Scania uvádí novou generaci nákladních vozidel pro městskou dopravu

 

Scania vstupuje do třetí fáze největší generační výměny v historii společnosti. Důraz je nyní kladen na městské využití pro distribuční a transportní činnosti uvnitř, kolem a mezi městy, stejně jako pro svoz odpadu a komunální a záchranné vozy.

Nová generace těžkých nákladních vozidel značky Scania se v létě loňského roku představila nejprve ve verzích pro využití v rámci evropské dálkové dopravy a o několik týdnu později byla oceněna prestižním titulem International Truck of the Year 2017.

Na jaře letošního roku byla rozšířena nabídka silničních provedení spolu s uvedením nové generace motorů V8 a novými službami pro dopravce.

Nová generace nákladních vozidel značky Scania pro stavební segment a využití mimo zpevněné vozovky měla premiéru začátkem září letošního roku a představovala druhou fází generační výměny.

Nové náklaďáky Scania: Nejzásadnější letošní truckerská novinka! (+video)

Třetí fází největší generační výměny v historii společnosti je nyní představení nových vozidel, která Scania uvádí jako novou řadu řešení pro udržitelnou městskou dopravu. Tato řešení mají zahrnovat vše od distribuce potravin a svozu odpadu po pokročilé logistické systémy se zaměřením na udržitelnost a efektivitu.

Hlavní novinkou je samozřejmě nová generace nákladních vozidel, jejichž primární nasazení je ve městech a jejích blízkém okolí. Největší pozornost má v tomto případě přitahovat řada L se zcela novou sérií kabin s nízkým nástupem, vyvinutých s maximálním ohledem na městský provoz.

Scania uvádí novou generaci svých motorů V8

Řada L je podle materiálů společnosti Scania ideální například pro distribuci, komunální služby nebo stavebnictví. Kabiny této modelové řady jsou vždy dva metry dlouhé a jsou k dispozici s nízkou, normální nebo vysokou střechou.

Při objednání kabiny s kneelingem, jenž se automaticky aktivuje ruční brzd, má stačit jeden krok pro přístup do kabiny, jejíž podlaha je s ohledem na použité pneumatiky ve výšce kolem 80 cm. Kromě toho, že je nástupní schod umístěný nízko, je zároveň 79 cm široký. Bez kneelingu jsou potřeba dva nástupní schody; výška podlahy pak bude přibližně 93 cm.

Scania uvádí nové služby a kabiny řady G

Zásadní inovací na poli bezpečnosti je možnost zvolit si Scania City Safe Window s vyhříváním do dveří pro cestující ve všech verzích kabin řad P a L. Toto nízko umístěné okno zvyšuje schopnost řidiče zaznamenat zranitelné účastníky provozu, jako jsou děti, cyklisté a chodci v bezprostřední blízkosti vozu.

Řada L je poháněna modernizovaným 9litrovým motorem Scania, který je k dispozici s výkony 206, 235 a 265 KW. Během roku 2018 Scania k motorům pro řadu L přidá plynový motor OC09 se dvěma úrovněmi výkonu (a pro CNG i LNG). Všechny motory mohou být zkombinovány se Scania Opticruise nebo automatickou převodovkou Allison.

Scania představuje novou generaci vozidel nejen pro stavebnictví

Vedle klasických kabin řady L si v případě nové generace vozidel značky Scania zaslouží pozornost i nová čtyřdveřová kabina CrewCab, která je založena na kabinách řady P a bude nabízena ve dvou velikostech.

Scania CrewCab ve své nejnovější podobě bude k dispozici ve standardní a prodloužené verzi, jejichž interiéry nabídnou prostor až pro osmičlenné posádky. Delší verzi si zároveň lze objednat ve dvou různých výškách střechy: nízká (kterou volí většina zákazníků) nebo normální. Prodloužení kabiny, bez ohledu na variantu, je umístěno v zadní části kabiny (namísto jeho současného začlenění doprostřed).

CrewCab si lze objednat se všemi verzemi motorů Scania DC09 a DC13 v kombinaci buď s automatickými převodovkami Allison nebo automatizovanými převodovkami společnosti Scania se Scania Opticruise. Také o něco větší řešení s elektricky ovládanou třetí nápravou (6x2*4) si lze nyní objednat přímo z výroby.

