Zajímavé. Brzy to bude 1000 let, co české hordy okupovaly Moravu, povraždili moravskou šlechtu, ukradli jejich majetky a obyvatele Moravy zotročily. No, a od té doby se toho vlastně moc nezměnilo. Morava je stále českou gubernií, jak výstižně Moravu pojmenoval pan poslanec, dnes již zástupce Veřejného ochránce práv, JUDr Stanislav Křeček. Moravané "propásli" svoji velkou příležitost před a při rozdělování republiky 91-92 a kdy bude další, to se neví. :-!
zacina sa aj mne uz seat so skodou moc podobat suhlas.... bohvie ako to neskor este dopadne ak si zacnu navzajom liezt do kapusty v dizajne .... mat 4 velkoseriovo podobne orientovane znacky je ozaj mozno az moc ... v takomto pripade je uz tazke byt kreativny ... kedze 2 znacky odlisis od seba vzdy ovela lahsie ako 3 alebo 4 znacky operujuce v podobnych vodach ... dizajnerom koncernu tento stav nezavidim... ale tak sami chceli mat xy znaciek... tak teraz ich musia "zivit" a starat sa o ne o kazdu zvlast ( aj po dizajnovej stranke ) jak sa hovori...
Protože to domácí trhy žerou. Škodu kupujou češi právě proto že tam je to logo Škoda. Navíc může VW experimentovat různými směry bez toho aby riskoval pověst hlavní značky.
to ako Skodovka predala v Cesku milion vozidiel? Cesky trh pre Skodovku momentalne nie je z hladiska poctu predanych kusov tak dolezity ako Cina, Nemecko, Anglicko...zrejme sa auto dobre predava, lebo ho ludia chcu.
To je ale právě to smutné, češi prostě kupují předražené průměrné vozy jen z nostalgie... ehm, nebo vlastně... hodně čechů kupuje tyto předražené průměrné vozy z bazaru, popř. sedlá služební rakety ;-)
ono tie predne svetla a tornado linka po boku.... cele to zavana skodou ale v podstate s tymto klinovitym stylom ( aj svetlometmi ) prisiel ako prvy prave seat... kazdopadne hlavne ze seat uz ma konecne nejake to SUVecko... o jeho buducnost uz teraz nemam velke obavy ;-)
ostava uz len dufat ze nova skoda ( yeti? ) sa bude v buducnosti lisit viac od tohto seatu ako len logom na maske ( mohli by si zobrat priklad z korejcov ako sa to robi )
seat tento model uz potreboval ako sol.... to sme sa nacakali... popravde som cakal ze to nebude spredu iba okopceny leon ale vzhladom na to ze tento face je moc podareny a na leone funguje ..... a seat potrebuje nieco co funguje a nema moc moznosti a sanci riskovat tak je to moc fajn.... toto auto je odsudene na uspech ... podla mna niet pochyb o tom ze toto auta skratka nemoze neuspiet ... tie akoby zrezane lemy blatnikov sice moc seatovsky nevyzeraju ( vydim v tom buducu yetinu? ) ale je to len detail .... v ostrej cervenej bude k nakusnutiu ;-):yes:
Že se SEAT představuje jako první ještě neznamená, že je on tím originálem a Škoda tou kopií, obě auta jistě vznikala společně s cílem vyrábět je v jedné továrně (a to v Kvasinách).
V ramci koncernu vznikne jedno auto, ktore si jednotlive znacky modifikuju na svoj obraz, ale tak, aby pokial mozno co najviac dielov bolo vzajomne zamenitelnych, resp. aby islo o takmer zhodne derivaty.
I když tu bude plivačů na koncern dost, mne to přijde jako povedené SUV bez nějakých výstřelků. Příjde mi, že si bere ze všech SUV to lepší. Z boku připomíná Kugu (zadní okno), ale má hezčí čumák se Seatím logem. Zadek také žádné rozporuplné reakce nebudí. Jestli takhle bude vypadat i SUV od Škodovky, tak proč ne :-) Prodávat se jistě bude. Interiér alá Leon, jen doufám v lepší materiály a trochu bytelnější dveře :-) Těším se.
