samotny vykon a kroutak nie su spatne ale v takomto aute by som litrovy trojvalec skratka nechcel a neviem si nejako v reale ani predstavit aku asi bude mat zivotnost pri denno dennej jazde mestom s turbom a na tri valce .... ak chcem ozaj nejake to modne SUV na jazdenie v meste a netuzim ani po 4x4 a nejdem nahanat rychlostne rekordy tak asi by som sa poobzeral po 1,6 v ASX alebo 1,6 gdi tucson/sportage alebo po honde HRV s 1,5kou ... budu to podla mna daleko vhodnejsie zakladne motorizacie na taketo SUV auto a aj zivotnostne a dokonca su tieto vozy snad aj lacnejsie ako nejaka trojvalcova ateca...
a dalsi problem vidim aj v benzinovej 1,4ke... vykonom aj poctom valcov je to sice uz parada ale zase s vypinanim valcov sa nestotoznujem a sirokym oblukom by som sa tejto "paradicke" vyhol.... ako tak pozeram tak s benzinov v atece by som si nevybral .. skoda ;-\ ... lebo auto to urcite bude zaujimave .... ale s tymi benzinmi to podla mna "nezmakli" zrovna najsikovnejsie ... konkurencia ma podla mna sikovnejsie benziny pre nefiremneho bezneho spotrebitela ...
jak ukazuji dlouhodobe testy nebo testy rozborek starych malich motoru, tak zivotnost problem faak bejt nemusi
beztak vetsine lidem je fuk co tam maj za motor, to zajima jen diskutery na forech a pak ty co maj potrebu mit silne motorizace, aneb minorita zakazniku, prodeje jednotlivejch motorizaci tomu davaj krasne zapravdu
Tak většina kupujících bere nějaký střed nabídky, u SUV v naftě. Tiguan bude majorita 2.0TDI, u Atecy si tipnout netroufám, pro SEAT je to přece jen premiéra a uvidíme, jaké zákazníky naláká.
Ja to tipujem na 1,6TDI a 2,0TDI, predsalen k benzínom v SUV je stále nedôvera; naopak pri R3 bude zase obava z dostatočnosti, R3 v Ibize je iné ako R3 v Atece.
Inak mne je Ateca vcelku sympatická, s 1,4TSI aj dostatočná (možno by som ešte pridal vrcholnú benzínovú motorizáciu, ideálne ten nový 2,0TSI 140 kW).
Jj, malý motor nutně nemusí být problém, speciálně Fordí litřík je i podle kluků ze servisu naprosto v pohodě. Ale tohle auto už je na takhle malej motor prostě velký, to není Rapid/Toledo. Myslím, že právě tady by se mohl lámat chleba a pokud někdo bude motor honit...
rozdil hmotnosti oproti Rapidu/Toledu je nejakych 110kg (porovnavam s 1.6TDi) porad je to auto co vazi v zakladech jen nejakych 13-14 set kg, tedy nic strasneho, ten benzinovej zaklad ma necelich 13 set kilo
Nejde jen o hmotnost, bude roztacet vetsi kola s vetsi setrvacnosti, bude se prat s vyssi hmotnosti i vetsim odporem vzduchu. Ten moturek tam holt bude vic namahanej, jestli to snese nebo pak zalezi jen na tom jak dobry ten motor bude (coz u koncernovych motoru je sazka do loterie).
... cena hrozivá je, o tom žádná,....ale ještě hrozivější je ta motorizace 1.0 TSI ve tříválci,...tohle v základu tak od 349tis.,... ale proč ne, když to ovce koupí, respektive vezmou na "lízačku",... >:D
pritom sportage s GDI si vies kupit uz od 459 tisic.... a dynamicke parametre s GDI nema oproti tej litrovej kosacke TSI vobec nejak citelne horsie ( max.r. 182kmh, zr. 11,5s ) .... navyse pri jazde v meste s dvojkolkou ( napriklad rozvoz deti, jazda do prace ) ani tak moc o trhanie rychlostnych rekordov majitelovi nejde ... ten skor oceni zivotnost a kulturu chodu.. tu ateca nema ozaj vhodny zaklad
desivejsi je ale fakt ze aj ta navonok solidne posobiaca 1,4ka tsi je s vypinanim valcov do mesta uplne nevhodna... skoda ... nieco mi vravi ze ateca s benzinmi moc vody u nas/u vas nenamuti
Iste....10.5na 100 vs. 11.5 na 100 je uplne nevhodny zaklad.....radsej kupit Kiju..........
