reklama


Scania Ecolution: Řešení protikladů

 

Finanční tlak na dopravce od zadavatelů roste stejně jako emisní nároky na výrobce užitkových vozidel. Jak to řeší Scania?

V současném světě nákladní dopravy stále dramatičtěji roste význam dvou klíčových faktorů, které stojí proti sobě - ekonomiky a ekologie. Švédský výrobce proto dopravcům pod názvem Scania Ecolution poskytuje celou řadu řešení a služeb, jež na základě analýzy všech souvislostí provozu podává významnou pomoc v obou směrech. Především minimalizují spotřebu paliva a tím i množství emisí CO2.

Správná konfigurace

Základem je kvalifikovaná pomoc při volbě optimální specifikace vozidla pro konkrétní provozní podmínky. Zahrnuje mimo jiné nabídku aerodynamických doplňků, konstrukčních prvků s minimální hmotností, ale také možnost využití agregátů spalujících alternativní paliva jako například „bionaftu“ či plynné substance.

Úspora zaručena

Významnou součást Scania Ecolution tvoří osvědčené systematické vzdělávání řidičů orientované na bezpečnou techniku jízdy s nejmenší možnou spotřebou paliva při zachování dynamiky dopravy. Výsledkem je obvykle snížení nároku na naftu až o 10 % i více. Zkušenosti však jednoznačně ukazují, že tento efekt má tendenci odeznívat a nové a ekonomické návyky řidičů je nutno obnovovat.

Účinnou pomoc přináší využití systému Scania Fleet Management, komplexního sledování vozidel a způsobu jízdy řidiče, které umožňuje analyzovat příčiny vyšší spotřeby paliva. Poskytuje dopravci i řidiči rozsáhlé a podrobné faktické údaje a podklady pro nalezení a odstranění nedostatků, jako je například nesprávná strategie řazení, ponechání stojícího vozidla s motorem ve volnoběžných otáčkách a jízda stylem plyn-brzda bez využití kinetické energie automobilu či soupravy.

V kombinaci s pravidelným školením řidičů prostřednictvím profesionálních školitelů řidičů Scania lze tak dosáhnout nízkých nákladů na palivo po mnohem delší dobu, u některých dokonce trvale.

Nezanedbat techniku

Protože technický stav vozidla má velký vliv na spotřebu nafty, je součástí Scania Ecolution také nabídka servisních smluv. Ty jsou zaměřeny na kvalifikovanou servisní péči o vozidlo především z hlediska spotřeby paliva - například nastavení deflektorů, geometrie podvozku, kontrola stavu pneumatik a jejich správného tlaku či dalších detailů.

Dokonalost se skládá z detailů

Doporučení tvoří v těžké dálkové dopravě například použití motoru o výkonu až 440 kW, instalace systému Scania Active Prediction (tempomatu upravujícího režim jízdy na základě výškové konfigurace trasy podle GPS), omezovač rychlosti nastavený na 85 km/h nebo méně, cestovní otáčky motoru 1250/min, použití střešního spoileru a postranních deflektorů (510 mm) i krytů podvozku mezi nápravami 730 mm, komunikační soustavy Scania Ekomonitor, obutí pneumatikami s nejnižším valivým odporem atd.

Pro distribuční aplikace je to například použití motoru spalujícího „bionaftu“, převodovky se samočinným řazením Opticruise, střešního spoileru, elektronického řízení akcelerace, nastavení omezovače rychlosti na 85 km/h či méně a mnoho dalšího.

Komplexní služby

Automobilka Scania není pouhým výrobcem kvalitních užitkových vozidel, ale také kvalifikovaným partnerem zákazníků. A právě proto vytvořila pro dopravce mimo jiné komplexní řadu služeb Scania Ecolution, aby jim pomohla řešit sílící tlak na snižování cen za dopravu a minimalizovat další náklady na dopravu jako například mýtné a další.

Ecolution je platný pro všechna obchodní paliva, včetně nafty, bionafty, bioplynu a etanolu. Vozidla poháněná optimalizovanými vznětovými motory se zásadně sníženou úrovní emisí CO2 mají lepší předpoklady pro tyto typy provozu, kde je zatím méně reálné uplatnění paliv z obnovitelných zdrojů, jako například v těžké dálkové dopravě.

