SEAT Leon 2009 na českém trhu: Standardem je 6 airbagů a ESP, ceny začínají na 324.900,-Kč

SEAT Leon 2009 na českém trhu: Standardem je 6 airbagů a ESP, ceny začínají na 324.900,-Kč

 
 

Leon je po Ibize druhým nejprodávanějším SEATem v Evropě. Současné provedení se představilo v roce 2005, ale právě teď vstupuje na český trh modernizovaná podoba s bohatší výbavou a několika vylepšením vzhledu.

Hlavní změnou jsou nově tvarované přední nárazníky a světlomety. León má zvětšená koncová světla s pozměněnou grafikou a větší okno ve dveřích zavazadlového prostoru. Všechna provedení mají nový interiér s odlišným vzhledem volantu a se středovým panelem převzatým z nové Ibizy.

Nabídka motorů na českém trhu je příjemně široká. Na poli zážehových motorizací je k dispozici celá paleta současných čtyřválcových motorů VW Group. Výkonné varianty reprezentují provedení FR a Cupra se dvěma evolučními verzemi motoru 2.0 TSI.

SEAT Leon 2009 na českém trhu - zážehové motory
Motor1,4 16V1,61,4 TSI (90 kW)1,8 TSI (118 kW)2,0 TSI (155 kW)2,0 TSI (177 kW)
Zdvihový objem [cm3]139015951390179819841984
válce/ventily4/44/24/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]59/500075/560090/5000118/5000155/ 5300-6200177/-
Nejvyšší toč. moment [Nm/ot/min]132/3800148/3800200/ 1500-4000250/ 1500-4200280/ 1700-5200300/5500
Max. rychlost [km/h]172184197213233247
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,711,79,89,07,26,4
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,97,66,27,47,38,1
Cena Basis [Kč]324.900,------
Cena Reference [Kč]354.900,-389.900,-429.900,----
Cena Style [Kč]-424.900,-464.900,-524.900,---
Cena FR [Kč]----649.900,--
Cena Cupra [Kč]-----699.900,-

Naftová nabídka je o něco chudší, na malé čtyřválce 1,6 TDI CR se zatím stále čeká, ale už to asi nebude trvat dlouho. Základ naftové škály tvoří oslabená verze motoru 1.9 TDI (66 kW) a známé provedení 1.9 TDI (77 kW) – oba motory se chlubí kombinovanou spotřebou 5 l/100 km. Nad nimi je známý motor 2,0 TDI PD (103 kW) a teprve na vrcholu nabídky trůní modernější technika 2,0 TDI CR se 125 kW.

SEAT Leon 2009 na českém trhu - vznětové motory
Motor1,9 TDI PD (66 kW)1,9 TDI PD (77 kW)1,9 TDI PD (77 kW) EM2,0 TDI PD2,0 TDI CR
Zdvihový objem [cm3]18961896189619681968
Válce/ventily4/24/24/24/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]66/400077/400077/4000103/4000125/4200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]210/1800250/1900250/1900320/1750-2500350/1750-2500
Max. rychlost [km/h]174185186205214
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,311,310,99,38,2
Komb. spotřeba [l/100 km]5,05,04,55,65,3
Cena Basis [Kč]-----
Cena Reference [Kč]439.900,-459.900,-479.900,---
Cena Style [Kč]-494.900,-499.900,-534.900,--
Cena FR [Kč]----659.900,-
Verze 1,9 TDI PD (77 kW) EM = Ecomotion

Redesignem prošly také výbavy. Základní model s motorem 1,4 16V (63 kW) a výbavou Basis je standardně prodáván za 324.900,-Kč. Bez příplatků dostanete čelní, boční a hlavové airbagy, sadu elektronických asistentů včetně ESP, DSR (Driver Steering Recommendation - podpora zvládání smyku natočením volantu) a nepřímou kontrolu tlaku v pneumatikách. V ceně jsou dále elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka v barvě vozu, elektrické ovládání oken předních dveří s ochranou proti přiskřípnutí, systém úchytů a sítí v kufru a centrální zamykání s dálkovým ovládáním.

Výbava Reference se prodává se stejným motorem za 354.900,- Kč, ale ve výbavě je navíc klimatizace Climatic, palubní počítač, rádio s CD/MP3 přehrávačem a 6 reproduktory a USB/Aux-in port. Za tempomat dáte navíc jen 4.900,-Kč, za 9.900,-Kč je k dispozici paket DRIVE obsahující 16" kola z lehkých slitin, přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel a multifunkční volant.

