Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Scania: Největší čerpadlo betonové směsi na světě

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Výrobce nákladních vozidel Scania je dodavatelem podvozku pro čerpadlo betonové směsi, které je zapsáno v Guinessově knize rekordů.

Scania pro speciální zakázku na obří čerpadlo betonové směsi připravila ve švédském Södertälje sedminápravový podvozek dlouhý 15,5 metru, k jehož pohonu slouží vznětový vidlicový osmiválec o výkonu 456 kW (620 k).

Na konstrukci a stavbě takto dlouhého podvozku se podílela i švédská společnost Laxå Special Vehicles, která se věnuje specifickým úpravám podvozků, kabin a nástaveb užitkových vozidel.

Komplikovaná konstrukce nástavby se skládacím ramenem čerpadla betonové směsi je výsledkem spolupráce čínské firmy Zoomlion a italské společnosti Cifa. Rameno čerpadla tvoří celkem sedm částí a poslední čtyři z nich jsou vyrobena z uhlíkových vláken.

Dosah čerpadla je 101 metrů, což je téměř dvojnásobek dosahu největších čerpadel betonové směsi používaných v Evropě. Vedle tohoto údaje zaujme vozidlo i svou celkovou délkou 18,5 metru při použití pevného podvozku.

Stroj pojmenovaný Pump 101 bude vystaven na veletrhu stavebních strojů Bauma China 2012 pořádaném od 27. do 30. listopadu v Šanghaji. V současnosti se stále jedná o prototyp, který je podrobován různým testům. Cílovým trhem pro tento stroj je samozřejmě především Čína, ale v případě poptávky může být v budoucnosti nabízen i v Evropě.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
24. 11. 2012 03:36
Kardan
no mě spíš fascinuje vzdálenost mezi motorem a hnanými nápravami, to musí být superkardan :-)
23. 11. 2012 22:04
Re: a nezlomi se?
Pumpa má svůj nezávislý agregát ;-)
23. 11. 2012 17:20
Re: a nezlomi se?
To je záležitost konstrukce. Obyčejný tahač s návěsovou stavbou by bylo možné použít, ale pak by zase ten návěs musel být vybaven asi i vlastním pohonem pro tak výkonnou pumpu a kdo ví, jak by to bylo s hydraulikou pro ty mega opěry. Tady na to stačí jeden integrovaný motor, který zastane vše. Nevěřím, že těch 620 koní je tam potřeba jen kvůli pojezdu.

Díval jsem se na ten Putzmeister M70 a ani ten rozhodně netahá běžný tahač návěsů.

Ale jen tak si uvažuju, jak to je přesně, nevím.
23. 11. 2012 16:30
Re: a nezlomi se?
Asi na tom neco bude... ale stejne je zajimave, ze to spis neudelali jako nastavbu na navesu pro tahac jako kamion, pak by to mohlo jezdit jako bezna souprava... kdysi sem prave takove reseni uz nekde na webu videl... viz [odkaz] Je to Putzmeister M70 jako naves.
Avatar - dr.biker
23. 11. 2012 15:48
Re: a nezlomi se?
Přesně tak, takové čerpadlo se na běžně malé stavby nikdy nepodívá. Bude nasazeno na stavbách v Číně, kde bude pumpovat beton hodně vysoko při stavbách vyšších budov. Ono vlastně takové auto se ani moc nemusí přibližovat k samotné stavbě, když má čerpadlo dosah 101m, stačí zaparkovat tam, kam v pohodě dojede a potom pomocí hydrauliky rozdělat rameno. >:-[]