Scania v komunálním segmentu: Podvozky na míru

 

Scania se během dvacetiletého působení v Česku již úspěšně etablovala v mnoha přepravních segmentech. Přicházejí úspěchy i ve svozu odpadů.

Švédská automobilka sklízí úspěchy zejména v dálkové dopravě, těžké přepravě dřeva a materiálů pro stavební segment, ale zároveň se velmi angažuje v komunálním byznysu.

V článku zaměřeném na vozidla pro nakládání a manipulaci s odpadem představíme výrobní řadu podvozků Scania. Jejich přednosti dělají z této značky novou alternativu jak pro výrobce různých nástaveb, tak především konečné provozovatele.

Odolnost a nízká spotřeba

Stalo se již tradicí, že vozidla Scania v segmentu dálkové přepravy vykazují mimořádně nízkou spotřebu pohonných hmot a tento fakt se samozřejmě projevuje i u vozidel v segmentu svozu odpadů. Zákazníci na vozidlech švédské značky oceňují především robustnost, dlouhou životnost a díky promyšlenému modulárnímu systému podvozků, kabin a konfigurací náprav nepřeberné množství variant. To platí nejen v běžných konfiguracích 4x2 nebo 4x4, ale také v nejčastěji používané 6x2*4, což je tříosý podvozek se zadní řiditelnou nápravou. K

Koneční provozovatelé oceňují především rozsáhlou základní řadu rozvorů, která je pro konfigurace 4x2 nebo 6x2 dostupná od 3300 mm s možnými alternativami po 200 mm. To umožňuje výběr optimálního rozvoru s ohledem na velikost montované nástavby, což pozitivně ovlivňuje celkovou koncepci vozidla a jeho ovládání v daných provozních podmínkách. Výběr rozvoru téměř po centimetrech umožňuje přesné rozložení zatížení na jednotlivé nápravy.

Podvozky

Samozřejmostí podvozku Scania určeného pro montáž svozových nástaveb je příprava v podobě GCP paketu, který zahrnuje již z výroby soubor úprav elektroinstalace, rámu podvozku včetně přípravy jeho propojení s nástavbou přes sběrnici CAN bus a přípravy pro plnění bezpečnostní normy EN 1501-1.

U verze 4x4 je možnost volby vzduchového odpružení zadní nápravy. Záleží jen na klientovi, zda si zvolí trvalý pohon všech kol nebo s připínatelným záběrem přední nápravy. Samozřejmostí u plně pohonných podvozků 4x4 jsou uzávěrky všech diferenciálů – nápravových, mezinápravových. Standard tvoří i terénní redukce. Pro zvýšení trakce v extrémních zimních podmínkách je možno použít zimních pneu přímo z výroby nebo aplikaci podmetacích řetězů.

Důležitým prvkem při montáži podvozků je i promyšlený systém elektroinstalace včetně kompletního zakrytování motoru proti odlétajícím nečistotám a soli od kol a vpředu jedoucích vozidel.

Pohon

Motory Scania známé úsporností a dlouholetou životností nabízejí pro komunální segment velmi důležitý vysoký točivý moment, který i u nižších výkonových variant agregátů patří ke špičce na trhu.

Základní řadou motorů DC9 a DC13 Scania pokrývá výkonové spektrum od 184 do 368 kW, vše samozřejmě v emisní normě Euro VI, se kterou má Scania dlouhodobé a dobré zkušenosti. Výhodou z hlediska dostavby podvozků je shodná velikost tlumiče výfukových plynů jako u předešlé emisní normy Euro V, což z pohledu dostavby nástavby zachovává vysokou variabilitu v umístění jednotlivých komponentů na podvozku.

Samozřejmostí jsou též motory na alternativní paliva, a to jak v provedení s pohonem na zemní plyn či bioplyn, tak i ethanol nebo 100% bionaftu. Všechny pochopitelně splňují Euro VI.

Převodovky je možno zvolit s manuálním nebo automatizovaným řazením díky systému Scania Opticruise. Nicméně nejvhodnější převodovkou pro husté městské aglomerace zůstává plně automatický Allison s hydrodynamickým měničem.