Je v tom něco ze Superbu a něco z Leonu a něco z Q5... ale nic proti, dohromady to ladí hezky a taky se mi líbí, SUV trošku konzervativnější střih svědčí.
PS: je zajímavé, že má zřejmě FullLed s ostřikem...
To je pravda. U Forda to cpou napříč výbavama. U těch nižších je ovšem v manuálu poznámka, že ke správné funkci ostřiku světel je potřeba projet rychle louží. :-!
[odkaz]
>:-[];-)
Jako chudý studak jsem onehda jel dálnici z Hradce bez vody v odstrikovacich (když nad tím přemýšlím tak byly možná zamrzlé Laguna na to trpěla ) a tímto zpusobem jsem velmi zdlouhavé předjížděl kamiony a otiral si naschlou špínu z oken >:D Ale na te Kuze (ježíš ti se tak blbě skloňuje) to opravdu stříká na světla :-) Všiml jsem si toho poprvé teď v pátek :-) ale nevím kdy se to spousti.Jen někdy s ostrikem předního skla :-)
Špatně nevypadá, ale mohli si odpustit tu anténu na střeše. To je úlet. Jinak v lepší materiály také doufám, jako majitel Leonu se mi jich nedostává respektive kvalita dílenského zpracování. Vrzající palubka, dveře, pískající brzdy. V tomto Seat žádná sláva. Bohužel ten rozdíl Leon a Golf je až moc viditelný, člověk by to nečekal :-(
... Tribu i 20V20 naladily potenciální kupce a fanoušky značky na něco jiného, než na tohoto převlečeného, mírně řečeno usedlého Tiguana/Yetiho. Chyba... zabalit všechny přednosti Seatu do tohoto oblečku je prostě chyba... a nejen v ČR/SR, ale všude. Už vidím, jak se Mexičani o něj perou v showroomech.
20V20 je příliš nový. Dostat model do výroby jim trvá několik let. Prvky, které na něm ukázali, se můžou časem objevit na jiném modelu. Vem si, že například na konceptu A7 ukázali čumák, který později dostala A6; A7 mezitím přišla s jiným.
Jako potencionální zákazník musím souhlasit na 100%. S původní designovou koncepcí prezentovanou v roce 2015 v Ženevě to má pramálo společného a myslím si, že řada zájemců přehodnotí své rozhodnutí o koupi tohoto SUV, protože se budou cítit podvedeni.
Protože když vystavuji a nabízím auto snů, mluvím o nové koncepci budoucnosti a potom přijdu s průměrným sériovým výrobkem, který je poskládán z již vyráběných typů vozů, tak se nemohu divit, že nikoho nedojmu k slzám.
Povedená variace na téma: postav něco na podvozku VW
Mně osobně přijde třeba Tiguan hezčí, ale design Atecy je určitě povedený též, rozdíly nejsou zásadní (tím neříkám, že design je stejný).
Důležité je, že obavy plynoucí z nedávno zveřejněné fotky, se rozplynuly - auto opravdu nepůsobí jako úzké a vysoké - dalo se to čekat, platforma snad má šířku přes 180 cm...
čistě jedna věc, ............. proč všichni jelimani na tomto světě chtějí jezdit v SUV? To je nějaká nemoc, nebo všem chybí půl mozku, nebo jsou nedonošení? ;-) >:-[]
Asi bys nejraději měl tu moc SUV zakázat, že... :'-(
Ale to, že SUV není optimální auto pro všechny, kteří v něm jezdí, že není tak úsporný při nákupu a provozu jako srovnatelný HB, to všechno není důvodem proto, aby se nevyráběly a neprodávaly. Cigarety se taky dál prodávají....
Jistě že zakázat pod pokutou a doživotním nařízením jezdit v gt nebo supersportu s dveřmi typu gullwing.
Sorry že se tě to tak dotklo. :-( , ale jak si to čtu po sobě 10x, o zákazu tam není ani čárka.
SUV sú vyššie, lepšie sa nastupuje a vystupuje, je z nich lepší výhľad, väčšinou majú vyšší podvozok. To sú dôvody pre kúpu nie pre jelimanov, ale napríklad pre starších ľudí, alebo pre tých ktorí občas jazdia aj po poľných cestách.
:yes: přesně.
