SEAT Leon 2009 na českém trhu: Standardem je 6 airbagů a ESP, ceny začínají na 324.900,-Kč

SEAT Leon 2009 na českém trhu: Standardem je 6 airbagů a ESP, ceny začínají na 324.900,-Kč

 
 

Leon je po Ibize druhým nejprodávanějším SEATem v Evropě. Současné provedení se představilo v roce 2005, ale právě teď vstupuje na český trh modernizovaná podoba s bohatší výbavou a několika vylepšením vzhledu.

Hlavní změnou jsou nově tvarované přední nárazníky a světlomety. León má zvětšená koncová světla s pozměněnou grafikou a větší okno ve dveřích zavazadlového prostoru. Všechna provedení mají nový interiér s odlišným vzhledem volantu a se středovým panelem převzatým z nové Ibizy.

Nabídka motorů na českém trhu je příjemně široká. Na poli zážehových motorizací je k dispozici celá paleta současných čtyřválcových motorů VW Group. Výkonné varianty reprezentují provedení FR a Cupra se dvěma evolučními verzemi motoru 2.0 TSI.

SEAT Leon 2009 na českém trhu - zážehové motory
Motor1,4 16V1,61,4 TSI (90 kW)1,8 TSI (118 kW)2,0 TSI (155 kW)2,0 TSI (177 kW)
Zdvihový objem [cm3]139015951390179819841984
válce/ventily4/44/24/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]59/500075/560090/5000118/5000155/ 5300-6200177/-
Nejvyšší toč. moment [Nm/ot/min]132/3800148/3800200/ 1500-4000250/ 1500-4200280/ 1700-5200300/5500
Max. rychlost [km/h]172184197213233247
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,711,79,89,07,26,4
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,97,66,27,47,38,1
Cena Basis [Kč]324.900,------
Cena Reference [Kč]354.900,-389.900,-429.900,----
Cena Style [Kč]-424.900,-464.900,-524.900,---
Cena FR [Kč]----649.900,--
Cena Cupra [Kč]-----699.900,-

Naftová nabídka je o něco chudší, na malé čtyřválce 1,6 TDI CR se zatím stále čeká, ale už to asi nebude trvat dlouho. Základ naftové škály tvoří oslabená verze motoru 1.9 TDI (66 kW) a známé provedení 1.9 TDI (77 kW) – oba motory se chlubí kombinovanou spotřebou 5 l/100 km. Nad nimi je známý motor 2,0 TDI PD (103 kW) a teprve na vrcholu nabídky trůní modernější technika 2,0 TDI CR se 125 kW.

SEAT Leon 2009 na českém trhu - vznětové motory
Motor1,9 TDI PD (66 kW)1,9 TDI PD (77 kW)1,9 TDI PD (77 kW) EM2,0 TDI PD2,0 TDI CR
Zdvihový objem [cm3]18961896189619681968
Válce/ventily4/24/24/24/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]66/400077/400077/4000103/4000125/4200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]210/1800250/1900250/1900320/1750-2500350/1750-2500
Max. rychlost [km/h]174185186205214
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,311,310,99,38,2
Komb. spotřeba [l/100 km]5,05,04,55,65,3
Cena Basis [Kč]-----
Cena Reference [Kč]439.900,-459.900,-479.900,---
Cena Style [Kč]-494.900,-499.900,-534.900,--
Cena FR [Kč]----659.900,-
Verze 1,9 TDI PD (77 kW) EM = Ecomotion

Redesignem prošly také výbavy. Základní model s motorem 1,4 16V (63 kW) a výbavou Basis je standardně prodáván za 324.900,-Kč. Bez příplatků dostanete čelní, boční a hlavové airbagy, sadu elektronických asistentů včetně ESP, DSR (Driver Steering Recommendation - podpora zvládání smyku natočením volantu) a nepřímou kontrolu tlaku v pneumatikách. V ceně jsou dále elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka v barvě vozu, elektrické ovládání oken předních dveří s ochranou proti přiskřípnutí, systém úchytů a sítí v kufru a centrální zamykání s dálkovým ovládáním.

Výbava Reference se prodává se stejným motorem za 354.900,- Kč, ale ve výbavě je navíc klimatizace Climatic, palubní počítač, rádio s CD/MP3 přehrávačem a 6 reproduktory a USB/Aux-in port. Za tempomat dáte navíc jen 4.900,-Kč, za 9.900,-Kč je k dispozici paket DRIVE obsahující 16" kola z lehkých slitin, přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel a multifunkční volant.

Ve výbavě Style je navíc klimatizace Climatronic, dešťový senzor, funkce Coming home, tempomat i multifunkční volant, dále kola z lehkých slitin 205/55 R16, volant a řadicí páka v kůži, přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel, elektrické ovládání zadní oken a výškové nastavení sedadla spolujezdce.

