Scania uvádí nový motor Euro 6 bioetanol

 

Scania se alternativním palivům věnuje desítky let a nejnovějším přírůstkem v její nabídce je motor, spalující bioetanol ED95 a zároveň splňující emisní normu Euro 6.

Scania má ve své nabídce vedle konvenčních pohonných jednotek, spalujících motorovou naftu, i širokou paletu motorů na alternativní paliva, jako jsou bionafta, bioplyn a bioetanol ED95.

Právě pro spalování posledního jmenovaného paliva je určen nový řadový pětiválec fungující na vznětovém principu se zapalováním kompresí. Spalovací proces je účinnější než při klasickém Ottově zážehovém způsobu se zapalovacími svíčkami.

Devítilitrový pětiválec poskytuje výkon 206 kW (280 k) a točivý moment 1250 N.m, což jsou podobné hodnoty jako u konvečního vznětového motoru. Scania P 280 vybavená tímto novým motorem představuje již čtvrtou generaci etanolových nákladních vozidel své značky a je prvním, které splňuje emisní normu Euro 6 při spalování ED95.

Scania je aktuálně jediným výrobcem vozidel, který úspěšně vyrábí vozidla pro přepravu těžkých nákladů s pohonem na bioetanol. Motory této značky přizpůsobené pro provoz na bioetanol se vyznačují stejnou účinností využití paliva jako běžné dieselové motory.

Vozidla značky Scania spalující bioetanol ED95 již dříve dokázala, že ve srovnání s automobily vybavenými konvenčními vznětovými motory na paliva z fosilních zdrojů, mají o více než 70 % nižší emise CO2. Při využití lesního odpadu k výrobě bioetanolu ED95 lze údajně dosáhnout snížení až o 90 procent.

Scania představuje hybridní nákladní vozidlo

V současnosti je bioetanol v oblasti přepravy celosvětově nejpoužívanějším biopalivem. Zároveň se jedná o palivo, u něhož je v budoucnu pravděpodobnost udržitelnosti velkoobjemové výroby nejvyšší. Bioetanol je vhodný pro městskou a příměstskou přepravu na krátké až střední vzdálenosti.

Největší výhodou bioetanolu je jeho celosvětová dostupnost ve velkých objemech. Jeho výroba je snadná a lze využít mnoha surovin, jako například cukrové třtiny, řepy nebo celulózy. Provoz je možný jak čistě na bioetanol, tak na paliva s příměsí bioetanolu.

Společnost Scania vyrábí etanolové motory pro těžké užitkové automobily sériově od počátku devadesátých let dvacátého století a nabízí mnoho vozidel s pohonem na bioetanol, například autobusy, nákladní vozy a vozy pro svoz odpadu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Deutsche Bank se brexitu nebojí, z Londýna se stěhovat nebude Deutsche Bank se brexitu nebojí, z Londýna se stěhovat nebude

Největší německá bankovní skupina Deutsche Bank zůstane…

Kritika Putina zabil ruský agent, tvrdí ukrajinské úřady Kritika Putina zabil ruský agent, tvrdí ukrajinské úřady

Ukrajinské úřady identifikovaly vraha bývalého ruského…

Kontroverzní ropovod dostal od Trumpových lidí zelenou Kontroverzní ropovod dostal od Trumpových lidí zelenou

Administrativa prezidenta Spojených států Donalda Trumpa…

 
Zdroj: Scania
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 






 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Mrazivé foto: Hrdinný policista se vyfotil s turistkou, za chvíli byl mrtvý

Mrazivé foto: Hrdinný policista se vyfotil s…

Zapózoval s americkou turistkou a za 45 minut byl mrtvý. Statečný policista zemřel, když se snažil zastavit…

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp. Obvinili ho z terorismu

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp.…

Devětatřicetiletý Tunisan, který ve čtvrtek najel ve vysoké rychlosti autem do nákupní zóny v Antverpách, byl…

 

iSport.cz

Růžička zase ožil, po klidu ani památky. Chomutov zázračně probudil

Růžička zase ožil, po klidu ani památky. Chomutov…

ONLINE 17:30 | „Uklidnil jsem se. Na střídačce, v kabině i při tréninku už všechno tolik neprožívám,“ přemítal…

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme trénovali, asi to byla chyba

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme…

V reprezentaci je pátým rokem, zažil tři trenéry. Vladimír Darida má mandát srovnávat. Byl Michal Bílek opravdu…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli zeleným fanatikům ve vedení města

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli…

Pravidelná páteční rubrika, ve které Václav Klaus ml. odpovídá na otázky šefredaktora časopisu Reflex Marka Stoniše.

Jak FBI podezřívala čtrnáctiletého kluka, že je špión. Pak se stal americkým diplomatem

Jak FBI podezřívala čtrnáctiletého kluka, že je…

Američan Robert F. Dorr byl vlastenec, příslušník letectva, diplomat a byl úspěšný publicista. Přesto byl ve 14…