Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Seat Arona poprvé naživo. Mladší brácha Atecy se povedl, má však jednu slabinu

Seat hovoří o modelu Arona jako o menším bráchovi SUV Ateca, ale ve skutečnosti se jedná o zvýšenou ibizu. Vůz jsme si poprvé prohlédli v Barceloně.
Zpět na článek
28. 6. 2017 12:22
28. 6. 2017 16:20
28. 6. 2017 18:32
1. 7. 2017 19:23
Avatar - Missouri
28. 6. 2017 09:08
Nejpodstatnější
informace je, že zážehové motory budou vybaveny filtrem pevných částic. Ambivalence spočívá v tom, že jako chodec to vítám, ale jako řidič bych si to nekoupil. Jinak dobrý.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - 3_diamanty
28. 6. 2017 09:24
Re: Nejpodstatnější
romerovo to bude to taka pyrenejska vitara bez 4kolky.. dokonca aj pri pohlade zboku v tom akoby kusok vitaru vidim ( zvlast ked je arona v nejkej tej dvojfarebnej kombinacii ).... absencia 4kolky zamrzi zvlast ked vitara alebo CX-3 ho ponukaju ... pritom nie su rozmerovo vacsimi vozmi ... skoda ... nepotesi ani poriadny 4 valec ale pre mamicku do mesta to asi bude stacit... ludia uz po drsnych 4kolkach ktore maju sirokospekralne vyuzite uz tak nejak netuzia ... do prirody uz stejne moc nejazdia .. skor uz prefruju shopping a flakaju sa mestom ... a tu arona zrejme postaci v pohode ;-)
Avatar - Missouri
28. 6. 2017 09:29
Re: Nejpodstatnější
Jo, z auta se stal módní doplněk. Naštěstí to nemusíme kupovat... :-!
Avatar - 3_diamanty
28. 6. 2017 09:36
Re: Nejpodstatnější
auto pritom vyzera paradne [odkaz] a viem si predstavit v tom nejaku tu 1,5tsi v 4x4 ... bola by to parada ale tak co uz ;-\ ... auto ma v podstate dokonale proporcie aj svetlost vyzera fajn... a rozmerovo to uz tiez nie je ziaden mestky drobec zase.. takze 4x4 by tu vazne nebolo na skodu podla mna kedze taketo auto si viem uz predstavit aj ako "rodinny dzip" jak na beznu cestu do prace tak aj na vikendovu chalupu... hmm skoda.... tu nadalej boduje vitara... v suzuki mozu byt nadalej spokojni ... aspon sa bude nadalej slusne vitara predavat pretoze vo svojej triede aj cene je vitara stale tak nejak "jasna volba" co sa tyka dostupnej rodinnej 4kolky ;-)
29. 6. 2017 19:22
Re: Nejpodstatnější
Když už tedy Suzuki, tak raději S-Cross než Vitara
28. 6. 2017 11:21
Re: Nejpodstatnější
co furt mate s tema autama pro mamicky? to jsou hrozny reci:-) to jako,ze chlapi v takovyhle autech jezdit nebudou nebo ty museji mit neco opravdu echt macho velkou karu?ja bych to bral zrovna tak.
Avatar - lamal
28. 6. 2017 14:20
Re: Nejpodstatnější
ked si vsimnem vacsinu X3, X5, X6, XC90, GLE, Lexusy tak to po Prahe jazdia zenske... bonus je jedna maminka na mojej ulici ktora jazdi s Gckovym BRABUSom...

takze tolko o tych autach pre mamicky do mesta...

