Scania v komunálním segmentu: Podvozky na míru

 

Scania se během dvacetiletého působení v Česku již úspěšně etablovala v mnoha přepravních segmentech. Přicházejí úspěchy i ve svozu odpadů.

Švédská automobilka sklízí úspěchy zejména v dálkové dopravě, těžké přepravě dřeva a materiálů pro stavební segment, ale zároveň se velmi angažuje v komunálním byznysu.

V článku zaměřeném na vozidla pro nakládání a manipulaci s odpadem představíme výrobní řadu podvozků Scania. Jejich přednosti dělají z této značky novou alternativu jak pro výrobce různých nástaveb, tak především konečné provozovatele.

Odolnost a nízká spotřeba

Stalo se již tradicí, že vozidla Scania v segmentu dálkové přepravy vykazují mimořádně nízkou spotřebu pohonných hmot a tento fakt se samozřejmě projevuje i u vozidel v segmentu svozu odpadů. Zákazníci na vozidlech švédské značky oceňují především robustnost, dlouhou životnost a díky promyšlenému modulárnímu systému podvozků, kabin a konfigurací náprav nepřeberné množství variant. To platí nejen v běžných konfiguracích 4x2 nebo 4x4, ale také v nejčastěji používané 6x2*4, což je tříosý podvozek se zadní řiditelnou nápravou. K

Koneční provozovatelé oceňují především rozsáhlou základní řadu rozvorů, která je pro konfigurace 4x2 nebo 6x2 dostupná od 3300 mm s možnými alternativami po 200 mm. To umožňuje výběr optimálního rozvoru s ohledem na velikost montované nástavby, což pozitivně ovlivňuje celkovou koncepci vozidla a jeho ovládání v daných provozních podmínkách. Výběr rozvoru téměř po centimetrech umožňuje přesné rozložení zatížení na jednotlivé nápravy.

Podvozky

Samozřejmostí podvozku Scania určeného pro montáž svozových nástaveb je příprava v podobě GCP paketu, který zahrnuje již z výroby soubor úprav elektroinstalace, rámu podvozku včetně přípravy jeho propojení s nástavbou přes sběrnici CAN bus a přípravy pro plnění bezpečnostní normy EN 1501-1.

U verze 4x4 je možnost volby vzduchového odpružení zadní nápravy. Záleží jen na klientovi, zda si zvolí trvalý pohon všech kol nebo s připínatelným záběrem přední nápravy. Samozřejmostí u plně pohonných podvozků 4x4 jsou uzávěrky všech diferenciálů – nápravových, mezinápravových. Standard tvoří i terénní redukce. Pro zvýšení trakce v extrémních zimních podmínkách je možno použít zimních pneu přímo z výroby nebo aplikaci podmetacích řetězů.

Důležitým prvkem při montáži podvozků je i promyšlený systém elektroinstalace včetně kompletního zakrytování motoru proti odlétajícím nečistotám a soli od kol a vpředu jedoucích vozidel.

Pohon

Motory Scania známé úsporností a dlouholetou životností nabízejí pro komunální segment velmi důležitý vysoký točivý moment, který i u nižších výkonových variant agregátů patří ke špičce na trhu.

Základní řadou motorů DC9 a DC13 Scania pokrývá výkonové spektrum od 184 do 368 kW, vše samozřejmě v emisní normě Euro VI, se kterou má Scania dlouhodobé a dobré zkušenosti. Výhodou z hlediska dostavby podvozků je shodná velikost tlumiče výfukových plynů jako u předešlé emisní normy Euro V, což z pohledu dostavby nástavby zachovává vysokou variabilitu v umístění jednotlivých komponentů na podvozku.

Samozřejmostí jsou též motory na alternativní paliva, a to jak v provedení s pohonem na zemní plyn či bioplyn, tak i ethanol nebo 100% bionaftu. Všechny pochopitelně splňují Euro VI.

Převodovky je možno zvolit s manuálním nebo automatizovaným řazením díky systému Scania Opticruise. Nicméně nejvhodnější převodovkou pro husté městské aglomerace zůstává plně automatický Allison s hydrodynamickým měničem.