...vypinanie valcov detto...... ty vyzeras ze vypinas oblasti mozgu....pri tychto uvahach....
aj keby to stalo 450 tisic... za holatko s litrovym trojvalcom je to neprimerana cena ....a sam uznas ze najdes vhodnejsie a zmysluplnejsie alternativy v cene okolo tych 450-500 tisic .... japonci aj korejci to dnes uz vedia lepsie ...
sorry, ale už jsi viděl reál? Víš, že se VW nikterak nezastávám, ale od Seatu je tohle auto potažec jako hrom. Japonci s výjimkou Toyoty, Lexusu a Mazdy docela dost stagnují, Korejci cpou do svých aut taky litry...
no zrovna turba su na sposob jazdy ovela nachylnejsie ... napisu 5 litrov na papieri ale v reale iste nebude problem jazdit aj za 8 .... a to ani nebudes moc tlacit na pilu ... uvidime ako dopadne testik... sam som zvedavy na "vhodnost" tohto litra pre taketo auto ... snad nejaky testik uz coskoro bude
tak zaujimave ze v lanceri jazdim s mivecom v priemerne za 6 litrov... asi mam stastie na kus ;-) ... v nedelu akcia 60km tam 60km naspat ... defakto same okrsky juhovychodne od KE .... priemer? 5,7 podla palubaku ... a to som si jazdu doslova uzival
ano ASX je vyssie auto... ale zase nie tazsie ako lancer a v zaklade aj pneu ma podobne... ASX ma urcite kusok vyssiu spotrebu ako hatch to ano... ale zase nie o 1,5 litra ... tomu neverim
No nevím, za Atecu dát takovou částku a dostat jen 1.0 Tsi navíc tříválec. No díky pěkně. Je mi líto, že i škodovka cpe všude tříválce. Nejsou to špatné motory. Jejich smysl vidím v malých autech jako Citigo či Fabia, ale výše bych už je necpal. Bavíc klasická atmosféra je sice více nenasytná co se týče spotřeba paliva, ale odvděčí se spolehlivostí a dlouhou výdrží. Myslím, že motory s malým objemem, velkým výkonem a trubem, moc dlouhou životnost mít nebudou. V nové I10 od Hyundaie je taky tříválec a jelikož jsem jezdil s novou verzí i tou starší s 4válcem. Tak celkově lepší se mi jeví klasická I10 s 4válcem. Ale u tak malého auta, které jezdí po měste, bych to neřešil. Navíc myslím, že Ateca nebude mít takový úspěch. Je až moc podobná s nově připravovaným Kodiakem od škodovky a zkrátka mohly by být ty auta více odlišená. Toledo je taky prodejně málo úspěšné, protože až příliš se podobá Rapidu.
Jestli je důvodem malé úspěšnosti Toleda přílišná podobnost s Rapidem nevím, podle mě spíš ne, i když samozřejmě někteří to vnímají tak, že to "pravý" SEAT není. Škodovka je celkově silnější značka, navíc má silné postavení na trzích... jak to říct... východně od Boleslavi :-) , kde je pro podobné laciné auto místo.
Počkej počkej, 1.4 TSI v SUV nižší střední za 6? No, tomu se mi moc věřit nechce, přihoď litr ke klidnému řidiči, k předjížděči 2-3 a plácnem si >:D Vždyť za 6 jezdí nízké Oktávky TSI.
Ke korejskému GDI bych si přisadil tak na 9-10 litrů v SUV :) A s horší dynamikou.
pockam si na test sportage s GDI tu na stranke a potom uvidime ... ci si sa trafil :-) ... ale podla mna si nejaky ten liter vyssie .. lebo za 9-10 sa uz da jazdit s TGDI .. vid testy
pockajme na test .... uvidime ci tester to zajazdi lepsie ako ty
inak aj papierova spotreba noveho sportagu s gdi je kusok nizsia ako toho predosleho sportagu s GDI .... aj vykon uz nie je 99kw ale dnes ma sportage s GDI 97kw.... takze snad aj v praxi pojde nejake to deci paliva voci predchodcovi este dole... chce to nejaky test a porovnat s predchodcom ale za 10 litrov sa da jazdit uz s TGDI takze neverim ze klasicke atmo pojde za 10... jedine ak mu slapnes na krk
To auto je vysoký a těžký.. ten odpor vzduchu ve vyšších rychlostech si řekne své :/ Hele, podívej, co mam v okolí i slavný 2.0 TDI s DSG jezdil v Tiguanu za 7,5, já s tímto motorem v Superbu umím o litr méně.... A to je Superb větší auto. Stejně bych mohl porovnat třeba Kugu 1.6EB za 8-9 oproti Mondeu 1.6EB, které jezdí také za 6-7... Tohle možná nepoznáš v nízkých rychlostech, ale stačí okrska či dálnice a máš to tam.
Zkus si někdy dát na střechu třeba kola a změřit spotřebu, jak ti naroste odpor... Já sem u dvou naftových vozů dostal skoro o litr vyšší spotřebu.
no ja som svedavy na realny test s GDI..... nejaky snad uz bude coskoro ... zaujima ma ako to pojde mimo mesto a aky bude aj celkovy priemer.... samozrejme pri nejakej normalnej jazde nie nahanani limitu auta... zatial je problem v tom ze kazdy to porovnava so starym sportagom ale ten mal aj mimo mesta voci sucasnemu aj par deci viac ....
