SEAT Leon 2009 na českém trhu: Standardem je 6 airbagů a ESP, ceny začínají na 324.900,-Kč

SEAT Leon 2009 na českém trhu: Standardem je 6 airbagů a ESP, ceny začínají na 324.900,-Kč

 
 

Leon je po Ibize druhým nejprodávanějším SEATem v Evropě. Současné provedení se představilo v roce 2005, ale právě teď vstupuje na český trh modernizovaná podoba s bohatší výbavou a několika vylepšením vzhledu.

Hlavní změnou jsou nově tvarované přední nárazníky a světlomety. León má zvětšená koncová světla s pozměněnou grafikou a větší okno ve dveřích zavazadlového prostoru. Všechna provedení mají nový interiér s odlišným vzhledem volantu a se středovým panelem převzatým z nové Ibizy.

Nabídka motorů na českém trhu je příjemně široká. Na poli zážehových motorizací je k dispozici celá paleta současných čtyřválcových motorů VW Group. Výkonné varianty reprezentují provedení FR a Cupra se dvěma evolučními verzemi motoru 2.0 TSI.

SEAT Leon 2009 na českém trhu - zážehové motory
Motor1,4 16V1,61,4 TSI (90 kW)1,8 TSI (118 kW)2,0 TSI (155 kW)2,0 TSI (177 kW)
Zdvihový objem [cm3]139015951390179819841984
válce/ventily4/44/24/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]59/500075/560090/5000118/5000155/ 5300-6200177/-
Nejvyšší toč. moment [Nm/ot/min]132/3800148/3800200/ 1500-4000250/ 1500-4200280/ 1700-5200300/5500
Max. rychlost [km/h]172184197213233247
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,711,79,89,07,26,4
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,97,66,27,47,38,1
Cena Basis [Kč]324.900,------
Cena Reference [Kč]354.900,-389.900,-429.900,----
Cena Style [Kč]-424.900,-464.900,-524.900,---
Cena FR [Kč]----649.900,--
Cena Cupra [Kč]-----699.900,-

Naftová nabídka je o něco chudší, na malé čtyřválce 1,6 TDI CR se zatím stále čeká, ale už to asi nebude trvat dlouho. Základ naftové škály tvoří oslabená verze motoru 1.9 TDI (66 kW) a známé provedení 1.9 TDI (77 kW) – oba motory se chlubí kombinovanou spotřebou 5 l/100 km. Nad nimi je známý motor 2,0 TDI PD (103 kW) a teprve na vrcholu nabídky trůní modernější technika 2,0 TDI CR se 125 kW.

SEAT Leon 2009 na českém trhu - vznětové motory
Motor1,9 TDI PD (66 kW)1,9 TDI PD (77 kW)1,9 TDI PD (77 kW) EM2,0 TDI PD2,0 TDI CR
Zdvihový objem [cm3]18961896189619681968
Válce/ventily4/24/24/24/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]66/400077/400077/4000103/4000125/4200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]210/1800250/1900250/1900320/1750-2500350/1750-2500
Max. rychlost [km/h]174185186205214
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,311,310,99,38,2
Komb. spotřeba [l/100 km]5,05,04,55,65,3
Cena Basis [Kč]-----
Cena Reference [Kč]439.900,-459.900,-479.900,---
Cena Style [Kč]-494.900,-499.900,-534.900,--
Cena FR [Kč]----659.900,-
Verze 1,9 TDI PD (77 kW) EM = Ecomotion

Redesignem prošly také výbavy. Základní model s motorem 1,4 16V (63 kW) a výbavou Basis je standardně prodáván za 324.900,-Kč. Bez příplatků dostanete čelní, boční a hlavové airbagy, sadu elektronických asistentů včetně ESP, DSR (Driver Steering Recommendation - podpora zvládání smyku natočením volantu) a nepřímou kontrolu tlaku v pneumatikách. V ceně jsou dále elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka v barvě vozu, elektrické ovládání oken předních dveří s ochranou proti přiskřípnutí, systém úchytů a sítí v kufru a centrální zamykání s dálkovým ovládáním.

Výbava Reference se prodává se stejným motorem za 354.900,- Kč, ale ve výbavě je navíc klimatizace Climatic, palubní počítač, rádio s CD/MP3 přehrávačem a 6 reproduktory a USB/Aux-in port. Za tempomat dáte navíc jen 4.900,-Kč, za 9.900,-Kč je k dispozici paket DRIVE obsahující 16" kola z lehkých slitin, přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel a multifunkční volant.

Ve výbavě Style je navíc klimatizace Climatronic, dešťový senzor, funkce Coming home, tempomat i multifunkční volant, dále kola z lehkých slitin 205/55 R16, volant a řadicí páka v kůži, přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel, elektrické ovládání zadní oken a výškové nastavení sedadla spolujezdce.

Sportovní modely FR a Cupra jsou odlišeny vnější sadou specifických dílů karoserie, koly z lehkých slitin (17, resp. 18 palců), sportovním podvozkem a interiérem (sedadla, volant, pedály, řadicí páka, ...). FR a Cupra mají standardně rozšíření ESP o funkci XDS, simulující přibrzďováním prokluzujícího předního kola v zatáčce funkci svorného diferenciálu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

Glosa Jaroslava Bukovského: Koruna rzí vývozu Glosa Jaroslava Bukovského: Koruna rzí vývozu

Politika slabé koruny pomalu ztrácí jeden ze svých…

Ceny ropy rostou, Kuvajt prodloužil dohodu o těžbě Ceny ropy rostou, Kuvajt prodloužil dohodu o těžbě

Ceny ropy na světových trzích dnes rostly třetí den po…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Seat Leon Cupra ST 300 si zazávodil na sněhu se psím spřežením Seat Leon Cupra ST 300 si zazávodil na sněhu se psím spřežením

Zamrzlé jezero v Laponsku se stalo místem setkání…

Poprvé za volantem Seatu Leon Cupra 300. Golf R má problém! Poprvé za volantem Seatu Leon Cupra 300. Golf R má problém!

Volkswagen Golf R jsme vždy považovali za skvělého…

 



 
Praga S5T: Silniční sestra slavné „Vejtřasky“ slaví výročí

Praga S5T: Silniční sestra slavné „Vejtřasky“ slaví výročí

Dnes 18:45

Praga S5T byla původně nouzovým řešením nedostatku silničních nákladních vozidel s užitečnou hmotností pět tun, ale nakonec se udržela ve výrobě téměř patnáct let.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Nenalíčená manželka Hejlíka šokovala! Nejdřív strachem o syna, pak obličejem

Nenalíčená manželka Hejlíka šokovala! Nejdřív…

Otevření největšího obchodu s luxusní módou si nenechali ujít Lukáš (37) a Veronika (34) Hejlíkovi. Pár, který…

 

iSport.cz

Jak si žije kouč tenisových hvězd? Hotel zdarma a odměna je jen začátek

Jak si žije kouč tenisových hvězd? Hotel zdarma a…

Je to začarovaný kruh. Pokud chcete být špičkovým tenistou, prakticky nemáte na výběr. Musíte mít špičkového…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…