Sázka na Skyactiv vyšla, Mazda je po pěti letech zase v zisku
Mazda Skyactivem vsadila na techniku, která vedle nižší spotřeby paliva myslí i na zážitky za volantem. Prodejní úspěch modelů s touto technikou dokázal, že tato sázka japonské automobilce vyšla.
Výrobce navíc oznámil, že za minulý fiskální rok, který skončil 31. března, podle všeho dosáhne zisku 279 milionů dolarů, tedy asi 5,5 miliard korun. Oficiální výsledky budou patrně zveřejněny během dubna.
Pokud se tato prognóza vyplní, bude to poprvé od roku 2007, kdy Mazda vykáže zisk. Důvodů pro tak špatné období bylo několik – posilující jen, absence výrobních kapacit v zámoří a zemětřesení spolu s tsunami v roce 2011.
Mazdě pomohly nové modely s technikou Skyactiv. Na její adresu automobilka tvrdí, že díky ní jsou automobily hospodárnější a bezpečnější, zároveň však mají své řidiče bavit.
Jako první kompletní balíček této techniky dostalo SUV CX-5, používá jej i aktuální generace Mazdy 6. Další zvýšení prodejů se očekává od nové generace Mazdy 3, která dorazí na podzim. Do roku 2016 má Skyactiv používat celkem osm modelů značky.
Japonští výrobci se v poslední době potýkají se silným jenem, s tímto problémem se musí vypořádat i Mazda. Také zde automobilce pomáhá Skyactiv, tato technika totiž snižuje výrobní náklady o 20 procent. Mazda by na prodeji CX-5 údajně vydělávala i pokud by byl jen ještě výrazně silnější.
V současnosti má jen nejvýhodnější kurz k dolaru za poslední tři roky a půl, čehož využívá Mazda i další japonské firmy. Automobilka ale nechce nechat nic náhodě a staví továrnu v mexickém Salamanca City, což sníží její závislost na kurzu jenu. Tento závod začne vyrábět auta v příštím roce, Mazda zde bude produkovat i vozy pro Toyotu.