Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Saab 9-5: Česká premiéra dnes a v sobotu u pražských dealerů

Dvě pražská dealerství Saabu dnes zájemcům na stojánce představí nový Saab 9-5.
Zpět na článek
15. 4. 2010 09:16
neregistrovaný "hanz.1"
15. 4. 2010 09:34
neregistrovaný "blackturbo"
16. 4. 2010 09:22
neregistrovaný "hanz.1"
16. 4. 2010 13:12
neregistrovaný "blackturbo"
15. 4. 2010 09:41
15. 4. 2010 15:55
15. 4. 2010 21:12
15. 4. 2010 21:06
16. 4. 2010 14:31
15. 4. 2010 18:30
15. 4. 2010 18:53
16. 4. 2010 13:10
neregistrovaný "blackturbo"
15. 4. 2010 20:27
15. 4. 2010 22:23
16. 4. 2010 03:51
neregistrovaný "Kajfik"
16. 4. 2010 13:11
neregistrovaný "Kajfik"
16. 4. 2010 03:50
neregistrovaný "Kajfik"
17. 4. 2010 13:00
neregistrovaný "Kajfik"
17. 4. 2010 18:56
17. 4. 2010 19:50
17. 4. 2010 21:20
neregistrovaný "Kajfik"
17. 4. 2010 23:14
17. 4. 2010 23:16
18. 4. 2010 12:18
neregistrovaný "Kajfik"
18. 4. 2010 15:03
19. 4. 2010 10:43
19. 4. 2010 13:06
15. 4. 2010 08:47
Krasny, ale...
Fakt nadhera pri pohledu zvenku, radost pohledet, toto snad zvedne saab ze dna! Jen me fascinuje, kam vsude ten volant nenarvou: mam ho v Cruzovi, je v astre, planuje se do avea, no sdileni dilu az za hrob:) Pokud to pomuze snizit cenu, nejsem proti, jen jsem nevidel tak zasadni dil pouzity uz tolikrat
Rozbalit vlákno
4
15. 4. 2010 09:03
Re: Krasny, ale...
Ovládání oken - VW group - od Fabie po Veyron >:D
15. 4. 2010 09:25
Re: Krasny, ale...
tiez mi to zacinalo vadit, ale uz nejak medzicasom prestalo >:D

co mne najviac vadi na tomto aute, su tie ventilacie v hornej polke palubnej dosky...fakt mi to pripada ako v aute z 90tych rokov..
inak musim suhlasit...krasne auto :yes:
15. 4. 2010 12:23
Re: Krasny, ale...
Ze jo! Ty ventilace hned na prvni fotce, to me uplne prastilo do oci, to je jednim slovem opravdova hruza. Zbytek parada a co si budem povidat, dulezity je volant, sedadlo a saltrpaka, na zbytek clovek az tak casto nekouka :-)
neregistrovaný "hanz.1"
15. 4. 2010 09:16
Překábátěná Insignie
Nevím, nevím s tou novou érou. Tento model je ještě převlečenej oplik, tak bych ho moc nepřeceňoval.
Rozbalit vlákno
12
15. 4. 2010 09:26
Re: Překábátěná Insignie
a co konkrétně kromě některých motorů sdílí s Insignií? ;-)
Avatar - Ricardo
15. 4. 2010 10:29
Re: Překábátěná Insignie
Ještě nejspíš podtsatnou část podvozku s prodlouženým rozvorem (používá se v USA na některé modely se základem v Insignii) a pohon 4x4 (i když ten má původ v 9-3XWD)
15. 4. 2010 11:47
Re: Překábátěná Insignie
tak určitě i spousta čudliků a vnitřností, ale třeba ten 4x4 je Haldex, a ten se v různých modifikacích používá od Volva přes VW až po nevím co. Samozřejmě si to každý +/- upraví/nastaví pro sebe.

Podvozek a podvozková platforma není to samé (teď to nepíšu pro Tebe, ty to určitě víš líp než já). Stejně jako se třeba v koncernu užívá určitá platforma, která se přidáním/ubírání formuje do různých podvozků, podobně GM má platformu tuším Epsilon 2, která je ve své standarndí verzi užita pro Insignii, a její prodloužená a modifikovaná verze pro Saab 9-5 (a možná pro nějaké větší US sedany).

