Saab 9-5: Oficiální fotografie a informace

Saab 9-5: Oficiální fotografie a informace

 
 

Frankfurtský autosalon zažije vzácnou událost. Švédský Saab zde představí svou novou vlajkovou loď, jejíž předchůdce byl na trhu dlouhých 12 let. Výroba má být ve Švédsku zahájena až příští rok.

V dnešní hektické době rychlého obměňování modelových řad se dlouhověkost příliš nenosí. Saab 9-5 ale nahrazuje svého stejnojmenného předchůdce po těžko uvěřitelných 12 letech. Nemalou měrou k tomu přispěly také existenční problémy automobilky i celého koncernu General Motors. Od něj se Saab stěhuje pod ochranná křídla výrobce supersportů Koenigsegg.

Platforma od GM

Nový Saab 9-5 ještě pochází z líhně donedávna největšího výrobce automobilů na světě, vyjíždí na platformě GM Epsilon II, v základu totožné s Opelem Insignia. Ta u švédského vozu disponuje rozvorem prodlouženým na 2,84 m. Podvozek pak bude k dispozici i ve verzi DriveSense s elektronicky řízenými tlumiči. Automobil svou celkovou délkou přesahuje pětimetrovou hranici, měří 5,01 m. Ve vyšší střední třídě je tak na vrcholu, podobně je na tom jen americký Chrysler 300C, který měří přesně 5015 mm.

Zavazadelník nového Saabu 9-5 má objem 513 l, vzhledem k jeho značné délce bude v nabídce také organizér, kterým bude možno objem rozdělit na několik menších. Z menšího Saabu 9-3 se do 9-5 dostane poprvé i pohon všech kol XWD se spojkou Haldex a zadním elektronicky řízeným diferenciálem se zvýšenou svorností (eLSD).

Design

Navzdory dlouhé svažující se zádi s masivními C-sloupky se nejedná o o typický liftback, ale o sedan, chybí mu tedy výklopná záď. Angličtina používá pro tento druh karoserie trefné pojmenování fastback. Design vychází ze studie Aero X z roku 2006, ale tvar zadní části dává vzpomenout i na klasický Saab 900 první generace. Tým návrhářů vedl Simon Padian, současný šéf oddělení designu firmy Saab.

Pod kapotou

Motorová nabídka sestává výhradně z přeplňovaných agregátů, a to jak zážehových, tak vznětových. Zpočátku budou k dispozici přeplňované motory 2,0T se 162 kW (220 k) a vrcholné vidlicové šestiválce 2,8T s 220 kW (300 k) a točivým momentem 400 Nm. Spalovat naftu bude zřejmě jen jeden, a to čtyřválec 2,0 TiD se 118 kW (160 k). Výkonnější dvojitě přeplňovaná jednotka 2,0 TTiD se 140 kW je zatím předmětem spekulací, automobilka ji dosud oficiálně nepotvrdila.

Krátce po uvedení na trh budou moci zákazníci zvolit také základní přeplňovanou čtyřválcovou šestnáctistovku se 132 kW (180 k) a dvoulitrový turbomotor ve variantě BioPower na bioetanol. Pohon všech kol XWD bude k dispozici jako výbava na přání pro oba dvoulitry na benzin a E85, vidlicový šestiválec jej bude mít standardně. Převodovky budou šestistupňové, žádné bližší informace o nich zatím výrobce nezveřejnil.

Interiér

Interiér se sice v detailech, jako je volant nebo některé ovladače, podobá Insignii, přístrojová deska je ale jinak zcela svébytná a navazuje designem na starší modely Saabu. Fanoušky značky tak svými tvary určitě potěší. Jen typickou spínací skříňku na středové konzole vystřídalo startovací tlačítko, nový Saab 9-5 bude mít bezklíčkový vstupu a spouštění motoru. Prostor pro posádku se oproti předchůdci zvětšil do všech směrů, vyšší pasažéři by neměli mít problémy s místem pro své hlavy ani vzadu.

Výbava

Na palubě nové vlajkové lodi švédského výrobce nalezneme moderní komfortní a bezpečnostní prvky. Za všechny jmenujme head-up displej, bi-xenonové adaptivní světlomety, systém automatického parkování, rozeznávání dopravních značek, adaptivní tempomat nebo třízónovou klimatizaci. Audio nese věhlasnou značku Harman/Kardon a je kombinované s navigací s velkým osmipalcovým displejem. Součástí je také harddisk o kapacitě 10 GB, na který lze ukládat jak mapy, tak hudbu. Na středové konzole se nacházejí konektory AUX a USB, stejně jako dvanáctivoltová elektrická zásuvka.

