Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Schmitz Cargobull X-LIGHT: Návěsy s nižší hmotností

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Snižování hmotnosti je stále aktuální i v případě plachtových návěsů.

Společnost Shmitz Cargobull na letošním IAA v Hannoveru představila nové provedení plachtových návěsů s označením X-LIGHT. Návěsy s tímto označením budou dostupné v modelových řadách S.CS UNIVERSAL, S.CS COIL, S.CS PAPER a S.CS MEGA. Hlavním cílem verzí s označením X-LIGHT je snížení vlastní hmotnosti návěsu.

Například u návěsu S.CS UNIVERSAL X-LIGHT je vlastní hmotnost snížena o 500 kg na 5.200 kg. V případě verzí S.CS COIL X-LIGHT a S.CS PAPER X-LIGHT klesla vlastní hmotnost o 700 kg na 6.500 kg, resp. 6.600 kg. Nejvyššího snížení hmotnosti bylo dosaženo u návěsu S.CS MEGA X-LIGHT o 1.200 kg na 6.100 kg.

Všechny tyto nové návěsy mají podélné nosníky vyrobeny z vysokopevnostní oceli, zatímco příčné a křížové části jejich konstrukce jsou z hliníku. Ze stejného materiálu jsou rovněž vyrobeny rohové sloupky. Návěsy mohou být vybavena koly s hliníkové slitiny obutými do pneumatik o rozměrech 385/65 R 22,5, 385/55 R 22,5, 445/45 R 22,5 nebo 435/50 R 19,5. Brzdový systém je vybaven 19,5palcovými kotouči.

Všechny nové plachtové návěsy X-LIGHT jsou certifikovány v souladu s normou DIN-EN 12642 CODE XL a bylo jim uděleno bezpečnostní osvědčení pro přepravu nápojů.

Návěsy Schmitz Cargobull X-LIGHT mohou být vybaveny novou ekologickou a nehořlavou bezpečnostní plachtou TARPOS+. Ta splňuje požadavky chemické legislativy REACH, kterou vydala Evropská unie, zároveň je mnohem odolnější vůči protržení a je možné ji jednoduše opravit. Nová bezpečnostní plachta je vhodná i pro použití při přepravě nebezpečného nákladu podle Evropské dohoda o mezinárodní silniční přepravě nebezpečných věcí (ADR).

K snížení hmotnosti návěsů X-LIGHT přispívají i nové nápravové systémy ROTOS+. Ty tvoří elektronické brzdové zařízení EBS se stabilizačním systémem (RSP), brzdový kotouč chlazený z vnitřní strany přiváděným vzduchem, bezúdržbové ložisko a vzduchové odpružení Multi-Ride-Height (MRH).

Všechny přívěsy mohou být vybaveny imobilizérem, který je chrání před neoprávněným odtažením. V nabídce je i systém rozsvícení výstražných světel při nouzovém brzdění. Pro zjednodušení couvání k nákladové rampě nabízí Schmitz Cargobull systém Ramp Distance Control (RDC). Systém Load Spread Program (LSP) umožňuje řidiči udržovat návěs, vypouštěním měchu odpružení třetí nápravy, stále rovnoměrně zatížení i potom, co byla část nákladu vyložena.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)