Seat Altea 1,6 75 kW – Alteativní vesmír

Seat Altea 1,6 75 kW – Alteativní vesmír

 
 

Buďme trochu skeptičtí. Výrobce sice označuje Seat Altea jako průkopníka nové třídy MSV (Multi Sport Vehicle), česky ale můžeme říci že jde o (nikoli první) pokus o skloubení dvou protichůdných představ – dynamického a současně velmi prostorného vozu na podvozku nižší střední třídy.

Buďme trochu skeptičtí. Výrobce sice označuje Seat Altea jako průkopníka nové třídy MSV (Multi Sport Vehicle), česky ale můžeme říci že jde o (nikoli první) pokus o skloubení dvou protichůdných představ – dynamického a současně velmi prostorného vozu na podvozku nižší střední třídy. Přiznejme ale Seatu originalitu: „sportovní“ divize koncernu VW se pod designérským vedením Waltera de Silvy profiluje velmi zřetelně a Altea je první skutečnou vlaštovkou.

Zatímco kapotě vládne konkávnost a svým způsobem provokace, středzáď vozu jsou navrženy více s ohledem na hladkost a nekomplikovanost. Jinými slovy – vše je kulaté. Na fotografiích také vypadá vůz menší než ve skutečnosti je. Exteriér ukrývá jeden funkčně-stylistický detail – stěrače jsou ukryty v A sloupcích a sklápějí se proti sobě. Kromě efektu má toto uspořádání vliv hlavně na aerodynamiku – to jsme ovšem ověřit nemohli. Je ale pravda, že při některých vnějších pohledech vypadal „neobsazený“ prostor styku čelního skla a kapoty velmi elegantně.

Po otevření rozměrných dveří čekají na posádku v podstatě samá příjemná překvapení. V první řadě jsou to atraktivní sedadla se zvýrazněným bočním vedením, které spolehlivě drží tělo v zatáčkách, uši ale zabraňují přirozené ventilaci a záda posádky mají větší sklon k pocení. Dvoubarevná palubní deska potěší kvalitními a pachově neutrálními plasty, vysunutý šikmý středový panel pak relativní snadností obsluhy. Podsvícení přístrojů je kupodivu velmi bledě zelené – že by Seat opustil dravou červenou? Hvězdičkami obsypanou jedničku si nepochybně zaslouží řadicí páka, jejíž po stranách zploštělá koule padne do ruky tak samozřejmě, jako bychom řídili tento vůz už pěkných pár měsíců. V dosahu řidiče a spolujezdce je dostatek odkládacích prostor, v zatáčkovitých partiích ale budete možná spílat stejnému designérovi, kterého jste před chvílí velebili: efektní vzpěry středové konzoly totiž nejen komplikují přístup k některým odkládacím prohlubním, ale často mohou tlačit do lýtek. Tříramenný volant také padnul do ruky napoprvé a dokonce jsme ani neuplatnili jindy tradiční přání snížení účinku posilovače řízení - Altea se chovala na místě i při jízdě vzorně a tedy rozdílně.

Kolega v jednom tištěném motoristickém mediu se před časem zamyslel nad tím, jak velkou přidanou hodnotu představují vlastně pro kupce takzvaně „vyšší“ modely, odvozené od sedanů, či hatchbacků nižší střední třídy. Skepsi sice částečně sdílím, ovšem v případě Seatu Altea je zbytečné poukazovat na podobnost či skupinovou shodu s některými vozy koncernu. Oním zvýhodňujícím prvkem je v tomto případě totiž pohodlí pro posádku i zavazadla, což nekalí ani v podstatě běžné hodnoty prostornosti.

Velmi vysoké zadní dveře ukrývají po odklopení loga dostatečný zavazadlový prostor, v našem případě obalený ještě o klasické plato pod zadním oknem, pevnou poličku s přihrádkami pod tímto platem a samozřejmě dvojité dno. Na malou základní výšku zavazadelníku nebyl důvod si stěžovat – během pár vteřin na očesání všech polic a sklopení sedadel se byl vůz schopen proměnit v solidního stěhováka.

