28.8. 2017 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Scania pro zájezdy: Dva vlastní

 

Švédský výrobce spoléhá v turistické přepravě na nový model Interlink ve verzi HD spolu se speciálním modelem Touring a nabídku podvozků.

Celková výška autobusu 3,6 m je už vhodná i na střední zájezdy, protože nabízí dostatečně velké zavazadlové prostory. To se týká typu Interlink, který nahradil model Omniexpress. Scania však nabízí podvozky k dostavbám, což se týká například v Česku známého typu Irizar i8 pro společnost Regiojet a Touring vzniklého ze spolupráce s čínskou firmou Higer. Jde o vozidlo s velmi příznivým poměrem užitné hodnoty a ceny. Ve světě však najdeme i dvoupodlažní autobusy na podvozcích Scania, proto jsme aspoň fotograficky na tyto autobusové velikány nezapomněli.

Touring

Ze vzájemné spolupráci Scanie a Higeru vyrostla už v roce 2006 ve městě Sužou u Šanghaje samostatná výrobní linka Scanie. Roční kapacita činí tři tisíce vozidel, z nichž typ Touring tvoří nejoblíbenější turistický autobus Scania v Česku.

V nejvyšším provedení HD s celkovou výškou 3,6 metru je k dispozici je ve dvou délkových verzích HD12 (12 m) a HD14 (13,7 m). Interiér nabízí dle délek autobusu 49, resp. 57 míst. Prostory pro zavazadla se vzduchotlakovým otvíráním víka vzhůru nabízejí objem 9 m3.

Dvě úrovně

Touring s vysokou podlahou je nabízen ve dvou úrovních Comfort a Premium. Obě verze zahrnují chemické WC u prostředních dveří, za příplatek lze získat i kuchyňský koutek. V základní výbavě najdeme zábavný systém s videopřehrávačem a dvěma sedmnáctipalcovými monitory. Klimatizace instalovaná na střeše vozidla společně s výměníkem topné soustavy patří mezi standardními prvky, přídavné topení tvoří opci. Dlouholetá spolupráce Scanie se španělským nástavbářem Irizar je v turistických autobusech známá nejvíce modelem PB.

PB a i8

Před dvěma lety však Irizar představil novou vlajkovou loď i8, která postupně nahrazuje řadu PB. Autobus s celkovou výškou 3,98 cm téměř beze zbytku využívá legislativní možnosti. Luxusní coach lze získat ve dvounápravovém provedení s délkou 12,4 m, následuje trojice třínápravových s délkami 13,22, 14,07 a 14,98 m. Luxusní autobus nabízí výdech klimatizace pro jednotlivá sedadla. Výrobce uvádí, že při instalaci WC a kuchyňky činí maximální přepravní kapacita 65 cestujících.

Scania připravuje testování elektrobusů v linkovém provozu

Dosluhující provedení Irizar PB se na podvozku Scania stal evropským autokarem roku. K tomuto ocenění pomohla rovněž jeho obrovská variabilita. Vozidlo je k dispozici ve třinácti různých provedeních o délce 12 až 15 metrů a výšce 3,5 nebo 3,8 metru.

V prostoru pro cestující najdeme až 67 sedadel a v případě výbavy Fun & Relax rovněž propracovaný multimediální systém. Senzory umístěné v celém prostoru průběžně snímají teplotu a vlhkost vzduchu v autokaru, aby bylo uvnitř vždy příjemné prostředí. Každých minutu je celý objem vzduchu nahrazen čerstvým s předem stanovenou teplotou.

Interlink

Délky víceúčelové řady Interlink v nejvyšším provedení HD činí v rozmezí 11 až 15 metrů. Díky tomu může vzniknout prostor až pro jednasedmdesát cestujících, vozidlo však v tomto případě nemá kuchyňku ani WC. Výška podlahy provedení HD dosahuje značných 1,3 m. Jedny nebo dvoje dveře mohou být uspořádány v konfiguracích 1-1-0, 1-2-0 a 1-0-1.

V případě dveří vpředu a zcela vzadu lze na přání získat v přední nebo zadní části autobusu plošinu pro vozíčkáře. Podlaha v autobusu je rovná, aby vozidlo mohlo do výběrových řízení v Německu.

Hlídání stylu

V profesionální autobusové dopravě se čím dál více uplatňuje telematika. Proto jsou všechny autokary Scania vybaveny jednotkou C200. Ta sbírá jízdní data, vyhodnocuje je a zaznamenává mimořádnosti, které nastaly během jízdy. Jde například o překročení povolené rychlosti, prudké brzdění či zrychlování, jízda mimo zelené pásmo otáček, použití retardéru, zapojení odběru výkonu a další faktory, které je možné definovat podle požadavků. Dopravce tím může snadno monitorovat jízdní styl řidiče, což pomáhá k úsporám nafty a menšímu opotřebení pohonu.

