Na expozici SAABu jsou k vidění hned dva koncepty – nový 9-X Air a 9-4X, který se představil už na jaře v Ženevě a ještě letos bude odhalena jeho sériová podoba.

Kromě toho mají premiéru nové verze současných modelů, především silnější 9-3 Aero modelového roku 2009.

9-X Air Concept

Na konceptu 9-X Air SAAB demonstruje nový přístup ke konstrukci kabrioletů. Místo čelního skla v odděleném rámu tvoří prosklení souvislý oblouk kolem kabiny, který se postupně snižuje směrem k zadnímu sloupku. Přes čtyřmístnou kabinu je možné přetáhnout plátěnou střechu, v podstatě se jedná o řešení na půli cesty mezi klasickým kabrioletem, kupé-kabrioletem a targou.

Neobvykle řešenou plátěnou střechu SAAB označuje Canopy Top. Látka byla vybrána kvůli úspoře hmotnosti, přitom mechanismus stahování střechy tvořené třemi díly je podobný jako u kupé-kabrioletů s kovovou střechou. S targou je společná zase přítomnost zadních sloupků, přitom ale není nutné střešní díly sundávat ručně, celá operace je ovládaná automaticky.

Střecha Canopy Top je menší a lehčí než klasická plátěná stahovací střecha a samozřejmě také lehčí než kovová střecha, konkrétně zhruba o 100 kg. Od běžného kabrioletu se také odlišuje boční silueta – typický postup je totiž odstranění střechy z kupé nebo sedanu, konstrukce 9-X Air je naopak do značné míry svébytná, byť je odvozená od konceptu 9-X BioHybrid.

Turbodmychadlem přeplňovaný motor 1,4 BioPower spaluje směs benzinu a ethanolu E85 a dává nejvyšší výkon úctyhodných 147 kW, tedy přesně 200 koní při 5000 ot./min. Vysoké maximum točivého momentu 280 Nm je dostupné od 1750 do 5000 ot./min. Vynikající výkony jsou možné mimo jiné díky vysokému oktanovému číslu E85 (104 RON), na přeplňovaný motor vysokému kompresnímu poměru 10,2:1 a plnícímu tlaku turbodmychadla 1,6 bar. K dalším technologiím použitým na motoru patří přímé vstřikování a variabilní časování sacích i výfukových ventilů. Kromě E85 může motor BioPower stále spalovat také čistý benzin, v tom případě ale výkon klesne na 125 kW a točivý moment na 230 Nm.

Spalovací motor dále podporuje nová generace hybridního pohonu GM. Elektromotor je poháněný řemenem od klikového hřídele a nahrazuje alternátor. Elektrická energie se ukládá v lithiových bateriích pod podlahou zavazadlového prostoru. Elektromotor slouží při startování, jako přídavný pohon při rozjezdu a předjíždění a jako generátor pro rekuperaci energie při brzdění.

Převodovka je šestistupňová manuální s automatickou spojkou a možností sekvenčního řazení. Maximální rychlost je 231 km/h, zrychlení z klidu na 100 km/h trvá 8,1 s, obě hodnoty platí pro provoz ne E85. Při spalování tohoto paliva je kombinovaná spotřeba 6,5 l/100 km a emise CO2 107 g/km, při použití benzinu je to 5,0 l/100 km, resp. 119 g/km.

9-3 Aero (206 kW) a 9-3 2,0 Turbo XWD

Nejsilnější verze modelu 9-3 s motorem 2,8 V6 Turbo je pro modelový rok 2009 posílená o 18 kW na 206 kW při 5300 ot./min. Maximum točivého momentu vzrostlo z 350 na 400 Nm při 1900-4500 ot./min. Ve verzi XWD s pohonem všech kol trvá akcelerace na 100 km/h 6,2 sekundy, v nabídce bude tento motor i s pohonem předních kol.

Novinkou je také rozšíření pohonu XWD na nejsilnější dvoulitr 2,0 Turbo. Ten dosahuje výkonu 154 kW při 5300 ot./min a maxima točivého momentu 300 Nm při 2500 ot./min. Verze 2,0 Turbo XWD bude dostupná pro sedan a kombi ve všech stupních výbavy – Linear, Scandic, Vector a Aero.

9-5 Griffin

Vrcholným provedením modelu 9-5 se stává edice Griffin. Standardní výbava je rozšířená o řadu příplatkových prvků, jako jsou sportovní sedadla s perforovaným koženým čalounění, 200W audiosystém harman/kardon, bi-xenonové světlomety nebo sportovní doplňky karoserie. 9-5 Griffin se bude dodávat se všemi motory určenými pro řadu 9-5, k 2,3 Turbo bude možné objednat úpravu „Performance by Hirsch“, která zvýší výkon ze 191 na 220 kW a točivý moment z 350 na 400 Nm.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
V Horním Maršově hoří chátrající barokní zámek V Horním Maršově hoří chátrající barokní zámek

V Horním Maršově na Trutnovsku od dnešního rána hoří…

Přísnější pravidla ČNB ochladí trh stavebního spoření Přísnější pravidla ČNB ochladí trh stavebního spoření

Zájem o úvěry ze stavebního spoření letos razantně roste.…

Musk: Uplynulý rok byl nejtěžším a nejbolestivějším rokem mé kariéry Musk: Uplynulý rok byl nejtěžším a nejbolestivějším rokem mé kariéry

Zmírnit extrémní pracovní nasazení Elona Muska se již…

 
Zdroj: redakce

Štítky Saab Paříž 2008

 

Přidat názorDiskuse: Saab v Paříži 2008

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.












Blesk.cz

Dojemná svatba: „Budu tě milovat, i když na to zapomenu,“ slíbil ženich (31) s Alzheimerem

Dojemná svatba: „Budu tě milovat, i když na to…

Novomanželé Daniel a Jordan Bradburyovi si naplno užívají své líbánky, zvláště pak jednatřicetiletý Daniel si…

Přijdou Korejci o monopol? OLED panely do smartphonů chtějí vyrábět nejméně další dvě firmy

Přijdou Korejci o monopol? OLED panely do smartphonů…

Smartphony s OLED panelem mají zatím stále status prémiových zařízení. Je to proto, že OLED displeje jsou dražší…

 

iSport.cz

Supr kůň, takových tady moc není, chválí Bartoš koně iSportu

Supr kůň, takových tady moc není, chválí Bartoš koně iSportu

Osmiletý hnědák Theophlilos, kůň unikátního Dostihového klubu iSport-Váňa, se blýsknul ve třetí kvalifikaci na…

SESTŘIHY: Jablonec jako první obral Slavii, Boleslav zničila Opavu 6:1

SESTŘIHY: Jablonec jako první obral Slavii, Boleslav…

V 5. kole FORTUNA:LIGY přišli fotbalisté Slavie o svojí stoprocentní bilanci. Doma totiž podlehli Jablonci 0:2 a…

 

Reflex.cz

Jako z filmu Velký útěk! Dva psi pomohli batoleti vylézt z postýlky výměnou za pamlsky

Jako z filmu Velký útěk! Dva psi pomohli batoleti…

Zlatí retrívři Bleu a Colby se zase vyznamenali. Nedávno se spolčili s dcerou svých majitelů a pomohli jí nad…

Vzpomínky na Srpen 68: Že to není hra, jsme my, předškoláci, více cítili, než tomu rozuměli

Vzpomínky na Srpen 68: Že to není hra, jsme my,…

Ta noc z úterka 20. na středu 21. srpna 1968 skutečně nebyla krátká.  Čtenáři Reflexu se podělili o své…