28.8. 2017 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Scania pro zájezdy: Dva vlastní

 

Švédský výrobce spoléhá v turistické přepravě na nový model Interlink ve verzi HD spolu se speciálním modelem Touring a nabídku podvozků.

Celková výška autobusu 3,6 m je už vhodná i na střední zájezdy, protože nabízí dostatečně velké zavazadlové prostory. To se týká typu Interlink, který nahradil model Omniexpress. Scania však nabízí podvozky k dostavbám, což se týká například v Česku známého typu Irizar i8 pro společnost Regiojet a Touring vzniklého ze spolupráce s čínskou firmou Higer. Jde o vozidlo s velmi příznivým poměrem užitné hodnoty a ceny. Ve světě však najdeme i dvoupodlažní autobusy na podvozcích Scania, proto jsme aspoň fotograficky na tyto autobusové velikány nezapomněli.

Touring

Ze vzájemné spolupráci Scanie a Higeru vyrostla už v roce 2006 ve městě Sužou u Šanghaje samostatná výrobní linka Scanie. Roční kapacita činí tři tisíce vozidel, z nichž typ Touring tvoří nejoblíbenější turistický autobus Scania v Česku.

V nejvyšším provedení HD s celkovou výškou 3,6 metru je k dispozici je ve dvou délkových verzích HD12 (12 m) a HD14 (13,7 m). Interiér nabízí dle délek autobusu 49, resp. 57 míst. Prostory pro zavazadla se vzduchotlakovým otvíráním víka vzhůru nabízejí objem 9 m3.

Dvě úrovně

Touring s vysokou podlahou je nabízen ve dvou úrovních Comfort a Premium. Obě verze zahrnují chemické WC u prostředních dveří, za příplatek lze získat i kuchyňský koutek. V základní výbavě najdeme zábavný systém s videopřehrávačem a dvěma sedmnáctipalcovými monitory. Klimatizace instalovaná na střeše vozidla společně s výměníkem topné soustavy patří mezi standardními prvky, přídavné topení tvoří opci. Dlouholetá spolupráce Scanie se španělským nástavbářem Irizar je v turistických autobusech známá nejvíce modelem PB.

PB a i8

Před dvěma lety však Irizar představil novou vlajkovou loď i8, která postupně nahrazuje řadu PB. Autobus s celkovou výškou 3,98 cm téměř beze zbytku využívá legislativní možnosti. Luxusní coach lze získat ve dvounápravovém provedení s délkou 12,4 m, následuje trojice třínápravových s délkami 13,22, 14,07 a 14,98 m. Luxusní autobus nabízí výdech klimatizace pro jednotlivá sedadla. Výrobce uvádí, že při instalaci WC a kuchyňky činí maximální přepravní kapacita 65 cestujících.

Scania připravuje testování elektrobusů v linkovém provozu

Dosluhující provedení Irizar PB se na podvozku Scania stal evropským autokarem roku. K tomuto ocenění pomohla rovněž jeho obrovská variabilita. Vozidlo je k dispozici ve třinácti různých provedeních o délce 12 až 15 metrů a výšce 3,5 nebo 3,8 metru.

V prostoru pro cestující najdeme až 67 sedadel a v případě výbavy Fun & Relax rovněž propracovaný multimediální systém. Senzory umístěné v celém prostoru průběžně snímají teplotu a vlhkost vzduchu v autokaru, aby bylo uvnitř vždy příjemné prostředí. Každých minutu je celý objem vzduchu nahrazen čerstvým s předem stanovenou teplotou.

Interlink

Délky víceúčelové řady Interlink v nejvyšším provedení HD činí v rozmezí 11 až 15 metrů. Díky tomu může vzniknout prostor až pro jednasedmdesát cestujících, vozidlo však v tomto případě nemá kuchyňku ani WC. Výška podlahy provedení HD dosahuje značných 1,3 m. Jedny nebo dvoje dveře mohou být uspořádány v konfiguracích 1-1-0, 1-2-0 a 1-0-1.

V případě dveří vpředu a zcela vzadu lze na přání získat v přední nebo zadní části autobusu plošinu pro vozíčkáře. Podlaha v autobusu je rovná, aby vozidlo mohlo do výběrových řízení v Německu.