Ale samozřejmě zažitý mýtus o přeplechované Vectře tady bude strašit ještě min. 100 let >:-[] . Co na tom, že i současná (teda už minulá) 9-5 sice stála na podvozku původně z Vectry, ale modifikacemi a úpravami zůstalo z originálu cca 30% ;-)

Tím samozřejmě nepopírám propojení nové 9-5 s GM, potažmo Oplem. To je prostě realita, ten model vznikal dávno před prodejem Saabu, podobně jako 9-4X. Dokonce jsem četl, že i nová generace 9-3 v 2012/13 asi kvůli nákladům nedostane vlastní podvozkovou platformu, ale ta se od někoho nakoupí.
15. 4. 2010 13:59
Re: Překábátěná Insignie
Nevím proč se tady pořád řeší spojení SAAB = převlečený Opel.
Každý rádoby odborník tady křičí, jak je ten SAAB postavený na platformě Vectry nebo Insignie špatný, ale většina Saaba nevlastní a možná v něm ani nikdy nejela.
Ono totiž spojení s Opelem neznamenalo nutně technický úpadek Saabu.
Např. platforma z Vectry B přinesla mimo jiné Saabu 9-5 víceprvkovou zadní nápravu o které si jeho předchůdce (Saab 9000) mohl nechat zdát.
Saab dostal od GM šestiválcové motory, které někteří zákazníci vyžadovali.
A navíc aktuální Saab 9-3 postavený na platformě Vectry C měl vždy výkonnější motory a lepší standardní i příplatkovou výbavu než Vectra C.

Ti co nejvíc lamentují nad tím, že GM může za všechny problémy a nekvalitu Saabu asi neví, že před vstupem GM byl Saab nejednou v nemalé ztrátě, resp. velmi blízko krachu. Mimochodem ví tady místní znalí kritici, že Saab 9000 byl vyvíjený společně s Fiatem Croma a Lancií Thema ??
A ví tady někdo o problémech s motorem Saab 2.3 T, který měl několik konstrukčních vad ?? :-O
Avatar - Ricardo
15. 4. 2010 14:35
Re: Překábátěná Insignie
Víme víme, 9000 byla překarosovaná Croma, A3 je překarosovaný Golf a taky jsem kdysi tady četl, že Citroen DS je přebouchanej Brouk. Ale tomu se mně už nechce moc věřit >:D
neregistrovaný "blackturbo"
15. 4. 2010 09:34
Re: Překábátěná Insignie
nevím, nevím jak se někdo může vyjadřovat co ve skutečnosti ani neviděl natož, aby v tom jel...
...že by nějaký komplex, trauma v dětství....
Avatar - Katikakus
15. 4. 2010 10:18
Re: Překábátěná Insignie
Chlapce, chlapce, studuj, makej na sobe a hlavne nepis do diskusi takoveto nesmysly. Jses zbytecne za troubu.
15. 4. 2010 13:57
Re: Překábátěná Insignie
No keby si studoval viac ty, zistil by si ze 90% podvozkovych dielov je zhodnych. Rozvor je dlhsi. To, ze su diely zhodne, ale neznamena, ze podvozok saabu nemoze byt naladeny lepsie ako u Insignie, ale zase pochybujem, ze sa bude hrabat niekde na BMW.
Avatar - Katikakus
15. 4. 2010 15:11
Re: Překábátěná Insignie
Mily Watsone, zjevne jste nepochopil prispevek, na ktery jste reagoval.
15. 4. 2010 11:26
Re: Překábátěná Insignie
No, nad tvým příspěvkem sem se docela zasmál. Jen taková otázka.. Co má znamenat spojení Opelu a přeceňování? to nějak nechápu :-)
neregistrovaný "hanz.1"
16. 4. 2010 09:22
Re: Překábátěná Insignie
Je to prostě a jednoduše modifikovaná Insignie, to mi nikdo nevymluví a nevím, proč bych tu nemohl vyjádřit svůj názor, od toho tu snad ta diskuse je. Hlavní důvod mé reakce je vyjádření Saabu, že začíná tímto modelem nová ÉRA automobilky, ale 9-5 byla přeci vytvořenana ještě s GM.
neregistrovaný "blackturbo"
16. 4. 2010 13:12
Re: Překábátěná Insignie
Nová era začíná už minimálně z důvodu změny vlastníka...
Avatar - ManInBlack
15. 4. 2010 09:28
Výlet do Prahy
Tak to vidím na výlet do Prahy. Vezmu svoji 9-5 podívat se na mladšího příbuzného. Rex mortus, vivat Rex! >:D
Rozbalit vlákno
1
15. 4. 2010 15:28
Re: Výlet do Prahy
Souhlasím s tvým Le Roi Est Mort, Vive Le Roi! a nezbýva než držet palec aby nám nový král neumřel na dětskou nemoc a aby to ta malá firmička dokázala ustát. :yes:
15. 4. 2010 09:41
Krasne auto
toto bude moje dalsie,
ak spravi 93 v podobnom duchu je jasne :-)
Rozbalit vlákno
1
15. 4. 2010 11:27
Re: Krasne auto
Tak ti drzim palce, jelikoz by bylo smutne ztratit tuto znacku!