Scania představuje nový motor na LNG pro dálkovou dopravu

V rámci nové generace nákladních vozidel Scania bylo dosud představeno patnáct různých motorů Euro 6 s výkonem od 206 do 537 kW, náležících do tří různých rodin (9, 13 a 16 litrů). Scania nyní navazuje představením čtvrté rodiny. Nové 7litrové motory jsou nejmenšími pohonnými jednotkami pro nákladní vozidla, které Scania za několik posledních desetiletí nabízí, a to jak z hlediska zdvihového objemu, tak vnějších rozměrů. Očekává se, že budou součástí poptávky stávajících i nových zákazníků pro aplikace jako např. distribuce zboží nebo svoz odpadu.

Nový sedmilitrový řadový šestiválec byl vyvinut společně s firmou Cummins, dlouhodobým partnerem společnosti Scania ve vývoji motorů a součástek. Motor, který zamíří na trh s výkony 162, 184 a 206 kW má turbodmychadlo s pevnou geometrií a pro následnou úpravu výfukových plynů pro Euro 6 používá pouze selektivní katalytickou redukci (SCR).

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Maturitní zkoušku z matematiky nezvládl téměř každý čtvrtý student Maturitní zkoušku z matematiky nezvládl téměř každý čtvrtý student

U maturity z češtiny i matematiky uspělo letos méně…

Největšího českého výrobce pražců kupují Němci Největšího českého výrobce pražců kupují Němci

Český výrobce pražců ŽPSV z Uherského Ostrohu na…

Jak to vidí Martin Lobotka: Chlad ze západu Jak to vidí Martin Lobotka: Chlad ze západu

Německý růst se začátkem roku sesunul k italskému tempu.…

 
Zdroj: Scania

Štítky Scania Profi Video Nákladní

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Aktuální vydání týdeníku Škodovácký odborář informovalo o…

EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete

Rozšíření povinné výbavy o dalších dvanáct prvků vstoupí…

 





 
Renault Talisman Grandtour dCi 130 Intens – Zlatá střední cesta

TEST: Renault Talisman Grandtour dCi 130 Intens – Zlatá střední cesta

Dnes 13:03

Vlajkovou lodí Renaultu je od roku 2015 model Talisman. Po vrcholných verzích Initiale Paris s motorem dCi 160 jsme po určité době usedli za volant verze dCi 130 Intens.




Blesk.cz

Slavná kaplička v Louce má novou malérečku: Tetičku (†90) nahradila neteř a ornamenty kreslí jinak

Slavná kaplička v Louce má novou malérečku: Tetičku…

Sláva, unikátní tradice nezaniká! Kapličku v Louce zdobí po padesáti letech o něco jiné vzory než obvykle.…

Zemřela Patrasové láska a opora! Rodina už nikdy nebude stejná!

Zemřela Patrasové láska a opora! Rodina už nikdy…

Bolestné chvíle prožívají Dáda Patrasová (62) s dcerou Annou Slováčkovou (22). Přišly o milovaného člena jejich…

 

iSport.cz

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v Košicích! A řeší brankáře

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v…

Čeští hokejisté po sedmém místě na MS v Kodani a Herningu klesli v žebříčku IIHF z páté příčky na šestou. Proč…

Přestupy v extralize ONLINE: Chomutov získal tvrďáka z Kladna!

Přestupy v extralize ONLINE: Chomutov získal tvrďáka…

ONLINE | Hokejová Tipsport extraliga zná šampiona, sestupující, i nováčky, a začínají vycházet na povrch nové…

 

Reflex.cz

Záhada jménem yetti. Rozlouskli ji vědci definitivně, nebo ne?

Záhada jménem yetti. Rozlouskli ji vědci…

Slyšel o něm každý, ale nikdo ho neviděl. Alespoň ne tak, aby věrohodně potvrdil jeho existenci. Jaký tajemný…

Německá zkušenost s alternativními zdroji: Bez jádra jsme v troubě

Německá zkušenost s alternativními zdroji: Bez jádra…

Civilizaci žene kupředu energie. Kdyby došly cenově přijatelné a únosné zdroje energie, tak se naše civilizace…