Hlídání stylu

V profesionální autobusové dopravě se čím dál více uplatňuje telematika. Proto jsou všechny autokary Scania vybaveny jednotkou C200. Ta sbírá jízdní data, vyhodnocuje je a zaznamenává mimořádnosti, které nastaly během jízdy. Jde například o překročení povolené rychlosti, prudké brzdění či zrychlování, jízda mimo zelené pásmo otáček, použití retardéru, zapojení odběru výkonu a další faktory, které je možné definovat podle požadavků. Dopravce tím může snadno monitorovat jízdní styl řidiče, což pomáhá k úsporám nafty a menšímu opotřebení pohonu.

Motory

Základ tvoří čtyři pohonné jednotky, z nichž nejslabší variantou je devítilitrový pětiválec o výkonu 265 kW. Většina dopravců však vybírá z třináctilitrových agregátů, kde je k dispozici několik výkonových variant – 301, 331 a 360 kW. Unikát v této společnosti tvoří šestiválec bez EGR v typech 410 (301 kW), 450 (330 kW) a nově i 500 (368 kW). Pro následné zpracování výfukových zplodin využívá filtr pevných částic a systém SCR bez EGR. Je jednodušší, lehčí a velmi úsporný. Všechny motory Scania Euro VI kromě verzí bez EGR lze provozovat až na 100% bionaftu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Půjčky na stavbu obecních bytů začne Ministerstvo pro místní rozvoj poskytovat příští rok Půjčky na stavbu obecních bytů začne Ministerstvo pro místní rozvoj poskytovat příští rok

Ministerstvo pro místní rozvoj začne na jaře příštího…

Mayová byla v Salcburku ponížena, píše britský tisk. The Sun kritizoval i Babiše Mayová byla v Salcburku ponížena, píše britský tisk. The Sun kritizoval i Babiše

Britská premiérka Theresa Mayová se na neformálním…

Zkáza trajektu v Tanzanii už má přes sto obětí Zkáza trajektu v Tanzanii už má přes sto obětí

Více než 100 mrtvých si podle aktualizované bilance…

 

Štítky Scania Profi Autobusy

 

Přidat názorDiskuse: Scania pro zájezdy: Dva vlastní

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily

Oficiální premiéra nové Octavie proběhne až v příštím…

Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Seat dnes večer oficiálně představil své největší SUV…

 





 
Škoda Octavia G-Tec se dočkala nové techniky. Má 1.5 TSI a větší nádrže na CNG

Škoda Octavia G-Tec se dočkala nové techniky. Má 1.5 TSI a větší nádrže na CNG

Dnes 13:32

Octavia na stlačený zemní plyn (CNG) má o 15 kW vyšší výkon než dosud. Nové plynové nádrže pak vystačí na ujetí až 480 km při pohonu na zemní plyn.




Blesk.cz

Houby na víkendovém talíři! Česnečka, karbanátky i rizoto

Houby na víkendovém talíři! Česnečka, karbanátky i rizoto

Přinesli jste si z lesa koše plné hub, ale došly vám nápady, co si z nich ukuchtit? Přinášíme tři snadné, rychlé…

Z ruiny se stal domov důchodců. V Praze 13 otevřeli svoji největší letošní investici

Z ruiny se stal domov důchodců. V Praze 13 otevřeli…

Budova v ulici Za Mototechnou dlouho jenom chátrala. Po náročné rekonstrukci se v pátek 21. září slavnostně…

 

iSport.cz

Pavelcův konec řeší i v zámoří. Užij si zasloužený důchod, říká bývalý parťák

Pavelcův konec řeší i v zámoří. Užij si zasloužený…

V 31 letech měl před sebou ještě několik hokejových roků, ale Ondřej Pavelec se rozhodl s hokejem skončit. V NHL…

ZNÁMKOVÁNÍ Slavie: Traoré je jako chobotnice, Stochovi to teď nejde

ZNÁMKOVÁNÍ Slavie: Traoré je jako chobotnice,…

Fotbalisté Slavie zvládli vstup do Evropské ligy výtečně. Doma porazili Bordeaux 1:0 a získali důležité body v…

 

Reflex.cz

Revoluce v dopravě: Německo testuje první vlaky na vodíkový pohon

Revoluce v dopravě: Německo testuje první vlaky na…

Francouzská firma Alstom začala v minulých dnech testovat v německé spolkové zemi Dolní Sasko první dva vlaky s…

Problémy s migranty? Postavte napříč Saharou zeď, radí Donald Trump Španělům

Problémy s migranty? Postavte napříč Saharou zeď,…

Americký prezident Donald Trump se podle španělského ministra zahraničí Josepa Borrella nechal slyšet, že…