predosly sportage GDI mal udavanu spotrebu mimo mesto 6 litrov .. novy ma na papieri uz ale mimo mesta udaj 5,6 litra a to aj bez isg .. takze v reale by to mohlo byt lepsie ako predchodca... jasne nebude to nikdy ako na papieri ale verim ze nie je ferove porovnavat noveho sportage GDI s tym predoslym s GDI a to aj co do spotreby ..
che to ozaj nejaky realny pripadne aj dlhodobejsi test kde to "nove" gdi uz zrejme vykaze lepsie cisla ako v starom sportage ... ale co pozeram testy stareho ani ten nejazdil za 10 v priemere... a sme zase na zaciatku
Já ti řeknu jednu věc... do tak velkého a těžkého auta, jako je SUV nižší střední bych si atmosférický motor o objemu 1.6 litru nekoupil... leda tak po městě pro přítelkyni a budu vědět, že to prostě žere a nejede... takový sem měl dojem z předchozích generací korejských SUV s tímto motorem.. Japonci jedou alespoň na dvoulitrech, Evropa na turbu... to už jsou důstojnější motorizace... A trochu se obávám, že i ta litrová ATECa tomu GDI napráší.... a to bude pořádný kus Korejské ostudy :-)
ja som to pisal hned v prvom prispevku.... vykon ani kroutak nie je u tohto zakladu v atece problem ... problem vidim v malom objeme a malom pocte valcov... navyse sa da predpokladat ze zakl. motorizaciu si clovek kupi prave do mesta a nie na rodinne vyzitie a ono prave do mesta je malolitrazne malovalcove turbo uplna hovadina .. nejde ani tak zase o spotrebu ( ci sa lisi nelisi ) ani o vykon ktory je dostatocny .... problem je to z akeho zdroja cucas ten vykon a kde je revir posobenia auta.... ak je zdrojom vytuneny trojvalec a revirom je mesto... tak po skonceni zaruky to auto bude nepredajne a sam asi by si urcite ako jazdenku zvolil radsej 8 rocnu atmosferu ako 5 rocne malolitrazne turbo ... problem nie je vo vykone ani kroutaku.. aj maximalka je slusna... mna najviac stve nevhodnost takejto motorizacie do mesta a aj zivotnost ktora bude urcite uz hodne nizsia ako u beznej atmo ktoru v meste neznicis ani za 10 rokov
papier je 6,7 .... s ISG 6,3 litra ( v cz ale ISG nemaju ).... stary mal 6,8....
ja netvrdim ze jazdi papierovo... to neda dnes ziadne auto... ale 10 je moc a to tvrdim... ono za 10 vies jazdit s tgdi ... co ti potvrdi nejeden test ( bohuzial tu sme este tgdi ani gdi sportage v testoch nemali )
Tebe sa môže zdať to auto raketa a tester povie zdochlina.Musis vyskúšať na vlastnej koži.
atmo 1.6 v sportídži ozaj iba do mesta.
Pred mesiacom som vymenil 1.6i za 1.5turbo a je to rozdiel
Octavia Style se stejným motorem začíná na 500, tohle je jako novinka na 520... a máš tam alcantarové sedačky... jako levné to samozřejmě není, ale v šoku taky nejsem.
Osobně mi přijde vůbec prapodivné, že takové SUV začíná s litrovým tříválcem. Základ by měl mít jako předchozí Tigu alespoň na 90Kw 1.4 TSI, pak by to za 520 tisíc byla dobrá nabídka. Když odmyslím koncern, tak ani takový zabiják jako Ford, který dává litr do Mondea nenabízí podmotorované Kugy. Široko daleko mi nenapadá žádné podobně velké a motorizované SUV. Od Renaultu až po Japonsko .... a Přitom ta Ateca se mi opravdu líbí.
Kuga má přinést s faceliftem podladěný EB 1.5 o výkonu 88kw 8-s No, pořád lepší, než ten litr >:D Kéž by tu jednapětku dostalo místu litru i to Mondeo...
Nemá zmysel ani v Mondeu, ani v Kuge. Mondeo je väčšie a ťažšie, Kuga má zasa väčšiu čelnú plochu a aerodynamický odpor. 1,0EB patrí do Fiesty a Focusu (aj to len krátkeho, kombi s očakávaným využitím kapacity je už príliš). O to má 1,0EB o 10 koní viac, ako 1,0TSI.
Souhlas, ale tím 92Kw litrem ve Fokusu kombi jsem jel ve 3 lidech a auto mělo dostaečnou dynamiku. Lepší je vzít větší 1.5, ale myslím, že tam ten motor patří :-)
Cenu bych viděl startovní....pak daj na oko jako že slevu od importéra + nějaké procenta přihodí dealer a jsme o desítky tisíc dole...vim jak to bylo u mě ;-)
mně, zda mají motorizace 2.0 TDI 110 a 140 kW stejnou 7stupňovou převodovku z multivanu, a nebo slabší verze má tu nově vyvinutou 7stupňovou..?
Jinak nedokáži si představit životnost tříválce v takovémto autě pod neustálým namáháním, toto není přeci jen lehká Fabka....
som toho nazoru ze taketo SUV potrebuje ako zaklad proste 4 valec... ci uz atmo 1,6tku alebo turbo s aspon 1,2 litrovym objemom je jedno... ale skratka 4 valec a nieco vacsie ako liter ( a nejde len o psychologicky efekt ) ... taka 1,4 tsi 90kw by mohla byt pritom ideal... tigi ju dokonca maval aj v 4x4 ... skoda ze dnes sa uz ale nepozera na zakaznika... ale naopak akoby vsetko uz hralo proti nemu
Zákazník má na výber,nemusí kupovať to najslabšie. za mňa nech tam dajú aj motor zo sekačky keď máš na vyber rôzne motorizácie a výkony.
Napr. atmo 1.6 tiež nie je žiadna sláva,ja by som bral atmo ale min od objemu 3.0l
v amerike mas napriklad takeho outlandera aj s 3.0 atmosferou ... :yes: ... len v eu je to vsade samy dizel... ale jeho boom sa uz nastastie zastavil a najblizsie roky uz bude na ustupe
Že ji potřebuje top motorizace, ještě neodůvodňuje, proč by ji měly mít i slabší, a naopak (ostatně DQ500 měla i předchozí generace Tiguanu). Spíš tu bude faktorem předpokládaná zátěž. Jinak DQ381 by snad měla nahradit šestistupňovou DQ250.
Neodůvodňuje, ale mají ji jak 110 tak 140 kW varianta a určitě to je velký plus pro Tiguan.
Ateca používá DQ200 (pro 1,4 TSI 4x2), DQ250 (pro 1.4 TSI 4x4) a DQ 381 (pro 2.0 TDI 110 a 140kW).
Ne nemají. V současnosti se dělají dva typy mokrých 7st. DSG.
DQ500 stavěná na 600 Nm, ta se dává například do nového Tiguanu pro všechny motorizace bez ohledu na výkon.
DQ381 stavěná na 420 Nm a ta se dává do Atecy pro všechny motorizace bez ohledu na výkon, tedy i pro 2.0 TDI 140 kW.
Ano.
Viz předposlední stránka s tech. údaji Transmission - gearbox type.
[odkaz]
Ateca je proti Tiguanu technicky "ošizená" a používá celou řadu levnějších řešení, převodovka je jedním z příkladů, dalším je např. řešení zadní nápravy u verzí 4x2 low-cost lešeňovkou.
Rozhodne zdieľam skepsu voči 1,0 R3. Na druhej strane si nemyslím, že to bude z hľadiska namáhania nejak odlišné od Octavie, predsalen Ateca je menšie SUV v triede Yetiho, hmotnosť nečakám nejak vyššiu o Octavie a aj zrýchlenie majú veľmi podobné (10,5 vs. 10,4s), naviac jednoliter je len s predným pohonom. Každopádne to nič nemení na mojom názore, že 1,0 R3 nemá v takto veľkých autách čo robiť.
Nevim jak vám, ale mně se tenhle design vyloženě nelíbí, přijde mi jako nepovedená odnož Audi, na kterou se někdo pokusil naroubovat Ibizu. Hlavně přední část mi přijde vyloženě zralá na facelift ještě před začátkem prodeje >:D:no:
mne hlavne vadi ze Atece chyba akasi osobitost a moment prekvapenia .... clovek sa tesi na SUV od seatu uz roky a caka na to SUVecko jak na zazrak a nakoniec je z toho vlastne leon na zvysenom podvozku... cim dalej tym viac som z Atecy sklamany ( aj z motorov ) a to som ju este ani nevidel... docela som zvedavy aku klientelu chce srhnut na svoju stranu... koho vlastne... lebo sukromnik si taketo ich benziny asi nekupi .... a firmam daleko lepsie posluzi tigi ako nejaka ateca... uz len hierarchicky hra vsetko pre vw pripadne buduceho yetiho.... skratka seat ak chcel bodovat na poli SUV mal spravit nejaku pecku a nie len nejaku skladacku ... uz teraz je ten face vedla sportagu RAVky alebo tucsonu zrely na facelift .. ved defakto je to uz 5 rocny face ... dost mozno mimo domaceho trhu to ziadny trhak nebude a konkurencia z vychodu moze byt v klude
Ale jde. Všichni by jste chtěli pořád něco nového, jiného, neotřelého, zajímavého, ale kde to pořád brát? Všechno tu již bylo, už se dá jen kombinovat z toho co bylo. Udělat prolis, zakulatit, udělat hranaté apod. Zkuste vymyslet Vy něco extra.
na popojizdeni po meste to staci, jinam SUV, az na výjimky, stejne nemá smysl
az do nejakych 3500ot to je na urovni atmo dvoulitru po kterým tady nekteri volate
Ono nie je problém nominálne, s pomerne ľahkým SUV bez 4x4 a dvomi priemernými pasažiermi si to určite v pohode poradí. Problém je, že pri SUV sa očakáva aspoň občasné väčšie zaťaženie, ako pri mestskom kompakte a tam práve konfigurácia 1,0 R3 nie je moc vhodná. To turbo síce fúkne, ale až v otáčkach, na semafore sa rozbiehaš v podstate len s atmosférickým litrom, bude to skrátka citlivejšie, ako objemnejší motor hoci aj rovnakého výkonu; o zvuku a vibráciách hlavne pri nízkych otáčkach nehovoriac.
Tak priemerná slovenská rodina, pre ktorú je aj Fabia rodinným autom, bude mať iste tendenciu väčšie SUV používať ako plnohodnotné auto. Teda nielen deti do škôlky, ale aj na diaľnice, v lete do Chorvátska, v zime na hory atď. Ak to ale niekto bude mať iba ako druhé auto v rodine, pre manželku a do mesta, potom stačí aj ten liter. Ale stále tu budú tie nepríjemnosti s kultúrou chodu, vibráciami, citlivejším rozbiehaním atp.
Na nu som naockoval kolegu, ja asi zdedim jeho ( mnou poradenu, dotlacenu, a nim kupenu ) A8 4.2 TDi quattro pred FL ( 350 PS / 800 Nm ). Teda pokial sa nic neudeje, lebo vychadza mi to na jubilejne 10-te auto s V8 a radsej by som nieco ine... ;-)
Nesouhlasím, jaký je důvod že by to občasnou jízdu po dálnici nezvládalo? Při těch 130km/h to bude mít +- 3.000 otáček a dle té zvěřejněné charakteristiky není důvod aby se to nějak trápilo. Jak psal topten, je to základní motorizace určená pro klidné ježdění po městě a okolí s případným výletem.
Viz prodeje Yetiho, tam verzí 1.2 tsi jezdí taky opravdu hodně a to je motor co má horší charakteristiku ve všech otáčkách. Jak už tu zaznělo, tohle auto není zas tak velké.
Dosavadní testy vyznívají navzdory papírovým předpokladům ve prospěch 1.2TSI... 20% objemu je dost a možná má 1.2TSI reálně lepší parametry než na papíře.
Zatím jsem nenašel reálné srovnání 1.0 tsi vs 1.2 tsi, jen papírově a to 1.0 tsi vychází ve všem lépe. Např. max. rychlost v Golfu má docela velký rozdíl. A že by jen u modelů s 1.0 tsi začali kecat aby to vypadalo lépe než 1.2 tsi se mi nechce věřit. Hodnoty pro Golf:
1.0 TSI: 999 cm3, 85 kW pri 5000-5500 ot./min., 200 Nm pri 2000-3500 ot./min, max. 204 km/h, 0-100 za 9,7 s, 1211 kg, 4,3 l / 100 km
1.2 TSI: 1197 cm3, 81 kW pri 4600-5600 ot./min., 175 Nm pri 1400-4000 ot./min, max. 195 km/h, 0-100 za 9,9 s, 1210 kg, 4,9 l / 100 km
Z toho je teda vidět, že ty vyšší hodnoty mají užší špičku každopádně na grafech 1.0 tsi vychází i tak průběh trochu lépe než 1.2 tsi.
Čus Ádo... pod odkazem najdeš zajímavost o TDI před 15-ti lety... a vůbec... i s atmosférama. Hodně zajímavé údaje o zrychlení z nuly na sto atd... ty sekačko na trávu
Jsou to spíš takové indicie... a možná přiznávám i moje předsudky. Něco třeba tady:
Ibiza si při rychlosti 130 km/h a 2600 otáčkách za minutu řekla o 7,5 l/100 km, Fabia byla při otáčkách vyšších o 150-1 úspornější o tři čtvrtě litru. Jistě, musíme brát v potaz širší obutí španělského vozu, to ale zase přišlo vhod při měření brzdné dráhy z rychlosti 100 km/h na nulu. Ve prospěch Fabie pak hovoří také reálné výsledky z okružní jízdy dlouhé 320 kilometrů (kombinace dálnice, mimoměstského a městského provozu). Zvládla ji za 6,5 l/100 km, zatímco Ibiza ujela totéž o týden později s výsledkem horším o čtyři desetiny litru. V obou případech jsem byl na palubě sám, v kopcích ale bylo potřeba jít tříválci více po krku.
[odkaz]
Ze začátku litr dávali do provedení se sníženou spotřebou/ emisemi CO2 (u VW BlueMotion) a ta mají nějaké úpravy oproti běžným modelům, takže spotřeby nejsou úplně srovnatelné. Konkrétně Golf myslím 1,0 v běžné verzi ještě nemá a má pořád 81 kW 1,2 TSI, tedy všechny litrové Golfy jsou BlueMotion.
Tak v tom testu to opravdu nevyznívá dobře. Teď to nechci slepě obhajovat, ale zase z jednoho testu nelze dělat závěry. Na jinému serveru (vybermiauto) byl zase test v Golfu, kde byla spotřeba chválena. Otázkou kolik by v těch podmínkách zajelo 1.2 tsi.
V tomhle musíme počkat na více testů a na možnost se reálně projet. Každopádně tohle vlákno bylo o dostatku výkonu pro základní potřeby a tady si pořád nemyslím, že by 1.0 tsi nestačilo. Obzvlášť v kontextu konkurence.
Aj tu na ACZ bol porovnávací test Fabie 1,2TSI a Ibizy 1,0TSI. Presne si to už nepamätám, ale okrem menšej kultivovanosti mal trojvalec väčšiu spotrebu a bolo mu treba viac šliapať na krk.
Tak vyšší spotřeba půjde ruku v ruce s tím šlapáním na krk. Otázka je, proč se zdál být pomalejší a nutil řidiče víc na to šlapat. Vzhledem k vyššímu točivému momentu by mě nepřekvapilo, kdyby měl litr ve výsledku těžší převody.
Sam se ve vybavovych stupnich seatu neorientuju, ale cerpam li z diskuze hodilo by se dodat, ze ta mazda je v zaklade, tohle zjevne ne a ceny v zaklade se teprve dockame.
Navyse ma v zaklade adekvatny motor, co sa o Seate povedat neda.
Ak chces mat v Seate adekvatnu motorizaciu (adekvatnu na velkost a urcenie auta) porovnatelnu so zakladnym motorom Mazdy, dostanes sa do velmi neprijemneho cenoveho teritoria.
U Mazdy je to taková ta cena "již od". Musíš překousnout manuální klimu, plecháče, plastovej volant... a pak je to fajn nabídka. Ale pokud nepřekousneš, tak to pak letí nahoru brutálně... podívej se třeba jen na cenu za automat - nejlevnější je 800t.
SUV rozhodne není to po cem bych snad touzil.
mozna az budu starej a ocenim ze se do toho lip leze, ale do ty doby ne.
a vidim to na svejch znamej, kteří mode SUV podlehli, a uz se pokorne vratili ke klasice, tedy alespoň ti, co jezdi vic nez jen kolem komina
Nekecej, Emel ti to dostatečně vysvětlil. Mazda od 532 900, ale s pouze dost základní výbavou, co dnes dávají i do základních aut nižší střední, tj. nejlevnější Megane nebo Astra. Výbava jak popsal jsou man. klima, plecháče volant, atd. Mazda spíše zaujme hlavně designem a motorem, jinak za výbavu si musíš připlatit a dostaneš se někde za 600 táců, nebo kolem 600. To samé platí o dalších konkurentech, mají dobré základní ceny a některé dostatečně silné motory, ale za výbavu si hodně připlatíš. když uvážíš, že motor 1.4 TSI s 110kw a dobrou výbavou u Seatu získáš za 550, tak Mazdu s podobnou výbavou tak za 600. Tu základní motorizaci stejně nebude moc lidí kupovat. Cenově to tedy je dobrá nabídka, i u ostatních motorizací je to ok.
Ten základ auta je u Mazdy dobrý - dobrý podvozek, samozřejmě s víceprvkem, hezká kabina, výborný manuál (předpokládám na základě zkušeností s 6). I v tom základu.
Blbý je, že samostatně připlatit se nedá nic (jen navi a pak barva apod.) a druhá nejnižší cena už je ne 600, ale 650 (647.900). A za to už je Ateca s 1.4TSI a navíc i s 4x4* a automatem.
Za těch +115t dostaneš autoklimu a hliníky a tempomat a mlhovky a tak, ale furt je to 115t, to je strašně moc, na to že v tom nejsou světla.
*aha, tak 4x4 asi ne... ale byl bych přísahal, že to původně tak v článku bylo, že v Xcellence je 4x4 v sérii. Ale to by byla až příliš vstřícná cena za 4x4.
lebo je to koncernova skladacka .... prave tu vidim problem atecy... chyba jej osobitost... preco ist do puzzle atecy ked mozes mat CX5 alebo tucson? ... navyse je tento dizajn leonu uz prekonany a chcelo by to uz kusok posunut sa vpred ako kopirovat 5 rocne kusky ... na SUV od seatu som sa tesil ale som rozcarovany ze je to defakto len zvyseny leon.. interier to iste... uz lacnejsie to asi ani neslo ( lebo okopcit leon je dozaista najlacnejsie riesenie ) ... teraz bude zaujimave sledovat ci ateca nebude pozierat leona ... ale neprekvapilo by ma to vzhladom na tu neskutocnu podobu aj podobne rozmery a zameranie vozu .. ak chce ale seat rast tak musi vytvorit modely ktore budu napredovat a vyrazne sa od seba odlisovat a nie robit vzajomne kopie ktore sa budu vzajomne pozierat.... paradoxne mam teraz strach o leona .. nieco podobne ale v pripade i30 a tucsonu nehrozi .. tu teda vidim problem seatu ..aby vo vysledku nakoniec neostala znacka na rovnakom zamrznutom bode napriek narastu poctu modelov
zase hodnotíš jen podle fotografií? Tak sedni do svého Lancera, zajeď si do salonu Seat... a nech si otevřené dveře, abys měl kam si sednout na p.r.d.el.
Co se týká Tuscona a Sportage... budou to designově nejrychleji stárnoucí auta na trhu.
Ano, Kia nabízí nižší cenu 460tis, ale jde o úplné holátko bez výbavy.
