Schmitz Cargobull X-LIGHT: Návěsy s nižší hmotností

Schmitz Cargobull X-LIGHT: Návěsy s nižší hmotností

 
 

Snižování hmotnosti je stále aktuální i v případě plachtových návěsů.

Společnost Shmitz Cargobull na letošním IAA v Hannoveru představila nové provedení plachtových návěsů s označením X-LIGHT. Návěsy s tímto označením budou dostupné v modelových řadách S.CS UNIVERSAL, S.CS COIL, S.CS PAPER a S.CS MEGA. Hlavním cílem verzí s označením X-LIGHT je snížení vlastní hmotnosti návěsu.

Například u návěsu S.CS UNIVERSAL X-LIGHT je vlastní hmotnost snížena o 500 kg na 5.200 kg. V případě verzí S.CS COIL X-LIGHT a S.CS PAPER X-LIGHT klesla vlastní hmotnost o 700 kg na 6.500 kg, resp. 6.600 kg. Nejvyššího snížení hmotnosti bylo dosaženo u návěsu S.CS MEGA X-LIGHT o 1.200 kg na 6.100 kg.

Všechny tyto nové návěsy mají podélné nosníky vyrobeny z vysokopevnostní oceli, zatímco příčné a křížové části jejich konstrukce jsou z hliníku. Ze stejného materiálu jsou rovněž vyrobeny rohové sloupky. Návěsy mohou být vybavena koly s hliníkové slitiny obutými do pneumatik o rozměrech 385/65 R 22,5, 385/55 R 22,5, 445/45 R 22,5 nebo 435/50 R 19,5. Brzdový systém je vybaven 19,5palcovými kotouči.

Všechny nové plachtové návěsy X-LIGHT jsou certifikovány v souladu s normou DIN-EN 12642 CODE XL a bylo jim uděleno bezpečnostní osvědčení pro přepravu nápojů.

Návěsy Schmitz Cargobull X-LIGHT mohou být vybaveny novou ekologickou a nehořlavou bezpečnostní plachtou TARPOS+. Ta splňuje požadavky chemické legislativy REACH, kterou vydala Evropská unie, zároveň je mnohem odolnější vůči protržení a je možné ji jednoduše opravit. Nová bezpečnostní plachta je vhodná i pro použití při přepravě nebezpečného nákladu podle Evropské dohoda o mezinárodní silniční přepravě nebezpečných věcí (ADR).

K snížení hmotnosti návěsů X-LIGHT přispívají i nové nápravové systémy ROTOS+. Ty tvoří elektronické brzdové zařízení EBS se stabilizačním systémem (RSP), brzdový kotouč chlazený z vnitřní strany přiváděným vzduchem, bezúdržbové ložisko a vzduchové odpružení Multi-Ride-Height (MRH).

Všechny přívěsy mohou být vybaveny imobilizérem, který je chrání před neoprávněným odtažením. V nabídce je i systém rozsvícení výstražných světel při nouzovém brzdění. Pro zjednodušení couvání k nákladové rampě nabízí Schmitz Cargobull systém Ramp Distance Control (RDC). Systém Load Spread Program (LSP) umožňuje řidiči udržovat návěs, vypouštěním měchu odpružení třetí nápravy, stále rovnoměrně zatížení i potom, co byla část nákladu vyložena.

Spolupracujeme s TipCars.com
Luděk Niedermayer: Růst Česka narazil na skleněný strop Luděk Niedermayer: Růst Česka narazil na skleněný strop

Česká ekonomika je historicky nejlépe připravená…

Cigarety stále nesou, český Philip Morris  měl loni vyšší tržby i zisk Cigarety stále nesou, český Philip Morris měl loni vyšší tržby i zisk

Kutnohorskému výrobci tabáku Philip Morris ČR loni…

Účet pro Tesco za podvod: čtyři miliardy korun Účet pro Tesco za podvod: čtyři miliardy korun

Největší britská maloobchodní společnost Tesco zaplatí…

Herec Stefan Denoljubov: My v Bulharsku morální dramata přímo žijeme Herec Stefan Denoljubov: My v Bulharsku morální dramata přímo žijeme

Saxofonista Stefan Denoljubov přijel do Prahy jako herec…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak (+videa)

Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak

Dnes 08:00

Turbodmychadla s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek statoru turbíny jsou nedílnou součástí vznětových motorů už od 90. let a emisní normy Euro 2. Dnes koncepce existuje už ve čtyřech různých provedeních. Víte, čím se jednotlivá řešení liší?




Blesk.cz

Banky zase zdraží hypotéky: Lidé si naberou půjčky, varují analytici

Banky zase zdraží hypotéky: Lidé si naberou půjčky,…

Od prosince platí nový zákon o spotřebitelských úvěrech, kdy banky začaly posuzovat žadatele přísněji. Česká…

Mladé politika neláká: Feri vábí stravenkami, jaká jsou další řešení?

Mladé politika neláká: Feri vábí stravenkami, jaká…

Jak přivést mladé k většímu zájmu o politiku? Palčivou otázku řeší řada stran. TOP 09 jako ambasadora pro mladé…

 

iSport.cz

Proč je Nizozemsko v bídě? Špatný výběr trenérů i nevýrazní talenti

Proč je Nizozemsko v bídě? Špatný výběr trenérů i…

Fotbalový svět nechápe. Nizozemsko nezvládá po kvalifikaci na EURO 2016 ani tu na mistrovství světa v Rusku. Po…

Ostuda, jsem trapná! Strýcová se při prohře s Plíškovou hádala s koučem

Ostuda, jsem trapná! Strýcová se při prohře s…

Pikantní české osmifinále nabídl prestižní turnaj v Miami. Nasazená dvojka Karolína Plíšková v něm porazila…

 

Reflex.cz

Vláda zavádí evidenci prasečích ocásků. Problém se zvěří tím ale nevyřeší

Vláda zavádí evidenci prasečích ocásků. Problém se…

Posedlost evidencemi všeho druhu v podání současné vládní garnitury expanduje už i do takových oblastí lidských…

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české televizní detektivce!

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české…

Včera skončila Spravedlnost! Tedy alespoň na obrazovkách ČT1 a nutno dodat – a tady se dost rozcházím s kolegyní…