Scania Ecolution: Řešení protikladů

 

Finanční tlak na dopravce od zadavatelů roste stejně jako emisní nároky na výrobce užitkových vozidel. Jak to řeší Scania?

V současném světě nákladní dopravy stále dramatičtěji roste význam dvou klíčových faktorů, které stojí proti sobě - ekonomiky a ekologie. Švédský výrobce proto dopravcům pod názvem Scania Ecolution poskytuje celou řadu řešení a služeb, jež na základě analýzy všech souvislostí provozu podává významnou pomoc v obou směrech. Především minimalizují spotřebu paliva a tím i množství emisí CO2.

Správná konfigurace

Základem je kvalifikovaná pomoc při volbě optimální specifikace vozidla pro konkrétní provozní podmínky. Zahrnuje mimo jiné nabídku aerodynamických doplňků, konstrukčních prvků s minimální hmotností, ale také možnost využití agregátů spalujících alternativní paliva jako například „bionaftu“ či plynné substance.

Úspora zaručena

Významnou součást Scania Ecolution tvoří osvědčené systematické vzdělávání řidičů orientované na bezpečnou techniku jízdy s nejmenší možnou spotřebou paliva při zachování dynamiky dopravy. Výsledkem je obvykle snížení nároku na naftu až o 10 % i více. Zkušenosti však jednoznačně ukazují, že tento efekt má tendenci odeznívat a nové a ekonomické návyky řidičů je nutno obnovovat.

Účinnou pomoc přináší využití systému Scania Fleet Management, komplexního sledování vozidel a způsobu jízdy řidiče, které umožňuje analyzovat příčiny vyšší spotřeby paliva. Poskytuje dopravci i řidiči rozsáhlé a podrobné faktické údaje a podklady pro nalezení a odstranění nedostatků, jako je například nesprávná strategie řazení, ponechání stojícího vozidla s motorem ve volnoběžných otáčkách a jízda stylem plyn-brzda bez využití kinetické energie automobilu či soupravy.

V kombinaci s pravidelným školením řidičů prostřednictvím profesionálních školitelů řidičů Scania lze tak dosáhnout nízkých nákladů na palivo po mnohem delší dobu, u některých dokonce trvale.

Nezanedbat techniku

Protože technický stav vozidla má velký vliv na spotřebu nafty, je součástí Scania Ecolution také nabídka servisních smluv. Ty jsou zaměřeny na kvalifikovanou servisní péči o vozidlo především z hlediska spotřeby paliva - například nastavení deflektorů, geometrie podvozku, kontrola stavu pneumatik a jejich správného tlaku či dalších detailů.

Dokonalost se skládá z detailů

Doporučení tvoří v těžké dálkové dopravě například použití motoru o výkonu až 440 kW, instalace systému Scania Active Prediction (tempomatu upravujícího režim jízdy na základě výškové konfigurace trasy podle GPS), omezovač rychlosti nastavený na 85 km/h nebo méně, cestovní otáčky motoru 1250/min, použití střešního spoileru a postranních deflektorů (510 mm) i krytů podvozku mezi nápravami 730 mm, komunikační soustavy Scania Ekomonitor, obutí pneumatikami s nejnižším valivým odporem atd.

Pro distribuční aplikace je to například použití motoru spalujícího „bionaftu“, převodovky se samočinným řazením Opticruise, střešního spoileru, elektronického řízení akcelerace, nastavení omezovače rychlosti na 85 km/h či méně a mnoho dalšího.

Komplexní služby

Automobilka Scania není pouhým výrobcem kvalitních užitkových vozidel, ale také kvalifikovaným partnerem zákazníků. A právě proto vytvořila pro dopravce mimo jiné komplexní řadu služeb Scania Ecolution, aby jim pomohla řešit sílící tlak na snižování cen za dopravu a minimalizovat další náklady na dopravu jako například mýtné a další.