Jinak za posledních 20 let jsem si nikdy nestěžoval, že bych měl z auta špatný výhled. Nadával jsem, že málo jede, nebo hůř brzdí, nebo žere, ale na výhled jsem si nikdy nestěžoval. Možná tak kdybych jezdil v mpv, to bych hůř viděl přes ty blbý Ačkový sloupky. ;-)
Tak co tam mají SUVéčkaři dál?
Řada lidí tomuto SUV určitě bude vyčítat konzervativnost, ale mě se líbí. Jen ten tvar blatníků možná až moc připomíná Tiguan I. generace. Interiér je taky super, ostře řezaná palubka z Leonu s vysoko umístěným displejem navigace je pořád velmi šmrncovní. Jen jednu věc si mohli odpustit - el. parkovací brzdu! To je opravdu krok špatným směrem a v případě SUV tuplem! Kéž by alespoň byla jen na přání! :-!
P.S. Proč Seat zásadně nemontuje výškově stavitelný horní průvlak předních bezpečnostních pásů (s výjimkou Toleda). Vždyť Volkswagen i Škoda tento velmi žádoucí prvek pasivní bezpečnosti běžně používá...
Není to vlastně ani kritika. Model je vystavěn ryze racionálně, bez emocí. No vlastně, se špetkou emocí, a to je právě ten zádrhel. Chybí mi zkrátka svébytnost. Zkrátka typické koncernové SUV velikosti midsize, co na sobě může ít jakýkoliv znak od Škody počínaje, přes VW a Škodou konče...
K tomu si přidejme pár typických prvků pro Seat, jako (naštěstí) vydařená LED světla, více diagonálních linií a palubní deska zkopírovaná z Leonu... Tohle vše dejte dohromady a vyjde vám model, se kterým nemůže Seat udělat chybu.
Takže vydařený? No, tak napůl. Vyměňme masku, nárazníky, světla, kapotu a zadní víko, do interiéru dejme Octavii a máme tu nástupce Yetiho...
Ale jak jsem uvedl na začátku - tohle není kritika. Když měl Seat volnost, tak předváděl opravdovou bídu, takže současný přístup jen kvituji :yes: Jen mi tak nějak přijde, že jedna z koncernových značek Seat a Škoda je tu tak nějak v daném čase... přebytečná :-!
pride mi ze to auto emocion sa uz v tomo modeli akosi vytratilo... zacina u to byt uz pomaly auto stereotypion.... nic proti seatu... mam ho rad ale zavana to uz akousi nudou a dizajnovou koncernovou skladackou .... chyba tomu akesi caro ake ma ibiza alebo ake mal predosly leon... ale inak ako pisem vyssie ... o uspechu niet pochyb.. koniec koncov je to pekne auto a tvarovo vyvazene .... len mozno som cakal vacsi "vodvaz" .... zvlast ked ide o seat.... ktory ma byt tou emocionalnejsou strankou koncernoveho portfolia... ale toto je fakt emocionalna bida... zlaty juke ... tucson alebo sportage
PS: ta tornado linka po boku ( a la fabia ) a zrezane blatniky ( a la yeti ) su ozaj take akoby uz skor skodovacke .. svetla a la superb uz asi ani spominat netreba... aj ked prvy s nimi prisiel seat nie skoda
je mi jasne ze skoda a seat budu vzdy hierarchicky pod vw.... a zrejme to plati uz aj pre dizajn.... vw akoby sa uz trosku v tomto vysvihol naopak seat a skoda uz preslapuju na mieste... pritom to nie je nahoda... tak to vw zrejme chce a potrebuje
samozřejmě že kecáš jako obvykle. Design Superbu je obecně hodnocen lépe a je mnohem výraznější než Passat, nová Fabia je považována za jeden z nejkrásnějších koncernových modelů dneška vůbec. Škoda dnes určitě nemá s designem problém.
Kdy jsi naposledy viděl auto emocion?? Tohle heslo je dávno mrtvé. Myslím, že dnes je Seat enjoyneering, což je takové nicneříkající. Takže vlastně pravdivé, protože Seat jako celek je taky takový ... nicneříkající. Dnešní Seaty jsou vydařená auta, ale je tu pro mě jeden zásadní problém - Seat jako značka nemá identitu. Je to zkrátka jen tu jiný VW, tu jiná Škoda...