O osmiventilovém koncernovém motoru 1.6/75 kW bylo již napsáno mnoho. Dodejme tedy, že Altea má o cca 0,3-0,6 l/100 km větší spotřebu než nová Octavia, přičemž u obou modelů je označení „základní motorizace“ velmi na místě. Relativně těžký vůz má dle reakcí podvozku do svižnosti vysloveně chuť, pohonná jednotka ale pracuje s dostatečným výkonem jen v poměrně úzkém spektru otáček a je tedy potřeba neustále řadit. Přehodí-li řidič výhybku a vrátí se z kapitoly „Sport“ na „Multi“, má téměř vyhráno. Klidná jízda vozu vyloženě svědčí a hluk v kabině do cca 3600 otáček téměř neuslyšíte. Během týdenního testu jsme ve všech režimech dosáhli průměrné spotřeby 7,8 l/100 km, čímž jsme hodnoty uváděné výrobcem v podstatě potvrdili.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Seat Altea 1,6 75 kW – Alteativní vesmír

Cena v základní výbavě: 535 900 Kč Cena v testované výbavě: 547 060 Kč

Základní výbava:16“ ráfky z lehkých slitin, elektricky ovládaná a sklopná zrcátka v barvě vozu, přední stěrače skryté ve sloupcích, tónovaná determální skla, dvojité světlomety, anténa, sportovní mřížka vpředu, integrované přední mlhovky, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s nastavitelnou bederní opěrkou, výškově a podélně nastavitelný volant, multifunkční zadní sedadla, make-up zrcátka osvětlená, volant a řadící páka v kůži, el. ovl. oken vpředu a vzadu, elektronický imobilizér, dálkově ovládané centrální zamykání, rádio s CD a 6-ti repro, tempomat, funkce Coming-Home, klimatizace Climatic, palubní počítač, ukazatel vnější teploty, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, hlavové airbagy, Isofix, ABS, TCS, Agile chassis, SAFE otevírání dveří, odkládací schránky

Výbava testovaného vozu:metalíza (+12.600,-)

Babiš je jediný kandidát ANO na premiéra, shodl se výbor hnutí Babiš je jediný kandidát ANO na premiéra, shodl se výbor hnutí

Předseda ANO Andrej Babiš je jediným kandidátem hnutí na…

Konkurence pro SpaceX? Do vesmíru se vydala další soukromá raketa Konkurence pro SpaceX? Do vesmíru se vydala další soukromá raketa

Na trh soukromých kosmických letů vstoupil nový hráč.…

 

Štítky Seat Testy MPV

Technické údaje
Motor Seat Altea 1,6 75 kW – Alteativní vesmír
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1595
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 75 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 148 / 3800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 181
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.4 / 6 / 7.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 409 / 1320
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1320 / 600
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4280
b) šířka (mm): 1768
c) výška (mm): 1568
d) rozvor (mm): 2578
e) rozchod vpředu (mm): 1534
f) rozchod vzadu (mm): 1523
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 810 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1050
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1010
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Seat Altea 1,6 75 kW – Alteativní vesmír
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 5
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,23
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

 



Ojetý Seat Altea (Altea XL a Altea Freetrack): Kam to auto zařadit Ojetý Seat Altea (Altea XL a Altea Freetrack): Kam to auto zařadit

Roli plnohodnotného MPV plní u Seatu Alhambra. Komu se…

Seat Altea a Altea XL: Nástupce zřejmě nebude Seat Altea a Altea XL: Nástupce zřejmě nebude

Ačkoliv zástupci Seatu zatím nic oficiálně nepotvrdili,…

 



 
Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky,  brali bychom je i v Evropě!

Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky, brali bychom je i v Evropě!

Včera

Luxusní sedan s retro vzhledem, MPV navržené bývalým šéfdesignérem Alfy Romeo nebo líbivé SUV... Čína už nabízí zajímavá auta!




Blesk.cz

Konec nudy v Brně! Vědecký park VIDA! zabaví děti i dospělé

Konec nudy v Brně! Vědecký park VIDA! zabaví děti i dospělé

Odpálit vodíkovou raketu, zmrazit vlastní stín nebo rozpoutat tornádo, to vše můžete zažít v zábavním vědeckém…

V Čechách hrozí ledovka, varují řidiče i chodce meteorologové. Na Jizerce bylo –17 °C

V Čechách hrozí ledovka, varují řidiče i chodce…

Na západě a jihozápadě Čech bude v pondělí pozdě odpoledne a večer sněžení místy přecházet v mrznoucí srážky s…

 

iSport.cz

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen problémy s lýtky

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen…

Gabriela Koukalová bez účasti na olympiádě? V Česku jedna z hlavních zpráv, ohlas má ale rozhodnutí české…

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v Koreji, co a kdy sledovat?

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v…

Zimní olympijské hry v korejském Pchjongčchangu odstartují v pátek 9. února 2018 slavnostním zahájením. Už v…

 

Reflex.cz

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem plakátů: Vede Miloš Zeman kampaň?!

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem…

Igor Chaun natočil video s bohorovným lepičem plakátů právě ve chvíli, kdy byl v Praze vylepován jeden z nových…

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my díky rozvoji technologií. Na bitcoin nesázím

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my…

Miliardář a investor Warren Buffett v prvním letošním vydání časopisu Time apeloval na mladé Američany, aby…