Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Scania připravuje testování elektrobusů v linkovém provozu

Společnost Scania vyšle na severu Švédska do linkového provozu své bateriové elektrobusy, které vycházejí z její modelové řady městských autobusů Citywide.
Zpět na článek
11. 2. 2017 11:11
11. 2. 2017 11:48
11. 2. 2017 11:57
11. 2. 2017 21:11
12. 2. 2017 10:33
12. 2. 2017 11:01
11. 2. 2017 17:53
11. 2. 2017 19:54
12. 2. 2017 11:02
12. 2. 2017 18:53
11. 2. 2017 11:11
vtipne
do 2019 tri kousky a od 2019 dohromady sest kousku, pritom v Cine odhaduji ze do 2020 bude vetsina tamnich mestskych busu jiz elektrickych a dnes jich tam provozuji temer 250 tisic >:D zrejme Cina jako jedina silne pochopila ze zavislost na rope je to nejhorsi pro ekonomiku a tak je treba se zavislosti na rope zbavit co nejrychleji
Rozbalit vlákno
10
11. 2. 2017 11:48
Re: vtipne
Čína nepochopila že závislost na tepelných/elektrárnách je ještě horší, ale v Asii je nějaká ekologie každému šumafuk.
11. 2. 2017 11:57
Re: vtipne
nic vezlem ale je videt jak jsi zaostalej v teto problematice a jen papouskujes nejaky nesmysly co ti sedi do nenavisti vuci elektromobilite, naftovej autobus spotrebuje zhruba stejne elektriny jako elektrobus, navic ale jeste pak spotrebuje i tu naftu a tedy vyprodukluje lokalni emise ;) prumerny Prazsky bus kuprikladu v Praze spotrebuje 58 litru nafty na 100km (udaj DPP) cos znamena ze rafinerie spotrebuje cca 93kW elektriny jen aby se rafinaci "udelala" nafta, u velkych elektrobusu BYD se uvadi ze maj spotrebu 90-100kWh elektriny na 100km v mestskem cyklu, aneb cim vetsi vozidlo je, tim vyhodnejsi je k jeho pohybu elektromotor a fosilni motory straci, ostatne i proto se pouzivaji elektromotory k pohonu i v lokomotivach kde jsou diesely

podobnej vypocet se da aplykovat i na male osobni elektromobily, ale cim mensi, tim hur, kuprikladu u Tesly S, tam pocitejme prumer na 100km treba 25kWh i se zapoctenyma startama (bezne se uvadi u Tesly S od majitelu ze maji spotrebu mezi 20-22kWh na 100km), cos bude celkem bezne jezdeni i po dalnicich, odpovida to elektrine potrebne k rafinaci zhruba 15-16 litru benzinu ci nafty, takze kuprikladu Audi S6, BMW M5 nebo MB-E AMG ktere takovou spotrebu maji zcela normalne jen aby meli v nadrzi takove mnozstvi paliva, tak jiz v elektrarne muselo vzniknout tolik elektrny pro rafinaci toho paliva jako kdys Tesla S jiz ujela 100km ;-)

a to vse nehlede na fakt ze v Cine se stavi ve velkem i jine zdroje elektriny, rozmach vetrne, fotovoltaicke a vodni energetiky je tam momentalne nejvetsi na svete jiz od roku 2014 ;-) a cina ma na to i energeticky plan ktery dodrzuje dokonce v predstihu [odkaz]
11. 2. 2017 17:06
Re: vtipne
Máte naprostou pravdu. Bohužel Česká Republika se posouvá čím dál více mezi zaostalé krajiny, zatímco ještě nedávno rozvojová Čína nás razantně předbíhá. Nejsou to jen elektromobily, ale i vysokorychlostní železnice či obnovitelné zdroje.

Proč o tom píšu do diskuze o autech. Protože kořenem našeho rostoucího zaostávání je upadající všeobecná technická úroveň veřejnosti a úroveň populárně technické novinařiny zvlášť. Z odmítání, podceňování nebo až zesměšňování nových technologií se stal meinstreem.

Chleba elektromobility se lámal někdy na přelomu desetieltí. Tehdy se rodili ti, kdož jsou a budou leadery elektromobility. A tehdy byl v ČR a v místní diskuzi obzvlášť, elektromobil zdrojem posměšků. Dnes se rozhoduje o tom, kdo alespoň stihne nástup elektromobilů a přežije. A úroveň diskuze není o mnoho lepší. Proto jsme tam kde jsme. Technická úroveň národa se rodí z nálady uvnitř, ze schopnosti přijmout nové způsoby myšlením. Proto bych každého diskutujícího vyzval, než odmítne šmahem něco nové, aby se zamyslel, zda to není jen proto, že mu vyhovuje stereotypní myšlení a že se vlastně toho nového jen bojí. A trochu s tím v sobě bojoval. Jinak se bude naše zaostávání jen zrychlovat.
11. 2. 2017 21:11
Re: vtipne
Tiez nepatrik k zastancom elektromobilov....................
Vies tlce sa ropna vs. energeticka lobby, kto z koho nikomu nejde o ekologiu ani EU, ktora chce zacat znizovat napr. kamionovu dopravu jej pocet. Ved sama EU vytvorila podmienky, ze firmy pracuju just in time a maju mobilne sklady na kolesach na cestach......
Ved EU prisla s napadom prevlakanim tovaru svojou cinnostou.............
Preco napr. RAJO BA vyraba maslo v Nemecku a vozi ho sem....... Preco nasi pestovatelia napr. jablk musia vyvazat jablka do Nemecka a k nam sa nozia do obchodov zo Spanielska atd.......... Ved sa stalo modou mat firmu v CZ a subdodavky neriesit v CZ ale niekde v Rumunsku, Ukraine lebo lacnejsie a vlacit vezi............

