Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový SEAT Alhambra: Největší Španěl všech dob

Nová Alhambra jde ve stopách nového VW Sharanu. Proti předchozímu provedení toto plnohodnotné MPV vyrostlo o 22 centimetrů na 4,85 m, může být až sedmimístné a poprvé dostává dvojici elektricky posuvných bočních dveří. Na český trh dorazí na podzim.
Zpět na článek
19. 4. 2010 15:19
19. 4. 2010 16:20
19. 4. 2010 17:24
19. 4. 2010 18:37
19. 4. 2010 22:56
20. 4. 2010 07:24
19. 4. 2010 15:35
19. 4. 2010 15:42
19. 4. 2010 15:51
neregistrovaný "BM power"
19. 4. 2010 16:08
19. 4. 2010 17:30
19. 4. 2010 19:32
19. 4. 2010 22:16
19. 4. 2010 23:10
20. 4. 2010 07:35
20. 4. 2010 17:27
20. 4. 2010 10:00
20. 4. 2010 17:30
19. 4. 2010 22:51
20. 4. 2010 07:37
19. 4. 2010 15:19
strategie
Tak tenhle model moc nechápu. Koncernu nestačí jeden Sharan, ale Superb proti Passatu jim vadí (viz. srovnávací test v AutoTipu).
A navíc co to je za promofotky?! příšerný.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - pelikoš
19. 4. 2010 16:20
Re: strategie
fakt,ty fotky jsou jak ze shromáždění jehovistů >:-[]
19. 4. 2010 17:24
Re: strategie
Proč by Alhambra proti Sharanu měla vadit? To je úplně jiný případ než Suber x Passat. Alhambra se vyrábí ve stejné fabrice, z úplně stejných dílů (vyjma loga, ...) jako Sharan, takže jsou zde plné úspory z vývojových i výrobních nákladů.
Avatar - nalimer
19. 4. 2010 22:56
Re: strategie
Vyemnujem par sucasnych modelov (ani nepojdem moc do historie):

Citroen C8 / Fiat Ulysse / Lancia Phedra / Peugeot 807
Fiat Idea / Lancia Musa
Peugeot 4007 / Citroen C-Crosser / Mitsubishi Outlander
Suzuki SX4 / Fiat Sedici
Suziki Splash / Opel Agila
Citroen C-zero / Peugeot iOn / Mitsubishi i-Miev
...

a to nepisem o uzitkovych vozidlach ci autach vyuzivajucich rovnake podvozky a motory ale s odlisnym dizajnom (Citroen C4 GrandPicasso vs. Peugeot 5008 / Seat Altea / VW Golf Plus...).

Z racionalneho hladiska je to dobry krok. Setri sa cas a peniaze.
20. 4. 2010 07:24
Re: strategie
Len či to v rámci koncernu nie je príliš riziko kanibalizmu. Napríklad Grand C4 Picasso a 5008 sú veľkostne veľmi blízko seba, ale štýlom ide o úplne odlišné autá - ale už Berlingo/Partner sú až na detaily zhodné autá, a na predajoch to určite cítiť.

Prvý riadok už je viac-menej minulosťou. Idea/Musa možno považovať za ten istý model v štandardnom a luxusnom prevedení, tie si navzájom do kapusty príliš neliezli.
Myslím, že Alhambru mohli predsa len viac odlíšiť, hoci by to stálo väčší balík peňazí. Ale ten vzájomný pomer "štandard-lux" voči VW asi bude fungovať, do akej miery sa história zopakuje, uvidíme.
Avatar - salamoon
19. 4. 2010 15:35
interier
no mohli tam zmenit viac ako iba loga automobilky....

