Scania se připravuje na IAA v Hannoveru

 

Švédský výrobce užitkových vozidel se na letošním veletrhu IAA v Hannoveru zaměří vedle prezentace svých nákladních vozidel a autobusů i na služby.

Scania hodlá na největším evropském veletrhu užitkových vozidel představit novinky v podobě výrobků a služeb, přímo přispívajících ke zvýšení ziskovosti autobusů a nákladních vozidel. Vedle rozšířené palety motorů Euro 6 zde představí řadu nových komponentů zaměřených na snížení provozních nákladů a zároveň i vlivu na životní prostředí.

V případě kompletních vozidel se největší novinkou stane autobus Citywide s vlastním hybridním pohonným systémem značky Scania. Společnost budou této novince dělat autobus pro příměstský provoz Scania OmniExpress, spalující 100% bionaftu a luxusní dálkový autokar Scania Touring.

Nákladní automobily Scania vystavené na letošním IAA mají demonstrovat nejrůznějších možností konfigurací podvozků a kabin i širokou paletu pohonných jednotek, spalujících vedle nafty i bionaftu nebo zemní plyn. K hvězdám stánku Scanie tak budou bezpochyby patřit exkluzivní tahač R 730 4x2 z limitované edice Blue Stream nebo Streamline R 520 6x4 vybavený vidlicovým osmiválcem.

Scania představí rovněž svá vyspělá technická řešení, jejichž cílem je snížení nákladů a zvýšení provozuschopnosti.

Například retardér Scanie lze nyní objednat ve verzi, která když není aktivní, je mechanicky odstavena. Volnoběžný retardér navíc kromě úspory paliva poskytuje vyšší brzdný výkon, 4100 N.m namísto 3500 N.m. Stejně tak byl zvýšen brzdný účinek při nižších otáčkách motoru s pomocí vyšších převodových poměrů.

Novinkou pak bude retardér aktivovaný pouze pomocí brzdového pedálu. V souladu se zásadou, že pomocné systémy, které nemusí být neustále k dispozici, by neměly vést ke ztrátám, představí Scania odpojitelný kompresor, který přispěje k dalším úsporám paliva.

Stranou nezůstane ani nová verze Eco-roll, pokročilého systému, který ve spolupráci se Scania Opticruise a Scania Active Prediction šetří palivo. Vozidlo je samo o sobě schopno určit, kdy je nejvýhodnější jet z kopce na neutrál, bez použití motoru.

Scania se také u některých motorů zabývá problematikou snížení vnitřního tření. Celý vtip je ve zvýšení provozní teploty a použití speciálně vyvinutého oleje s nízkou viskozitou a unikátními mazacími vlastnostmi.

A právě ve spojení vyšší provozní teploty a nového oleje vidí inženýři Scanie další významný potenciál úspor. Bohužel je tu omezení, protože zmiňovaný olej může být použit pouze ve vozidlech určených pro dálkovou přepravu s třináctilitrovými motory Euro 6.

Spolupracujeme s TipCars.com
Blockchain jako šance: nová iniciativa s podporou Kysilky chce dostat Česko na špičku Blockchain jako šance: nová iniciativa s podporou Kysilky chce dostat Česko na špičku

Technologie, na které stojí virtuální měny typu bitcoin,…

ODS a Starostové srovnali v Senátu síly ODS a Starostové srovnali v Senátu síly

Senátoři Ivo Valenta a Ladislav Faktor přešli do klubu…

V Praze se nejméně na týden uzavře jeden z mostů na Vltavské V Praze se nejméně na týden uzavře jeden z mostů na Vltavské

Kvůli zhoršení stavu silničního mostu nad stanicí metra…

 
Zdroj: Scania Czech Republic

Štítky Scania Autobusy Nákladní Profi

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Karoq zdražila. Už známe i ceny derivátů Sportline a Scout Škoda Karoq zdražila. Už známe i ceny derivátů Sportline a Scout

Nový ceník Škody Karoq platný od 19. října přinesl hodně…

Čekáte na Volkswagen Golf osmé generace? Už nemusíte, tady je Čekáte na Volkswagen Golf osmé generace? Už nemusíte, tady je

Oficiální představení čeká novou generaci Volkswagenu…

 





 
Prvním 16ventilovým Volkswagenem Golf nebyla druhá generace GTI 16V, ale...

Prvním 16ventilovým Volkswagenem Golf nebyla druhá generace GTI 16V, ale...

Dnes 18:50

První 16ventilový Golf uvedl VW na trh v roce 1985. Už o čtyři roky dříve však existoval Golf se 16 ventily.




Blesk.cz

Bagárová po vyhazovu ze StarDance: Tajné schůzky s tanečníkem!

Bagárová po vyhazovu ze StarDance: Tajné schůzky s…

I když se Monika Bagárová (24) po vypadnutí v prvním kole StarDance snažila být statečná, přesto ji to velmi…

Batman poprvé ukázal penis: Temný rytíř se za svého netopýra stydět rozhodně nemusí

Batman poprvé ukázal penis: Temný rytíř se za svého…

Batman alias miliardář a playboy Bruce Wayne si dával vždy pozor, aby nebyla odhalena jeho pravá identita. Svou…

 

iSport.cz

Sionko vzpomíná na Real: Atmosféra nebyla top. Potěšil mě Carlos

Sionko vzpomíná na Real: Atmosféra nebyla top.…

Zatímco na podzim roku 2001 Sparta v Lize mistrů i na domácí scéně válela, jaro 2002 se jí po odchodu a zranění…

Ronaldův návrat na United: vzkaz Fergusonovi i hodinky za 54 milionů

Ronaldův návrat na United: vzkaz Fergusonovi i…

Hned po losu základních skupin Ligy mistrů bylo jasné, že tenhle zápas bude zřejmě tím nejsledovanějším ze…

 

Reflex.cz

Kdo ji kritizuje, je belzebub, který nemá rád ženy. Instantní Istanbulská úmluva jako cesta k lepším zítřkům?

Kdo ji kritizuje, je belzebub, který nemá rád ženy.…

V článku „Svoboda slova v ohrožení: To už ani kněz nesmí svobodně veřejně hovořit?“ jsem se věnoval tématice…

Žádné SMS za volantem! Emotivní klip Rande ukazuje, jak je psaní SMS za volantem zpráv nebezpečné

Žádné SMS za volantem! Emotivní klip Rande ukazuje,…

Používání mobilu za jízdy, psaní textových zpráv a s tím spojená nepozornost při řízení patří v posledních…