Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Schnitzer V8 TOPSTER – oranžový drahokam

Miroslav Kudělka
Diskuze (8)
AC Schnitzer, úpravce vozů BMW, má velice pěkný zvyk. Na každý autosalón ve Frankfurtu připravuje speciální koncepční studii. Ani letos neudělal výjimku a představil oranžový sporťák V8 Topster.

AC Schnitzer, úpravce vozů BMW, má velice pěkný zvyk. Na každý autosalón ve Frankfurtu připravuje speciální koncepční studii. Ani letos neudělal výjimku a představil oranžový sporťák V8 Topster.

V8 Topster je postaven na základě vozu BMW Z4 3,0i, ale ze svého základu si toho příliš neponechal. Pod kapotu si našel cestu pětilitrový osmiválec z BMW M5, který navíc prošel ještě posilující kůrou. Výsledkem důkladné úpravy je výkon 331 kW (450 k) při 6600 ot/min a točivý moment 520 Nm při 4100 ot/min. Přes šestistupňovou převodovku se zkrácenými řadícími drahami pohání zadní nápravu s variabilním diferenciálem.

Výkonnému motoru byl přizpůsoben také podvozek. Zcela nově vyvinuté odpružení má 9 poloh nastavení a umožňuje snížení vozu o 35 mm. Kola byla osazena vysokovýkonnými brzdami, které i po opakovaném brždění produkují zpomalení více než 1g. Velké kotouče se ukrývají za velkými pětipaprskovými hliníkovými koly o průměru 20“. Na přední nápravě jsou obuty do pneumatik 255/20 R 20, vzadu pak 305/25 R 20. Taková kola by se ovšem do standardní karosérie Z4 nevešla a tak byly blatníky rozšířeny o plných 13 cm. Mimo aerodynamických doplňků kolem celého vozu je nejmarkantnější změnou zcela nová střecha s dlouhou odtokovou hranou, která výrazně napomáhá ke zvýšení aerodynamického přítlaku zádě. V interiéru jsou použity doplňky ze standardní nabídky pro Z4.

Již samotné údaje o parametrech motoru dávají tušit obrovskou dynamiku. Akceleraci z 0-100 km/h zvládá Topster za 4,5 sekundy a maximální rychlost je 305 km/h. Ačkoli se nepočítá s jeho sériovou produkcí zveřejnil AC Schnitzer cenu tohoto klenotu, která činí necelých 6 mil. korun.

Miroslav Kudělka
Diskuze (8)