Scania uvádí novou generaci nákladních vozidel pro městskou dopravu

 

Scania vstupuje do třetí fáze největší generační výměny v historii společnosti. Důraz je nyní kladen na městské využití pro distribuční a transportní činnosti uvnitř, kolem a mezi městy, stejně jako pro svoz odpadu a komunální a záchranné vozy.

Nová generace těžkých nákladních vozidel značky Scania se v létě loňského roku představila nejprve ve verzích pro využití v rámci evropské dálkové dopravy a o několik týdnu později byla oceněna prestižním titulem International Truck of the Year 2017.

Na jaře letošního roku byla rozšířena nabídka silničních provedení spolu s uvedením nové generace motorů V8 a novými službami pro dopravce.

Nová generace nákladních vozidel značky Scania pro stavební segment a využití mimo zpevněné vozovky měla premiéru začátkem září letošního roku a představovala druhou fází generační výměny.

Nové náklaďáky Scania: Nejzásadnější letošní truckerská novinka! (+video)

Třetí fází největší generační výměny v historii společnosti je nyní představení nových vozidel, která Scania uvádí jako novou řadu řešení pro udržitelnou městskou dopravu. Tato řešení mají zahrnovat vše od distribuce potravin a svozu odpadu po pokročilé logistické systémy se zaměřením na udržitelnost a efektivitu.

Hlavní novinkou je samozřejmě nová generace nákladních vozidel, jejichž primární nasazení je ve městech a jejích blízkém okolí. Největší pozornost má v tomto případě přitahovat řada L se zcela novou sérií kabin s nízkým nástupem, vyvinutých s maximálním ohledem na městský provoz.

Scania uvádí novou generaci svých motorů V8

Řada L je podle materiálů společnosti Scania ideální například pro distribuci, komunální služby nebo stavebnictví. Kabiny této modelové řady jsou vždy dva metry dlouhé a jsou k dispozici s nízkou, normální nebo vysokou střechou.

Při objednání kabiny s kneelingem, jenž se automaticky aktivuje ruční brzd, má stačit jeden krok pro přístup do kabiny, jejíž podlaha je s ohledem na použité pneumatiky ve výšce kolem 80 cm. Kromě toho, že je nástupní schod umístěný nízko, je zároveň 79 cm široký. Bez kneelingu jsou potřeba dva nástupní schody; výška podlahy pak bude přibližně 93 cm.

Scania uvádí nové služby a kabiny řady G

Zásadní inovací na poli bezpečnosti je možnost zvolit si Scania City Safe Window s vyhříváním do dveří pro cestující ve všech verzích kabin řad P a L. Toto nízko umístěné okno zvyšuje schopnost řidiče zaznamenat zranitelné účastníky provozu, jako jsou děti, cyklisté a chodci v bezprostřední blízkosti vozu.

Řada L je poháněna modernizovaným 9litrovým motorem Scania, který je k dispozici s výkony 206, 235 a 265 KW. Během roku 2018 Scania k motorům pro řadu L přidá plynový motor OC09 se dvěma úrovněmi výkonu (a pro CNG i LNG). Všechny motory mohou být zkombinovány se Scania Opticruise nebo automatickou převodovkou Allison.

Scania představuje novou generaci vozidel nejen pro stavebnictví

Vedle klasických kabin řady L si v případě nové generace vozidel značky Scania zaslouží pozornost i nová čtyřdveřová kabina CrewCab, která je založena na kabinách řady P a bude nabízena ve dvou velikostech.

Scania CrewCab ve své nejnovější podobě bude k dispozici ve standardní a prodloužené verzi, jejichž interiéry nabídnou prostor až pro osmičlenné posádky. Delší verzi si zároveň lze objednat ve dvou různých výškách střechy: nízká (kterou volí většina zákazníků) nebo normální. Prodloužení kabiny, bez ohledu na variantu, je umístěno v zadní části kabiny (namísto jeho současného začlenění doprostřed).

CrewCab si lze objednat se všemi verzemi motorů Scania DC09 a DC13 v kombinaci buď s automatickými převodovkami Allison nebo automatizovanými převodovkami společnosti Scania se Scania Opticruise. Také o něco větší řešení s elektricky ovládanou třetí nápravou (6x2*4) si lze nyní objednat přímo z výroby.

