Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Scania jako první představuje motor Euro 5 s EGR

Scania jako první výrobce těžkých nákladních vozidel představila novou řadu motorů splňující požadavky normy Euro 5 bez následné úpravy výfukových plynů. Nově představené motory se vykazují vysokým výkonem bez negativního dopadu na spotřebu paliva.
Zpět na článek
11. 10. 2007 08:04
anonym
11. 10. 2007 11:02
neregistrovaný "Kubajsu"
11. 10. 2007 12:17
anonym
11. 10. 2007 13:26
neregistrovaný "nextrom"
11. 10. 2007 21:32
neregistrovaný "tiborx"
12. 10. 2007 00:42
neregistrovaný "nextrom"
11. 10. 2007 11:04
neregistrovaný "Kubajsu"
11. 10. 2007 11:07
neregistrovaný "Kubajsu"
11. 10. 2007 10:28
neregistrovaný "MCCC"
11. 10. 2007 10:44
11. 10. 2007 11:12
neregistrovaný "Kubajsu"
11. 10. 2007 12:09
neregistrovaný "MCCC"
11. 10. 2007 11:28
11. 10. 2007 12:14
neregistrovaný "nextrom"
11. 10. 2007 18:16
11. 10. 2007 12:00
neregistrovaný "nextrom"
11. 10. 2007 12:13
11. 10. 2007 13:07
11. 10. 2007 17:20
11. 10. 2007 18:33
neregistrovaný "Kubajsu"
Avatar - Pekelná Micinka
11. 10. 2007 01:35
Back off bitch!
A proč třeba do 10ti let nezavést povinně TIR na plyn či etanol? Místo nějakých euro x. A vůbec TIR na našich silnicích mi pije krev. Zejména jejich lobby a průjezdy malými městy atd. Vyhnal bych je na koleje, tolik zrušenejch krásnejch vleček a malých tratí a na zelených loukách v čistých oblastech se staví prům. zóny, které zase přetěžují místní komunikace. * jim! A žádný Euro 6.
Rozbalit vlákno
13
anonym
11. 10. 2007 08:04
Re: Back off bitch!
Bez nakladaku bys v obchodech chodil mezi prazdnejma regalama.
Avatar - Pekelná Micinka
11. 10. 2007 10:35
Re: Back off bitch!
Tohle jsem předpokládal. Ano, bez dodávek jídla by to nešlo, převoz potravin by mohl mít čestnou vyjímku. Navíc, nejde jen o zásobování. Jde o to, že se kvůli cenám některých komodit zcela zbytečně tyto vozili přes půl evropy, což se týká velmi často i potravin. :-(
neregistrovaný "Kubajsu"
11. 10. 2007 11:02
Re: Back off bitch!
Ono se tenhle problém (a je to problém) pojímá zbytečně z extrému do extrému. Potraviny a vůbec zásobování obchodů zvládne náklaďáček o velikosti avie z nejbližšího nádraží. Tak nechápu, proč by měl člověk potkávat kamiony jedoucí přes půl evropy, aby přivezly jablka ze Španělska...
anonym
11. 10. 2007 12:17
Re: Back off bitch!
Protože než by ty jablka dovezli dráhy, tak by shnily :'-(
neregistrovaný "nextrom"
11. 10. 2007 13:26
Re: Back off bitch!
Statni zamestnaci nemaji bohuzel zapotrebi se zrovna pretrhnout, tomu je tak skoro vsude na svete. Draha by byla urcite na delsi vzdalenosti mozne reseni, ALE, to je pravda, jablek se proste nedockate ...
Avatar - Pekelná Micinka
11. 10. 2007 14:08
Re: Back off bitch!
To jo, tak ale jabka jde pěstovat v ČR, to že se dováží kvůli ceně z nějaký východní země, nebo vrchol, česnek z Číny! Proč. Někdo to někde počítal, že na jedno kilo hrozna, a teď si vymyslím třeba z Itálie, padne půlitr nafty. Tak si tak říkám a k čemu Euro, když nemusíme spalovat vůbec.
neregistrovaný "tiborx"
11. 10. 2007 21:32
Re: Back off bitch!
