Scania v komunálním segmentu: Podvozky na míru

 

Scania se během dvacetiletého působení v Česku již úspěšně etablovala v mnoha přepravních segmentech. Přicházejí úspěchy i ve svozu odpadů.

Švédská automobilka sklízí úspěchy zejména v dálkové dopravě, těžké přepravě dřeva a materiálů pro stavební segment, ale zároveň se velmi angažuje v komunálním byznysu.

V článku zaměřeném na vozidla pro nakládání a manipulaci s odpadem představíme výrobní řadu podvozků Scania. Jejich přednosti dělají z této značky novou alternativu jak pro výrobce různých nástaveb, tak především konečné provozovatele.

Odolnost a nízká spotřeba

Stalo se již tradicí, že vozidla Scania v segmentu dálkové přepravy vykazují mimořádně nízkou spotřebu pohonných hmot a tento fakt se samozřejmě projevuje i u vozidel v segmentu svozu odpadů. Zákazníci na vozidlech švédské značky oceňují především robustnost, dlouhou životnost a díky promyšlenému modulárnímu systému podvozků, kabin a konfigurací náprav nepřeberné množství variant. To platí nejen v běžných konfiguracích 4x2 nebo 4x4, ale také v nejčastěji používané 6x2*4, což je tříosý podvozek se zadní řiditelnou nápravou. K

Koneční provozovatelé oceňují především rozsáhlou základní řadu rozvorů, která je pro konfigurace 4x2 nebo 6x2 dostupná od 3300 mm s možnými alternativami po 200 mm. To umožňuje výběr optimálního rozvoru s ohledem na velikost montované nástavby, což pozitivně ovlivňuje celkovou koncepci vozidla a jeho ovládání v daných provozních podmínkách. Výběr rozvoru téměř po centimetrech umožňuje přesné rozložení zatížení na jednotlivé nápravy.

Podvozky

Samozřejmostí podvozku Scania určeného pro montáž svozových nástaveb je příprava v podobě GCP paketu, který zahrnuje již z výroby soubor úprav elektroinstalace, rámu podvozku včetně přípravy jeho propojení s nástavbou přes sběrnici CAN bus a přípravy pro plnění bezpečnostní normy EN 1501-1.

U verze 4x4 je možnost volby vzduchového odpružení zadní nápravy. Záleží jen na klientovi, zda si zvolí trvalý pohon všech kol nebo s připínatelným záběrem přední nápravy. Samozřejmostí u plně pohonných podvozků 4x4 jsou uzávěrky všech diferenciálů – nápravových, mezinápravových. Standard tvoří i terénní redukce. Pro zvýšení trakce v extrémních zimních podmínkách je možno použít zimních pneu přímo z výroby nebo aplikaci podmetacích řetězů.

Důležitým prvkem při montáži podvozků je i promyšlený systém elektroinstalace včetně kompletního zakrytování motoru proti odlétajícím nečistotám a soli od kol a vpředu jedoucích vozidel.

Pohon

Motory Scania známé úsporností a dlouholetou životností nabízejí pro komunální segment velmi důležitý vysoký točivý moment, který i u nižších výkonových variant agregátů patří ke špičce na trhu.

Základní řadou motorů DC9 a DC13 Scania pokrývá výkonové spektrum od 184 do 368 kW, vše samozřejmě v emisní normě Euro VI, se kterou má Scania dlouhodobé a dobré zkušenosti. Výhodou z hlediska dostavby podvozků je shodná velikost tlumiče výfukových plynů jako u předešlé emisní normy Euro V, což z pohledu dostavby nástavby zachovává vysokou variabilitu v umístění jednotlivých komponentů na podvozku.

Samozřejmostí jsou též motory na alternativní paliva, a to jak v provedení s pohonem na zemní plyn či bioplyn, tak i ethanol nebo 100% bionaftu. Všechny pochopitelně splňují Euro VI.

Převodovky je možno zvolit s manuálním nebo automatizovaným řazením díky systému Scania Opticruise. Nicméně nejvhodnější převodovkou pro husté městské aglomerace zůstává plně automatický Allison s hydrodynamickým měničem.

