Motorovou paletu Seatu Alhambra rozšířil turbodiesel 1.9 TDI o výkonu 110 kW, který z pozice nejvýkonnějšího vznětového motoru vozu odstavil jednotku 1.9 TDI 96 kW.
Pardon za moju nevedomost, ale co je to za motor? Specialny od Seatu? Ak sa nemylim, tak VW nerobi taky vykony motor z obejmu 1,9. Disponuje 2,0 TDI 103 KW, dakujem za odpoved...
...je to klasika koncernovy 1,9 TDI-PD, motor s tymto vykonom sa okrem inych montoval do Golfu GTI (IV. generacia). Okrem Golfa ho ma/mala aj Bora a samozrejme tiez Sharan. Seat sa rozsirenim ponuky motorov snazi zastavit poklas predaja Alhambry...
Myslis pravdepodobne Leon4 TopSport (ne Cupra) TDI 110kW.
Cupra je jen s jedinym motorem: 1.8T 165kW a ta ma nahon jen na predek.
Pak je jeste Leon Sport 2.8V6 150kW - to je taky ctyrkolka.
Ibiza s 1.9 TDI vubec nebyla. Je jen s 1.9 TDI 118kW. A to je Cupra. Ale Leon Cupra je jen 1.8T 165kW. Ostatni silne verze, tedy 1.9 TDI 110kW a 2.8V6 150kW se nejmenuji Cupra, ale Sport, ci TopSport.
Dava(lo) se to i do Bory a Toleda. V Leonu se to nejmenovalo Cupra, ale TopSport.
Kod motoru je ARL (obvykle tri cervena pismenka v napisu TDI).
Do Ibizy se dnes dokonce dava 1.9 TDI 118kW.
Podle me to tedy neni ciste produkt Seatu. Ja mam ve velkem technicaku v kolonce "Vyrobce motoru" napriklad napsano "Audi AG" a to mam Toledo.
A abys v tom měl ještě trochu větší znatek, tak tenhle obstarožní pololitinový agregát existuje ještě ve verzi 120 kW pro Ibizu Cupra a dokonce jako dvoulitr 100 kW, montovaný do dobíhajícího Passatu B6 (jedná se opravdu o dvouventil - převrtanou verzi klasické jedna-devítky, koexistující s novým čtyřventilovým dvoulitrem 103 kW). O nové verzi s výkonem sníženým ze 77 na 66 kW (jedná se už o PD, neplést se starým TDI 66 s rotačním čerpadlem) pro Golfa V už radši ani vyprávět nebudu