Ecolution je platný pro všechna obchodní paliva, včetně nafty, bionafty, bioplynu a etanolu. Vozidla poháněná optimalizovanými vznětovými motory se zásadně sníženou úrovní emisí CO2 mají lepší předpoklady pro tyto typy provozu, kde je zatím méně reálné uplatnění paliv z obnovitelných zdrojů, jako například v těžké dálkové dopravě.

ECOLUTION

  • Cílená kvalifikovaná specifikace
  • Analýza provozu, včetně rozboru nákladů a očekávaných úspor ve spotřebě paliva
  • Vozidla specifikovaná pro minimalizaci spotřeby paliva a tudíž i emisí CO2
  • Příprava řidičů přizpůsobená individuálním potřebám a provozu každého z nich
  • Pokračovací školení (zdokonalování) v dohodnutých intervalech
  • Pravidelné zprávy o výkonech flotily
  • Zvláštní program údržby zaměřený na CO2 a spotřebu paliva
  • Celkové analýzy uhlíkatých emisí konané v dohodnutých intervalech
  • Servisní smlouva uzavíraná na tři nebo čtyři roky
Spolupracujeme s TipCars.com
Skanska Property koupila developerský projekt na novou část Holešovic Skanska Property koupila developerský projekt na novou část Holešovic

Místo bývalé továrny na betonové dílce vyroste za…

Leo Express chce v Česku zavést létající taxi. Je to svatý grál, říká šéf firmy Leo Express chce v Česku zavést létající taxi. Je to svatý grál, říká šéf firmy

"Chtěli bychom do České republiky během pár let přinést…

České firmy se nestarají o fyzickou kondici svých zaměstnanců České firmy se nestarají o fyzickou kondici svých zaměstnanců

Společnosti v České Republice nevěnují větší pozornost…

Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů

Až deset procent nárůst nákladů kvůli změnám celních…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč 6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč

Tuzemský automotoklub ÚAMK připravil před nadcházející…

 






 
Ford Mustang Cobra R: Prototyp ročníku 1992 unikl destrukci, dnes je unikátem

Ford Mustang Cobra R: Prototyp unikl destrukci, dnes je unikátem

Včera

Ford vyrobil na konci produkce 3. generace limitku Cobra R. Měla i své předprodukční prototypy, jeden z nich se dochoval...




Blesk.cz

Střelba v Chomutově: Radek zemřel před očima matky, popsala svědkyně

Střelba v Chomutově: Radek zemřel před očima matky,…

Křik, nadávky, zběsilá jízda po sídlišti, lidé uskakují a řinčí plech nabouraných aut. To vše předcházelo…

Matka zavřela malé děti v kufru a šla na nákup. Ve vedru zoufale volaly o pomoc

Matka zavřela malé děti v kufru a šla na nákup. Ve…

Obvinění z týrání dětí si vyslechla Tori Castillová z města Riverdale v Utahu. Své dvě malé děti totiž v horkém…

 

iSport.cz

Petržela: Nikam bychom nedošli, kdybych si hrál na skromného blbečka

Petržela: Nikam bychom nedošli, kdybych si hrál na…

Splnil, co na začátku sezony až nezvykle sebevědomě slíbil. Vzpomínáte? Do začátku druholigové sezony scházelo…

Pořád to ve mně je, jásala po vítězství Kvitová, když osušila slzy

Pořád to ve mně je, jásala po vítězství Kvitová,…

PŘÍMO Z PAŘÍŽE | Mezi novináře přišla v tričku se stejným nápisem, jako měli její nejbližší na tribuně. Kuráž,…

 

Reflex.cz

Student odevzdal diplomku doslova o ničem, vedoucí ji pochválil a navrhl na cenu děkana. Případ vzbudil rozpaky a údiv

Student odevzdal diplomku doslova o ničem, vedoucí…

Je samozřejmě možné, že jsme Kryštofa Ambrůze z Fakulty výtvarných umění VUT nepochopili. Druhá možnost je ale…

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský prezident Atambajev je hudební hvězdou

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský…

Prezidenta Kyrgyzstánu Almazbeka Atambajeva (60) zná u nás jen málokdo. Ale ve své zemi to není jenom známý…