Sportovní modely FR a Cupra jsou odlišeny vnější sadou specifických dílů karoserie, koly z lehkých slitin (17, resp. 18 palců), sportovním podvozkem a interiérem (sedadla, volant, pedály, řadicí páka, ...). FR a Cupra mají standardně rozšíření ESP o funkci XDS, simulující přibrzďováním prokluzujícího předního kola v zatáčce funkci svorného diferenciálu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Z Afghánistánu se nestahujme, říkají bývalý ministr a exnáčelník armády Z Afghánistánu se nestahujme, říkají bývalý ministr a exnáčelník armády

Česká republika by se z Afghánistánu stahovat neměla,…

Blockchain jako šance: nová iniciativa s podporou Kysilky chce dostat Česko na špičku Blockchain jako šance: nová iniciativa s podporou Kysilky chce dostat Česko na špičku

Technologie, na které stojí virtuální měny typu bitcoin,…

ODS a Starostové srovnali v Senátu síly ODS a Starostové srovnali v Senátu síly

Senátoři Ivo Valenta a Ladislav Faktor přešli do klubu…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Divák narušil přenosy F1 po celém světě. Mňoukáním imitoval zvuk formulí Divák narušil přenosy F1 po celém světě. Mňoukáním imitoval zvuk formulí

Také jste jako malí imitovali zvuk monopostů Formule 1?…

Top Gear opět mění složení moderátorů. Přichází hned dvě nové tváře Top Gear opět mění složení moderátorů. Přichází hned dvě nové tváře

Po odchodu slavné trojice Clarkson, Hammond a May se…

 



Nový Seat Leon opět přistižen. Využije prvky Tarraca a naláká na moderní interiér Nový Seat Leon opět přistižen. Využije prvky Tarraca a naláká na moderní interiér

Příď nového Leonu využije prvky SUV Tarraco, zatímco…

Už i Seat Leon se dočkal motoru 1.5 TSI. Kolik za něj dáte? Už i Seat Leon se dočkal motoru 1.5 TSI. Kolik za něj dáte?

Rozšiřování nabídky benzinové patnáctistovky napříč…

 



 
Audi R8 se představuje po faceliftu, má vyšší výkon i dravější design

Audi R8 se představuje po faceliftu, má vyšší výkon i dravější design

Dnes 00:01

Supersport se čtyřmi kruhy ve znaku prošel faceliftem. Kromě několika pozměněných křivek má i výkonnější motor. Naštěstí je to pořád atmosférický desetiválec.




Blesk.cz

Herní Xiaomi Black Shark udělá další krok. Dostane se k nám? Přijde druhá generace?

Herní Xiaomi Black Shark udělá další krok. Dostane…

Black Shark je prvním herním smartphonem od Xiaomi, který trpěl zásadním neduhem. Vyjma domovské Číny se totiž…

Skok z mostu, utopené auto, šikana. Ve videu zpěváka Jena se střídá jedno drama za druhým

Skok z mostu, utopené auto, šikana. Ve videu zpěváka…

Jen, jak si nově říká Jan Nedvěd, vypouští do světa nový singl a videoklip Stoupáš. Ve spletitém příběhu nechybí…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Sparta - Litvínov 1:2. Králem utkání se stal Hanzl, vystřelil výhru

SESTŘIH: Sparta - Litvínov 1:2. Králem utkání se…

Hokejisté Litvínova zvítězili v předehrávce 24. kola extraligy v pražské O2 areně nad vedoucí Spartou 2:1 a…

SESTŘIH: Real Madrid - Plzeň 2:1. Český mistr trápil giganta

SESTŘIH: Real Madrid - Plzeň 2:1. Český mistr trápil giganta

Lekce od úřadujících šampionů, jak mnozí čekali, se nekonala. Fotbalisté Plzně prohráli na půdě Realu Madrid…

 

Reflex.cz

Kdo ji kritizuje, je belzebub, který nemá rád ženy. Instantní Istanbulská úmluva jako cesta k lepším zítřkům?

Kdo ji kritizuje, je belzebub, který nemá rád ženy.…

V článku „Svoboda slova v ohrožení: To už ani kněz nesmí svobodně veřejně hovořit?“ jsem se věnoval tématice…

Žádné SMS za volantem! Emotivní klip Rande ukazuje, jak je psaní zpráv za volantem nebezpečné

Žádné SMS za volantem! Emotivní klip Rande ukazuje,…

Používání mobilu za jízdy, psaní textových zpráv a s tím spojená nepozornost při řízení patří v posledních…