ono by to vlastne sedelo s tym co sa kedysi alebo stale ? vravi, ze cim vacsie auto tym mensi pinďúr v gaťoch... alebo rovno bez pinďúra teda a s kozama
28. 6. 2017 09:48
Re: Nejpodstatnější
Pokud dnes lze koupit do mestkeho radoby terenaku atmo motor, tak neni o cem. Kor kdyz je tento jeste vybaven filtrem pevnych castic. Za par let to bude bomba pro bazarove kupce ;-)
Avatar - twistedTSD
28. 6. 2017 10:25
Re: Nejpodstatnější
U benzínových motorů má být mnohem levnější, snad i méně problémový...Tak uvidíme.
28. 6. 2017 12:48
Re: Nejpodstatnější
Logicky by mel, benzinak kouri nasobne mene nez diesel, navic ma vyssi teplotu spalin, takze nepotrbuje tak dramaticky vypalovaci cyklus jako naftaky...
28. 6. 2017 09:39
dobrý výber v triede
opticky užší a vyšší zadok je daňou za posadím se s za sebe s rezervou a nad hlavou mám 10 centi při 190. Ak je s tým problém, šup do mazdy cx3. Za mňa je arona dobre zvládnutá a je fajn, že máme na výber rôzne štýly (arona, cx3, capture, moka).
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
28. 6. 2017 09:47
Re: dobrý výber v triede
popravde mokka X po tom facelifte sa mi paci viac... asi je to aj tou 4kolkou ;-) neviem... ale mam k nej blizsie ... rovnako k vitare... ako k tymto aronam capturom a podobne
Avatar - iudex
28. 6. 2017 09:46
Mini SUV lepšie než mini MPV
Hoci sa mi myšlienka SUV odvodeného od subkompaktu na prvé počutie nezdala lákavá, Arona vyzerá k svetu. Dokonca sa mi to predbežne zdá ako najvydarenejšie malé SUV. Rovnako ako pri miniautách tvrdím, že malé SUV nemusí byť nevyhnutné veselé, hravé, dizajnovo hračkárske, len preto, že ide o malé auto. Arona vyzerá výborne, žiadne čačky á la Juke (sorry foE ;-) ) ani bacuľaté tvary ako Captur, avšak vďaka pár dizajnovým drobnostiam typu farebne odlišná strecha pôsobí zaujímavo. Stále nie som priaznivcom SUV, ani takýchto malých, ale ak tieto autá majú nahradiť nevzhľadné a disproporčné mini-MPV typu B-max, tak ich vítam.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - 3_diamanty
28. 6. 2017 09:54
Re: Mini SUV lepšie než mini MPV
voci ibize to vyzera proporcne lepsie.... pomohol hlavne narast do dlzky kedy auto uz neposobi tak nejak kratko a siroko a disproporcne ... ale ma uz prirodzenejsie natiahnutejsie proporcie... rovnako v spojeni s vyssou vyskou aj svetlostou je z toho razom proprocne dokonaly maly cross/SUV .. ako tieto proporcie sa budu konkurencii tazko prekonavat to je fakt.. o to viac zamrzi prave ta chybajuca 4kolka... lebo predaje by isto mala a aj takej vitare by uz mozno kusok zacalo priharat.... takto je to opat neskodny super pre vitaru .... a dovolim si povedat ze aj pre CX-3 ktora sa tiez u nas predava hodne prave v kombinaci so 4x4 co vidim v praxi ....

inak suhlas.. vozy ako arona stonic captur nahradzaju v podstate nejake tie male radoby-MPVecka ako venga modus... yaris verso a podobne
Avatar - twistedTSD
28. 6. 2017 10:28
Re: Mini SUV lepšie než mini MPV
Ale fuj, Ibiza je vedle téhle krabice jiná liga.
28. 6. 2017 09:58
Re: Mini SUV lepšie než mini MPV
Ano ten B-max je hodne mimo, ale tohle zas take neni zadna slava. Ty Seatacke predni svetla vylozene k te masce nepasuji. Je fakt ze takto dela blbe svetla snad jen Seat, takze je to nezamenitelny Seatacky prvek. Pripomina mi to Skodu, byt za kazdou cenu originalni. Jinak nevim, ale na zvysene Ibize nevidim fakt nic zejimaveho. Maska nic moc, takovy lowendovy Seat. Jeste vetsi pecka je ale interier, ta pristrojovka je opravdu hodne mimo. Copak si u Seatu nevsimli, ze uz davno neni doba hranate Skody 120. Ty pruduchy ventilace jsou otresne a to jsou to jeste fotky nejdrazsiho modelu. Co teprve socka verze. Kdyz toto porovnam s Oplem, Renaultem, Mazdou, tak je proste videt, ze designer nekde par let spal. Ty barvy budis, ale diky tomu je to stale jen navonena bida.
Avatar - 3_diamanty
28. 6. 2017 10:05
Re: Mini SUV lepšie než mini MPV
s tymi harantymi pozdlznymi ventilackami sme to tu uz pisali pi ibize ... krasne to v praxi moc nevyzera .... zvlast ked kokpit uz asi nebude ani nejako plastovo makceny ... maska je uz lepsia podla mna ako na ibize a asi je aj schvalne taka vacsia kvoli SUV prislusnosti ... mne ta maska uz zacina pripominat akoby subaru neviem... zadne svetla na arone mi zase pripominaju skor skodu ako seat... takze to ma tak ;-) .. zboku v tom zase vidim akoby vitaru kusok.... hlavne zadna polovica vozu .... kazdy si v tom najdeme nieco svoje... ale ako celok je podla mna arona velmi pekna a vyvazena.. halvne proporcie ma pekne... netrpi na rozdiel od vitary na "mensi razvor" ... ma mensie previsy... je vizualne hmotou skvele rozlozena... to musime priznat... vskutku dokonale porporcie

ako mokka X je podla mna uz kusok inde aj 500X ... ale arona nevyzera zle.. v kabine mozno to uz chcelo vacsi vodvaz a kusok viac takej tej SUV aury mi tam chyba ale isto tu z nas nik nepochybuje ze arona bude trhak ;-) a seat nadalej potrebuje hlavne predavat takze budem arone drzat palce
Avatar - twistedTSD
28. 6. 2017 10:34
Re: Mini SUV lepšie než mini MPV
S interiérem se neshodneme. Mně se jeho styl líbí a průduchy ventilace jsou úplně v pohodě. Že v socka verzi to bude velká plastová pomsta, je zase jiná věc.
Avatar - Dinar
28. 6. 2017 10:11
Re: Mini SUV lepšie než mini MPV
Vidím to stejně, nejpovedenější design v dané třídě.

A co se využití týká, ideální auto pro aktivní důchodcovský pár, je to malé, ale s vyšším posazem, plus slušné motory s automatem.
Avatar - 3_diamanty
28. 6. 2017 10:21
Re: Mini SUV lepšie než mini MPV
umiestnenie stavu teploty motora aj stavu palivovej nadrze v budikoch povazujem za kusok nestastne posadene [odkaz] .. sice je to len vec zvyku zrejme ale vzhladom na to ako je to tam "vtesnane" po boku tak to vyzera aj zblizka dost neprehladne neviem ... takto to je proste lepsie [odkaz] aj ovela prehladnejsie ... v odkaze ide o budiky z golfa.. su za mna omnoho krajsie aj prehladnejsie ako to co predvadza arona ... toto vw zvlada stale viditelne lepsie .. vw ma lepsie to ciachovanie cisel spravene aj umiestnenie ukazovatelov teploty motora aj stavu nadrze... je to hned na ociach a nemusis to hladat po obvode kde sa to uz vsetko zlieva .. tie vw budiky su fakt iny level tu seat proste nadalej ostava seatom... hierarchia nepusti

PS: tie budiky arony vyzeraju celkovo akosi slabo :-( .. az sa mi chce povedat ze lowendovo ale zdrzim sa toho .. uz podobne "prekvapko" predviedol ignis... kde to vyzera ozjaj slabo aj na lowend ... neviem co sa to deje ale je problem spravit dnes nejake poriadne budiky? ved aj felda ich mala nahodou velmi pekne tak v com je problem v tychto novych vozoch... ozaj ide o kazdy cent alebo kde je pricina tychto novodobych "nevkusov" co mame za volantom .. ved kdajek satrucke auto ma tie budiky krajsie ako arona
Avatar - Dinar
28. 6. 2017 10:41
Re: Mini SUV lepšie než mini MPV
Plýtváš slovy, tvoje výlevy nečtu už roky, prostě je vynechávám. ;-)
Avatar - 3_diamanty
28. 6. 2017 10:45
Re: Mini SUV lepšie než mini MPV
dik za uprimnost.. ;-) ved ja tiez necitam kazdeho to by ani neslo

skoda tych budikov... pri lepsom pohlade mi pridu prevedenim ozaj slabucke.... ale asi uz nebudem pokracovat v skumani arony lebo najdem este dalsich 10 zadrhelov ako vzdy >:D
Avatar - Emel
28. 6. 2017 15:56
Re: Mini SUV lepšie než mini MPV
Když mluvíš o Capturu, tak mi právě přijde celkové pojetí auta dost podobné včetně zvolené prezentační kombinace oranžová + černá
[odkaz]

...a včetně třeba řešení zadního sloupku.

A u Capturu žádnou rušivou buclatost nevnímám. To spíš tady mám z fotek pocit, že je to takové přeostřené, příliš mnoho hran na malém autě. Tak uvidíme naživo.
Avatar - woody-alien
28. 6. 2017 22:52
Re: Mini SUV lepšie než mini MPV
Omezím se na souhlas. Ateca mi přijde výrazně povedenější. První co mi u Arony přišlo na mysl bylo, že je to pokus o "dramaticky" hranatý Captur.
Avatar - wakantanka
28. 6. 2017 11:13
Jedna otázka.
Budú v tomto ostatnom koncernovom počine aj výškovo nastaviteľné predné bezpečnostné pásy?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
28. 6. 2017 12:10
Re: Jedna otázka.
z foto to tam moc nie je dobre vidiet ale povedal by som ze nebudu.... ( zvlast ked ich nema ani ateca ) co ale z foto dobre vidiet je Honza vo forme... Honzo priznej se... ze ty ses nam kousek zhubnul ... ale jo slusi ti to ted mnohem vic :yes:
Avatar - miromen
28. 6. 2017 12:22
Ateca
Atece je snad jedina světla vyjimka, jinak koncernu ty krabice nejdou a Arona je toho dalšim dukazem. Když kouknu na krabice od PSA nebo posledni modely od Oplu, tak to je jina podivana.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Auto CZ
28. 6. 2017 12:23
je to iba predvoj, aké budú reakcie na embéčku
keď sa nám nepredáva rapid, ani po dennodennej mozgoterapii, treba rýchlo oplácať plastami nejakú embéčkarskú popelnicu. Ktorý čecháček si už kúpi práve seata? Keď má pod oknami nejakého šmudlu mechanika na embéčky? Auto CZ by malo zaviesť niečo také ako v lidl, každý týždeň venovaný inej koncernovke. .....A prečo je Toledo najmenej žiadaný model ako jazdenka v EU? :-! >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
28. 6. 2017 12:57
Re: je to iba predvoj, aké budú reakcie na embéčku
auta ako toledo alebo mii alebo alhambra proste nefunguju pretoze to ani nie su skutocne seaty... nemaju vlastny zaklad... chce to navrat klasickeho toleda a kludne by som ho posadil dnes uz do strednej triedy nad leon... cize ako konkurenta pre superb pasat mondeo optimu... tam by mi meno toledo pasovalo .... lebo seatu stale chyba stredna trieda a je to skoda... ;-\
Avatar - Verny_2013
28. 6. 2017 12:57
Jaká že je ta slabina pane redaktore?
Četl jsem článek 2x dost pečlivě a tu slabinu kterou zmiňujete v nadpise jsem nějak nenašel. Můžete mi to nějak osvětlit jak to bylo myšleno?
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Honza Mička
28. 6. 2017 14:22
Re: Jaká že je ta slabina pane redaktore?
Dobrý den,

rád osvětlím, snad pomůže vykopírovaná část textu z šestého odstavce:

Šéfdesignér Alejandro Mesonero se snažil aroně vtisknout osobitý styl, což například soudě podle provedení posledního sloupku karoserie s „hliníkovou“ vložkou vyšlo, záď nicméně nepůsobí tak robustně jako příď, je spíše úzká a vysoká, za mě zatím jediná dosud zjištěná slabina.

