SAE World Congress 2007: benzin má budoucnost
Blízká budoucnost je zřejmě stále vyhrazena převážně zážehovým motorům a jejich dalšímu vývoji. V záloze totiž zůstávají pokrokové technologie spalování benzinu jako systémy přímého vstřikování s laserovým a plasmovým zážehem, systémy s elektronickým řízením ventilů, systémy s variabilním časováním a zdvihem ventilů a motory s homogenní směsí zapalovanou řízeným samozážehem v celém spalovacím prostoru (HCCI).
Důvody skepse vycházejí z výsledků prodeje vozů s pohonem na CNG. Tyto výsledky se bohužel vztahují na celý svět, i když kongres rozebíral hlavně situaci v USA. Původní prognózy se výrazně neshodují z nynějším stavem, který nezahrnuje pouze biopaliva (CNG), nýbrž i palivové články či hybridní pohon. Například v roce 1998 experti předpovídali, že za několik málo let bude po USA jezdit až 100 tisíc automobilů s palivovými články. Ale ani dnes tomu tak není.
Vozy s pohonem na CNG se také prodávají minimálně a ochota nechat si staré automobily upravit na spalování méně závadných paliv je u motoristů mizivá, především kvůli vysokým nákladům a zhoršení dojezdu nebo komfortu v praxi. Výrobci už nechtějí dávat trhu další šance a experimentovat s vidinou jen malého úspěchu.
Biopaliva platí a rozhodně ještě dlouhou dobu platit budou jako velmi okrajová alternativa k benzinu, resp. naftě. Benzinové motory disponují dostatečným potenciálem zefektivňovat provoz a velkou důvěrou motoristů, kteří v klasická paliva stále věří. CNG vidí odborníci spíše jako dobrý doplňkový zdroj energie vedle hybridních systémů či automobilů na vodík, než jako hlavní a stěžejní palivo pro automobily budoucnosti.