9.11. 2013 Petr Dalecký Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Schmitz Cargobull a mobilní aplikace: Blízká budoucnost?

Schmitz Cargobull a mobilní aplikace: Blízká budoucnost?

Společnost Schmitz Cargobull představila v oblasti sklápěcích návěsů řadu inovací, mezi něž také patří sledování stavu návěsu v mobilu.

Stavby jsou místem značného nebezpečí, protože se zde pohybují velká vozidla s těžkými náklady a také nesrovnatelně menší lidé. Opakovaně docházelo k závažným nehodám při sklápění návěsu za účelem vyložení přepravovaného materiálu, zvláště při manipulaci v terénu či na nezpevněných komunikacích. S tím by měl být v brzké budoucnosti konec.

Firma Schmitz Cargobull AG vyvinula pro tento druh návěsů speciální funkci sledování pomocí aplikace pro chytré telefony. Ta sleduje řadu faktorů ovlivňujících provoz návěsu. Řidič tak může zjistit náklon návěsu v terénu, což je velice důležité pro bezpečnost, jelikož hrozí převržení soupravy vinou změny těžiště.

Aplikace také signalizuje špatnou pozici tahače vůči návěsu, protože vozidla by měla být při sklápění v jedné ose. Nebo také zobrazuje plné sklopení muldy zpět do jízdní pozice, aby nedošlo k nehodě kvůli řidičově spěchu provázenému nepozorností.

Další důležitou funkci tvoří sledování tlaku jednotlivě v každé pneumatice. Systém je schopen také tlaky regulovat, a udržet tak požadovanou hodnotu. Tato funkce přináší nejen úsporu času, ale především nákladů díky maximalizaci životnosti pneumatik.

Dále je v návěsu integrované čidlo zatížení náprav. To jednak sleduje, zda není vozidlo celkově přetíženo. Ale především díky chytrému systému odlehčení náprav reaguje na nakládání a optimálně rozdělí zatížení na jednotlivé nápravy. Tím je snadno vyloučena možnost přetížení soupravy a následná hrozba pokut.

Zároveň systém šetří čas, souprava nemusí zajíždět na váhu, ale je možné okamžitě pokračovat v práci, čímž se minimalizují prostoje. Mobilní aplikace umožňuje propojení s kanceláří, kde je možné jednotlivé návěsy sledovat.

Dalšími vlastnostmi jsou například hydraulicky ovládaná klapka muldy a sklopná zábrana proti podjetí, které lze ovládat pohodlně z kabiny řidiče. Automatická shrnovací plachta muldy je schopna se během 25 sekund shrnout, či naopak roztáhnout, což v porovnání s ručním shrnováním ušetří mnoho času během pracovního dne. Plachta nepotřebuje díky mechanismu žádný napínací prvek. To usnadňuje a urychluje práci a oplachtovaný návěs má lepší aerodynamické vlastnosti, čímž se také sníží spotřeba paliva.

Třešničkou na dortu jsou dvě kamery pro sledování návěsu: jedna na čele muldy, druhá na zadním portálu. Samozřejmostí je jejich použití přes aplikaci chytrého telefonu, stejně jako všechny výše zmíněné funkce. Díky této mobilní pomoci je možné vše ovládat z kabiny řidiče. Ten je informován o důležitých údajích o voze a upozorněn na případné nebezpečné situace během sklápění a pracovní činnosti.

S novou aplikací od Schmitz Cargobull je nyní provoz sklápěcího návěsu efektivnější, bezpečnější a daleko snazší než kdykoli předtím, a to pouhým dotykem prstu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko

Zvýšený zájem o kryptoměny letos na podzim přirozeně…

Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti

Politickým náměstkem ministra spravedlnosti Roberta…

Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu

Teroristé plánovali útok na katedrálu Panny Marie…

Auta na diesel nejsou na odpis. Češi se podílí na unikátní výrobě syntetické nafty Auta na diesel nejsou na odpis. Češi se podílí na unikátní výrobě syntetické nafty

Doba, kdy auta "z donucení" musela jezdit na dřevoplyn,…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru

Nový šestiválec vůz posune na úplně novou úroveň.…

Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč

Díváte se po maximálně desetiletém voze s cenou do 150…

 





 
Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Včera

Hvězda F1 Lewis Hamilton, motocyklový fenomén Marc Marquez a rallyeové eso Sebastien Ogier mají dohromady patnáct titulů mistrů světa. V čem jsou si podobní?




Blesk.cz

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web, Google k tomu spustil nový nástroj

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web,…

Společně s oznámením ukončení podpory aplikací pro Chrome přichází Google s náhradou vzdálené plochy, která byla…

Australané zatkli Kimova špióna. Pro KLDR sháněl zbraně hromadného ničení

Australané zatkli Kimova špióna. Pro KLDR sháněl…

Australští policisté zatkli muže ze Sydney, kterého viní z domlouvání obchodů pro Severní Koreu, včetně prodeje…

 

iSport.cz

Kapitán národního týmu Erat: Dokázali jsme, že můžeme hrát s kýmkoliv

Kapitán národního týmu Erat: Dokázali jsme, že…

Dobrá práce! Kapitán Martin Erat dovedl reprezentaci ke třem výhrám a potvrdil, že právě on je tím správným…

Džeko a Schick: místo gólů srážka. Není to pár, jen spolu hrají, říká kouč

Džeko a Schick: místo gólů srážka. Není to pár, jen…

Skřípe to. Místo, aby ofenzivní opory táhly AS Řím za titulem, spíš si zatím na hřišti překáží. V sobotním…

 

Reflex.cz

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním stavu. Kolik malérů se bude muset ještě přihodit, aby se s tím začalo něco dělat?

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním…

Nedávný pád pěší lávky (a čtyři zraněné osoby) u Trojského zámku v Praze po čase opět vyprovokoval debatu nad…

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát separatistické strany, ale nemusí mít většinu

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát…

Předvolební průzkumy se v mnoha zemích světa mýlily, proto je potřebné brát i poslední výsledky v ostře…