Scania Ecolution: Řešení protikladů

 

Finanční tlak na dopravce od zadavatelů roste stejně jako emisní nároky na výrobce užitkových vozidel. Jak to řeší Scania?

V současném světě nákladní dopravy stále dramatičtěji roste význam dvou klíčových faktorů, které stojí proti sobě - ekonomiky a ekologie. Švédský výrobce proto dopravcům pod názvem Scania Ecolution poskytuje celou řadu řešení a služeb, jež na základě analýzy všech souvislostí provozu podává významnou pomoc v obou směrech. Především minimalizují spotřebu paliva a tím i množství emisí CO2.

Správná konfigurace

Základem je kvalifikovaná pomoc při volbě optimální specifikace vozidla pro konkrétní provozní podmínky. Zahrnuje mimo jiné nabídku aerodynamických doplňků, konstrukčních prvků s minimální hmotností, ale také možnost využití agregátů spalujících alternativní paliva jako například „bionaftu“ či plynné substance.

Úspora zaručena

Významnou součást Scania Ecolution tvoří osvědčené systematické vzdělávání řidičů orientované na bezpečnou techniku jízdy s nejmenší možnou spotřebou paliva při zachování dynamiky dopravy. Výsledkem je obvykle snížení nároku na naftu až o 10 % i více. Zkušenosti však jednoznačně ukazují, že tento efekt má tendenci odeznívat a nové a ekonomické návyky řidičů je nutno obnovovat.

Účinnou pomoc přináší využití systému Scania Fleet Management, komplexního sledování vozidel a způsobu jízdy řidiče, které umožňuje analyzovat příčiny vyšší spotřeby paliva. Poskytuje dopravci i řidiči rozsáhlé a podrobné faktické údaje a podklady pro nalezení a odstranění nedostatků, jako je například nesprávná strategie řazení, ponechání stojícího vozidla s motorem ve volnoběžných otáčkách a jízda stylem plyn-brzda bez využití kinetické energie automobilu či soupravy.

V kombinaci s pravidelným školením řidičů prostřednictvím profesionálních školitelů řidičů Scania lze tak dosáhnout nízkých nákladů na palivo po mnohem delší dobu, u některých dokonce trvale.

Nezanedbat techniku

Protože technický stav vozidla má velký vliv na spotřebu nafty, je součástí Scania Ecolution také nabídka servisních smluv. Ty jsou zaměřeny na kvalifikovanou servisní péči o vozidlo především z hlediska spotřeby paliva - například nastavení deflektorů, geometrie podvozku, kontrola stavu pneumatik a jejich správného tlaku či dalších detailů.

Dokonalost se skládá z detailů

Doporučení tvoří v těžké dálkové dopravě například použití motoru o výkonu až 440 kW, instalace systému Scania Active Prediction (tempomatu upravujícího režim jízdy na základě výškové konfigurace trasy podle GPS), omezovač rychlosti nastavený na 85 km/h nebo méně, cestovní otáčky motoru 1250/min, použití střešního spoileru a postranních deflektorů (510 mm) i krytů podvozku mezi nápravami 730 mm, komunikační soustavy Scania Ekomonitor, obutí pneumatikami s nejnižším valivým odporem atd.

Pro distribuční aplikace je to například použití motoru spalujícího „bionaftu“, převodovky se samočinným řazením Opticruise, střešního spoileru, elektronického řízení akcelerace, nastavení omezovače rychlosti na 85 km/h či méně a mnoho dalšího.

Komplexní služby

Automobilka Scania není pouhým výrobcem kvalitních užitkových vozidel, ale také kvalifikovaným partnerem zákazníků. A právě proto vytvořila pro dopravce mimo jiné komplexní řadu služeb Scania Ecolution, aby jim pomohla řešit sílící tlak na snižování cen za dopravu a minimalizovat další náklady na dopravu jako například mýtné a další.

Ecolution je platný pro všechna obchodní paliva, včetně nafty, bionafty, bioplynu a etanolu. Vozidla poháněná optimalizovanými vznětovými motory se zásadně sníženou úrovní emisí CO2 mají lepší předpoklady pro tyto typy provozu, kde je zatím méně reálné uplatnění paliv z obnovitelných zdrojů, jako například v těžké dálkové dopravě.

ECOLUTION

  • Cílená kvalifikovaná specifikace
  • Analýza provozu, včetně rozboru nákladů a očekávaných úspor ve spotřebě paliva
  • Vozidla specifikovaná pro minimalizaci spotřeby paliva a tudíž i emisí CO2
  • Příprava řidičů přizpůsobená individuálním potřebám a provozu každého z nich
  • Pokračovací školení (zdokonalování) v dohodnutých intervalech
  • Pravidelné zprávy o výkonech flotily
  • Zvláštní program údržby zaměřený na CO2 a spotřebu paliva
  • Celkové analýzy uhlíkatých emisí konané v dohodnutých intervalech
  • Servisní smlouva uzavíraná na tři nebo čtyři roky
Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne 7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne

Crossovery, velká i malá SUV. To je oblast, na které se…

Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

 





 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Včera

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek chce jeho konec, má vysvětlit „popravy“

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek…

Šéf finanční správy Martin Janeček a náměstkyně ministra financí Alena Schillerová budou na zasedání vlády 6.…

 

iSport.cz

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle! Sebrali mi telefon

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle!…

Dráhovému cyklistovi Tomáši Bábkovi obhajoba titulu mistra Evropy v keirinu nevyšla. Na šampionátu v Berlíně…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…