Kabiny

Všechny části kabiny i podvozku jsou od Scanie standartně ošetřeny proti korozi. Budky používané v tomto segmentu jsou řady P a v neposlední řadě i větší G. Tyto kabiny nabízí dostatek komfortu pro obsluhu výbornou ergonomií všech ovládacích prvků. Díky koncepčně uspořádanému systému zpětných zrcátek je exklusivní výhled nejen před, ale i kolem a za vozidlo. Běžné je uspořádání sedadel pro 2-3 členy posádky, nebo také kabina v provedení se sníženým vstupem, tzv. Low Entry, která v posledních letech nabírá na popularitě.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Čtete rádi E15? Podpořte projekt v anketě o nejlepší zpravodajský web Čtete rádi E15? Podpořte projekt v anketě o nejlepší zpravodajský web

Stejně jako v loňském roce získaly weby E15.cz a Živě.cz…

Nejbohatší žena světa zemřela, hodnota jejího majetku se blížila bilionu Nejbohatší žena světa zemřela, hodnota jejího majetku se blížila bilionu

Ve Francii zemřela ve věku 94 let podnikatelka a dědička…

Zahraniční automobilky investují v USA. Americké firmy se potýkají s poklesem poptávky Zahraniční automobilky investují v USA. Americké firmy se potýkají s poklesem poptávky

Německý automobilový koncern Daimler investuje miliardu…

Praha 6 chce na trase Pražského okruhu vyhlásit stavební uzávěru Praha 6 chce na trase Pražského okruhu vyhlásit stavební uzávěru

Vedení Prahy 6 chce po magistrátu, aby vyhlásil stavební…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
BMW a Mercedes utrácí za zbytečné technologie, říká šéf vývoje Hyundai BMW a Mercedes utrácí za zbytečné technologie, říká šéf vývoje Hyundai

Dnešní auta, ta luxusní především, jsou počítače na…

Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

 





 
Unikátní novinka od Tatry: Podívejte se na osmikolku se všemi řiditelnými koly!

Unikátní novinka od Tatry: Podívejte se na osmikolku se všemi řiditelnými koly!

Včera

Kopřivnická automobilka opět dokazuje, že je připravena nabídnout i taková konstrukční řešení, která konkurence neumí a ani nemůže předložit.




Blesk.cz

Osud všech online hráčů se nachází zde: Recenze Destiny 2

Osud všech online hráčů se nachází zde: Recenze Destiny 2

Už jste si vzali dovolenou a děti poslali k prarodičům? Destiny 2 je totiž online videohra, která se může stát…

„Trapné a nedůstojné.“ Vysoké školy dusí nejistota, sní o miliardách od Valachové

„Trapné a nedůstojné.“ Vysoké školy dusí nejistota,…

Vysoké školy jsou znepokojené. Ani pár dní před posledním jednání vlády, na kterém budou ministři naposledy…

 

iSport.cz

Schickovo zranění potvrzené. Mimo bude dva týdny, přijde i o AC Milán

Schickovo zranění potvrzené. Mimo bude dva týdny,…

Český útočník Patrik Schick si bude muset na další zápas za AS Řím počkat minimálně ještě dva týdny. AS na svém…

Video z bitky v kotli Sparty. Za jiné názory nic nehrozí, brání se ultras

Video z bitky v kotli Sparty. Za jiné názory nic…

Sparťanský národ kromě výsledkové krize řeší i průšvihy, které se dějí na tribunách. Jeden takový se stal během…

 

Reflex.cz

New York vypadal v 70. letech na některých místech hrozivě, pak se jej podařilo „vyčistit“. Podívejte se na fotografie

New York vypadal v 70. letech na některých místech…

Americký New York je považovaný za globální mocenské centrum, které má velký dopad na obchod, finance, média,…

Machiavelli v kostýmku: Nový životopis Angely Merkelové ukazuje, proč opět vyhraje volby

Machiavelli v kostýmku: Nový životopis Angely…

Málokterý evropský politik byl v posledních letech podroben tak drtivé kritice, jako německá kancléřka Angela…