Kabiny

Všechny části kabiny i podvozku jsou od Scanie standartně ošetřeny proti korozi. Budky používané v tomto segmentu jsou řady P a v neposlední řadě i větší G. Tyto kabiny nabízí dostatek komfortu pro obsluhu výbornou ergonomií všech ovládacích prvků. Díky koncepčně uspořádanému systému zpětných zrcátek je exklusivní výhled nejen před, ale i kolem a za vozidlo. Běžné je uspořádání sedadel pro 2-3 členy posádky, nebo také kabina v provedení se sníženým vstupem, tzv. Low Entry, která v posledních letech nabírá na popularitě.

Spolupracujeme s TipCars.com
Útok v Íránu má třicet obětí. Rúhání obvinil USA Útok v Íránu má třicet obětí. Rúhání obvinil USA

Střelbu patrně zorganizovala místní arabská opozice,…

Vládní strana Jednotné Rusko prohrála další gubernátorské volby Vládní strana Jednotné Rusko prohrála další gubernátorské volby

Kremelská strana Jednotné Rusko utrpěla další porážku v…

Loď Aquarius vzala na palubu další migranty, přístav stále hledá Loď Aquarius vzala na palubu další migranty, přístav stále hledá

Loď Aquarius, která ve Středozemním moři zachránila 11…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Co vyhraje? Závodní Tesla vs. F1 vs. superbike vs. F-16 a další ve sprintu Co vyhraje? Závodní Tesla vs. F1 vs. superbike vs. F-16 a další ve sprintu

Závod ve sprintu, který se jen tak nevidí. Na…

Před 40 lety představil Mercedes systém ABS. Demonstroval jej názorně Před 40 lety představil Mercedes systém ABS. Demonstroval jej názorně

Věřili byste, že je to už 40 let od první prezentace…

 





 
Víte, že Kia staví armádní vozidla? Model Light Tactical Vehicle (LTV) je takové korejské Humvee!

Víte, že Kia staví armádní vozidla? Model Light Tactical Vehicle (LTV) je takové korejské Humvee!

Včera

Kia LTV vznikla na požadavek Ministerstva obrany Jižní Koreje. Na první pohled vypadá jako známý americký armádní vůz HMMWV.




Blesk.cz

Česká spořitelna vrací do Google Play aplikaci pro NFC platby mobilem. Přejmenovala se na Poketku

Česká spořitelna vrací do Google Play aplikaci pro…

Česká spořitelna (ČS) oznamuje návrat aplikace pro bezkontaktní placení mobilem přes NFC do marketu Google Play.…

Írán volá evropské velvyslance „na koberec“ kvůli krvavému útoku. A slibuje „hrozivou“ odpověď

Írán volá evropské velvyslance „na koberec“ kvůli…

Při sobotním útoku na vojenskou přehlídku ve městě Ahváz na jihozápadě Íránu zahynulo 29 lidí, včetně žen a…

 

iSport.cz

Buchtele o Spartě: Loni jsme byli špatní od začátku do konce. Teď je to jiné

Buchtele o Spartě: Loni jsme byli špatní od začátku…

První třetinu vyhráli na střely drtivě 19:3. I v dalších průběhu utkání pak dokázali být hráči Sparty dominantní…

SESTŘIHY: Boleslav vynulovala Brno, Litvínov dál válí. Slaví i Sparta

SESTŘIHY: Boleslav vynulovala Brno, Litvínov dál…

SOUHRN | Tipsport extraliga v neděli uzavřela druhý hrací týden svým 4. kolem. První body v sezoně vydolovala…

 

Reflex.cz

Exceloval jako král Kazisvět, cirkusák Carlo Humberto nebo fanatický jezuita Koniáš. Před sto lety se narodil herec Martin Růžek

Exceloval jako král Kazisvět, cirkusák Carlo…

Kazisvět šestý, z Boží vůle král, mocný panovník a hlava pomazaná. Tak se tituloval herec Martin Růžek v jedné…

Padesát odstínů sirotků aneb morální kýč jedné české europoslankyně

Padesát odstínů sirotků aneb morální kýč jedné české…

Českým mediálním a politickým prostorem již několik dnů rezonuje jako jedno z hlavních témat (ne)přijetí…