Ano, motor 1.6GDi vypadá spolehlivěji, ale je to totální lenoch.
Věřím, že ta jednotka v Seatu bude v pružném zrychlení lepší a i lépe tlumená.
Kiu v základu s 1.6GDi si koupil tchán a té koupě lituje...a to přecházel z OI 1.6 74kW.
Ateca má opravdu super výbavu. Z interních zdrojů vím, že by měla konkurenci převálcovat hlavně tou výbavou, která je poměrně levná a umí toho hodně. V adaptivním tempomatu s pár dalšími příplatky je třeba automatické řízení v koloně apod.
To je sice hezky, ale tady se kouka na cenu "již od" a ne každý tolik výbavy chce nebo potřebuje. Proto se celkem dobře prodaval i Yeti s motorem 1.2TSi a s holobytem. Řekněme si to otevřeně, 3hrnek v SUV s cenou přes 500tis Kč je fail. Výbava nevýbava :no:
Tak Basis tipuji na 420tis Kč + volant + klima + kola + nějaká ta drobnost a budeme zase u půl milionu a stále s 3hrnkem pod kapotou >:D To bude pecka ;-)
28tis a vic (v hrubem!!) ma tak maximalne tretina zamestnancu (nebo všech vydelecne cinnych???)
a s timhle platem dat za auto pul mega, tedy vyklopit 2 rocni platy když budes jen na chlebu a vode a bydlet při tom pod mostem, muze jenom blazen.
i tohle levny auto je maximalne tak pro hornich 10%. u nas samozrejme.
ovšem tam, kam neslapla noha komunisty, tam na to dosahne i normalni pracujici...
ani tam ne. pokud nebydlis na vesnici a chces si doprat stejnou uroven bydleni ( vetsi byt v blizkosti centra v Praze napr..) tak vzhledem k vyssim zivotnim nakladum a dost casto podstatne vyssimu zdaneni vlastnictvi automobilu.. i na tom zapade PRUMERNY zamestnanec na to auto nedosahne az o tolik snaze. Proto tam porad tolik frci udrzovane youngtimery atd.
něják mi to nedalo a koukal jsem na stránky suzuki, vitara 1,6 vvt 4WD v nejvyšší výbavě je za ty samé prachy jako 1,0 ateca, vim že je vitara o kousek menší, ale ten 3 valec k SUV mi fakt nejde, kdybych si jako fotřík od rodiny chtěl za ušetřenej peníz koupit za cca 500 až 600 000 auto, které by složilo alespoň 6 či 7 let, tak zrovna 3 valec by nebyla moje volba, chápu že uvažování firem je jinde
ti poděkujou... 8-s:-) Zrovna teď, když se hýbe pracovní trh by ti taky projekťáci mohli ujet v jiným fleetu u jiný společnosti... být tebou, raději bych zůstal u toho Monďáka :-D
a kto nechce atmo ..tak vitara dnes uz ponuka 1,4 turbo.. a bez vypinania valcov... nie je dovod na trojvalcovu kosacku za pol miliona v aute s 5 rocnym dizajnom .. alebo lepsie povedane ... preco prave atecu? nejaky seriozny dovod nevidim preco uprednostnit atecu pred takmer akoukolvek konkurenciou
o atecu strach nemam... SUV dnes frcia... paradoxne sa ale zacinam bat o leona... ale to by som sa bal aj o ceed keby SUV sportage vyzeralo len ako ceed v kanadach ....
samozrejme TDI a firmy to zachrania.. ateca bude slusna firemna skatula .. koncern ako vysity... v podstate uz len radoby auto emocion .. ale ucel svati prostriedy .. nic viac od seatu dnes asi stejne cakat nemozeme ... vidim to na dlhsie kym sa seat skutocne rozhybe ... ono je to kasnou zrejme buduca yetina len s maskou 5 rocneho leonu ... seat sa tu moc nepretrhol .. ostava uz len tejto sladacke popriat uspech ... lebo nejake to SUV ( hoci aj taketo ) seat uz vazne potreboval
PS: zrejme to bude prvy a mozno aj posledny seat s tornado linkou :-) ... slava atece :yes:
Unifikace designu přece není žádnou výsadou Seatu. Dle mého názoru si Seat konečně našel svůj styl, který je povedený a přirozeně se jej drží. Mnohem větší starost bych měl skrz design o Sportage. Dnes jsem ji potkal a...radši bych ji nepotkal.