Když se podívám na koncept, extrémně mi chybí pro Seat typická boční dynamická linie středního prolisu. Místo toho bylo převzato mladoboeslavské tornáto bez ladu a skladu ;-\
Stejně tak v interiéru některé detaily zamrazí. Absence výškového nastavování pásu? To je opět poněkud nešťastné v době, kdy bezpečnost hraje prim. Nemá ho Leon, není ani zde, a já nerozumím tomu proč? Nebo už není správné nastavení bezpečnostního pásu v módě?
Stejně tak nastavování opěradla páčkou místo růžice, tohle se mi nelíbí... A z tvaru (obrysu) zadních ramen mám trochu obavy, aby zadní náprava nebyla torzkou, byť koncern dnes myslím haldex kombinuje vždy s nezávislým zavěšením vzadu...
Uvidíme až v reálu, jak dalece zapracovalo katování kostů...
vidim tu iste dizajnove prelinanie sa medzi skodou a seatom... fakticky sa navzajom akoby dizajnovo pozieraju... superb si pozical svetla z leonu a ibizy ... a na oplatku dal seatu tornado linku a zrezane blatniky z yetiho.... mozno je len otazka casu ked koncern usudi ze mat dve vizualne "rovnake" znacky nie je velmi sikovne ... este to moze byt zaujimave ... ale momentalne je to stale seat ktory taha za kratsi koniec pomyselneho spagatu prezitia... pride mi ze ma tych znaciek a modelov koncern uz moc... a zacina sa mu to v dizajne pomaly vymykat z ruk
no ale fakt... speje to k tomu..... tento seat je uz z polovice slusna skodovka... o nejake auto emocion a la espana sa nejedna ani nahodou... bohuzial koncern toto "rozdelenie" znaciek v dizajne akosi uz nezvlada.... je toho na neho skratka moc... ale neprekvapuje ma to.... raz to muselo prist .. mat milion modelov nie je vzdy velka vyhra ... dizajnovy kanibalizmus je tu potom len otazkou casu
Když to tak píšu, tak mi vlastně Seat jako celek opravdu vůbec nedává smysl. Stále totiž platí, že Seat je Ibiza. Takže děkujme všem aspoň za extrémně zdařilý Leon :yes:
seat je koncernu akoby skor na obtiaz .... aspon tak mi to pride.... mam seat vlatne najradsej z celej koncernovej stvorky ale o takuto kopiu skody nestojim.... ak seat nema moznosti... sily... povolenie ani chut vyrabat skutocne seaty tak na co to silit.... ja chcem vidiet seat nie skodu s logom seat... ako vravim... tych znaciek je na vw uz moc... a nestihaju ich "dizajnovo odlisovat" .. stalo by ich to jednak vela prachov a jednak ani stihat sa to neda pri tolkych modeloch.... mrzi ma to.... ono mat xy znaciek prinasa zo sebou aj starosti nielen radosti... len dufamze kia a hyundai nezoberu k sebe nikoho dalsieho do buducna .... vo dvojici su totiz najefektivnejsi a perfektne sa doplnaju a zaroven sa nekanibalizuju ...
s ibizou ma spavdu.... seat je hlavne ibiza... predosly leon bol tiez neopakovatelny ... novy leon je tiez fajn ale uz ho zacinaju kopirovat dalsie modely znacky a aj skoda ( svetlometmi ) cim sa vytraca ista jedinecnost....
asi tak.... mas pravdu.... ci uz spanielskou alebo nemeckou alfou... kazdopadne chcel byt o emociach a sportovosti.... ale to plati maximalne tak pre ibizu .... dokonca si dovolim tvrdit ze ani ten novy leon uz nema tu charizmu predosleho aj ked je moc pekny ale ta neskutocna podoba s ibizou ho prave degraduje... a ked teraz jeho masku a svetla vidim na novom SUV... no boze moj... toto uz je kopirka a skladacka... ziadne emocie
zadne svetla zeby superb? alebo uz ozaj bluznim ... vidim tam skodu opat
Tady je nejlépe vidět, kdo tu kecá........Seat chtěl být německou Alfou Romeo..... >:D Běž a vraž hlavou do zdi...nejlépe s rozběhem, viď Gilgite... >:D
S údivem nad chybějícím výškovým nastavováním bezp. pásů plně souhlasím, ale kritika "nastavování opěradla páčkou místo ružice" je úplně mimo. Tou páčkou na fotce se totiž nastavuje tuhost bederní opěrky, a ne sklon opěradla. Ten má na starosti běžná ružice, stejně jako u Leonu a Ibizy. :-)
V podstate to už napísal vyššie rohYpnol (17:46), je to pekné auto, ale zozadu mu absolútne chýba identita. Podľa svetiel by som to bez znaku asi tipol na Audi.
