Na expozici SAABu jsou k vidění hned dva koncepty – nový 9-X Air a 9-4X, který se představil už na jaře v Ženevě a ještě letos bude odhalena jeho sériová podoba.

Kromě toho mají premiéru nové verze současných modelů, především silnější 9-3 Aero modelového roku 2009.

9-X Air Concept

Na konceptu 9-X Air SAAB demonstruje nový přístup ke konstrukci kabrioletů. Místo čelního skla v odděleném rámu tvoří prosklení souvislý oblouk kolem kabiny, který se postupně snižuje směrem k zadnímu sloupku. Přes čtyřmístnou kabinu je možné přetáhnout plátěnou střechu, v podstatě se jedná o řešení na půli cesty mezi klasickým kabrioletem, kupé-kabrioletem a targou.

Neobvykle řešenou plátěnou střechu SAAB označuje Canopy Top. Látka byla vybrána kvůli úspoře hmotnosti, přitom mechanismus stahování střechy tvořené třemi díly je podobný jako u kupé-kabrioletů s kovovou střechou. S targou je společná zase přítomnost zadních sloupků, přitom ale není nutné střešní díly sundávat ručně, celá operace je ovládaná automaticky.

Střecha Canopy Top je menší a lehčí než klasická plátěná stahovací střecha a samozřejmě také lehčí než kovová střecha, konkrétně zhruba o 100 kg. Od běžného kabrioletu se také odlišuje boční silueta – typický postup je totiž odstranění střechy z kupé nebo sedanu, konstrukce 9-X Air je naopak do značné míry svébytná, byť je odvozená od konceptu 9-X BioHybrid.

Turbodmychadlem přeplňovaný motor 1,4 BioPower spaluje směs benzinu a ethanolu E85 a dává nejvyšší výkon úctyhodných 147 kW, tedy přesně 200 koní při 5000 ot./min. Vysoké maximum točivého momentu 280 Nm je dostupné od 1750 do 5000 ot./min. Vynikající výkony jsou možné mimo jiné díky vysokému oktanovému číslu E85 (104 RON), na přeplňovaný motor vysokému kompresnímu poměru 10,2:1 a plnícímu tlaku turbodmychadla 1,6 bar. K dalším technologiím použitým na motoru patří přímé vstřikování a variabilní časování sacích i výfukových ventilů. Kromě E85 může motor BioPower stále spalovat také čistý benzin, v tom případě ale výkon klesne na 125 kW a točivý moment na 230 Nm.

Spalovací motor dále podporuje nová generace hybridního pohonu GM. Elektromotor je poháněný řemenem od klikového hřídele a nahrazuje alternátor. Elektrická energie se ukládá v lithiových bateriích pod podlahou zavazadlového prostoru. Elektromotor slouží při startování, jako přídavný pohon při rozjezdu a předjíždění a jako generátor pro rekuperaci energie při brzdění.

Převodovka je šestistupňová manuální s automatickou spojkou a možností sekvenčního řazení. Maximální rychlost je 231 km/h, zrychlení z klidu na 100 km/h trvá 8,1 s, obě hodnoty platí pro provoz ne E85. Při spalování tohoto paliva je kombinovaná spotřeba 6,5 l/100 km a emise CO2 107 g/km, při použití benzinu je to 5,0 l/100 km, resp. 119 g/km.

9-3 Aero (206 kW) a 9-3 2,0 Turbo XWD

Nejsilnější verze modelu 9-3 s motorem 2,8 V6 Turbo je pro modelový rok 2009 posílená o 18 kW na 206 kW při 5300 ot./min. Maximum točivého momentu vzrostlo z 350 na 400 Nm při 1900-4500 ot./min. Ve verzi XWD s pohonem všech kol trvá akcelerace na 100 km/h 6,2 sekundy, v nabídce bude tento motor i s pohonem předních kol.

Novinkou je také rozšíření pohonu XWD na nejsilnější dvoulitr 2,0 Turbo. Ten dosahuje výkonu 154 kW při 5300 ot./min a maxima točivého momentu 300 Nm při 2500 ot./min. Verze 2,0 Turbo XWD bude dostupná pro sedan a kombi ve všech stupních výbavy – Linear, Scandic, Vector a Aero.

9-5 Griffin

Vrcholným provedením modelu 9-5 se stává edice Griffin. Standardní výbava je rozšířená o řadu příplatkových prvků, jako jsou sportovní sedadla s perforovaným koženým čalounění, 200W audiosystém harman/kardon, bi-xenonové světlomety nebo sportovní doplňky karoserie. 9-5 Griffin se bude dodávat se všemi motory určenými pro řadu 9-5, k 2,3 Turbo bude možné objednat úpravu „Performance by Hirsch“, která zvýší výkon ze 191 na 220 kW a točivý moment z 350 na 400 Nm.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Stropnický chce obrněnce za 11 miliard, mají nahradit zastaralou techniku Stropnický chce obrněnce za 11 miliard, mají nahradit zastaralou techniku

Kopřivnické Tatře a brněnskému Vojenskému výzkumnému…

Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

 
Zdroj: redakce

Štítky Saab Paříž 2008

 

Přidat názorDiskuse: Saab v Paříži 2008

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.












Blesk.cz

Anna Slováčková: Dítě chci, ale asi ne s přítelem! Na lásku nevěřím

Anna Slováčková: Dítě chci, ale asi ne s přítelem!…

Ještě před necelým rokem hlásala, že nevěří na lásku. Teď se Anna Slováčková (21) objevuje po boku svého pizzaře…

Chlapec (10) ukradl 4 auta za 6 týdnů. Sedačku si musel napasovat k volantu

Chlapec (10) ukradl 4 auta za 6 týdnů. Sedačku si…

S jakými autíčky si hrají vaše děti? Damarion Moore (10) z americké Floridy si zahrával s těmi skutečnými a…

 

iSport.cz

Tvrďáci z klece pláčí: Dojemné vzkazy chlapci, který prohrál nejtěžší boj

Tvrďáci z klece pláčí: Dojemné vzkazy chlapci, který…

MMA bojovníci z Hradce Králové se snaží pomáhat těžce nemocným dětem podporou nadace Šance onkoláčkům. Proto…

Blažek o posilách Sparty: Mám z toho strach. Na pivo si asi nezajdou

Blažek o posilách Sparty: Mám z toho strach. Na pivo…

Milionové nákupy fotbalové Sparty sleduje jako mnozí další s velkým zájmem – i rozpaky. Bývalý gólman Jaromír…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…