reklama


Scania uvádí nový motor Euro 6 bioetanol

 

Scania se alternativním palivům věnuje desítky let a nejnovějším přírůstkem v její nabídce je motor, spalující bioetanol ED95 a zároveň splňující emisní normu Euro 6.

Scania má ve své nabídce vedle konvenčních pohonných jednotek, spalujících motorovou naftu, i širokou paletu motorů na alternativní paliva, jako jsou bionafta, bioplyn a bioetanol ED95.

Právě pro spalování posledního jmenovaného paliva je určen nový řadový pětiválec fungující na vznětovém principu se zapalováním kompresí. Spalovací proces je účinnější než při klasickém Ottově zážehovém způsobu se zapalovacími svíčkami.

Devítilitrový pětiválec poskytuje výkon 206 kW (280 k) a točivý moment 1250 N.m, což jsou podobné hodnoty jako u konvečního vznětového motoru. Scania P 280 vybavená tímto novým motorem představuje již čtvrtou generaci etanolových nákladních vozidel své značky a je prvním, které splňuje emisní normu Euro 6 při spalování ED95.

Scania je aktuálně jediným výrobcem vozidel, který úspěšně vyrábí vozidla pro přepravu těžkých nákladů s pohonem na bioetanol. Motory této značky přizpůsobené pro provoz na bioetanol se vyznačují stejnou účinností využití paliva jako běžné dieselové motory.

Vozidla značky Scania spalující bioetanol ED95 již dříve dokázala, že ve srovnání s automobily vybavenými konvenčními vznětovými motory na paliva z fosilních zdrojů, mají o více než 70 % nižší emise CO2. Při využití lesního odpadu k výrobě bioetanolu ED95 lze údajně dosáhnout snížení až o 90 procent.

Scania představuje hybridní nákladní vozidlo

V současnosti je bioetanol v oblasti přepravy celosvětově nejpoužívanějším biopalivem. Zároveň se jedná o palivo, u něhož je v budoucnu pravděpodobnost udržitelnosti velkoobjemové výroby nejvyšší. Bioetanol je vhodný pro městskou a příměstskou přepravu na krátké až střední vzdálenosti.

Největší výhodou bioetanolu je jeho celosvětová dostupnost ve velkých objemech. Jeho výroba je snadná a lze využít mnoha surovin, jako například cukrové třtiny, řepy nebo celulózy. Provoz je možný jak čistě na bioetanol, tak na paliva s příměsí bioetanolu.

Společnost Scania vyrábí etanolové motory pro těžké užitkové automobily sériově od počátku devadesátých let dvacátého století a nabízí mnoho vozidel s pohonem na bioetanol, například autobusy, nákladní vozy a vozy pro svoz odpadu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
Zdroj: Scania
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41): Věří, že bude znovu chodit?

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41):…

V poslední době se Michalu Jančaříkovi (41) lepí smůla na paty. Nejdřív ho zlobila ledvina, po transplantaci se…

Vlak nedaleko indické metropole vykolejil, nehodu nepřežilo 36 lidí

Vlak nedaleko indické metropole vykolejil, nehodu…

Nejméně 36 mrtvých a desítky zraněných si podle nejnovější bilance vyžádala nehoda vlaku, který v sobotu večer…

 

iSport.cz

Všichni nás kritizují, ale my jsme druzí, mrzelo třineckého Irgla

Všichni nás kritizují, ale my jsme druzí, mrzelo…

Sami dobře věděli, že se jim vstup do kalendářního roku 2017 nevydařil. Třinečtí Oceláři prohráli pět ze šesti…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama