Scania v komunálním segmentu: Podvozky na míru

 

Scania se během dvacetiletého působení v Česku již úspěšně etablovala v mnoha přepravních segmentech. Přicházejí úspěchy i ve svozu odpadů.

Švédská automobilka sklízí úspěchy zejména v dálkové dopravě, těžké přepravě dřeva a materiálů pro stavební segment, ale zároveň se velmi angažuje v komunálním byznysu.

V článku zaměřeném na vozidla pro nakládání a manipulaci s odpadem představíme výrobní řadu podvozků Scania. Jejich přednosti dělají z této značky novou alternativu jak pro výrobce různých nástaveb, tak především konečné provozovatele.

Odolnost a nízká spotřeba

Stalo se již tradicí, že vozidla Scania v segmentu dálkové přepravy vykazují mimořádně nízkou spotřebu pohonných hmot a tento fakt se samozřejmě projevuje i u vozidel v segmentu svozu odpadů. Zákazníci na vozidlech švédské značky oceňují především robustnost, dlouhou životnost a díky promyšlenému modulárnímu systému podvozků, kabin a konfigurací náprav nepřeberné množství variant. To platí nejen v běžných konfiguracích 4x2 nebo 4x4, ale také v nejčastěji používané 6x2*4, což je tříosý podvozek se zadní řiditelnou nápravou. K

Koneční provozovatelé oceňují především rozsáhlou základní řadu rozvorů, která je pro konfigurace 4x2 nebo 6x2 dostupná od 3300 mm s možnými alternativami po 200 mm. To umožňuje výběr optimálního rozvoru s ohledem na velikost montované nástavby, což pozitivně ovlivňuje celkovou koncepci vozidla a jeho ovládání v daných provozních podmínkách. Výběr rozvoru téměř po centimetrech umožňuje přesné rozložení zatížení na jednotlivé nápravy.

Podvozky

Samozřejmostí podvozku Scania určeného pro montáž svozových nástaveb je příprava v podobě GCP paketu, který zahrnuje již z výroby soubor úprav elektroinstalace, rámu podvozku včetně přípravy jeho propojení s nástavbou přes sběrnici CAN bus a přípravy pro plnění bezpečnostní normy EN 1501-1.

U verze 4x4 je možnost volby vzduchového odpružení zadní nápravy. Záleží jen na klientovi, zda si zvolí trvalý pohon všech kol nebo s připínatelným záběrem přední nápravy. Samozřejmostí u plně pohonných podvozků 4x4 jsou uzávěrky všech diferenciálů – nápravových, mezinápravových. Standard tvoří i terénní redukce. Pro zvýšení trakce v extrémních zimních podmínkách je možno použít zimních pneu přímo z výroby nebo aplikaci podmetacích řetězů.

Důležitým prvkem při montáži podvozků je i promyšlený systém elektroinstalace včetně kompletního zakrytování motoru proti odlétajícím nečistotám a soli od kol a vpředu jedoucích vozidel.

Pohon

Motory Scania známé úsporností a dlouholetou životností nabízejí pro komunální segment velmi důležitý vysoký točivý moment, který i u nižších výkonových variant agregátů patří ke špičce na trhu.

Základní řadou motorů DC9 a DC13 Scania pokrývá výkonové spektrum od 184 do 368 kW, vše samozřejmě v emisní normě Euro VI, se kterou má Scania dlouhodobé a dobré zkušenosti. Výhodou z hlediska dostavby podvozků je shodná velikost tlumiče výfukových plynů jako u předešlé emisní normy Euro V, což z pohledu dostavby nástavby zachovává vysokou variabilitu v umístění jednotlivých komponentů na podvozku.

Samozřejmostí jsou též motory na alternativní paliva, a to jak v provedení s pohonem na zemní plyn či bioplyn, tak i ethanol nebo 100% bionaftu. Všechny pochopitelně splňují Euro VI.

Převodovky je možno zvolit s manuálním nebo automatizovaným řazením díky systému Scania Opticruise. Nicméně nejvhodnější převodovkou pro husté městské aglomerace zůstává plně automatický Allison s hydrodynamickým měničem.

Kabiny

Všechny části kabiny i podvozku jsou od Scanie standartně ošetřeny proti korozi. Budky používané v tomto segmentu jsou řady P a v neposlední řadě i větší G. Tyto kabiny nabízí dostatek komfortu pro obsluhu výbornou ergonomií všech ovládacích prvků. Díky koncepčně uspořádanému systému zpětných zrcátek je exklusivní výhled nejen před, ale i kolem a za vozidlo. Běžné je uspořádání sedadel pro 2-3 členy posádky, nebo také kabina v provedení se sníženým vstupem, tzv. Low Entry, která v posledních letech nabírá na popularitě.

Spolupracujeme s TipCars.com
V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek

Antimonopolní orgány Evropské unie dostaly zprávy o…

Polský senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu Polský senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu

Horní komora polského parlamentu, Senát, v noci podle…

Patriotismus stranou. Masy Britů žádají Francouze, Němce a Iry kvůli brexitu o občanství Patriotismus stranou. Masy Britů žádají Francouze, Němce a Iry kvůli brexitu o občanství

Z obav o ztrátu práv občanů Evropské unie žádají masy…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 





 
Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Dnes 17:15

Automobily ruské značky VAZ u nás dobře známe z let minulých. Rusové samozřejmě svá auta nabízeli také na západních trzích, o čemž mimo jiné svědčí dobová britská reklama na modelový rok 1980.




Blesk.cz

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Zvířata mají mnohem blíže k lidem, než si někteří myslí. Nejsou to sice žádní fotomodelové, i tak ale umí…

Neposlechla jsem svůj instinkt, říká přeživší obou vlakových nehod ve Studénce

Neposlechla jsem svůj instinkt, říká přeživší obou…

V roce 2008 zažilo nehodu vlaku ve Studénce několik stovek lidí. Málokdo z nich ale o sedm let později seděl…

 

iSport.cz

Liberec gólem Breiteho vyhrál v Chotěbuzi. Jablonec generálku nezvládl

Liberec gólem Breiteho vyhrál v Chotěbuzi. Jablonec…

Fotbalistům Jablonce nevyšla generálka na start nové soutěžní sezony. Severočeši dnes prohráli s nováčkem…

Lafata není podhrot, tupé kraje i jalový Janko. Pět věcí, které trápí Spartu

Lafata není podhrot, tupé kraje i jalový Janko. Pět…

Co Spartě ve čtvrteční generálce proti Vitesse Arnhem (1:1) fungovalo? Popravdě řečeno – prakticky nic.…

 

Reflex.cz

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji zkopala a škrtila. Incident řeší policie

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji…

V úterý tu ještě nebyla ani noha, ve středu už bylo celkem plno. Řeč je o koupališti Divoká Šárka,v jehož…

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Uhlobaron Ptáček v Cimrmanově hře Vizionář přijímá informaci, že by mu někdo mohl vzít důl, s krajní nedůvěrou.…