Klicova k preziti a prodeju bude stejne asi Saab 9-1 tady pokud se dockame...
15. 4. 2010 15:55
Ale ano chlapi
souhlasím s tím že technika z Opelu nemusí být problém jen u značky která si za auta vezme velké peníze bych čekal že za ně dostanu víc.Chybí mi tam takzvaná přidaná hodnota.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - petrumr
15. 4. 2010 16:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
15. 4. 2010 16:36
Re: Ale ano chlapi
>:D >:D >:D
15. 4. 2010 21:12
Re: Ale ano chlapi
Pokud vím, tak třeba Ford taky nemá zrovna kvalitní naftové motory. >:D >:D >:D
15. 4. 2010 21:06
Re: Ale ano chlapi
Až na to, že diesly už Fiat drahnou dobu pro GM nedodává, Opel už má svojí motorárnu v Kaiserslauternu. :-!
BTW. naftové motory v Insignii a nové 9-5 prošly vývojem, takže se liší od původní verze, která byla vyvinuta s Fiatem.
A navíc si myslím, že je lepší common-rail od Fiatu, než donedávna prosazovaná dunící kovadlina PD od koncernu VW. >:-[]
16. 4. 2010 06:11
Re: Ale ano chlapi
A co je 1,3CDTi?
16. 4. 2010 14:31
Re: Ale ano chlapi
Motor 1,3 CDTi je vyráběn v Polsku (Bielsko Biala) a zde spolupráce s Fiatem stále pokračuje.
Ale to už se bavíme o maloobjemových turbo-dieselech, které se do žádného Saabu nemontují. ;-)
15. 4. 2010 18:30
9/5 NADĚJÍ
Buď a... nebo. Bohužel ve třídě tyhle slogany nefungují. Zde platí jen to - buď... Přesto, nový Saab nabuzuje emoce. Zejména vnitřek - na svém stále dokonalém standardu, člověku to při pohledu do kabiny zacuká až někde v podbřišku. Klasické saabovské výdechy, styl, styl, styl. Ponton přístrojovky jak skála vytrčená do prostoru, jistě fantastická sedadla, to vše je ódou na saabovskou radost. Člověk silně vnímá ten vnitřní silný a pevný tah na bránu, tu jistotu, tu správnou severskou umírněnost designu, tu hru na hloubku efektu. Tohle není cingrlátkovej kokpit pro odbarvený zrzouny, tohle je pravej chlapskej pokoj rozkoší...

Ovšem co s tím vnějškem? Lehce se třesu ze střechy a z předlouhé zádi, tady holt to bude fakt buď a nebo. Chce to živáka nebo aspoň 3D.

A barvu? No... zatím mi vychází vizuálně lépe stříbrná.

P.S. Nevypadá to na premianta třídy, ale tohle snad nečeká ani kuko... Na druhou stranu, modleme se, ať se Saabu daří. Neboť originál má svou cenu ať je jakýkoliv... vždyť je to sakra hergot... SAAB :yes:
Rozbalit vlákno
4
15. 4. 2010 18:44
Re: 9/5 NADĚJÍ
Osobně cením vnější design. Ten se povedl.
Co ale nepochopím, je ten umíněný (nikoli umírněný) design interiéru.
Ano, je to saabovské, ale mě se to vůbec nelíbí. Takhle pánové, takhle si nové zákazníky asi nenajdete. :-!
15. 4. 2010 18:53
Re: 9/5 NADĚJÍ
Vnímáme to obráceně :-) Ten vnějšek potřebuju vidět, čekám na jiskru. Jak nebude, bude to špatný... ;-)
neregistrovaný "blackturbo"
16. 4. 2010 13:10
Re: 9/5 NADĚJÍ
SAAB ..nepořebuje nové zákazníky, stačí mu ti co Saaba měli, aby se vrátili...a ač se tobě design interiéru nelíbí, tak pro Saabisty je tam DNA saabu.
16. 4. 2010 17:02
Re: 9/5 NADĚJÍ
Saab tedy potřebuje nový zákazníky, protože prodeje pod hranicií 100 tis. kusů nejsou schopny zabezpečit zisk automobilky a náklady na vývoj nového modelu (jednoho!).
Avatar - mrvolvo
15. 4. 2010 20:27
Amerika
Všechno dobrý Saabu, jen ať přežije ty těžký časy, ale s tímto designem mám trochu problém. Je takovej moc americkej a já jsem na ty obtloustlý automatický ameriky trošku háklivej.Tím samozřejmě neházím všechny ameriky do jednoho pytle, jen chci říct, že obzvláště zadek tohoto Saabu mě opravdu nenadchnul. Jakoby k tomu autu ani nepatřil...a vůbec do celého Saabu.Ale to je jen můj názor:)
Rozbalit vlákno
0
15. 4. 2010 22:23
Jsem v rozpacích
Z venku je to slušný, fakt že jo, ale z pohledu řidiče mne ta palubka děsí. Jasně, každý máme jiný vkus, ale mrzí mne, že je jen málo aut, která jsou povedená z venku i uvnitř. :-!

