspíše stihne osud Saturnu a Pontiacu, dalších značek z portfolia GM.
Aktualizace 15. 12.:
Automobilka Saab a její české zastoupení uvedly k citované tiskové zprávě doplňující informace. V případě modelu 9-5 bude BAIC v Číně vyrábět jeho první generaci. Ta ve výrobním programu továrny ve švédském Trollhättanu v těchto dnech končí, v posledních týdnech zde souběžně vznikají již sedany 9-5 druhé generace (ta však zatím nebyla uvedena do prodeje. V případě modelu 9-3 se jedná o jeho předfaceliftovou verzi, BAIC má práva jen na vozy modelového roku 2006 a starší. Aktuální provedení 9-3 ve všech karosářských verzích bude Saab vyrábět i nadále.
Společně s tím Číňané získali starší pohonné jednotky Saab a výrobní zařízení, která budou přesunuta do továren BAIC. Dva jmenované modely budou začleněny do portfolia BAIC a Saab pomůže s integrací použitých technologií také do dalších modelů čínské automobilky.
Finanční detaily této transakce jsou důvěrné a nebudou zveřejněny.