28.8. 2017 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Scania pro zájezdy: Dva vlastní

 

Švédský výrobce spoléhá v turistické přepravě na nový model Interlink ve verzi HD spolu se speciálním modelem Touring a nabídku podvozků.

Celková výška autobusu 3,6 m je už vhodná i na střední zájezdy, protože nabízí dostatečně velké zavazadlové prostory. To se týká typu Interlink, který nahradil model Omniexpress. Scania však nabízí podvozky k dostavbám, což se týká například v Česku známého typu Irizar i8 pro společnost Regiojet a Touring vzniklého ze spolupráce s čínskou firmou Higer. Jde o vozidlo s velmi příznivým poměrem užitné hodnoty a ceny. Ve světě však najdeme i dvoupodlažní autobusy na podvozcích Scania, proto jsme aspoň fotograficky na tyto autobusové velikány nezapomněli.

Touring

Ze vzájemné spolupráci Scanie a Higeru vyrostla už v roce 2006 ve městě Sužou u Šanghaje samostatná výrobní linka Scanie. Roční kapacita činí tři tisíce vozidel, z nichž typ Touring tvoří nejoblíbenější turistický autobus Scania v Česku.

V nejvyšším provedení HD s celkovou výškou 3,6 metru je k dispozici je ve dvou délkových verzích HD12 (12 m) a HD14 (13,7 m). Interiér nabízí dle délek autobusu 49, resp. 57 míst. Prostory pro zavazadla se vzduchotlakovým otvíráním víka vzhůru nabízejí objem 9 m3.

Dvě úrovně

Touring s vysokou podlahou je nabízen ve dvou úrovních Comfort a Premium. Obě verze zahrnují chemické WC u prostředních dveří, za příplatek lze získat i kuchyňský koutek. V základní výbavě najdeme zábavný systém s videopřehrávačem a dvěma sedmnáctipalcovými monitory. Klimatizace instalovaná na střeše vozidla společně s výměníkem topné soustavy patří mezi standardními prvky, přídavné topení tvoří opci. Dlouholetá spolupráce Scanie se španělským nástavbářem Irizar je v turistických autobusech známá nejvíce modelem PB.

PB a i8

Před dvěma lety však Irizar představil novou vlajkovou loď i8, která postupně nahrazuje řadu PB. Autobus s celkovou výškou 3,98 cm téměř beze zbytku využívá legislativní možnosti. Luxusní coach lze získat ve dvounápravovém provedení s délkou 12,4 m, následuje trojice třínápravových s délkami 13,22, 14,07 a 14,98 m. Luxusní autobus nabízí výdech klimatizace pro jednotlivá sedadla. Výrobce uvádí, že při instalaci WC a kuchyňky činí maximální přepravní kapacita 65 cestujících.

Scania připravuje testování elektrobusů v linkovém provozu

Dosluhující provedení Irizar PB se na podvozku Scania stal evropským autokarem roku. K tomuto ocenění pomohla rovněž jeho obrovská variabilita. Vozidlo je k dispozici ve třinácti různých provedeních o délce 12 až 15 metrů a výšce 3,5 nebo 3,8 metru.

V prostoru pro cestující najdeme až 67 sedadel a v případě výbavy Fun & Relax rovněž propracovaný multimediální systém. Senzory umístěné v celém prostoru průběžně snímají teplotu a vlhkost vzduchu v autokaru, aby bylo uvnitř vždy příjemné prostředí. Každých minutu je celý objem vzduchu nahrazen čerstvým s předem stanovenou teplotou.

Interlink

Délky víceúčelové řady Interlink v nejvyšším provedení HD činí v rozmezí 11 až 15 metrů. Díky tomu může vzniknout prostor až pro jednasedmdesát cestujících, vozidlo však v tomto případě nemá kuchyňku ani WC. Výška podlahy provedení HD dosahuje značných 1,3 m. Jedny nebo dvoje dveře mohou být uspořádány v konfiguracích 1-1-0, 1-2-0 a 1-0-1.

V případě dveří vpředu a zcela vzadu lze na přání získat v přední nebo zadní části autobusu plošinu pro vozíčkáře. Podlaha v autobusu je rovná, aby vozidlo mohlo do výběrových řízení v Německu.