Kabiny

Všechny části kabiny i podvozku jsou od Scanie standartně ošetřeny proti korozi. Budky používané v tomto segmentu jsou řady P a v neposlední řadě i větší G. Tyto kabiny nabízí dostatek komfortu pro obsluhu výbornou ergonomií všech ovládacích prvků. Díky koncepčně uspořádanému systému zpětných zrcátek je exklusivní výhled nejen před, ale i kolem a za vozidlo. Běžné je uspořádání sedadel pro 2-3 členy posádky, nebo také kabina v provedení se sníženým vstupem, tzv. Low Entry, která v posledních letech nabírá na popularitě.

Spolupracujeme s TipCars.com
Akcie, měny & názory Vladana Gallistla: Nizozemská platební horečka Akcie, měny & názory Vladana Gallistla: Nizozemská platební horečka

Platební společnosti dnes zažívají neskutečný boom.…

Merkelová: Vracet migranty rovnou z německých hranic? Jsem připravena se státy jednat Merkelová: Vracet migranty rovnou z německých hranic? Jsem připravena se státy jednat

Jednostranné kroky v oblasti migrace by podle německé…

Prazdroj investuje přes půl miliardy do rozšíření výstavu Prazdroj investuje přes půl miliardy do rozšíření výstavu

Plzeňský Prazdroj o třetinu zvyšuje kapacitu výroby piva…

Makedonie schválila návrh dohody s Řeckem o změně názvu Makedonie schválila návrh dohody s Řeckem o změně názvu

Makedonská vláda dnes schválila návrh zákona o ratifikaci…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Slavná závodnice zhodnotila Škodu Kodiaq RS. Její slova asi mnohé nepotěší Slavná závodnice zhodnotila Škodu Kodiaq RS. Její slova asi mnohé nepotěší

Německá závodnice Sabine Schmitz obkroužila slavnou…

Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Automobily SUV si lidé kupují mimo jiné z důvodu pocitu…

 





 
Další Tesla v plamenech. Elektromobil vzplál v centru města z ničeho nic

Další Tesla v plamenech. Elektromobil vzplál v centru města z ničeho nic

Dnes 14:50

Americký výrobce elektrických aut řeší další malér. Tesla známého režiséra začala bez jakýchkoliv vnějších vlivů hořet. A nikdo neví proč.




Blesk.cz

4 tipy, jak přežít s pejskem parné léto: Neházejte ho do vody, může se utopit!

4 tipy, jak přežít s pejskem parné léto: Neházejte…

Vedro není příjemné lidem ale ani psům. Přinášíme vám proto čtyři tipy, jak se v parném létě o vašeho zvířecího…

Děsivé záběry: Turisty na eskalátoru za živa pohřbil padající strop

Děsivé záběry: Turisty na eskalátoru za živa pohřbil…

Nejméně devět turistů utrpělo zranění poté, co se na ně v turistickém centru v centrální části Číny zřítil…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

ONLINE: Švédsko - Jižní Korea 1:0. Penalta díky videu, trefil se Granqvist

ONLINE: Švédsko - Jižní Korea 1:0. Penalta díky…

Zápas o všechno. I tak by se dal nazvat souboj mezi Švédskem a Jižní Koreou, který otevře pondělní program na…

 

Reflex.cz

Naše kandidáty bude kádrovat KSČM? Babiš porušil dohodu, zní z ČSSD. Její senátoři chtějí konec jednání o vládě

Naše kandidáty bude kádrovat KSČM? Babiš porušil…

Pokud se dohoda poruší, ještě než vstoupí v platnost, mělo by se od ní odstoupit. Novinářům to dnes řekl…

McDonald's se vydal do boje proti plastu. Přestane nabízet plastová brčka

McDonald's se vydal do boje proti plastu. Přestane…

Zatím pouze ve Spojeném království se největší světový řetězec fastfoodů rozhodl od září letošního roku zcela…