28.8. 2017 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Scania pro zájezdy: Dva vlastní

 

Švédský výrobce spoléhá v turistické přepravě na nový model Interlink ve verzi HD spolu se speciálním modelem Touring a nabídku podvozků.

Celková výška autobusu 3,6 m je už vhodná i na střední zájezdy, protože nabízí dostatečně velké zavazadlové prostory. To se týká typu Interlink, který nahradil model Omniexpress. Scania však nabízí podvozky k dostavbám, což se týká například v Česku známého typu Irizar i8 pro společnost Regiojet a Touring vzniklého ze spolupráce s čínskou firmou Higer. Jde o vozidlo s velmi příznivým poměrem užitné hodnoty a ceny. Ve světě však najdeme i dvoupodlažní autobusy na podvozcích Scania, proto jsme aspoň fotograficky na tyto autobusové velikány nezapomněli.

Touring

Ze vzájemné spolupráci Scanie a Higeru vyrostla už v roce 2006 ve městě Sužou u Šanghaje samostatná výrobní linka Scanie. Roční kapacita činí tři tisíce vozidel, z nichž typ Touring tvoří nejoblíbenější turistický autobus Scania v Česku.

V nejvyšším provedení HD s celkovou výškou 3,6 metru je k dispozici je ve dvou délkových verzích HD12 (12 m) a HD14 (13,7 m). Interiér nabízí dle délek autobusu 49, resp. 57 míst. Prostory pro zavazadla se vzduchotlakovým otvíráním víka vzhůru nabízejí objem 9 m3.

Dvě úrovně

Touring s vysokou podlahou je nabízen ve dvou úrovních Comfort a Premium. Obě verze zahrnují chemické WC u prostředních dveří, za příplatek lze získat i kuchyňský koutek. V základní výbavě najdeme zábavný systém s videopřehrávačem a dvěma sedmnáctipalcovými monitory. Klimatizace instalovaná na střeše vozidla společně s výměníkem topné soustavy patří mezi standardními prvky, přídavné topení tvoří opci. Dlouholetá spolupráce Scanie se španělským nástavbářem Irizar je v turistických autobusech známá nejvíce modelem PB.

PB a i8

Před dvěma lety však Irizar představil novou vlajkovou loď i8, která postupně nahrazuje řadu PB. Autobus s celkovou výškou 3,98 cm téměř beze zbytku využívá legislativní možnosti. Luxusní coach lze získat ve dvounápravovém provedení s délkou 12,4 m, následuje trojice třínápravových s délkami 13,22, 14,07 a 14,98 m. Luxusní autobus nabízí výdech klimatizace pro jednotlivá sedadla. Výrobce uvádí, že při instalaci WC a kuchyňky činí maximální přepravní kapacita 65 cestujících.

Scania připravuje testování elektrobusů v linkovém provozu

Dosluhující provedení Irizar PB se na podvozku Scania stal evropským autokarem roku. K tomuto ocenění pomohla rovněž jeho obrovská variabilita. Vozidlo je k dispozici ve třinácti různých provedeních o délce 12 až 15 metrů a výšce 3,5 nebo 3,8 metru.

V prostoru pro cestující najdeme až 67 sedadel a v případě výbavy Fun & Relax rovněž propracovaný multimediální systém. Senzory umístěné v celém prostoru průběžně snímají teplotu a vlhkost vzduchu v autokaru, aby bylo uvnitř vždy příjemné prostředí. Každých minutu je celý objem vzduchu nahrazen čerstvým s předem stanovenou teplotou.

Interlink

Délky víceúčelové řady Interlink v nejvyšším provedení HD činí v rozmezí 11 až 15 metrů. Díky tomu může vzniknout prostor až pro jednasedmdesát cestujících, vozidlo však v tomto případě nemá kuchyňku ani WC. Výška podlahy provedení HD dosahuje značných 1,3 m. Jedny nebo dvoje dveře mohou být uspořádány v konfiguracích 1-1-0, 1-2-0 a 1-0-1.

V případě dveří vpředu a zcela vzadu lze na přání získat v přední nebo zadní části autobusu plošinu pro vozíčkáře. Podlaha v autobusu je rovná, aby vozidlo mohlo do výběrových řízení v Německu.

