Saab 9-4X: První technické údaje švédského SUV
Saab už podnikl první nesmělé pokusy o vstup do segmentu SUV a ty nebyly příliš úspěšné. Velké SUV 9-7X se v USA stále prodává, jedná se ale prakticky o Chevrolet TrailBlazer s jinou maskou chladiče – podobnost s Chevroletem jde tak daleko, že verzi Aero pohání namísto výkonného turbomotoru šestilitrový osmiválec. Krátce se také prodával model 9-2X, který byl přeznačeným Subaru Impreza kombi. Tuto spolupráci vedle komerčního neúspěchu ukončil také prodej podílu General Motors v Subaru.
9-4X bude novým začátkem. Stejně jako chystaný Cadillac BRX bude stát na upravené platformě GM Theta. Jistě příjemným překvapením v dnešní době je fakt, že design sériového provedení se příliš nevzdaluje od konceptu 9-4X BioPower (viz fotogalerie), který se představil letos v lednu na autosalonu v Detroitu. Vnější rozměry budou 4,77 m délka, 1,80 m šířka a 1,68 m výška, Saab 9-4X tak bude zhruba o 10 cm delší než konkurenční Audi Q5 a Volvo XC60. Rozvor bude 2,81 m – téměř stejný jako u Q5.
Pod kapotou bude přeplňovaný benzinový motor o obejmu 2,0 l. Jeho nejvyšší výkon je 180 kW a maximum točivého momentu 400 Nm, pohánět bude všechna čtyři kola skrze šestistupňovou automatizovanou převodovku s řazením na volantu. Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 6,4 s, nejvyšší rychlost bude 250 km/h. Ve Švédsku se s nejvyšší pravděpodobností bude nabízet i verze FlexFuel spalující směs benzinu a ethanolu E85, časem by se v nabídce mohl objevit atmosférický motor 3,6 V6 a nový turbodiesel 2,9 V6 o výkonu 184 kW, který bude určen také pro Opel Insignia.
Výroba bude zahájena na podzim v mexické továrně Ramos Arizpe, do prodeje se 9-4X dostane na začátku příštího roku.