Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Schmitz Cargobull: Nové segmenty

Ladislav Černý
Diskuze (0)
Německý výrobce přípojné techniky vstoupil v Hannoveru dvěma novinkami do nových oblastí silniční přepravy zboží.

Společnost Schmitz Cargobull se rozhodla navázat spolupráci s jihoafrickou společností GRW, která je výrobcem návěsové techniky. První plod této kooperace jsme si prohlédli na zářijovém IAA. Sklápěcí silo nabízí objem 60 m3.

Na iniciativu firmy Schmitz Cargobull hned navázala společnost EWT, která bude sklápěcí silo GRW exkluzivně dodávat na český, slovenský a polský trh. Kromě toho podpoří skupina EWT jihoafrického partnera Schmitz Cargobull při jeho uvedení ve všech evropských zemích. Ve všech EWT zastoupeních budou zřízena prodejní a servisní oddělení pro tuto produktovou linii. V dalším kroku je plánováno uvedení produktů GRW do Evropy v režimu SKD. Finální montáž a individuální zákaznické úpravy proběhnou v polském výrobním závodě ve Strykowě.

GRW nabízí prémiové sklápěcí silo, určené pro přepravu sypkých hmot jak v oblasti přepravy potravin, tak ostatních sypkých produktů. Hlavní prvkem je vlastní elektrohydraulické zařízení pro sklápění a vykládání. Všechny jeho stupně jsou tvrdě chromovány elektricky leštěnou ocelí.

Hannover se stal dějištěm odhalení dalších inovací. Chladící jednotka S.CU dostala nový vznětový motor se vstřikováním common rail, který při stejném výkonu jako starší spotřebuje o cca desetinu méně nafty. Nápadnou změnou prošel displej chladírenské jednotky, který nově zobrazuje většími číslicemi i písmeny, takže je dobře čitelný i z několikametrové vzdálenosti.

K vidění byla také nástavba V.Ko Cool na podvozku lehkého užitkového vozidla. Schmitz Cargobull tak reaguje na rostoucí segment lehkých užitkových vozidel a dodávek zboží „na poslední kilometry“. Výhoda této stavebnice proti klasické izolované skříňové nástavbě vyniká z hlediska ložné kapacity a uspořádání ložného prostoru vhodného pro nakládku vysokozdvižnými vozíky. Sendvičové panely o šířce 70 nebo 85 mm v závislosti na požadovaných izotermických schopnostech nabízejí vnitřní ložnou délku 2517 mm, šířku 1683 mm a výšku 1306 mm. Celková hmotnost vystavené nástavby činila jen 655 kg. Usazení nástavby V. Ko Cool na podvozku elektrického vozidla Fiat Doblo s celkovou hmotností 2,6 tuny dalo vzniknout speciálnímu názvu Streetscooter Work L.

Trailer Innovation 2019

Schmitz Cargobull získal ocenění Trailer Innovation 2019 za svůj koncept Smarttrailer. Je založen na nové generaci telematiky, která zahrnuje také další volitelné vybavení snímačů. Dopravci mají výhodu v tom, že koncepce je schopna spojit všechny příslušné senzory a monitorovat příslušné komponenty přívěsu přímo prostřednictvím telematického systému tahače. V koncepci Smarttrailer je každá součást přímo spojena s řídící jednotkou telematiky (systém sledování tlaku v pneumatikách, dveřní senzory, systém zamykání dveří nebo záznamník teploty). Záznamník teploty v novém systému Trailerconnect je digitální. V případě, že dopravce potřebuje standardní tištěný protokol teploty, může mít vozidlo vybavené volitelnou tiskárnou Schmitz Cargobull. Trailerconnect je také vybaven modulem bezdrátové sítě LAN. „V návaznosti na motto 100% Smart začíná Schmitz Cargobull vybavovat všechny návěsy s chladicím systémem S.Ko Cool standardně telematickým systémem,“ řekl Marco Reichwein, výkonný ředitel společnosti Cargobull Telematics.

Ladislav Černý
Diskuze (0)