Ono je to tak. Niekde v Taliansku, alebo Francuzku stat (teda EU, teda my vsetci) dotuje pestovanie jablk. Tie su tak lacne, ze sa vyplati spalit naftu cez pol europy. Potom mame zapchate cesty. Zaujimave by bolo spocitat vsetky naklady s tym suvysiace, naklady nielen na prepravu, ale aj udrzbu ciest, spomalenie dopravy stratu casu spalenu naftu tych ostatnych pri kolonach. Ktovie kolko v skutocnosti platime za tie jablka?
neregistrovaný "nextrom"
12. 10. 2007 00:42
Re: Back off bitch!
Ted, kdyz se otevrely hranice do Rumunska a Bulharska vas ceka jeste prival nakladaku z techto zemi. Ale kazdy ma touhu delat kseft a prodavat sve zbozi i kdyby to melo byt na severni tocne. Osobne nemam nic proti nakladnim autum, jen proti nedokonalemu systemu v kterem zijeme a ktery zpusobuje prave to, ze se i vase dalnice za chvili budou rozsirovat do sesti a nebo vice proudu. To je vyvoj ktery se proste neda akceptovat.
Avatar - Blue Sun
11. 10. 2007 08:08
Re: Back off bitch!
Na tohle není ve státě vůle, takže můžeš jen nadávat a snít. Ohledně plynu a etanolu je to ještě horší, protože dostupnost těchto paliv je zatím velmi omezená. Sny jsou krásná věc, ale musí být také realizovatelné.
neregistrovaný "Kubajsu"
11. 10. 2007 11:04
Re: Back off bitch!
Zejména u etanolu je ekologický přínos dost diskutabilní...
11. 10. 2007 09:37
Re: Back off bitch!
Buďme realisté...kamióny na cestách taky nevidím rád,nicméně v dnešní moderní době se logistika bez nich neobejde
neregistrovaný "Kubajsu"
11. 10. 2007 11:07
Re: Back off bitch!
Časem se stejně bude muset obejít... Až se dosáhne ropného vrcholu, tak cena paliv vyroste na takovou úroveň, že bude výhodnější jíst a spotřebovávat co se vyprodukuje v bližším okolí - vozit brambory z polska a jabka bůhvíodkud prostě nebude ekonomicky výhodný...
11. 10. 2007 11:41
Re: Back off bitch!
No jo,ta doba se nezadržitelně blíží...a banány budou jen pro ty nejmajetnější ;-) :-)
Avatar - KANKUNEN
11. 10. 2007 07:32
Ekologie na pravém místě
Tady na emisích opravdu hodně záleží, náklaďák žere 30 litrů a je jich plná Evropa. :yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "MCCC"
11. 10. 2007 10:28
Normy
Ono by to chtělo zavést taky normy na to, jaký auta jezděj a ne jen, jaký se prodávají. Je sice hezký, že nový auta a náklaďáky mají nízký emise, když 95% jich jsou starý šunky, který mají emise 1000x vyšší. Co takhle nechat jezdit na silnicích jen auta, co splňují emisní normy o dva řády nižší než se smí prodávat. Třeba po zavedení normy Euro 5 by to směly být jen auta s Euro 3 (ne-li 4), to by bylo mnohem účinnější
Rozbalit vlákno
6
11. 10. 2007 10:44
Re: Normy
:yes: Trefné,alespoň by zmizely staré Avie nebo Tatrovky,co hulí jak tovární komín.
neregistrovaný "Kubajsu"
11. 10. 2007 11:12
Re: Normy
To zakázat nemůžeš, ale třeba zavedení daně z exhalací... Máš moderní auto, tak neplatíš skoro nic; máš stodvácu, tak se prohneš (prosím neargumentovat důchodcema, to by bylo řešitelný sociálníma dávkama). Úplně bláznivej mi z tohohle hlediska přijde nově vydanej ceník povinnýho ručení ČSOB, kde zvýhodňujou auta starší 10-ti let. :no:
neregistrovaný "MCCC"
11. 10. 2007 12:09
Re: Normy
Ano, tak by to taky slo, ale nesmelo by to byt o 500, ale o tisice, jinak by to nemelo smysl. Jenze ani jedno stejne nikdo neudela, protoze by tim prisel o volice.
