Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Saab ukončí výrobu SUV 9-7X v příštím roce

V roce 2008 ukončí Saab po třech letech produkci SUV modelu 9-7X určeného výhradně pro americký trh. Důvodem jsou horší prodejní výsledky.
Zpět na článek
22. 6. 2007 08:58
neregistrovaný "Míra"
22. 6. 2007 09:24
neregistrovaný "Vasek"
22. 6. 2007 09:43
neregistrovaný "Míra"
22. 6. 2007 11:38
anonym
22. 6. 2007 11:39
anonym
22. 6. 2007 09:58
neregistrovaný "Rozumbrada"
22. 6. 2007 10:23
neregistrovaný "Míra"
22. 6. 2007 11:45
anonym
22. 6. 2007 08:58
neregistrovaný "Bildr"
22. 6. 2007 16:48
neregistrovaný "rop"
22. 6. 2007 16:57
neregistrovaný "sevdim"
22. 6. 2007 16:56
neregistrovaný "sevdim"
22. 6. 2007 16:58
anonym
23. 6. 2007 06:21
anonym
neregistrovaný "Míra"
22. 6. 2007 08:58
DIESEL NEBRAT - NEVYPLATÍ SE !
"Absence dieselového motoru" - nepřestávám se divit, kolik naivků se třepe na diesel, který má přes nižší spotřebu mimořádně vysoké provozní náklady ... ( všechno je na diesel dražší - pneu, destičky, tlumiče, filtry, opravy, serv.prohlídky, náhradní díly, ..... všechno ).
Rozbalit vlákno
10
neregistrovaný "Vasek"
22. 6. 2007 09:24
Re: DIESEL NEBRAT - NEVYPLATÍ SE !
Tak nevim proc bych kuli dieslu musel kupovat jiny pneu a desticky. Ani v servisu bych nevidel cenovy rozdil. Prijde mi to jako mylny nazor.
Avatar - Pierro
22. 6. 2007 09:37
Re: DIESEL NEBRAT - NEVYPLATÍ SE !
A na to jsi přišel kde?? Co mají společné pneu, destičky, tlumiče s dieselovým motorem?? Dražší jsou pravda provozní náklady a poku řidič nenajede ročně víc jak nějakých 20000 km ročně, opravdu se mu diesel nemusí vyplatit. Pokud ale Saab chtěl tohle auto prodávat v Evropě, diesel měl být samozřejmostí. Jinak si myslím, že tohle auto ani nikdy nemělo vzniknout. ;-\
neregistrovaný "Míra"
22. 6. 2007 09:43
Re: DIESEL NEBRAT - NEVYPLATÍ SE !
S diesel motorem sebou taháš o metrák víc - takže pneu, destičky, tlumiče a další měníš dříve ... Před časem v MF Dnes uvedli, že samotný filtr na Octavii stojí cca 480 Kč, ale na diesel cca 1.180 Kč ... To mluví za vše, proč Ti každý cpe diesel.
anonym
22. 6. 2007 11:38
Re: DIESEL NEBRAT - NEVYPLATÍ SE !
Jo, jasně, v MF dnes to psali, takže je to pravda.

Akorát mi ještě řekněte který fitr to je. Jsou tam tři - fitr sání je u většiny verzí stejný, filtr topení jakbysmet a oboje stojí okolo 500-600 korun. Diesel má navíc filtr paliva, mění se á 30 tisíc. a stojí zhruba podobně jako ty dva zmiňované. Řec je o cenách ve autorizovaném servisu v menším městě.

Jinak praktická zkušenost říká něco o tom, že rozdíly v životnosti na destičkách ap. jsou zanedbatelné a primárně závisí na tom vehementu mezi volantem a sedačkou a né na motorizaci.
anonym
22. 6. 2007 11:39
Re: DIESEL NEBRAT - NEVYPLATÍ SE !
Jo, jasně, v MF dnes to psali, takže je to pravda.

Akorát mi ještě řekněte který fitr to je. Jsou tam tři - fitr sání je u většiny verzí stejný, filtr topení jakbysmet a oboje stojí okolo 500-600 korun. Diesel má navíc filtr paliva, mění se á 30 tisíc. a stojí zhruba podobně jako ty dva zmiňované. Řec je o cenách ve autorizovaném servisu v menším městě.