smax vyzera vedla tohto ako z inej galaxie.... >:D
Rozbalit vlákno
0
19. 4. 2010 15:42
VW!?!
nechapem ze si VW nechal tak nas..rat na hlavu..to vyzera 100x lepsie nez ta ich super obluda..nechaoem jak to mohli schvalit? >:D
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "BM power"
19. 4. 2010 15:51
Re: VW!?!
presne tak :no: a na oko sú skoro rovnaké :-)
Avatar - theolli
19. 4. 2010 16:08
Re: VW!?!
a hlavně bude levnější jak s VW na kapotě :yes:
Avatar - twistedTSD
19. 4. 2010 16:25
sharan - alhambra
trochu me zklamala az prilis velka podobnost se sharanem, na druhou stranu je urcite hezci :yes:
Rozbalit vlákno
0
19. 4. 2010 17:30
Lyže do kufru
Viděl to někdo naživo v 5-místné verzi, aby odpověděl? Mám už třetího Sharana/Alhambru. Přes všechny nedostatky má jednu geniální věc - do kufru (5-místná verze) dám 5-6 párů lyží tak, že je podsunete pod sedačky 2. řady. Když už velkoprostorák, tak přeci nebudu vozit rakev na střeše!
A co nová generace? V 7-mi místné to zjevně nepůjde. Viděl někdo verzi bez třetí řady, jestli půjdou lyže podsunout? Bojím se, že to nepůjde - a pak - se loučím se Sharanem/Alhambrou. Ale co si koupit? Budu-li muset dávat lyže na střechu, pak jako druhé auto mi už stačí i Oktávka...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Blue Sun
19. 4. 2010 18:46
Re: Lyže do kufru
S ohledem na konstrukci interiéru, kdy se sedadla sklápějí "do podlahy", je taková varianta nemožná. O verzi bez třetí řady sedadel jsem zatím informace neslyšel ani u původního VW.
19. 4. 2010 20:20
Re: Lyže do kufru
Možno spravia "nosič pod strechou" ako ponúka Citroen pre Berlingo... ;-)
19. 4. 2010 19:32
?
Vôbec nechápem automobilky. Každá nová generácia rastie čo do rozmerov. To tí dizajnéri nikdy neparkujú v meste alebo garáži? prečo nemôže mať nástupca jedného modelu rovnaké rozmery ako jeho predchodca? ja napr. hľadám MPV s dĺžkou max 4,5 m, najlepšie s posuvnými zadnými dverami, dobrým spracovaním interiéru (keďže tam sedím), atď. poradí mi niekto?
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Emel
19. 4. 2010 22:16
Re: ?
Grand Scenic, Grand Picasso...
19. 4. 2010 23:10
Re: ?
Renaultov sa po tom všetko, čo tu čítam, trochu obávam. Najmä čo sa týka spoľahlivosti. Subjektívne sa mi tam nepáčia iba digitálne ukazovatele umiestnené v strede palubky.
20. 4. 2010 07:35
Re: ?
Tak sa neobávaj. Renault sa kazí práve tak ako iné značky, pravidelná údržba a starostlivosť mnohé rieši. Ja som bol nútený na Renaulte Scénic meniť turbo, keďže predchádzajúci majiteľ sa neobťažoval meniť olej a zapieklo sa na ňom ložisko. Cena 560,-€ + práca. Dosť peňazí, ale mechanik ma ubezpečil, že je to super cena - pár týždňov predtým menil turbo na Zafire a stálo takmer 1500,-€...
Chce to skrátiť interval výmeny oleja na 15 tisíc km, 2-3x do roka šplechnúť do nádrže kvalitné aditívum, a nebudeš mať problém. ;-)
20. 4. 2010 17:27
Re: ?
no a aj z toho mám obavy, či vôbec ísť do turbodúchadlom preplňovaných motorov. mne síce po funkčnej stránke plne vyhovujú (nízka spotreba pri kľudnej jazde a keď potrebujem výkon/zrýchlenie, tak ho v rezerve mám), ale veľa ľudí (aj tu) hovorí, že viac ako 100 tis. km nevydržia.

osobne si myslím, že pokiaľ sa vodič k turbomotoru normálne správa (pred vypnutím nechá motor "vychladnúť"), tak by to malo vydržať tých 250-300 tisíc kilometrov.

renaulty (okrem laguny) majú dosť široký tunel, čo je pre mňa neprípustné - kdesi som to písal na blogu...

