Scania a autonomní dopravní řešení

 

Autonomní dopravní řešení obnáší mnohem více než jen samostatně řízená vozidla. Podle zástupců společnosti Scania otevírá dveře do světa příležitostí.

Scania již mnoho let pracuje s různými technologiemi pro zvýšení automatizace vozidel, ale to je jen jeden kousek v pomyslné skládačce automatizované dopravy.

Tom Nyström, vedoucí inženýr u společnosti Scania, uvádí, že při vývoji se pracuje s tím, co je nazýváno autonomním dopravním řešením a samostatně řízená vozidla jsou jedním z nástrojů, které jsou k dispozici.

Je to tedy komplexní systém, manipulační logistika, rozdělení úkolů vozidel a sdílení informací mezi nimi a informační infrastrukturou. Každé přepravní řešení je individuálně přizpůsobeno potřebám zákazníka.

V první fázi vývoje se Scania zaměřila na průmyslové oblasti, jako jsou doly, přístavy a terminály. Tom Nyström, k tomu uvádí, že společnost zvolila aplikaci v průmyslové sféře jako svou první obchodní oblast, protože má velký hospodářský potenciál. Z právního hlediska je zde možné provozovat samostatně řízená vozidla a celé prostředí je relativně pod dohledem.

Počátek automatizace v průmyslových oblastech staví Scanii do výjimečného postavení ve srovnání s jinými výrobci vozidel. Téměř všechny významné automobilky pracují na automaticky řízených vozidlech, ale do svých obchodních plánu pro osobní automobily nejčastěji zahrnují jízdu v běžném provozu.

Scania naopak může díky svým nákladním vozidlům začínat v průmyslovém sektoru a vyvíjet zde čím dál tím složitější postupy pro zisk nových zkušeností. Tato cesta má přinést poznatky pro vývoj nových komerčních produktů.

V tomto systému je samozřejmě mnoho výzev pro nákladní vozy. Autonomní automobil musí mít řadu funkčních systémů, schopnost vidět okolní prostředí skrz data ze senzorů a provádět správná rozhodnutí pro bezpečnou jízdu.

Tom Nyström je přesvědčen, že Scania může mít k dispozici svůj první komerční produkt během pěti let. Podle jeho slov to již není otázka proveditelnosti, ale spíše se jedná o inteligentní a ekonomické realizaci ve velkém. Pro Scanii jsou pak velkou výhodou její modulární způsoby stavby vozidla.

Jednou z mnoha výhod autonomních průmyslových vozidel je i bezpečnost. Například právě v těžebním průmyslu existuje mnoho nástrah pro zdraví osob, které zde pracují. Lidé musí ukončit činnost například, když se při těžbě objeví jedovaté plyny, zatímco autonomní vozidla mohou v práci pokračovat.

Dále je při dolování mnoho finančních prostředků vynaloženo i na vyztužení tunelů, aby do nich mohli lidé vůbec vstoupit, ale v případě autonomních vozidel může být použito méně nákladného zajištění jejich stropů, protože nebudou ohrožovat lidské životy.

Dalším aspektem těžebního průmyslu je dostupnost, protože řada velkých dolů je umístěna v extrémně odlehlých oblastech. Pro tyto doly je pak poměrně obtížné získat kvalifikované pracovníky a navíc se právě díky nutnosti vybudovat pro ně odpovídající zázemí zvyšují provozní náklady.

Z širšího hlediska jsou výhody pro společnost ještě radikálnější. Zcela automatizovaný dopravní systém umožňuje zákazníkům soustředit se na svůj hlavní předmět podnikání.

Tom Nyström na závěr uvádí, že při aplikaci ve velkém měřítku může takový systém vést ke snížení provozu, zvýšení využití kapacity vozidel, usnadnění nákladní konsolidace a zároveň zajištění, aby každé vozidlo dělalo správnou věc ve správný čas. Podle jeho slov si můžeme představit město, kde je přeprava zboží a osob přesná jako hodiny - žádné zbytečné transporty, žádné dopravní zácpy a čisté životní prostředí.

Spolupracujeme s TipCars.com
Leo Express chce v Česku zavést létající taxi. Je to svatý grál, říká šéf firmy Leo Express chce v Česku zavést létající taxi. Je to svatý grál, říká šéf firmy

"Chtěli bychom do České republiky během pár let přinést…

České firmy se nestarají o fyzickou kondici svých zaměstnanců České firmy se nestarají o fyzickou kondici svých zaměstnanců

Společnosti v České Republice nevěnují větší pozornost…

Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů

Až deset procent nárůst nákladů kvůli změnám celních…

Bělobrádek: Další vlny EET nechci. Ve vládě jsme příliš ustupovali Bělobrádek: Další vlny EET nechci. Ve vládě jsme příliš ustupovali

Podle šéfa lidovců jsou začátky dalších vln EET úmyslně…

 
Zdroj: Scania

Štítky Scania Profi Nákladní

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 






 
Video: Takhle vznikalo jméno pro Škodu Karoq. Zase je tam Aljaška!

Video: Takhle vznikalo jméno pro Škodu Karoq. Zase je tam Aljaška!

Dnes 14:59

Stejně jako u Kodiaqu se také u jména nástupce Yetiho, Karoqu, Škoda inspirovala jazykem indiánských kmenů z Aljašky.




Blesk.cz

Manželka Charlese Camilla otevřeně: O nenávisti a nejhorších chvílích života

Manželka Charlese Camilla otevřeně: O nenávisti a…

Dnes se manželka prince Charlese (68) Camilla (69)může pyšnit titulem vévodkyně z Cornwallu a valná většina…

Musíme pracovat aspoň do 70 let, spočítali experti. Děsí je stárnutí populace

Musíme pracovat aspoň do 70 let, spočítali experti.…

Důchodový věk ve vyspělých zemích by se měl zvýšit na 70 let. Ve své nejnovější studii to tvrdí odborníci…

 

iSport.cz

Čermák na EURO nejede. Po bouračce má tři zlomená žebra

Čermák na EURO nejede. Po bouračce má tři zlomená žebra

Přežil děsivou nehodu, naštěstí. Jeho fotbalovou kariéru to ale může nepříjemně poznamenat. Sparťan Aleš Čermák,…

Baník slaví návrat do ligy! Znojmo zničil 3:0, Opavě výhra nestačila

Baník slaví návrat do ligy! Znojmo zničil 3:0, Opavě…

Dokázali to! Fotbalisté Baníku Ostrava zvládli poslední ligový zápas proti Znojmu a stvrdili tak svůj návrat do…

 

Reflex.cz

Student odevzdal diplomku doslova o ničem, vedoucí ji pochválil a navrhl na cenu děkana. Případ vzbudil rozpaky a údiv

Student odevzdal diplomku doslova o ničem, vedoucí…

Je samozřejmě možné, že jsme Kryštofa Ambrůze z Fakulty výtvarných umění VUT nepochopili. Druhá možnost je ale…

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský prezident Atambajev je hudební hvězdou

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský…

Prezidenta Kyrgyzstánu Almazbeka Atambajeva (60) zná u nás jen málokdo. Ale ve své zemi to není jenom známý…