Hezký den,

Honza ;-)
28. 6. 2017 14:25
Re: Jaká že je ta slabina pane redaktore?
ale posadit se za sebe s deseti nad hlavou to zas jo, že jo >:D
Avatar - _Karel_
28. 6. 2017 17:20
Re: Jaká že je ta slabina pane redaktore?
Člověk by čekal něco jako "nevejdu se tam" nebo "mizerný sklon zadního opěráku" , ale slabina do nadpisu "zdá se mi to zezadu na pohled úzký" - to je teda kravina! :-O
28. 6. 2017 13:45
Tie výduchy na prístrojovke sú decentné ...
... zato v Leone sú ako päsť na oko! ;-)
Rozbalit vlákno
0
28. 6. 2017 16:20
Jste mimo
Ten rozvor v porovnání s Ibizou je je jiný
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Blue Sun
28. 6. 2017 18:32
Hm
a kvůli takovým paskvilům umírají malé kombíky, takže kdo chce skutečně prostorné auto, musí koupit minimálně nižší střední, spíš ale kombi nižší střední, kvůli ložné délce... Jenže to jsme minimálně o sto, stopadesát tisíc výše...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barry Lyndon
28. 6. 2017 20:47
ty falešné FR koncovky výfuku to nevylepšily,
ty to dorazily. Stejně tak ani dvoubarevné lakování tomu nepomáhá, ba právě naopak. Designově je to vlastně dost strašné, to už radši trochu připlatit za (taky ne moc velkou) Atecu.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
28. 6. 2017 23:16
Re: ty falešné FR koncovky výfuku to nevylepšily,
miesto arony za mna radsej vitaru ( predsa len ateca je uz ina liga aj cenou aj velkostou ako arona .. to nejde zrovnavat ) .. vitara ta sa na nic nehra a vyzera ze aj mimo pevnu cestu uz co to zvladne ( hlavne ak si priplatis za 4kolku ).. a este ak zvazis ze k tomu vsetkemu mas aj 4 valcovy motor ktory vyzera byt dost nezmar tak nie je nad cim spekulovat... vitara nadalej vladne tymto vsetkym 4-4,2m crossom a SUVeckam :yes:
30. 6. 2017 09:10
Re: ty falešné FR koncovky výfuku to nevylepšily,
Vitara nesahá Aroně ani po kotníky. Je pomalá a nabízí v benzínu jen jeden(!) slabý motor 88kW/156Nm a v manuálu ještě k tomu jen pětikvalt. Když už Suzuki, tak jedině S-Cross.
30. 6. 2017 09:21
Re: ty falešné FR koncovky výfuku to nevylepšily,
Takové atrapy výfuků dělá dnes kde kdo. V tomto segmentu snad jen Mazda X3 je má funkční. Lidem se to líbí stejně jako množství celkem 68 různých kombinací barev a potahů do interiéru, aby se odlišili.
A pokud Aronu nesrovnáš s Atecou naživo nemůžeš říkat, že je strašná. Já to vidím právě opačně.Arona FR vypadá fakt super a s motorem 1,5 TSI 110kW/250Nm to bude žihadlo.
1. 7. 2017 19:23
Má slabinu...
Slabinu nepochybně má a to ošizený turbomotorek, kde jsou ty časy nezničitelných 1.4 16V :-(
Rozbalit vlákno
1
2. 7. 2017 09:52
Re: Má slabinu...
V čem je podle tebe ošizený, ten prý "turbomotorek"? Uveď který a v čem!
1,5 TSI - vw EA 211 evo, není oproti EA 211 v ničem ošizený ba naopak, má větší objem, delší zdvih,nové výfukové svody a turbo chlazené vodou, větší rozestupy mezi válci,mohutnější setrvačník, nový sací trakt, atd. viz MTZ-Motortechnische Zeitschrift 2/17
A vzpomínaný motor 1,4 16V byla děsně pomalá,líná a žravá stará mrcha >:-[]