čo si mal na renaulte? dCi?
20. 4. 2010 10:00
Re: ?
to co tu citas (ale samozrejme aj inde) musis brat s rozumnou nadsazkou, pretoze sa tu (ale aj inde) nachaza mnoho uzivatelov, ktori maju svoje nazory vyhrotene a su zastancami len jednej znacky/koncernu a budu kydat na ine auta a nemsuia o nich vediet ani nic..samozrejme plati na obe strany.. ;-)
20. 4. 2010 17:30
Re: ?
beriem to trochu s nadhľadom, všimol som si používateľov GTI (VW), wolf (Fiat), Ada (TDI PD), ...

ale našťastie sú tu aj nezaujatí diskutéri: Klaudius, Perun, ozawasan, Navtech, _patrik, .... aj puko ;-)
Avatar - R32
19. 4. 2010 22:51
Re: ?
Mazda 5 :yes: aj s posúvnymi dverami ;-)
20. 4. 2010 07:37
Re: ?
Záleží na tom, koľko miesta potrebuje.Mazda5 určite vyniká v kde-čom, prietor a variabilita to nie sú. Plus dosť silná cena a tiž hodne drahý servis a dlhé čakanie na dodávku ND. Ale ak ide o štýl, lepšej voľby možno ani niet.
Avatar - Ada je zase tady
19. 4. 2010 20:28
Kde je 4motion?
To je (vedle designu a kvality) prece nejpodstatnejsi duvod, proc si koupit vetsi MPV od teto automobilky (automobilek).
Rozbalit vlákno
8
19. 4. 2010 21:14
Re: Kde je 4motion?
neviem, ale moc mpv so 4x4 (ani vw a spol) som zatial moc nevidel. Myslim, ze zaujem o tento pohon ma iba par jedincov, takze asi zatial zbytocnost, cim nevylucujem, ze casom moznost zrejme bude tento pohon objednat
19. 4. 2010 22:41
Re: Kde je 4motion?
tak to já si naopak myslím, že snad půlka touranů a sharanů má vzadu nápis 4motion.. podle toho co tak pozoruju..
Avatar - Ada je zase tady
19. 4. 2010 23:27
Re: Kde je 4motion?
Touran bohuzel ani jeden, proto se jich prodalo ve svete mnohem mene, nez se jich prodat mohlo. Mel jsi asi na mysli "snad pulka sharanu a alhamber", pokud se nemylim. Skutecne, zpusob pohonu je 4x4 byl v teto kategorii vozidel prave to, co jim davalo podstatnou konkurencni vyhodu na trhu.
20. 4. 2010 09:23
Re: Kde je 4motion?
nehadam sa...ja zase vidim tieto vozy s napisom 4motion len sporadicky.Vacsina ma tdi s cervenym deckom a ickom
20. 4. 2010 07:38
Re: Kde je 4motion?
Ja by som im navrhol (kvôli Ádovi) doplniť aj pohon volantu. Však aj to je koleso...
20. 4. 2010 09:22
Re: Kde je 4motion?
pripadne nahon rezervy...ked trakcia, tak poriadna >:-[]
Avatar - Pekelná Micinka
20. 4. 2010 00:27
Hrůzovládce
Tak a ted jsou kecy o nudě a šedi na místě. Výchozí model, tedy VW Sharan je dle mého mnohem pohlednější, v podání Seatu to vypadá jako nějakej tuning. Sice povedenej, ale jen ten.
Rozbalit vlákno
1
20. 4. 2010 07:43
Re: Hrůzovládce
Nejak Seat stráca tvár "auto emoción" nevidieť ani necítiť. Proste taký neslaný-nemastný, ak bude Seat odteraz stále iba preberať modely koncernu a dávať na ne svoje logo, bude to snáď ešte horšie ako X-krát skopírovaný da Silvov rukopis...