V jihomoravské metropoli se nachází unikátní sbírka malých modelů aut, která nabízí ucelený přehled poválečné produkce známých výrobců. Je na prodej...
To je relativni... z tech par fotek neni poznat, ktera firma a z ktereho obdobi ma nejvetsi zastoupeni. Ale starsi modely od firem jako Norev nebo Schuco jsou velmi cenene prakticky ve vsech meritcich. Sam mam sbirku okolo 1500ks, prevazne velikost klasickych "anglicaku" a nejvetsi zastoupeni ma firma Siku, jejiz starsi auticka z 50., 60. ci 70. let se v peknem stavu bezne prodavaji za ceny od 100 euro nahoru. Obzvlast, pokud maji modely i originalni krabicku, ktera se moc casto nedochova.
Je vidět že nemá cenu shromaždovat věci extra štěstí Vám to nepřinese , raději si užívat života a moc nelpět na věcech , pán se celý život hnal za sbírkou a ted ji prodává asi už jí má dost .. jinak cena mi příjde na české poměry dost přestřelená samozřejmě tam budou top vzácné kousky a také hodně obyčejných a dát za kus 1000kč je docela dost i s vitrínou :-)
Ako zberateľ ti môžem povedať, že kúskov pod 20 eur/ 540 korún tam je len minimum. Minimálna je ale aj šanca takúto zbierku predať v celku. Možno ešte tak po značkách, ale to tiež jedine cez ebay. U nás to fakt nemá takú hodnotu, ako vo svete. Juj, ale mať pár miliónov navyše... >:D
Vidím tam síce aj zopár Kultoviek, ale nech ti je odpustené Sleeper, článok potešil. :-)
Nevím, proč všichni, nejen tady, ale i na FB, řeší tři kultovky z 2,5 tisíce modelů. Já je samozřejmě viděl, u majitele jsem byl osobně a strávil jsem s ním šest příjemných hodin, Text mi schválil v té podobě, v jaké tady visí. Nepřišlo mi důležité se o nich zmiňovat. Je to fakt jen kapka v moři.
Tak tak, ak to nezbieral aby raz na tom zarobil je to diagnoza mat z kazdeho modelu kusok... Asi namiesto novej vitriny investoval do dobreho cvokara :-)
zberatelstvo nie je o tom aby si na tom zarabal.... veci clovek zbiera rad preto ze je to jeho hobby a bavi ho to .... ja napriklad zbieram pamatne dvojeurove euro mince ale nie preto aby som ich niekomu casom predaval alebo aby som platil s nimi.... mam ich uz asi 60 roznych ( najviac nemeckych a rakuskych ).... cize v hodnote nejakych 120 eur ... ale nikdy s nimi nepojdem tankovat ani si za ne nekupim botasky ani ziadny smartfon ... ale toto ten kto nic nezbiera nikdy nepochopi... to je jasne... takisto zbieram aj modely z lego technic ( kazdy rok si aspon dva modely z neho kupim a nehanbim sa za to a aj priatelka mi to dovolila >:D )... mam ich uz mozno 30 ( kupujem vzdy len tie lacnejsie modely okolo 20-25 eur za jedno lego ) ... ale tiez nie preto aby som ich predaval...
najvacsi kusok mam model 42022 s poctivym sestvalcom ;-) ... ale vsetky su pekne... aj malicka 42001 .. co je off road kde mas na gumicku riesenie to krizenie naprav ... skutocne funkcna masinka ... krasne je to spravene... ani nevravim co ma uz vsetky stali ... ale pri legu ozaj nejde o prachy... je to vasen... a ak by som mal potrebu casom sa ich zbavit tak ich radsej darujem nejakym detom v detskom domove... ale zarabat na tom neplanujem ...
casom par modelov urcite odnesiem... obzvlast niektore kusky mam po dvakrat kedze z jednej krabice lega technic sa vzdy daju spravit dva rozne modely.. model A a model B.... takze to lego z ktoreho mam po dvakrat tak to urcite uz casom odnesiem... a mozno uz na jesen ked sa prestahujem k priatelke ( v tom case uz manzelke ) tak to uz kusok preriedim
problem je hlavne s priestorom... ja uz to lego nemam ani kde davat.... zaberaju hodne miesta tie kdejake modely a este aby na ne nesadal prach... ale tak tieto veci riesi nejeden zberatel kdecoho... v tomto su pamatne euromince lepsie >:D
Zamezuje to pohybu. Ve vitrine se auticka trosku hybou, i kdyz s nimi clovek nijak nemanipuluje. Je to tim, jak se kolem nabytku chodi a pod. Sam to znam a proto mam drtivou vetsinu modelu, ktere nemaji vlastni krabicku, ulozene v krabicich mezi molitanem a bublinkovou folii.
Autor článku píše, že sběrateli na kvalitě záleží a kultovky za 200 Kč nesbírá. Hlavně že na fotografii 29, kde jsou vidět Škodovky má sběratel modely ze série Kultovní automobily. Je to Škoda 105 a Škoda Felicia >:D >:D
ale notak... v článku je psáno IXO a Abrex a shodou okolností pro tyto dvě firmy to vyráběla nebo vyrábí Čína...odkud jsou i Kultovní auta. Rozdíl bude jen ve finální kontrole kvality a v ceně
Jo - a taky má ještě 110 R, akorát domalované a upgradované o díly z abrexího. Proporčně totiž kultovka více odpovídá originálu. Stejně jako Felicia, která nemá ten odporně široký rám členího skla jako Abrex. Takže z 2,5 tisíce modelů jsou tam celé 3 z časopisů :-). Modely Ixo a kultovky vznikají v jedné továrně. Abrex vyráběl jinde, u Hongwellu. Zveřejněný text autorovi odsouhlasil sám majitel sbírky... No, to bychom měli.