www.tisk-na-malirske-platno.cz
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Kajfik"
16. 4. 2010 03:51
Re: BĚŽ K ČERTU
Běž k čertu s tou reklamou... Takoví slizáci tady nemají co dělat...

Nahlaste někdo toho parazita administrátorům....
:no: :no: :no:
neregistrovaný "Kajfik"
16. 4. 2010 13:11
Re: BĚŽ K ČERTU
Jo... Takovým pijavicím bych nejraději nasprejoval reklamu na svou firmu na jejich soukromý vůz... Zajímalo by mě, jak by se jim to líbilo.... >:D
neregistrovaný "Kajfik"
16. 4. 2010 03:50
BĚŽ K ČERTU
reakce na: pronado:

Běž k čertu s tou reklamou... Takoví slizáci tady nemají co dělat...

Nahlaste někdo toho parazita administrátorům....
:no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Kajfik"
17. 4. 2010 13:00
CENY
tak mám zatím ještě neoficialní ceny, pokud by to někoho zajímalo...
Rozbalit vlákno
0
17. 4. 2010 18:56
Super!
Tak jsem ho dnes viděl a je to vzhledově naprostá bomba, na fotkách vypadá o dost hůř, jestli se to tak dá říct, ani na výstavě nevynikne. V realitě vůbec nepůsobí přerostle čeho sem se trochu obával, naopak jako kompaktní superluxusní auto. Myslím, že zaparkovat jej vedle Astonu Rapide, tak si můžou podat ruce :yes: :yes: :yes:
Tak doufám, že bude dobře jezdit a i další věci budou odpovídající ceně :-)
Rozbalit vlákno
8
Avatar - white label
17. 4. 2010 19:50
Re: Super!
Podávání rukou s Astonem Rapide si může "vysnít" jen opravdu zarputilý fanoušek SAABu a jeho majitel v jedné osobě... ;-) :-)
neregistrovaný "Kajfik"
17. 4. 2010 21:20
Re: Super!
Exterier vypada opravdu fantasticky... Ve tmave stribrne a na tech nadhernych discich je to vskutku velmi švihácké auto...
17. 4. 2010 23:14
Re: Super!
Přesně, chce to prostě vidět naživo :-)
17. 4. 2010 23:16
Re: Super!
Nevím jestli jsi ho viděl, ale uvidíme za pár měsíců až se začne oběvovat na silnicích, myslím, že to srovnání bude zajímavé. Jinak Astonu konkuruje tím, že je ve své třídě na špici, ne přímo, to je jasný... :-)
neregistrovaný "Kajfik"
18. 4. 2010 12:18
Re: Super!
Na spici je mozna tak designem... Technologiemi pokulhava... Ale je taky levnejsi.....
18. 4. 2010 15:03
Re: Super!
je to tak, i když Aero za 1,4 milionu se mi zdá trochu dost, na druhou stranu měla by to být "plná palba" :-)
19. 4. 2010 10:43
Re: Super!
1.4mega za Aero v plné polní mi jako neadekvátní nepřipadá. Porovnatelné 5-er nebo A6 budou určitě o pár stotisíc výš.
19. 4. 2010 13:06
Re: Super!
Problém vidím v tom, že na první pohled je Aero dražší protože je ten motor jenom v plné výbavě.
BMW 535i 1323400Kč
Audi A6 3.0 TFSI quattro 1344400Kč
Mercedes E 350 4MATIC 1414800Kč
Volvo S80 T6 AWD 1323000Kč

Sem zvědavý na výbavu Aera, když se to pak provná detailněji, měl by Saab být levnější, někde na úrovni Volva