Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Scania R 730 8x8: Tahač pro extrémní podmínky

Mezi letošní novinky v nabídce švédské společnosti Scania se zařadil těžký nákladní tahač R730 8x8 představený na podzimním veletrhu Transporta 2011 v Norsku.
Zpět na článek
6. 11. 2011 13:43
6. 11. 2011 13:51
6. 11. 2011 14:06
6. 11. 2011 17:58
6. 11. 2011 18:52
6. 11. 2011 19:53
6. 11. 2011 23:39
6. 11. 2011 23:41
7. 11. 2011 18:25
7. 11. 2011 10:20
neregistrovaný "Hooonza"
7. 11. 2011 18:26
9. 11. 2011 00:09
Avatar - zdravy rozum
6. 11. 2011 13:43
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
11
6. 11. 2011 13:51
Re: ?
Viceprvek na nakladaku asi tezko najdes.
Avatar - zdravy rozum
6. 11. 2011 14:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Special-line
6. 11. 2011 17:58
Re: ?
Vpředu mají samozřejmě tuhou nápravu. Nezávislé zavěšení nabízí jen Tatra, a někteří specializovaní výrobci. U všech běžných náklaďáků jsou tuhé nápravy a většinou listové pružiny.
Avatar - zdravy rozum
6. 11. 2011 18:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Special-line
6. 11. 2011 19:53
Re: ?
Tak pokud se budem bavit o náklaďákách obecně tak sklápěče většinou všechno na listech, tahače vzadu vzduch, vpředu se asi používají obě řešení.

Pokud se budeme bavit o této Scanii, tak jelikož má vpředu i vzadu listové pružiny, tak myslím že všechny nápravy budou tuhé.

Myslím že Scania společně s Volvem patří k tomu lepšímu když už teda nechci říct nejlepšímu v kategorii.

A který typ Karosy měl jaké pružiny?
Avatar - zdravy rozum
6. 11. 2011 23:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - zdravy rozum
6. 11. 2011 23:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Special-line
7. 11. 2011 18:25
Re: ?
Kloubový se zaobleným předkem? Takové byly jen prototypy. První sériovej kloubák byla až C 744 hranatá. Jinak už od řady Š 11 je použito vzduchové pérování.

Odkaz na listy: [odkaz]

Lisotvé pérování je stále velmi běžné. I Avie ho má a vždy měla a i další lehké nákladní automobily, včetně Transitu, některé off-Roady, prakticky všechny sklápěče atd.

Vzduch je lepší, ale listy se stále hojně používají...
neregistrovaný "Hooonza"
7. 11. 2011 10:20
Re: ?
Co tady jezdí ty desítky náklaďáků na stavbě tunelu Blanka, tak jsou skoro všechny na listech ;-) Akorát vleky jsou na vzduchu.
Avatar - Special-line
7. 11. 2011 18:26
Re: ?
Přesně tak. Dovolím si říct že co se týče sklápěčů je dnes na vzduchu akorát Tatra.
Avatar - kolmar
9. 11. 2011 00:09
Re: ?
Sorry ale spadol si z jablone? Vsetky nakladaky dnes pouzivaju listove pera. Aj tahace maju vzadu vzduch a v predu listove pera - ak chces odpruzeny aj predok tak si tucne priplatis. Ak ide o pracovne stroje ako sklapace tak jednoznacne listove pruziny, kde su na vyber viac variant - aj zosilnene resp. este k tomu zosilneny ram alebo zosilnene stabilizatory. Na vzduchu mas kabinu a sedadlo, to ti musi stacit.

Inac, keby som ja mal riesit vojenske vozidlo, tak aj keby bol vzduch v standarde a listy za priplatok tak priplacam ako divy... Jazdil si uz s autom ktore malo prasknutu pruzinu? jazdil si s prasknutym jednym listom? a potom si skusil to iste s deravym vzduchovym vakom? Skus si to, mam skusenosti so vsetkymi no nechci zazit tu poslednu variantu ;-)