Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Saab 9-4X – švédský crossover s americkými geny

Diskuze (10)
Crossover Saab 9-4X bude sdílet technický základ s novým Cadillacem SRX. Design je ale typicky „saabovský“, přehmat s velkým SUV 9-7X se tak opakovat nebude.

Saab 9-4X stojí na nové verzi platformy GM Theta (TE), která využívá části platformy Epsilon 2 z Opelu Insignia. Stejný základ používá Cadillac SRX, se kterým bude nový Saab sdílet řadu komponent a bude vyjíždět ze stejné továrny v mexickém Ramos Arizpe.

Benzinové motorizace má zastupovat čtyřválec 2,0 Turbo naladěný na výkon 180 kW s maximem točivého momentu 500 Nm. Předběžné technické údaje hovoří o maximální rychlosti 250 km/h a akceleraci na 100 km/h za 6,4 s, nabízet se bude i verze FlexFuel spalující E85. V Evropě bude v prodeji i turbodiesel 2,9 V6 (184 kW, 550 Nm) ze společného vývoje GM a VM Motori. Benzinový šestiválec 3,0 l naopak možná zůstane vyhrazen jen pro americký trh.

Premiéra pravděpodobně proběhne až po představení druhé generace modelu 9-5. Hlavním konkurentem 9-4X budou Volvo XC60 a Audi Q5. Oba zmíněné modely nový Saab s délkou 4,77 m překoná zhruba o 10 cm.

Diskuze (10)
19. 2. 2009 13:47
Ochrana pre veriteľmj
Tak som sa práve dočítal, že SAAB na základe zdrojov švédskeho rozhlasu, zvažuje podať žiadosť o ochranu pred veriteĺmi. A ešte niečo tam plietli s reštrukturalizačným plánom.

Podstatné je, že GM tlačí na švédsku vládu, aby prevzala záruky za SAAB (teda asi aby súhlasila s tou reštrukturalizáciou a finančne ju zaštítila).
A švédská vláda sa zjavne nechce nechať zatiahnúť do * sposobených GM, takže to odmieta (podobne aj pri Volve)

Takže chudák SAAB je nakoniec rukojemníkom v tejto hre. Bohužial. Sice nie so priaznivcom konšpiračných teórii, ale začínam mať poslednou dobou pocit, že GM skutočně nehral so SAABom fair-play. Zaujímavé je, že jak sa začalo hovoriť o tom že je na predaj, sa spustila aj modelová miniofenzíva.

;-\
18. 2. 2009 20:02
Re: Motor
Vsimol som si to az tak, ze sa mi aj sliny zacali zbiehat. Zatial vsak musim byt spokojny s tym co mam ;-)
Tych 500Nm sa ani mne nezda, ale ak to bude aj 353Nm tak to bude stale stacit na bezne jazdenie na nakupy :-!
18. 2. 2009 14:01
Motor
Všimli jste si toho benzínového dvoulitru?
Parametrama vypadá hodně zajímavě, se 180kW by se pravděpodobně stal nejvýkonějším dvoulitrem vůbec a to by bylo jen dobře.
Točivý moment 500Nm se mi nezdá, na zahraničních webech je 353Nm. Myslím, že by to vůči výkonu a objemu odpovídalo.
O pružnost a další vlastnosti bych se vůbec nebál, to bude jistě paráda.
Tak uvidíme, ještě aby byl i v 9-5 :-)
18. 2. 2009 11:05
Re: cross
tak ja som mal zatial česť len s tým štandardným 1.9TiD 150poníkov s automatom, a veru nebolo to zlé zvezenie :yes:
Avatar - Plautus
18. 2. 2009 10:55
Re: cross
ja viem, že je to jednadevina od FIAT grupy ;-) Opel ich predsa používal tiež, tak prečo by to nešupli do SAABu a tú jednadevinu mám vo svojom FIATe, takže viem, že je to už bez tých úprav dosť podarený motor...no a na ten objem je to podľa mňa dosť ohromujúce, zober si, že z dvasedminy ťahali francúzi 204 koní, krútiaci moment nemusíme v porovnaní týchto dvoch rozoberať, je jasné, že v tom bude mať dvasedma oproti jednadevine viac navrch, ale pri tých hodnotách to už nie je až také zásadné...dôležitý je jeho priebeh a verím, že nič nepokazili, rád bych ho odskúšal v SAAB úprave ;-)
a čo nie je, môže časom byť :yes: