Seat Altea 1,6 75 kW – Alteativní vesmír

Seat Altea 1,6 75 kW – Alteativní vesmír

 
 

Buďme trochu skeptičtí. Výrobce sice označuje Seat Altea jako průkopníka nové třídy MSV (Multi Sport Vehicle), česky ale můžeme říci že jde o (nikoli první) pokus o skloubení dvou protichůdných představ – dynamického a současně velmi prostorného vozu na podvozku nižší střední třídy.

Buďme trochu skeptičtí. Výrobce sice označuje Seat Altea jako průkopníka nové třídy MSV (Multi Sport Vehicle), česky ale můžeme říci že jde o (nikoli první) pokus o skloubení dvou protichůdných představ – dynamického a současně velmi prostorného vozu na podvozku nižší střední třídy. Přiznejme ale Seatu originalitu: „sportovní“ divize koncernu VW se pod designérským vedením Waltera de Silvy profiluje velmi zřetelně a Altea je první skutečnou vlaštovkou.

Zatímco kapotě vládne konkávnost a svým způsobem provokace, středzáď vozu jsou navrženy více s ohledem na hladkost a nekomplikovanost. Jinými slovy – vše je kulaté. Na fotografiích také vypadá vůz menší než ve skutečnosti je. Exteriér ukrývá jeden funkčně-stylistický detail – stěrače jsou ukryty v A sloupcích a sklápějí se proti sobě. Kromě efektu má toto uspořádání vliv hlavně na aerodynamiku – to jsme ovšem ověřit nemohli. Je ale pravda, že při některých vnějších pohledech vypadal „neobsazený“ prostor styku čelního skla a kapoty velmi elegantně.

Po otevření rozměrných dveří čekají na posádku v podstatě samá příjemná překvapení. V první řadě jsou to atraktivní sedadla se zvýrazněným bočním vedením, které spolehlivě drží tělo v zatáčkách, uši ale zabraňují přirozené ventilaci a záda posádky mají větší sklon k pocení. Dvoubarevná palubní deska potěší kvalitními a pachově neutrálními plasty, vysunutý šikmý středový panel pak relativní snadností obsluhy. Podsvícení přístrojů je kupodivu velmi bledě zelené – že by Seat opustil dravou červenou? Hvězdičkami obsypanou jedničku si nepochybně zaslouží řadicí páka, jejíž po stranách zploštělá koule padne do ruky tak samozřejmě, jako bychom řídili tento vůz už pěkných pár měsíců. V dosahu řidiče a spolujezdce je dostatek odkládacích prostor, v zatáčkovitých partiích ale budete možná spílat stejnému designérovi, kterého jste před chvílí velebili: efektní vzpěry středové konzoly totiž nejen komplikují přístup k některým odkládacím prohlubním, ale často mohou tlačit do lýtek. Tříramenný volant také padnul do ruky napoprvé a dokonce jsme ani neuplatnili jindy tradiční přání snížení účinku posilovače řízení - Altea se chovala na místě i při jízdě vzorně a tedy rozdílně.

Kolega v jednom tištěném motoristickém mediu se před časem zamyslel nad tím, jak velkou přidanou hodnotu představují vlastně pro kupce takzvaně „vyšší“ modely, odvozené od sedanů, či hatchbacků nižší střední třídy. Skepsi sice částečně sdílím, ovšem v případě Seatu Altea je zbytečné poukazovat na podobnost či skupinovou shodu s některými vozy koncernu. Oním zvýhodňujícím prvkem je v tomto případě totiž pohodlí pro posádku i zavazadla, což nekalí ani v podstatě běžné hodnoty prostornosti.

Velmi vysoké zadní dveře ukrývají po odklopení loga dostatečný zavazadlový prostor, v našem případě obalený ještě o klasické plato pod zadním oknem, pevnou poličku s přihrádkami pod tímto platem a samozřejmě dvojité dno. Na malou základní výšku zavazadelníku nebyl důvod si stěžovat – během pár vteřin na očesání všech polic a sklopení sedadel se byl vůz schopen proměnit v solidního stěhováka.

O osmiventilovém koncernovém motoru 1.6/75 kW bylo již napsáno mnoho. Dodejme tedy, že Altea má o cca 0,3-0,6 l/100 km větší spotřebu než nová Octavia, přičemž u obou modelů je označení „základní motorizace“ velmi na místě. Relativně těžký vůz má dle reakcí podvozku do svižnosti vysloveně chuť, pohonná jednotka ale pracuje s dostatečným výkonem jen v poměrně úzkém spektru otáček a je tedy potřeba neustále řadit. Přehodí-li řidič výhybku a vrátí se z kapitoly „Sport“ na „Multi“, má téměř vyhráno. Klidná jízda vozu vyloženě svědčí a hluk v kabině do cca 3600 otáček téměř neuslyšíte. Během týdenního testu jsme ve všech režimech dosáhli průměrné spotřeby 7,8 l/100 km, čímž jsme hodnoty uváděné výrobcem v podstatě potvrdili.