Jinak praktická zkušenost říká něco o tom, že rozdíly v životnosti na destičkách ap. jsou zanedbatelné a primárně závisí na tom vehementu mezi volantem a sedačkou a né na motorizaci.
neregistrovaný "Rozumbrada"
22. 6. 2007 09:58
Re: DIESEL NEBRAT - NEVYPLATÍ SE !
Souhlasím s tebou v tom, že tohle auto stejně jako 9.2 na bázi Subaru nemělo vůbec vzniknout. Nicméně si myslím stejně jako Míra, že provoz dieselu až na spotřebu paliva je oproti benzínu nákladnější. Jak už zmiňoval vyšší hmotnost, dražší oleje a fitry a jiný spotřební materiál, ale také vstřikovače, čidlo váhy vzduchu či turbo u atmosferického benzínu s nepřímým vstřikováním v porovnání s CR nebo PD neřešíš a to se jedná o desetitisícové položky.
Avatar - CtvrtSardel
22. 6. 2007 09:53
Re: DIESEL NEBRAT - NEVYPLATÍ SE !
Predpokladam, ze si mel na mysli vyssi naklady kvuli vyssi hmotnosti diesloveho agregatu...Pak se to da CASTECNE pochopit, ale stejne je to dle me mylny nazor. S tezsim autem rychleji ojedes pneu, jenze nebude to dvakrat tak rychle! Pokud bych napriklad s lehcim (benzinem) sjel za urcitou vzdalenost napr. 10 sad pneumatik, tak s dieslem to bude MOZNA 11. Pri vydrzi pneu (u takovehoto vozu) cca 20000km, tak po 200 000km sada pneu navic (cca 20000,-) mam 10 haleru na kilometr. A to jenom v pripade, ze jsem odhadl rychlejsi sjizdeni pneu dobre! To same u tlumicu a u desticek. Ano, o neco malo se opotrebovavaji rychleji, ale abys to pocitil v nakladech benzin/nafta, musely by jeste aspon 5krat pridat.
Nehlede na to, ze rozdil ve vaze mezi soucasnymi benzinovymi a naftovymi motory neni nijak markantni!
Sice je to uplne jine auto, ale jenom pro zajimavost:
Audi A8 : 3.2FSI quattro tiptronic - hmotnost 1785kg, 3.0TDI quattro tiptronic - hmotnost 1830kg = rozdil 45 kg!!! Kdyz bude v nafte ridic co ma 70kg a v benzinu se 120kg, uz bude kupovat pneumatiky castejc >:D
Ne, doufam ze je vsem jasny, ze takhle to brat nelze, opotrebovani toho vseho co mira vyjmenoval zavisi spis na stylu jizdy, povrchu silnice,... Tohle uz dneska opravdu neni relevantni!
Kdyz uz diesel nebrat, tak najdi jiny duvod, proc. Treba zvuk ;-)
neregistrovaný "Míra"
22. 6. 2007 10:23
Re: DIESEL NEBRAT - NEVYPLATÍ SE !
Máš pravdu, obecně platí, že diesel zkrátí životnost gum o cca 10-15%. Totéž platí i o tlumiče, destičky, ... Jinak se zvukem souhlas - chrochtání a tuny sazí od výfuku mi jsou taky proti srsti.
Avatar - CtvrtSardel
22. 6. 2007 14:56
Re: DIESEL NEBRAT - NEVYPLATÍ SE !
Jak jsem řekl, nejdůležitější faktor je řidič...
anonym
22. 6. 2007 11:45
Re: DIESEL NEBRAT - NEVYPLATÍ SE !
Diselový motor je pro tenhle druh auta právě velmi vhodnou motorizací, protože má daleko lepší průběh i hodnoty kroutícího momentu zvlášt v nižších otáčkách a snáz se popere s velkou pohotovostní hmotností, velkými rotačními hmotami (velké pneu) a velkou čelní plochou u terénního auta.

Vaše aurgumenty mají nějaké opodstatnění leda u malých aut typu C1/P107/Aygo - tam se při současných cenách nafty diesel opravdu vypolácí těžko i při větším km proběhu. Ale u velkoprostorových a terénních aut je zcela logickou uvolbou, kór když uvážme, že tyhle auta si obvykle nekupuje někdo, kdo najede jen 10 nebo 20 tis. km ročně.

Nikdo Vám samozřejmě nebrání jezdit za 12-14 litrů benzínu namísto 9-10 levnější nafty:-)))
neregistrovaný "Bildr"
22. 6. 2007 08:58
a divíte se?
Kdo by kupoval takové monstrum. Místo toho, aby Saab rozšířil svou řadu o coupé, které svého času opravdu uměl, tak pouští do výroby takovou hrůzu, která je pro něj stejně v důsledku ztrátová :no: Jen by mě zajímalo, jak je s prodeji nové 9-5. Typoval bych podobný propadák. Ještě pár takových pokusů o hledání sama sebe (nebo průkopnictví? - ať si každý vybere) a můžeme všichni společně Saabu zamávat...
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "rop"
22. 6. 2007 16:48
Re: a divíte se?
nojo, nemeli by to u GM s tou spolupraci tak moc prehanet, Saab uz ztratil hodne ze svy osobitosti
neregistrovaný "sevdim"
22. 6. 2007 16:57
Re: a divíte se?
To je asi jako kdybi někdo prodával Bohemia Sekt s nálepkou Moët...
neregistrovaný "sevdim"
22. 6. 2007 16:56
kein Wunder
To je asi jako kdybi někdo prodával Bohemia Sekt s nálepkou Moët...
Rozbalit vlákno
1
anonym
22. 6. 2007 16:58
Re: kein Wunder
sorry za tu duplicitu, nějak mi to nešlo vložit
anonym
23. 6. 2007 06:21
Tak mu treba!
Nebol to SAAB, nech ide na vždy do pekiel!!!
Rozbalit vlákno
0