Motory

Základ tvoří čtyři pohonné jednotky, z nichž nejslabší variantou je devítilitrový pětiválec o výkonu 265 kW. Většina dopravců však vybírá z třináctilitrových agregátů, kde je k dispozici několik výkonových variant – 301, 331 a 360 kW. Unikát v této společnosti tvoří šestiválec bez EGR v typech 410 (301 kW), 450 (330 kW) a nově i 500 (368 kW). Pro následné zpracování výfukových zplodin využívá filtr pevných částic a systém SCR bez EGR. Je jednodušší, lehčí a velmi úsporný. Všechny motory Scania Euro VI kromě verzí bez EGR lze provozovat až na 100% bionaftu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Je čas být nepopulární, říká starosta Prahy 7 Jan Čižinský Je čas být nepopulární, říká starosta Prahy 7 Jan Čižinský

Na dosah měl po letošních volbách křeslo pražského…

Budoucnost investování je v tokenizaci. Získejte kapitál pro svoji firmu pomocí nové technologie Budoucnost investování je v tokenizaci. Získejte kapitál pro svoji firmu pomocí nové technologie

V digitálním prostředí se mění svět peněz i financování…

Babiš se brání tvrzení o únosu syna: Pan Vondráček byl také v Rusku, všichni tam chodí Babiš se brání tvrzení o únosu syna: Pan Vondráček byl také v Rusku, všichni tam chodí

Premiér Andrej Babiš (ANO) čelí možnosti pádu vlády kvůli…

Izraelský premiér odmítl předčasné volby. V těžké době se vláda nesvrhává, říká Izraelský premiér odmítl předčasné volby. V těžké době se vláda nesvrhává, říká

Izraelský premiér Benjamin Netanjahu v neděli v projevu…

 

Štítky Scania Profi Autobusy

 

Přidat názorDiskuse: Scania pro zájezdy: Dva vlastní

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Mazda 3 spatřena při testování. Prototyp již mnohé prozrazuje Nová Mazda 3 spatřena při testování. Prototyp již mnohé prozrazuje

Ještě před oficiální premiérou na autosalonu v Los…

Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí

Nejmenší SUV automobilky Lexus mělo premiéru letos v…

 





 
Pojištění existuje už 320 let. Víte, jak staré je to automobilové?

Pojištění existuje už 320 let. Víte, jak staré je to automobilové?

Včera

Automobilový zákon odpovědnosti za škodu je starý právě 110 let. Dějiny českého pojišťovnictví však ještě o 210 let starší.




Blesk.cz

Masová sebevražda sekty Chrám lidu: 918 lidí vypilo limonádu s kyanidem a ulehlo ke smrti

Masová sebevražda sekty Chrám lidu: 918 lidí vypilo…

Snad nejděsivější událost spojená s existencí nebezpečných sekt se odehrála už před 40 lety. Sektář Jim Jones…

Nubia X je hit. První várka „celodisplejového“ smartphonu se vyprodala za minutu

Nubia X je hit. První várka „celodisplejového“…

Nubia X je další z novodobých smartphonů, které se snaží od konkurence odlišit atypickou konstrukcí. V případě…

 

iSport.cz

Skvělý úspěch Šonky! Český akrobatický pilot se stal poprvé mistrem světa

Skvělý úspěch Šonky! Český akrobatický pilot se stal…

Akrobatický pilot Martin Šonka vyhrál poprvé sérii Red Bull Air Race. Celkové vítězství si čtyřicetiletý rodák z…

Šilhavého asistent otevřeně o svém handicapu. Proč odmítl klub z ligy?

Šilhavého asistent otevřeně o svém handicapu. Proč…

O svém handicapu se nezdráhá mluvit, svou celoživotní překážku v podobě chybějící části předloktí umí i humorem…

 

Reflex.cz

Jste pro zvýšení televizních a rozhlasových poplatků? Já tedy určitě NE!

Jste pro zvýšení televizních a rozhlasových…

Veřejnoprávní Česká televize i rozhlas chtějí navýšit koncesionářské poplatky. Nic nového pod sluncem, asi…

Světově proslulý jazzový chameleón Emil Viklický vyráží na narozeninové turné

Světově proslulý jazzový chameleón Emil Viklický…

Emil Viklický je hudební pojem, který by jistě vystačil na samostatnou knihu. Moravský rodák z Olomouce, kde…