Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sbarro v Ženevě 2010

Ondřej Láník
Franco Sbarro proslul svými provokativními designovými kreacemi, které publikum vždy rozdělilo na nadšenou a pobouřenou polovinu.

Škola automobilového designu, kterou Sbarro před dvaceti lety založil, dnes nabízí desetiměsíční specializační studium automobilového designu (školné 9800 euro), které pravidelně vyprodukuje nejen desítky nových adeptů na designéry, ale taky originální studie automobilů.

Autobau

Studie Autobau je dílem samotného mistra Sbarra. Další automobil z řady nepraktických, ale originálních kreací, věnoval tvůrce svému příteli, závodníkovi Frédymu Lienhardovi.

Dvoumístné kupé s dvanáctiválcem uprostřed šokuje nízkou stavbou karoserie, ale hlavně přídí se třemi rohy a obrovským převisem karoserie. Dovnitř se nastupuje po odklopení krytu kabiny, v němž jsou integrovány dveře, střecha i čelní sklo.

Studie je sice bez šance na jakoukoliv, byť malosériovou výrobu, ale jedno je jisté: O Sbarrovi se zase po letošní Ženevě zase bude mluvit.

Concept GT4

Frekventanti loňského ročníku studia na ESPERA Sbarro Montbéliard vytvořili v rámci ročníkového projektu koncept inspirovaný závodními barchettami skupiny GT4. Designéři zajímavě zkombinovali design přídě s technickými požadavky na přívod chladicího vzduchu. Nosná struktura je tvořená trubkovým rámem. Vzadu je umístěno hnací ústrojí (motor, převodovka) z motocyklu Suzuki Bandit 1200.

Essenza

Studenti, kteří Sbarrovu školu navštěvují ve školním roce 2009-2010, vytvořili prototyp kupé Essenza. Celý projekt zabral asi 15.000 pracovních hodin. Dvoumístný dvoudveřový automobil má trubkový prostorový rám a karoserii z plastu vyztuženého skelnými vlákny, pohon obstarává motor BMW 2,5 l.


Ondřej Láník