Spat k elektromobilom........... SMe na to pripraveny..... Keby na SVK a CZ boli zrazu vsetko Elelktromobily, kde by sme vyrobili potrebnu elektrinu, co budovanie rozvodnych sieti ( stroje zo spalovacimi motormi) .......................... Co recyklacia baterii, dojazd a pod............
Vsetci si myslia, ze alektro bude lacnejsie na servis ........... haha, ano servis a automobilka sa vzda casti tohto prijmu...... Nie bude sa chodit rovnako do servisu nie na vymenu oleja a pod. ale riesit aktualizacie softwaru a pod.

Ja sa pokroku nebojim, len napr. auto rad soferujem ;-)
12. 2. 2017 10:33
Re: vtipne
"Keby na SVK a CZ boli zrazu vsetko Elelktromobily" jiz tahle veta dava tusit nesmysl, aneb luskneme prsty a behem vteriny bude vsechno jezdit na elektrinu >:D co myslis opravdu se to stane tak rychle aby se nedalo zareagovat a jakykoliv problem resit operativne v procesu? opravdu ti nedoslo ze ikdys by se dnes mohli prodavat jen EV, tak driv nez za 20-25 let se nedostaneme k 90-95% elektromobilu? realne se tedy alespon k 50% dostaneme mozna tak za 30-40 let, a prijde ti ze 30-40 let je malo casu na to resit mozne problemy s elektromobilitou? vis jak za 30-40let bude vypadat energetika danych statu? a vis vubec jake priority a plany dane staty maji ohledne energetiky? jasne ze nevis a asi ani nevis ze podobne otazky tam resi teamy lidi co nakonec davaji energetickym uradum danych statu studie a navrhy na narodni energeticke plany :-)

tak zas priste nezapomen napsat nesmysl v podobe "Keby na SVK a CZ boli zrazu vsetko Elelktromobily" a pak si k tomu dopis, "Keby na SVK a CZ boli zrazu vseci milionari a miliardari" aneb obe vety maji asi stejnou sanci ze se to stane behem treba 50 let >:D
12. 2. 2017 11:01
Re: vtipne
To je přesně ono, podle mého není správná představa, že se vše změní do druhého dne.
Nevidím ale důvod, proč by zejména příměstská a městská doprava nemohla být realizovaná co největším množstvím elektromobilů. Co mě vysloveně žere je, že městský štafly v Praze ma vylobovaný AAA Radiotaxi, proč to nepodmínit elektromobilem.. Totéž vyhrazený pruhy..
A městský autobusy jsou ukázkou ideálního využití elektromobility. Mezi koncovejma stanicema to není tak daleko, pořád se to rozjíždí a brzdí a jezdí to v kopcích. Na téměř každý konečný je možnost obrovského příkonu (trasy metra, konečné tramvaje, měnírny). A přes noc se to dá balancovat pomalu někde v depu.

Pochopitelně, že auto na dojíždění každý den přes půl Neměcka si elektromobil nevyberu.
Ve výsledku se stačí podívat na dráhu, funguje vedle sebe elektro, diesel/elektro, dieselová a čas od času jede pára...
11. 2. 2017 17:53
Re: vtipne
Tu elektřinu musíš prostě někde vyrobit, perpetum mobile neexistuje. A evidentně patříš mezi ty kteří o elektřině vědí tolik že je v zásuvce. S ortodoxně fundamentálně zeleně v tvém případě elektromobilsticky vymytými mozky nemá smysl diskutovat.
11. 2. 2017 19:54
Re: vtipne
no je videt ze sis ten post ani neprecet

ano o elektrine nevim vubec nic (co to je zasuvka? to je takova ta prihratka v komode?) a proto delam projekty a rozpocty na energeticky sobestacne stavby >:D
12. 2. 2017 11:02
Re: vtipne
Energeticky soběstačné stavby, to mě profesně docela zajímá, nejde si o tom někde něco přečíst? Myslím něco trošku odbornějšího.
Zajímaly by mě reálný zkušenosti kombinace FVE a baterií třeba se zásobníkama na teplou vodu, tepelným čerpadlem a tak.
12. 2. 2017 18:53
Re: vtipne
ono na internetu je toho strasne moc, i architekti se kteryma spolupracuju tak si vse vpodstate asi postupne studovali na internetu a zacali pouzivat nove stavebni technologie a navrhovat stavby tak aby se dalo vyuzivat treba tepelnych cerpadel pro rozvody ventilace treba i v podlahach a podobne, neb v CR se tohle na architekturach neuci ;-\ a je treba se prvotne kouknout do zahranici kde s tim maj mnohem delsi zkusenosti, ta konecna nastavba v podove fotovoltaicke nebo vetrne elektrarny ci kombinace a akumulace energie do baterii nebo do vody je spise prace dalsich firem ktere dodaji propocty a kalkulace primo na danou lokalitu