Hlídání stylu

V profesionální autobusové dopravě se čím dál více uplatňuje telematika. Proto jsou všechny autokary Scania vybaveny jednotkou C200. Ta sbírá jízdní data, vyhodnocuje je a zaznamenává mimořádnosti, které nastaly během jízdy. Jde například o překročení povolené rychlosti, prudké brzdění či zrychlování, jízda mimo zelené pásmo otáček, použití retardéru, zapojení odběru výkonu a další faktory, které je možné definovat podle požadavků. Dopravce tím může snadno monitorovat jízdní styl řidiče, což pomáhá k úsporám nafty a menšímu opotřebení pohonu.

Motory

Základ tvoří čtyři pohonné jednotky, z nichž nejslabší variantou je devítilitrový pětiválec o výkonu 265 kW. Většina dopravců však vybírá z třináctilitrových agregátů, kde je k dispozici několik výkonových variant – 301, 331 a 360 kW. Unikát v této společnosti tvoří šestiválec bez EGR v typech 410 (301 kW), 450 (330 kW) a nově i 500 (368 kW). Pro následné zpracování výfukových zplodin využívá filtr pevných částic a systém SCR bez EGR. Je jednodušší, lehčí a velmi úsporný. Všechny motory Scania Euro VI kromě verzí bez EGR lze provozovat až na 100% bionaftu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Škoda Auto vyrobila dvacet milionů automobilů. Jubilejním vozem byl Karoq Škoda Auto vyrobila dvacet milionů automobilů. Jubilejním vozem byl Karoq

Automobilka Škoda Auto dnes vyrobila automobil s…

Uber nemá problémy jen v Londýně, odejde i z kanadské provincie Quebec Uber nemá problémy jen v Londýně, odejde i z kanadské provincie Quebec

Alternativní taxislužba Uber Technologies se příští měsíc…

Akcie, měny & názory Václava Kmínka: Volby trhy neovlivnily Akcie, měny & názory Václava Kmínka: Volby trhy neovlivnily

Angela Merkelová bude pravděpodobně počtvrté kancléřkou,…

 

Štítky Scania Profi Autobusy

 

Přidat názorDiskuse: Scania pro zájezdy: Dva vlastní

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Takto v Brandýse dělají rádia a tachometry. Asi je má i vaše auto Takto v Brandýse dělají rádia a tachometry. Asi je má i vaše auto

O čtyřicet procent větší tržby než vloni očekává letos…

Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

 





 
Tenhle offroad není zachovalý veterán. V této krásné podobě UAZ slaví 45 let legendární 469

Tenhle offroad není zachovalý veterán. V této krásné podobě UAZ slaví 45 let legendární 469

Dnes 18:53

Legendární vojenský offroad UAZ 469 se stále vyrábí. Od roku 2003 je však nabízen pod označením Hunter.




Blesk.cz

Pikantní trapas moderátora Chuma v živém vysílání:  Po VYHOLENÉ lehl smíchy!

Pikantní trapas moderátora Chuma v živém vysílání:…

Na rozhlasové stanici Radiožurnál měli v úterý ráno veselo. Moderátor Jiří Chum (37) se totiž velmi zajímavě…

5 pražských nej aneb co možná nevíte o našem hlavním městě

5 pražských nej aneb co možná nevíte o našem hlavním městě

Cestovatelské zážitky není nutné sbírat pouze za hranicemi. Mnohé k uspokojení turistů může nabídnout i české…

 

iSport.cz

Kloppa vytočili v Moskvě: Hrajeme Ligu mistrů a vás zajímá, koho miluju!

Kloppa vytočili v Moskvě: Hrajeme Ligu mistrů a vás…

Cesty na východ nepatří u fotbalistů zrovna mezi nejoblíbenější. A i trenérovi Liverpoolu Jürgenu Kloppovi výlet…

Jarolím nominoval. Vzal nováčka z Olomouce i Škodu, chybí Schick

Jarolím nominoval. Vzal nováčka z Olomouce i Škodu,…

Reprezentační trenér Karel Jarolím zveřejnil českou nominaci na závěrečné dva zápasy kvalifikace MS proti…

 

Reflex.cz

Zvýšení důchodů: I u penzí platí, že nelze steak sníst a současně ho mít

Zvýšení důchodů: I u penzí platí, že nelze steak…

Jedním z velkých témat nadcházejících (ale i všech předcházejících) voleb jsou důchody. Jak jste asi také již…

V opilosti chtěl zabít bratra. Sám se nabodl na nůž

V opilosti chtěl zabít bratra. Sám se nabodl na nůž

Kolik takových příběhů už bylo napsáno. Dva bratři, jeden slušný a pracovitý, druhý povahy násilnické a…