Hlídání stylu

V profesionální autobusové dopravě se čím dál více uplatňuje telematika. Proto jsou všechny autokary Scania vybaveny jednotkou C200. Ta sbírá jízdní data, vyhodnocuje je a zaznamenává mimořádnosti, které nastaly během jízdy. Jde například o překročení povolené rychlosti, prudké brzdění či zrychlování, jízda mimo zelené pásmo otáček, použití retardéru, zapojení odběru výkonu a další faktory, které je možné definovat podle požadavků. Dopravce tím může snadno monitorovat jízdní styl řidiče, což pomáhá k úsporám nafty a menšímu opotřebení pohonu.

Motory

Základ tvoří čtyři pohonné jednotky, z nichž nejslabší variantou je devítilitrový pětiválec o výkonu 265 kW. Většina dopravců však vybírá z třináctilitrových agregátů, kde je k dispozici několik výkonových variant – 301, 331 a 360 kW. Unikát v této společnosti tvoří šestiválec bez EGR v typech 410 (301 kW), 450 (330 kW) a nově i 500 (368 kW). Pro následné zpracování výfukových zplodin využívá filtr pevných částic a systém SCR bez EGR. Je jednodušší, lehčí a velmi úsporný. Všechny motory Scania Euro VI kromě verzí bez EGR lze provozovat až na 100% bionaftu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Německu hrozí předčasné volby, rozpory při vyjednávání vlády přetrvávají Německu hrozí předčasné volby, rozpory při vyjednávání vlády přetrvávají

Dalším mnohahodinovým jednáním v Berlíně pokračují…

Konec diktátora? Zimbabwská vládní strana připravuje odvolání Mugabeho Konec diktátora? Zimbabwská vládní strana připravuje odvolání Mugabeho

 Zimbabwská vládní strana chce odvolat prezidenta Roberta…

Nahlédněte do muzea Škody Auto. Unikátní stodvacítka má pohon předních kol Nahlédněte do muzea Škody Auto. Unikátní stodvacítka má pohon předních kol

Na první pohled vypadá bílý prototyp jako obyčejná…

 

Štítky Scania Profi Autobusy

 

Přidat názorDiskuse: Scania pro zájezdy: Dva vlastní

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nová Mazda 6 míří do Los Angeles. Pod kapotou nastane revoluce Nová Mazda 6 míří do Los Angeles. Pod kapotou nastane revoluce

Současná generace Mazdy 6 už prodělala řadu dílčích…

Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

 





 
Elektrická Škoda dorazí v roce 2020. Vyrábět se bude v Mladé Boleslavi

Elektrická Škoda dorazí v roce 2020. Vyrábět se bude v Mladé Boleslavi

Včera

Mladoboleslavská automobilka plánuje do roku 2025 zákazníkům nabídnout pět vozů s čistě elektrickým pohonem v různých segmentech.




Blesk.cz

Šok lékařů vojáka, který prchl z KLDR: V břiše našli larvy neznámého druhu!

Šok lékařů vojáka, který prchl z KLDR: V břiše našli…

Čin vojáka, který se v autě rozhodl prchnout z KLDR, zaujal celý svět. Jeho do té doby soudruzi ve zbrani po něm…

Niantic brzy představí hru v rozšířené realitě na motivy Harryho Pottera

Niantic brzy představí hru v rozšířené realitě na…

Včera to byly ničím nepodložené spekulace, které nevypadaly moc realisticky, a dnes už je tu přímé potvrzení ze…

 

iSport.cz

Svobodu naštvala ztracená nula. Jsou za ni pěkné peníze, smál se

Svobodu naštvala ztracená nula. Jsou za ni pěkné…

Zase on a opět 2:1. Souboj dvou gólmanů-kamarádů, kteří na jaře přivedli Jihlavu do extraligy, má na podzim jen…

VIDEO: Jarůšek v premiéře za Spartu rozhodl, Parubice vyřídily Liberec 5:1

VIDEO: Jarůšek v premiéře za Spartu rozhodl,…

Kompletní 22. kolo Tipsport extraligy se hrálo ve sváteční pátek. První duel po výměně z Hradce za Spartu…

 

Reflex.cz

JXD: Nepřesaditelný jde za vámi!

JXD: Nepřesaditelný jde za vámi!

Chlap natolik dojatý, jako jsem dnes já, by asi neměl psát sloupek. Ale nezbývá nic jiného, povinnost je…

Trump je starý blázen a zlý podvodník, zaslouží si trest smrti, napsal státní deník KLDR

Trump je starý blázen a zlý podvodník, zaslouží si…

Severokorejská státní média opakovaně a velmi tvrdě v posledních dnech kritizovala amerického prezidenta Donalda…