Avatar - 125S
11. 10. 2007 11:28
Re: Normy
Nšjak podobně to mají vněmecku, nevim přesně jak, ale u starší vozidel si nechávají majitelé namontovat lepší katíky aby měly úlevy na daních, fakt teď nevim, víte něco o tom :-|
neregistrovaný "nextrom"
11. 10. 2007 12:14
Re: Normy
Jo, vsechno jen teorie, v praxi to vypada tak, ze je v Nemecku smradu jak nikde. Kdyz mnozstvi aut prevrsi urcitou hranici tak muzes zavadet normy jake chces, vzduch tim nevycistis. O vlivu katalizovanych plynu na rakovinu plic se take moc nemluvi. Praxe vypada jeste tak, ze se v Nemecku den co den kona v prumeru 200km zacpa aut (secteno dohromady). Jestli je tu nejaka norma pomocna o tom se da pochybovat. Takove normy se delaji vetsinou jen pro producenty a pro politickou ideologii.
Kdyby slo opravdu o zivotni prostredi, musely by se udelat radikalni zmeny.
Mam ale mineni, ze je to dohromady kazdemu celkem jedno a dokud se takto da vydolovat jeste hodne penez, bude se pokracovat s Euro 6...7...8 az do totalniho infarktu .
neregistrovaný "nextrom"
11. 10. 2007 12:00
jak na to
Coz takhle zit z toho co se lokalne vyrabi a vypestuje? Sice by nebyl takovy vyber, ale jestli potrebujeme vsude vsechno to je ta otazka. Pozitek jet autem uz stejne skoro neexistuje, jednak na to neni misto a ty romanicke silnicky lemuji haly a silnice jsou zaplaveny nakladni dopravou. No schvalne se nekdy podivejte kde jsou ty igelitove pytliky vyrobene. O hrackach z Ciny uz ani nemluve. Vsechno to chodi kontejnerovou lodni dopravou do Hamburgu, odkud se ten Drek rozvazi po cele Evrope.
Jinak by si vase deti nemeli s cim hrat ;-\
Rozbalit vlákno
2
Avatar - KANKUNEN
11. 10. 2007 12:13
Re: jak na to
Každá zem bude mít svou čínskou zeď
Avatar - 125S
11. 10. 2007 13:07
Re: jak na to
Stačí se projet dálnicí... Udržovat 110kmh tempomatem nejde, samej náklaďák, a nejhorší je když se předjíždí mezi sebou...A to mluvim o sobotě a neděli :-|
11. 10. 2007 17:20
to jsem čekal
hmmm to jsem čekal takovouhle diskuzi, která nesouvisí s technikou, ale že náklaďáky fuj ať zmizí z silnic ... jasnačka že musí jezdit bez nich by to nešlo ... ale že třeba nikdo zde neřekne v kolika osobních autech jezdí jen jeden člověk i do centra měst místo aby jel hromadnou dopravou kterou by ušetřil také místo na silnicích a exhalaca ... je mi jasný mastná tyč není pro spoustu lidí "na jejich" úrovni .... nechci tu nikoho soudit ani říkat kdo má pravdu ... pravda je totiž opět někde upstrostřed ... doporučuji každému aby se aspoň jednou svezl náklaďákem aby veděl jaký to je brzdit tu masu když to tam nějakej frajírek pošle protože si myslí že takové auto brzdí jako osobák a nebo ať si zkusí jet za sarou avií s novým kamionem v kopsích ... stejně tak ať kamioňák občas tam to auto do levého pruhu neposílá tak navtrdo ... chtělo by si to občas zamést před vlastním prahem ... je to jen o toleranci a ohleduplnosti lidí na silnicích ... ai takhle to vidím já ....
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Kubajsu"
11. 10. 2007 18:33
Re: to jsem čekal
Ale to že se náklaďáky taky občas potřebujou předject, to snad každej chápe. Ale proč to provozujou na rovině (dálnice), kde stejně oba jedou na omezovači (mimochodem tak překračují povolenou rychlost) a předjíždí se až několik kilometrů?
A co se týče hromadný dopravy, tak do města autem jezdím převážně večer nebo o víkendu, kdy je to opravdu úspora času i nervů. Ale občas člověk potřebuje něco někam přepravit (do kufru nikomu nevidíš...).