ECOLUTION

  • Cílená kvalifikovaná specifikace
  • Analýza provozu, včetně rozboru nákladů a očekávaných úspor ve spotřebě paliva
  • Vozidla specifikovaná pro minimalizaci spotřeby paliva a tudíž i emisí CO2
  • Příprava řidičů přizpůsobená individuálním potřebám a provozu každého z nich
  • Pokračovací školení (zdokonalování) v dohodnutých intervalech
  • Pravidelné zprávy o výkonech flotily
  • Zvláštní program údržby zaměřený na CO2 a spotřebu paliva
  • Celkové analýzy uhlíkatých emisí konané v dohodnutých intervalech
  • Servisní smlouva uzavíraná na tři nebo čtyři roky
Spolupracujeme s TipCars.com
Čínská ekonomika zrychlila, pohánějí ji rekordní půjčky od bank Čínská ekonomika zrychlila, pohánějí ji rekordní půjčky od bank

Tempo růstu čínské ekonomiky ve čtvrtém čtvrtletí…

Netflix potěšil investory, jeho výsledky příjemně překvapily Netflix potěšil investory, jeho výsledky příjemně překvapily

Akcie Netflixu vzrostly před zahájením obchodování na…

ECB podpořila spekulanty na zhodnocení koruny, s tiskem peněz nepřestane ECB podpořila spekulanty na zhodnocení koruny, s tiskem peněz nepřestane

Společná měna během necelé hodiny oslabila o více než půl…

Komentář Michaela Romancova: Jak se chovat u stolu s Trumpem Komentář Michaela Romancova: Jak se chovat u stolu s Trumpem

S nástupem Baracka Obamy byly spojovány nesmírné naděje.…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji

Volvo XC60 je vůbec nejprodávanějším modelem…

 






 
Volkswagen Touareg 3.0 TDI vs. Volvo XC90 D5 AWD – Druhá šance

Volkswagen Touareg 3.0 TDI vs. Volvo XC90 D5 AWD – Druhá šance

Dnes 08:03

Volvo XC90 se čtyřválcovým turbodieselem D5 jsme už proti šestiválcovému konkurentovi jednou postavili. Prohrálo. Dokáže si po změnách pro modelový rok 2017 vylepšit reputaci?




Blesk.cz

Narkobaron „Prcek“ dobojoval: Mexiko ho vydalo Spojeným státům

Narkobaron „Prcek“ dobojoval: Mexiko ho vydalo…

Mexický narkobaron Joaquín Guzmán byl vydán do Spojených států. Oznámilo to mexické ministerstvo zahraničí a…

Natálka (6) onemocněla rakovinou už ve dvou letech. „Točila se jí hlava“

Natálka (6) onemocněla rakovinou už ve dvou letech.…

Rakovina je diagnóza, které se bojí každý. Když ale onemocní malé dítě, je to rána pro celou rodinu. To velmi…

 

iSport.cz

Kresta na startu sezony WRC: Přichází úplně nová éra, z aut teď jde strach

Kresta na startu sezony WRC: Přichází úplně nová…

Sotva skončil v Jižní Americe náročný Dakar, rallye sezona pokračuje startem královské disciplíny WRC.…

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič ještě může Zlínu pomoct

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič…

Zlínský rychlík Vukadin Vukadinovič setrvá i na jaře na Moravě, jeho námluvy se Slavií padly. Samotný hráč se…

 

Reflex.cz

Ruský velkofilm Viking pochválil sám Putin. I tak přijde někomu málo vlastenecký

Ruský velkofilm Viking pochválil sám Putin. I tak…

Ruský historický film Viking vydělal v devíti dnech rekordní miliardu rublů. Může dokonce vytlačit nejúspěšnější…

Děkujeme Sobotkově vládě, že nás tak pěkně vychovává. Bez ní bychom zvlčili

Děkujeme Sobotkově vládě, že nás tak pěkně…

Stačí už jen prezidentův podpis a začneme žít zdravě, moderním životním stylem. Po poslancích i ctihodní…

 
 
reklama