Ve výbavě Style je navíc klimatizace Climatronic, dešťový senzor, funkce Coming home, tempomat i multifunkční volant, dále kola z lehkých slitin 205/55 R16, volant a řadicí páka v kůži, přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel, elektrické ovládání zadní oken a výškové nastavení sedadla spolujezdce.

Sportovní modely FR a Cupra jsou odlišeny vnější sadou specifických dílů karoserie, koly z lehkých slitin (17, resp. 18 palců), sportovním podvozkem a interiérem (sedadla, volant, pedály, řadicí páka, ...). FR a Cupra mají standardně rozšíření ESP o funkci XDS, simulující přibrzďováním prokluzujícího předního kola v zatáčce funkci svorného diferenciálu.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Event E15 Premium: Jak vypadá dnešní retail a boje o zákazníka Event E15 Premium: Jak vypadá dnešní retail a boje o zákazníka

Zákaznická zkušenost je na českém trhu nové pole, kde se…

Pelikán chce odvolat soudkyni Královou, podal na ni kárnou žalobu Pelikán chce odvolat soudkyni Královou, podal na ni kárnou žalobu

Ministr spravedlnosti Robert Pelikán podal kárnou žalobu…

Google investoval v Asii. Kupuje tým tchajwanského výrobce telefonů HTC Google investoval v Asii. Kupuje tým tchajwanského výrobce telefonů HTC

Společnost Google ze skupiny Alphabet Inc se dohodla s…

Odboráři Škoda Auto požadují dvouciferný růst mezd Odboráři Škoda Auto požadují dvouciferný růst mezd

K tomu mají v rukou například koncem roku končící dohody…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

Ceny Opelu Grandland už nejsou tajemstvím. Startují na 479 900 Kč Ceny Opelu Grandland už nejsou tajemstvím. Startují na 479 900 Kč

Tuzemské zastoupení německé automobilky patřící nyní již…

 



Ostrý hot hatch ještě ostřejší! Přivítejte Seat Leon Cupra R Ostrý hot hatch ještě ostřejší! Přivítejte Seat Leon Cupra R

Naznačovaná vrcholná verze Seatu Leon Cupra je realitou.…

Čtvrtý závod Evropského poháru cestovních vozů: Fulín vede Čtvrtý závod Evropského poháru cestovních vozů: Fulín vede

Český automobilový jezdec Petr Fulín zvítězil v jedné z…

 



 
Motor Renault 1.9 dCi (F9Q): Opravdu je tak špatný?

Motor Renault 1.9 dCi (F9Q): Opravdu je tak špatný?

Dnes 08:00

Skoro každý, kdo se trochu zajímá o auta, se při vyslovení spojení „Renault 1.9 dCi“ škodolibě usměje a řekne něco ve smyslu, že je to jeden z nejhorších dieselů na trhu. Ale je to skutečně tak?




Blesk.cz

Hvězda Tváře Jan Maxián: Návrat Nightwork? Šance tu je...

Hvězda Tváře Jan Maxián: Návrat Nightwork? Šance tu je...

Teď září v Tváři, v minulosti ale bodoval coby člen Nightwork po boku Vojty Dyka (32), Jakuba Prachaře (34) a…

Gregorová vrátila zákeřnému exmilenci úder! A nepotřebovala k tomu jediné slovo!

Gregorová vrátila zákeřnému exmilenci úder! A…

Už je to pár dní, co herečka Hana Gregorová (65) vykopla svého mladšího partnera Ondřeje Koptíka (34) z bytu. Za…

 

iSport.cz

Dvě zlata z ME ve Spartan Race vs. nezájem médií. Mrzí mě to, říká Kocumová

Dvě zlata z ME ve Spartan Race vs. nezájem médií.…

Rozhovor se Zuzanou Kocumovou vznikal v letadle během jejího přeletu ze Španělska do amerického Oaklandu. Na…

Stramaccioni po trápení ve Znojmě: Dobře hrál Šural, Vatajelu byl odměněn

Stramaccioni po trápení ve Znojmě: Dobře hrál Šural,…

Věděl, že musí vyhrát. Postup byl jasným úkolem a povinností, o které se nediskutuje. Po vydřeném triumfu ve…

 

Reflex.cz

Nejnovější trend v cestování: Japonci začali sdílet jízdu vlakem s koťaty

Nejnovější trend v cestování: Japonci začali sdílet…

Po kočičích kavárnách přichází na trh další novinka určená pro milovníky těchto domácích mazlíčků. Japonští…

KLDR nazvala Trumpa po jeho výhrůžkách v OSN

KLDR nazvala Trumpa po jeho výhrůžkách v OSN…

Za "štěkání psa" označil dnes severokorejský ministr zahraničí úterní projev amerického prezidenta Donalda…