Zadní pasažéři si mohou také užívat poslech hudby, či sledovat filmy na DVD. Mají k tomu k dispozici úplně vše - LCD obrazovkami v opěrkách předních sedadel počínaje a bezdrátovými sluchátky konče, separátní ovládání hlasitosti je samozřejmostí. Tři stupně výbavy ponesou názvy Linear, Vector a Aero, přesné specifikace zatím Saab tají.

Budoucnost

Nový Saab 9-5 se bude vyrábět přímo ve švédském Trollhättanu, ale nejspíše až od jara 2010, kdy také bude uveden do prodeje. Automobilka plánuje také verzi kombi, dosud totiž tvořila 80 % odbytu této řady. Přijít má s půlročním zpožděním za sedanem, tedy někdy během podzimu příštího roku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Podle Ministerstva financí by státní Prisko mohlo koupit akcie OKD Podle Ministerstva financí by státní Prisko mohlo koupit akcie OKD

Státní podnik Prisko by za akcie společnosti OKD, která…

Odboroví předáci podpořili stávku řidičů autobusů Odboroví předáci podpořili stávku řidičů autobusů

Základní odborové organizace podporují celorepublikovou…

Farmáři nabídnou své potraviny širšímu okruhu zájemců. Pomůže jim Košík.cz Farmáři nabídnou své potraviny širšímu okruhu zájemců. Pomůže jim Košík.cz

Online rozvozce potravin Košík.cz rozšiřuje nabídku o…

Kvůli chatě na Lipně chce opozice Zimolův konec Kvůli chatě na Lipně chce opozice Zimolův konec

Opoziční zastupitelé jihočeského kraje vyzvali na dnešním…

 
 

Přidat názorDiskuse: Saab 9-5: Oficiální fotografie a informace







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Saab 9-5 SportCombi, 9-4X: Ceny v Německu Saab 9-5 SportCombi, 9-4X: Ceny v Německu

První cena Saabu 9-5 SportCombi na německém trhu je…

Saab 9-5 SportCombi: Levnější než sedan? Saab 9-5 SportCombi: Levnější než sedan?

Kombi levnější než sedan? Saab chce u modelu 9-5…

 



 
Je toto první škodovácký elektromobil? Škoda představuje novou studii…

Je toto první škodovácký elektromobil? Škoda představuje novou studii…

Dnes 13:31

Dostali jsme tiskovou zprávu od Škodovky. O vývoji krystalického designu. Úplně na konci se ale našla jedna hodně zajímavá zmínka!




Blesk.cz

Terorista z Londýna: Je to britský islamista. Bezpečnostní složky ho nepovažovaly za hrozbu

Terorista z Londýna: Je to britský islamista.…

Celý svět se nyní ptá, kdo je muž, který ve středu zaútočil před parlamentem v Londýně. Terorista nejdříve…

Máte

Máte "myší nemoc"? Počítač ničí zdraví. Chat s odborníkem.

Onemocněním karpálního tunelu nejvíce trpí lidé, kteří pracují mnoho hodin s počítačem. Může být také důsledkem…

 

iSport.cz

Patera: Sedmý boj o baráž? Kluky jsem zchladil, výhodu má dál Jihlava

Patera: Sedmý boj o baráž? Kluky jsem zchladil,…

Ještě není konec. Barážníci stále čekají na svého posledního člena. Už se zdálo, že se ke Karlovým Varům,…

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu, slíbila Koukalová

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu,…

Biatlonovou exhibici na závěr sezony proměnila Gabriela Koukalová ve svou show, když suverénně ovládla…

 

Reflex.cz

Fotbal to je hra! Kde ve světě našli odvahu ho zakázat?

Fotbal to je hra! Kde ve světě našli odvahu ho zakázat?

Fotbal platí za celosvětový fenomén, což mimo jiné dokládá i fakt, že jej hraje mezinárodně více národů, než…

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro transplantace, tvrdí americký futurolog

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro…

Za deset let bude běžné transplantovat lidem orgány vypěstované z jejich vlastních buněk, je přesvědčen americký…