Spolupracujeme s TipCars.com

Seat Altea 1,6 75 kW – Alteativní vesmír

Cena v základní výbavě: 535 900 Kč Cena v testované výbavě: 547 060 Kč

Základní výbava:16“ ráfky z lehkých slitin, elektricky ovládaná a sklopná zrcátka v barvě vozu, přední stěrače skryté ve sloupcích, tónovaná determální skla, dvojité světlomety, anténa, sportovní mřížka vpředu, integrované přední mlhovky, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s nastavitelnou bederní opěrkou, výškově a podélně nastavitelný volant, multifunkční zadní sedadla, make-up zrcátka osvětlená, volant a řadící páka v kůži, el. ovl. oken vpředu a vzadu, elektronický imobilizér, dálkově ovládané centrální zamykání, rádio s CD a 6-ti repro, tempomat, funkce Coming-Home, klimatizace Climatic, palubní počítač, ukazatel vnější teploty, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, hlavové airbagy, Isofix, ABS, TCS, Agile chassis, SAFE otevírání dveří, odkládací schránky

Výbava testovaného vozu:metalíza (+12.600,-)

Chraňme si soukromí! Když Velký bratr pořád roste Chraňme si soukromí! Když Velký bratr pořád roste

Záměrně zveličované hrozby terorismu, extremismu a daňové…

Schulz SPD nepomohl. Zemské volby v Sársku jasně vyhrála strana kancléřky Merkelové Schulz SPD nepomohl. Zemské volby v Sársku jasně vyhrála strana kancléřky Merkelové

Zemské volby v západoněmeckém Sársku vyhrála podle…

Největší asijský zpracovatel ropy zvýšil zisk téměř o polovinu Největší asijský zpracovatel ropy zvýšil zisk téměř o polovinu

Čínská státní petrochemická společnost Sinopec loni…

 
Technické údaje
Motor Seat Altea 1,6 75 kW – Alteativní vesmír
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1595
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 75 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 148 / 3800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 181
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.4 / 6 / 7.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 409 / 1320
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1320 / 600
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4280
b) šířka (mm): 1768
c) výška (mm): 1568
d) rozvor (mm): 2578
e) rozchod vpředu (mm): 1534
f) rozchod vzadu (mm): 1523
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 810 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1050
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1010
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Seat Altea 1,6 75 kW – Alteativní vesmír
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 5
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,23
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 




Ojetý Seat Altea (Altea XL a Altea Freetrack): Kam to auto zařadit Ojetý Seat Altea (Altea XL a Altea Freetrack): Kam to auto zařadit

Roli plnohodnotného MPV plní u Seatu Alhambra. Komu se…

Seat Altea a Altea XL: Nástupce zřejmě nebude Seat Altea a Altea XL: Nástupce zřejmě nebude

Ačkoliv zástupci Seatu zatím nic oficiálně nepotvrdili,…

 



 
Motocyklová VC Kataru 2017: MotoGP vyhrál po boji s Doviziosem Maverick Viñales

Motocyklová VC Kataru 2017

Včera

V první GP letošní sezóny silničního motocyklového MS byli nejúspěšnější Maverick Viales (MotoGP), Franco Morbidelli (Moto2) a Joan Mir (Moto3).




Blesk.cz

4 špičkové hry do sbírky, Xbox Live Gold se v dubnu předvede s AAA tituly

4 špičkové hry do sbírky, Xbox Live Gold se v dubnu…

Placená služba Xbox Live Gold, která umožňuje hráčům na Xbox konzolích hrát online a získávat pravidelně každý…

I váš telefon může mít obří displej. Co byste řekli na 10

I váš telefon může mít obří displej. Co byste řekli…

Superscreen je tablet, který zrcadlí obsah z mobilu Získáte tak velký a kvalitní displej za malé peníze Funguje…

 

iSport.cz

Parádní návrat Abrahama do MotoGP! V Kataru dojel 14, vyhrál Viňales

Parádní návrat Abrahama do MotoGP! V Kataru dojel…

Motocyklový závodník Karel Abraham oslavil návrat do mistrovství světa MotoGP bodovaným 14. místem ve Velké ceně…

San Marino – Česko 0:6. Favorit si vytvořil rekord, pálili Barák i Darida

San Marino – Česko 0:6. Favorit si vytvořil rekord,…

Neponechali nic náhodě. Fotbalisté české reprezentace rozhodli kvalifikační duel proti San Marinu v prvním…

 

Reflex.cz

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží, politici jen zopakovali své bláboly

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží,…

Třeba premiér Sobotka, kancléřka Merkelová či předseda Evropské komise Juncker skutečně věří tomu, co říkali…

Uber po nehodě v USA stáhl všechny samořídící vozy

Uber po nehodě v USA stáhl všechny samořídící vozy

Americký provozovatel alternativní taxislužby Uber stáhl z provozu všechna svá samořízená auta. Učinil tak poté,…