Scania Ecolution: Řešení protikladů

 

Finanční tlak na dopravce od zadavatelů roste stejně jako emisní nároky na výrobce užitkových vozidel. Jak to řeší Scania?

V současném světě nákladní dopravy stále dramatičtěji roste význam dvou klíčových faktorů, které stojí proti sobě - ekonomiky a ekologie. Švédský výrobce proto dopravcům pod názvem Scania Ecolution poskytuje celou řadu řešení a služeb, jež na základě analýzy všech souvislostí provozu podává významnou pomoc v obou směrech. Především minimalizují spotřebu paliva a tím i množství emisí CO2.

Správná konfigurace

Základem je kvalifikovaná pomoc při volbě optimální specifikace vozidla pro konkrétní provozní podmínky. Zahrnuje mimo jiné nabídku aerodynamických doplňků, konstrukčních prvků s minimální hmotností, ale také možnost využití agregátů spalujících alternativní paliva jako například „bionaftu“ či plynné substance.

Úspora zaručena

Významnou součást Scania Ecolution tvoří osvědčené systematické vzdělávání řidičů orientované na bezpečnou techniku jízdy s nejmenší možnou spotřebou paliva při zachování dynamiky dopravy. Výsledkem je obvykle snížení nároku na naftu až o 10 % i více. Zkušenosti však jednoznačně ukazují, že tento efekt má tendenci odeznívat a nové a ekonomické návyky řidičů je nutno obnovovat.

Účinnou pomoc přináší využití systému Scania Fleet Management, komplexního sledování vozidel a způsobu jízdy řidiče, které umožňuje analyzovat příčiny vyšší spotřeby paliva. Poskytuje dopravci i řidiči rozsáhlé a podrobné faktické údaje a podklady pro nalezení a odstranění nedostatků, jako je například nesprávná strategie řazení, ponechání stojícího vozidla s motorem ve volnoběžných otáčkách a jízda stylem plyn-brzda bez využití kinetické energie automobilu či soupravy.

V kombinaci s pravidelným školením řidičů prostřednictvím profesionálních školitelů řidičů Scania lze tak dosáhnout nízkých nákladů na palivo po mnohem delší dobu, u některých dokonce trvale.

Nezanedbat techniku

Protože technický stav vozidla má velký vliv na spotřebu nafty, je součástí Scania Ecolution také nabídka servisních smluv. Ty jsou zaměřeny na kvalifikovanou servisní péči o vozidlo především z hlediska spotřeby paliva - například nastavení deflektorů, geometrie podvozku, kontrola stavu pneumatik a jejich správného tlaku či dalších detailů.

Dokonalost se skládá z detailů

Doporučení tvoří v těžké dálkové dopravě například použití motoru o výkonu až 440 kW, instalace systému Scania Active Prediction (tempomatu upravujícího režim jízdy na základě výškové konfigurace trasy podle GPS), omezovač rychlosti nastavený na 85 km/h nebo méně, cestovní otáčky motoru 1250/min, použití střešního spoileru a postranních deflektorů (510 mm) i krytů podvozku mezi nápravami 730 mm, komunikační soustavy Scania Ekomonitor, obutí pneumatikami s nejnižším valivým odporem atd.

Pro distribuční aplikace je to například použití motoru spalujícího „bionaftu“, převodovky se samočinným řazením Opticruise, střešního spoileru, elektronického řízení akcelerace, nastavení omezovače rychlosti na 85 km/h či méně a mnoho dalšího.

Komplexní služby

Automobilka Scania není pouhým výrobcem kvalitních užitkových vozidel, ale také kvalifikovaným partnerem zákazníků. A právě proto vytvořila pro dopravce mimo jiné komplexní řadu služeb Scania Ecolution, aby jim pomohla řešit sílící tlak na snižování cen za dopravu a minimalizovat další náklady na dopravu jako například mýtné a další.

Ecolution je platný pro všechna obchodní paliva, včetně nafty, bionafty, bioplynu a etanolu. Vozidla poháněná optimalizovanými vznětovými motory se zásadně sníženou úrovní emisí CO2 mají lepší předpoklady pro tyto typy provozu, kde je zatím méně reálné uplatnění paliv z obnovitelných zdrojů, jako například v těžké dálkové dopravě.

