Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Scania: Nosiče kontejnerů pro Hasičský záchranný sbor ČR

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Scania dodala 19 nových nosičů kontejnerů těžké hmotností kategorie Generálnímu ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR.

Na začátku roku 2015 vypsalo Ministerstvo vnitra a jeho organizační složka Generální ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR výběrové řízení na nové požární nosiče kontejnerů.

Celá akce byla realizována v rámci projektu Připravenost Hasičského záchranného sboru České republiky k řešení povodní spolufinancovaného ze strukturálních fondů Evropské unie.

Scania se s ohledem na svou současnou nabídku podvozků a motorů tendru zúčastnila a výsledkem se stala dodávka devatenácti požárních kontejnerových nosičů v podobě vozidel G 440 CB 6x6 HHZ s dvojitým, zesíleným rámem a třináctilitrovými vznětovými motory o výkonu 324 kW (440 k) a točivém momentu 2300 N.m.

Všechna tato vozidla disponují pohonem všech kol a jsou vybavena převodovkou Scania s automatickým řazením Opticruise doplněnou retardérem a pracující ve třech základních jízdních režimech. Řidiči těchto vozidel mohou mezi nastavením Normal pro standardní jízdu, Power pro rychlou akceleraci a Off-road pro jízdu mimo zpevněné vozovky.

Při kterémkoliv jízdním režimu převodovka umožňuje manuální zásah řidiče, což znamená, že řidič může páčkou pod volantem sekvenčně měnit zařazenou rychlost nebo přejít do plně manuálního režimu řazení.

Vozidla jsou vybavena celoocelovou třímístnou bezpečnostní kabinou typu CG14, v jejíž výbavě nechybí palubní počítač, elektrické stahování oken, klimatizace a nezávislé topení. Součástí výbavy je rovněž tzv. Off-road paket, jehož součástí je mimo jiné zesílený ocelový přední nárazník a krycí mřížky předních světlometů.

Podvozky Scania nesou rameno pro manipulaci s kontejnery a nakládací jeřáby Fassi, jejichž dodávku a montáž zajistila společnost Everlift s.r.o., zatímco další speciální vybavení jako například majáky, komunikační zařízení, navijáky či speciální polepy dodala firma KOBIT Jičín.

Flotila devatenácti Scanií není určena pro konkrétní oblast, ale vozidla mají být rozdělena do jednotlivých krajů v České republice.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Avatar - jnkd
7. 2. 2016 19:21
Re: zase procizácství
A proč by všechno měla mít česká firma? Pokud Tatra nenabídne vozidlo ve stejné kategorii a lepším poměrem cena/kvalita není důvod ji protěžovat. Je to soukromá firma ne státní. Stejně jako tatru mohou kupovat i v zahraničí tak i náš stát může koupit třeba Volvo ...
7. 2. 2016 13:27
zase procizácství
proč nekoupili domácí výrobky ??? Proč protěžujou jako vždy cizí výrobce, a neleží jim na srdci prosperita vlastní země ???
Že by v tom bylo nějaké "všimné" které z Tatry nebylo nabídnuto ???
TOTO by mělo být právě pro tyto vykuky dáno zákonem, zejména, když jde o 19 ks např 5 milionových aut.
To, že dotační titul se třebas hodil na Scanii, např kvůli převodovce, nebo zbytečně silnýmu motoru na jízdu solo, to říkejte někomu, kdo nákladákem nikdy nejel, např v mateřský školce....... :no: