Mezi letošní novinky v nabídce švédské společnosti Scania se zařadil těžký nákladní tahač R730 8x8 představený na podzimním veletrhu Transporta 2011 v Norsku.
Vpředu mají samozřejmě tuhou nápravu. Nezávislé zavěšení nabízí jen Tatra, a někteří specializovaní výrobci. U všech běžných náklaďáků jsou tuhé nápravy a většinou listové pružiny.
Kloubový se zaobleným předkem? Takové byly jen prototypy. První sériovej kloubák byla až C 744 hranatá. Jinak už od řady Š 11 je použito vzduchové pérování.
Odkaz na listy: [odkaz]
Lisotvé pérování je stále velmi běžné. I Avie ho má a vždy měla a i další lehké nákladní automobily, včetně Transitu, některé off-Roady, prakticky všechny sklápěče atd.
Vzduch je lepší, ale listy se stále hojně používají...
Sorry ale spadol si z jablone? Vsetky nakladaky dnes pouzivaju listove pera. Aj tahace maju vzadu vzduch a v predu listove pera - ak chces odpruzeny aj predok tak si tucne priplatis. Ak ide o pracovne stroje ako sklapace tak jednoznacne listove pruziny, kde su na vyber viac variant - aj zosilnene resp. este k tomu zosilneny ram alebo zosilnene stabilizatory. Na vzduchu mas kabinu a sedadlo, to ti musi stacit.
Inac, keby som ja mal riesit vojenske vozidlo, tak aj keby bol vzduch v standarde a listy za priplatok tak priplacam ako divy... Jazdil si uz s autom ktore malo prasknutu pruzinu? jazdil si s prasknutym jednym listom? a potom si skusil to iste s deravym vzduchovym vakom? Skus si to, mam skusenosti so vsetkymi no nechci zazit tu poslednu variantu ;-)