Ale musím uznať, že sa mi to viac páči ako nový Tiguan. :yes:
tak podla mna je tigi ovela krajsi .... aspon je to jasny vw bez nejakych kompromisov.... kdezto tento medzikus s logom seatu je hodne diskutabilny seat ... z pohladu dizajnu samozrejme
aj ked ano.... je to vyvazene a pekne auto... ale napriek tomu ma seat na viac... ovela viac
Podle mě se nový Tiguan úplně nevydařil. Je takový ... nevyrovnaný. Chce být stylový, ale v těch stanovených koncernových mantinelech mu to moc nejde. Tak nějak bych to přirovnal k boxerovi těžké váhy, který si na sebe vezme triko velikosti M ze série hello kitty >:-[]
no je trosku ucupeny ... svalnaty ale ucupeny.... nema taky ten postoj ako na chodulach ktory maju mnohe ine SUV....... vyzera miestami uz pomaly ako bezny osobak .... je to taky prerasteny tlustucky buldocek alebo zeby mops?... ale ma svoj styl... mne sa svojim sposobom paci.... hlavne je to tigi... ziadna kopia niecoho ineho ;-)
Mne príde Tiguan hlavne vo verzii R-line už dosť prestrelený, hlavne z bočného profilu. Tie športové lakované prahy robia celé auto strašne ťažkopádnym. Obyčajná verzia vyzerá určite lepšie, no aj tak by som dal prednosť Atece.
Konečně ! :yes:
Za mne moc dobrý..
A že to bude derivát Tiguanu bylo jasné , stejně jako Škoda..
Koncern jede ve stylu Golf-Octavia-Leon..
..tedy na stejném základu jsou podobná auta s nějakýmu odlišnostmi.
Jinak to už nikdy nebude.
SUV se Seatu povedlo..pokud bude slušná cena na úrovni Tusconu , půjde na odbyt.
Jenže Golf, Octavia a Leon jsou 3 zcela odlišné mod(e)ly. Ano, technika je stejná, ale design je navýsost svébytný.
Bohužel, u SUV tomu evidentně bude jinak a mnoho dílů Atecy a Yetiho budou společné. Co mě zajímá nejvíc - bude mít Yeti jiný tvar zadního bočního okénka?
tvar blatnikov bude mozno rovnaky.... yetine nemozu ten tvar zobrat.... bocne okienko tam asi bude zmena..... ale predne svetla zavanaju podobnym tvarom ako na seate vzladom k tomu akou cestou sa vybral superb ... ale nepredbiehajme.... ta tornado linka asi tiez nezmizne.... ok.. ok... pockajme a uvidime
Pokud vím, tak každému zásahu do kastle se snaží engineering k vůli nákladům vyhnout. Ale v tomto případě se tomu asi nevyhnou. Budou to na pohled přece jen 2 různé modely a zásah do plechů bude nezbytný.
Přesně tak. Technicky to není problém. Ale ekonomicky právě tohle výrobu docela prodraží.
Ale přesně jak píšeš - šlo to na Up! Mii Citigo, proč by to nešlo tady...
Na jedné lince dělají i různá auta. Jako Rapid a Octavii. Nebo dříve Octavii a myslím Cayenne. Nebo chceš říct, že se Cayenne od Octavie liší jen nějakými plasty?
No Yeti bude mit profil v podstate totozny, takze i tvar zadniho okenka. Bude jina kapota, zcela odlisny predek vc.svetlometu. Predek bude temer kopii vetsiho SUV, tj. uzka hlavni svetla a pod nimi male asimlhovky. Zadek bude velmi podobny Seatu, jen napaditejsi zadni svetla...