Scania představuje nový motor na LNG pro dálkovou dopravu

V rámci nové generace nákladních vozidel Scania bylo dosud představeno patnáct různých motorů Euro 6 s výkonem od 206 do 537 kW, náležících do tří různých rodin (9, 13 a 16 litrů). Scania nyní navazuje představením čtvrté rodiny. Nové 7litrové motory jsou nejmenšími pohonnými jednotkami pro nákladní vozidla, které Scania za několik posledních desetiletí nabízí, a to jak z hlediska zdvihového objemu, tak vnějších rozměrů. Očekává se, že budou součástí poptávky stávajících i nových zákazníků pro aplikace jako např. distribuce zboží nebo svoz odpadu.

Nový sedmilitrový řadový šestiválec byl vyvinut společně s firmou Cummins, dlouhodobým partnerem společnosti Scania ve vývoji motorů a součástek. Motor, který zamíří na trh s výkony 162, 184 a 206 kW má turbodmychadlo s pevnou geometrií a pro následnou úpravu výfukových plynů pro Euro 6 používá pouze selektivní katalytickou redukci (SCR).

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Google spustí vlastní herní platformu Stadia Google spustí vlastní herní platformu Stadia

Internetový gigant Google se pouští do videoher. Dnes…

Izrael těží z obchodní války a investic Intelu, prudce zvyšuje export čipů do Číny Izrael těží z obchodní války a investic Intelu, prudce zvyšuje export čipů do Číny

Vývoz počítačových čipů z Izraele do Číny v loňském roce…

Do evropských voleb v Česku půjdou čtyři desítky uskupení, více než před pěti lety Do evropských voleb v Česku půjdou čtyři desítky uskupení, více než před pěti lety

Pro letošní volby do Evropského parlamentu přihlásilo své…

Nejdéle vládnoucí postsovětský prezident odstupuje z funkce Nejdéle vládnoucí postsovětský prezident odstupuje z funkce

Dlouholetý kazašský prezident Nursultan Nazarbajev v…

 
Zdroj: Scania

Štítky Scania Profi Video Nákladní

 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
FSO 1100 Coupe mohlo být polským Lotusem Esprit. Skončilo ve šrotu FSO 1100 Coupe mohlo být polským Lotusem Esprit. Skončilo ve šrotu

První Esprit s karoserií od Giugiara byl představen v…

 





 
První jízda s DS 3 Crossback: Francouzská odpověď na Audi Q2 chce být šik za každou cenu

První jízda s DS 3 Crossback: Francouzská odpověď na Audi Q2 chce být šik za každou cenu

Včera

Nový městský crossover DS 3 Crossback jsme v okolí francouzského Nice.




Blesk.cz

Bird Box se dočká pokračování, prozradil to autor knižní předlohy

Bird Box se dočká pokračování, prozradil to autor…

Až překvapivě obrovský hit Netflixu Bird Box vzal popkulturu útokem. Nejenom, že každý, kdo tento nyní už…

Krystina chce další operaci koz, aby nevypadaly jako tenisáky v ponožkách. Prsní dvorce má ve tvaru srdíčka

Krystina chce další operaci koz, aby nevypadaly jako…

Seznamte se s Krystinou (32). Tato extravagantní brunetka žijící ve Velké Británii je tak nějak závislá na…

 

iSport.cz

LIGOVÝ INSIDER: Sparta potřebuje takového Kangu, o titulu není jasno

LIGOVÝ INSIDER: Sparta potřebuje takového Kangu, o…

Luxusní devítibodový náskok před Plzní má v čele tabulky po 25. kole FORTUNA:LIGY pražská Slavia. Podle…

SESTŘIH: Hradec - Kometa 0:5. Dominanci Brna podpořil dvěma góly Mueller

SESTŘIH: Hradec - Kometa 0:5. Dominanci Brna…

Hokejisté mistrovské Komety vyhráli druhé čtvrtfinále extraligy v Hradci Králové 5:0 a vedou v sérii na čtyři…

 

Reflex.cz

Lannisterové a spol. 10 nenormálních, zdegenerovaných, vražedných rodinek Westerosu ze Hry o trůny

Lannisterové a spol. 10 nenormálních,…

Kdyby měl televizní seriál Hra o trůny místo soundtracku Ramina Djawadiho studiový smích, byla by to podobná…

Brexit v původním termínu nebude, Mayová požádá o odklad. Jak dlouho se Britové v EU zdrží?

Brexit v původním termínu nebude, Mayová požádá o…

Britská premiérka Theresa Mayová možná už v nejbližších hodinách pošle do Bruselu dopis, kterým formálně požádá…