ECOLUTION

  • Cílená kvalifikovaná specifikace
  • Analýza provozu, včetně rozboru nákladů a očekávaných úspor ve spotřebě paliva
  • Vozidla specifikovaná pro minimalizaci spotřeby paliva a tudíž i emisí CO2
  • Příprava řidičů přizpůsobená individuálním potřebám a provozu každého z nich
  • Pokračovací školení (zdokonalování) v dohodnutých intervalech
  • Pravidelné zprávy o výkonech flotily
  • Zvláštní program údržby zaměřený na CO2 a spotřebu paliva
  • Celkové analýzy uhlíkatých emisí konané v dohodnutých intervalech
  • Servisní smlouva uzavíraná na tři nebo čtyři roky
Spolupracujeme s TipCars.com
Z Ruska se prý stáhne téměř polovina amerických diplomatů Z Ruska se prý stáhne téměř polovina amerických diplomatů

Z Ruska by mělo odejít 200 až 300 příslušníků amerického…

Ropný koncern Exxon Mobil zdvojnásobil zisk, pomohla mu těžba zemního plynu Ropný koncern Exxon Mobil zdvojnásobil zisk, pomohla mu těžba zemního plynu

Americký ropný koncern Exxon Mobil ve druhém čtvrtletí…

Vlaky do Mnichova pojedou každé dvě hodiny, cestující svezou novější soupravy Vlaky do Mnichova pojedou každé dvě hodiny, cestující svezou novější soupravy

Cestující na železniční trati Praha–Mnichov se podle…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda již vyrábí octavie také v Africe. Mají silnější klaksony Škoda již vyrábí octavie také v Africe. Mají silnější klaksony

Byli jsme u slavnostního otevření továrny Škody v…

Stojí zlomek toho, co nové. Vybrali jsme 8 ojetin, na kterých nemůžete prodělat Stojí zlomek toho, co nové. Vybrali jsme 8 ojetin, na kterých nemůžete prodělat

Nejpalčivější problém, který sužuje nové automobily, je…

 





 
Na světě je další elektromobil. Bollinger B1 je spartánská cihla do terénu

Na světě je další elektromobil. Bollinger B1 je spartánská cihla do terénu

Dnes 16:47

Elektrický teréňák je postaven na vlastní hliníkové platformě. O jeho pohon se starají dva elektromotory, každý u jedné nápravy.




Blesk.cz

Pitvu Lenky provedli Egypťané. Zaorálek: Dostaneme zprávu a rodina odškodné

Pitvu Lenky provedli Egypťané. Zaorálek: Dostaneme…

Účetní Lenka (†36) zemřela ve čtvrtek v káhirské nemocnici na následky poranění, jež utrpěla při napadení…

Přeučil prozradil pohlaví vnoučete: Exmanželka Hůlky a Vojtka porodí každým dnem!

Přeučil prozradil pohlaví vnoučete: Exmanželka Hůlky…

Manželé Jan Přeučil (80) a Eva Hrušková už několik vnoučat mají, ale už se nemohou dočkat přírůstku od syna…

 

iSport.cz

Přímé přenosy a sestřihy z HET ligy sledujte v HD pouze na webu iSport.cz

Přímé přenosy a sestřihy z HET ligy sledujte v HD…

EXKLUZIVNĚ | Nová sezona HET ligy je tady a s ní i přímé přenosy ze všech zápasů kola, které můžete sledovat v…

Brankáři v extralize: šest nových jedniček, ostrý řez ve Spartě

Brankáři v extralize: šest nových jedniček, ostrý…

Extraligovými brankovišti se prohnal průvan. Výměny, návraty, ve Spartě salto nebo ostrý řez. Šest celků vstoupí…

 

Reflex.cz

S brexitem skončí volný pohyb, oznámili Britové. Co všechno to znamená?

S brexitem skončí volný pohyb, oznámili Britové. Co…

Britský ministr pro imigraci Brandon Lewis dnes oznámil konec volného pohybu pracovníků po březnu 2019, kdy má…

Mogadišo: Hlavní město únosů, kde je smrt dostupnější než voda

Mogadišo: Hlavní město únosů, kde je smrt…

Z předního okénka mám stále tentýž výhled – na čtyři ozbrojence usazené na korbě auta jedoucího před námi.…