Přijde mi, že k aktuálnímu designovému jazyku se Seatu tyhle "offroadové" modely prostě nehodí. Rozpačitě na mě působil už X-perience a rozpačitě na mě působí i Ateca.
ta světla jsou hrozná. A nemá to ruční brzdu. Celkově se mi vůz zdá krátký a není jasné, zda po sklopení zadních sedadel vznikne rovná ložná plocha. Celkově nic moc.
Taky mi to prijde takove divne. Jako kdyz to predstavuji Cinane a chteji dohnat evropske vyrobce. To ale s takovou tuctovou krabici moc nejde. VW a Skoda budou mit vyrazne vetsi prodeje. Pripomina mi to Rapida a Toledo, ktere si moc neskrtne.
...konkurenční neprémiový střední SUV v EU, pak je Ateca frajerka. Navazuje na Leon X-P, přitvrdila v linkách, nevadí mi leckde nevkusný hranatější výřezy kol a připomínku mám jednu velkou k interiéru.
Použít na nový model rychle zastaralou palubní desku z Leonu je podle mě přešlap. Při délce trvání výroby modelů evropských značek cca 7 let, bude použitá architektura unavená mnohem dříve než přijde FL, který toho moc nezmění. A to se nebavím o tom, že na to samý se budou muset koukat kupci MY 2023. To se podle mě nedovedlo (o nenastavitelných pásech se zmiňovali již jiní diskutéři).
Zvenku fajn a svěží, zevnitř žádná sláva.
Palubka je davno okoukana a zakaznika nicim nenadchne, stejne tak cele auto. Ze to ma predni svetla z Leona uz je take mimo, ten predek je na to az prilis kulaty. Hranate vyrezy kol jsou rovnez mimo, kdyz se toho zbavuje stavajici Tiguan. To auto je o generaci pozadu. Skoda a VW budou v prodejich uplne jinde. Pripomina mi to Toledo, ktere je na Rapida uplne bez sance. Nacpat na trh 3 skoro stejna auta je nesmysl. Kdyz neoslovi zakaznika VW a Skoda tak velmi pochybuji ze Seat jo, protoze takovy zakaznik hleda vyrazne neco jineho. Seat asi jde hlavne cestou co nejnizsich nakladu, uz se asi pocita ze bude do poctu, tak do vyvoje a vyroby asi nechteli vrazit moc penez a udelali takoveho zvyseneho Leona.
Nikdo neví jak bude vypadat SUV Škoda, hranaté výřezy mi tady rozhodně nevadí. Navíc vzhled je jako vždy indiviuální záležitost. Palubka ale bude téma.
Moc si nedokazu predstvit, kdo da tady tomu prednost pred Tiguanem a nerekl bych, ze cena bude vyrazne jinde.
[odkaz]
[odkaz]
To nestaci ani na Hyundai, i ten uz dela slusny design.
Tuscon je trefa... prostě Peter umí, stačí dát mu prostor. Ta širší designová špička se zahušťuje - Kadjar, Tiguan, Ateca, CX-5 fl, Tuscon... jen tak namátkou, všechno hezká auta, se kterýma bych po designové stránce neměl problém.
Frajerka je, ale těch frajerek a frajerů v té třídě v poslední době přibývá.
Interiér - dobře, vím, že na interiéry nejsem expert, ale naopak v interiéru mě mezi SUV z novinek nic moc nezaujalo - Tuscon, Kadjar... nic extra, snad bych se přiklonil ke starším klasikům (QQ, CX-5).
EDIT: no dobře, na živé fotce to je trošku plastové
ale relativně malá automobilka vyrábějící auta, jejichž konkurencí jsou Peugeoty, Renaulty, Fordy, Opely, Nissany, Hyundaie apod. Ateca z tohoto srovnání určitě nevychází špatně.
Tak mi to připadá že letos Seat dostal přednost s menším SUV Seat (Yeti se ještě docela dobře prodává) a Škoda ukáže většího Kodiaka. V příštím roce pravděpodobně dorazí nový Yeti a dvojče Kodiaka od Seatu. Následovat pak budou auta velikosti Captur, 2008 kterému u Škody vyklidí prostor zvětšený Yeti >:D