A to omílání tříválce je až absurdní. Taky bych ho nezvolil, on ale koneckonců není povinný. 1.4 ACT bude do Atecy ideál, do prodejů také významně promluví solidní nabídka dieselů.
ta tornado linka je skodovacky prvok.... na seate mi to skratka vadi ... ovela radsej by som videl nieco vlastne v tomto smere od seatu.... hoci by to nebolo aj najkrajsie ale aspon ziadna kopia od surodenca....
sportage sa uz par mesiacov po uvedeni na trh predava v eu vyborne ... a uz teraz je jasne ze svojho uspesneho predchodcu preskoci v predajoch o parnik ;-) ... presne ako som pri jeho prichode pisal ... sportage je v tomto roku tusim uz druhe najpredavanejsie SUV v eu za kaskajom :-) .. a to je bez komentara... takyto jeho rychly a razantny nastup na scenu som ani sam necakal ... a je zaujimave ze prave v cz predava pomerne slusne cisla na pocet obyvatelov a velkost trhu ... vcera som videl taky "menej napadny" v akejsi bledo zelenosivej "nenapadnej" metalize v GT line ... s tymi kockami ladu ... fakt ze ani vedla RR evoque sa s tym nestratis a to bez ohladu na farbu :-) ... tento novy sportage ci sa uz dizajnovo ludom paci alebo ich vizualne provokuje je jedno... nic to ale nezmeni na tom ze to bude opat svetovy bestseller na poli SUV ... a pekne sa jeho predaje uz dvihaju aj za velkou mlakou :yes:
Seat teď má v nižší střední všechny trumfy, které potřebuje (vč. hot-hatche), tj. vybrat si v jeho nabídce dnes může prakticky každý. :))
O odby Atecy rozhodně obavy nemám, je to velmi, velmi sympatický stroj. S tím základním litrem a pohonem předních kol to bude ideál do města (tam se konce konců SUV hodí nejvíce, že), který jistě osloví hlavně ženy s dětm. Silnější motorizace a pohon všech kol tomu autu dají mnohem širší pole použitelnosti, samozřejmě ovšem za nemalý příplatek.
Pro českou rodinku je ale pořád nejlogičtějším řešením Leon ST 1.4 TSI, popř. 2.0 TDI. Ten se konec konců nabízí i jako oplastovaná čtyřkolka a proti Atece má obrovskou výhodu v nesrovnatelně lepší aerodynamice a nižší hmotnosti a tedy nižším provozním nákladům. Jen to nastupování a výhled z místa řidiče je holt horší. Zatím jasně preferuji prostorné rodinné kombi, ale až budu starý a hůře pohyblivý, SUV bude jasná volba :-!
Seat je pro ty, co chtějí mít koncern, ale nechtějí mít zelenýho Slepičáka na kapotě (on je to teda asi motýl nebo co). Protože už to na českých silnicích vypadá, že snad ani jiný auta než Slepičáci neexistují.
Lvem Cuprou bych teda nepohrdl a konec konců, ani tou Altecou, kdybych ji potřeboval.
Ano, charakterizoval jsi to naprosto přesně, taky patřím do této skupiny, v rodině máme už 3. Seata a vždy velká spokojenost! ;-) Počítám, že tak za 10 let bude následovat Ateca, ale to už bude její 2. generace. :-)
Naprostý souhlas, nový designový styl Seatu, poprvé uplatněný u IV. generace Ibizy, je prostě nádherný. (Ovšem i takové Toledo I. generace po faceliftu je pořád velmi pohledný stroj!) U Seatu si taky velice cením super jízdních vlastností s nadprůměrnou agilitou a tradičně skvělého řízení a řazení. Je fakt radost tyhle auta řídit! :-)
P.S. Ten design Atecy není špatný, ale fakt je ten, že ta Tornádo rovná boční linie až příliš evokuje Škodovku. U Atecy by se mi víc líbilo, kdyby i boky byly řešené ve stylu Leona, ale asi by to bylo příliš drahé, protože by Ateca měla málo společných výlisků s připravovaným Yetim. Tak třeba u II. generace už to bude s tou osobitostí lepší...
Je mi to naprosto jasné, ale nechtěl jsem ti kazit radost! :-) Ale stejně si myslím, že do SUV se poctivá mechanická ručka hodí možná ještě víc než do běžného "nízkého" modelu! :-!
Taky se divím, že je za tohle někdo ochotný dát půl mega, vždyť je to nehorázně ošklivý, tohle bych nechtěl ani za půlku... v bazaru za ty prachy koupím mnohem líp. Byly jsme na detskym dnu v aaa, tak vim o cem mluvim
tak to má zdivočelý mixér pod kapotou no..... kdysivá bylo fáro Škoda 100 a ten objem taky neměla moc nahoru no:-). A jak se po tom v Mototechně zaprášilo....
Je tedy bomba, jak se ceny téhle motorizace hezky louply přes půl míče, ale asi je to v Evropě noumáuní. Auto je prostě luxus a tak plaťme. Nepochybujme, že se toho pár kusů prodá. Ještě více, až to navléknou do kabátku Škoda a v nějaké speciální edici, kdy Vám v reklamě budou říkat, že neuvěříte zrychlení kolem deseti vteřin....Že si to jako užijete............wooooow....
Navigace za skoro 30 litříků.....bomba.....čtyřkolka s normálním motorem a nějakou tou noumáuní výbavou za vskutku lidových 900k - můžeme to zabalit Vašnosti?
Ok - dost už o ceně a motorech......
Seat je designově povedené auto. Má šmrnc a - pro mne - je líbivé a jeho křivky mají potřebnou dynamiku na tento segment.
važ si toho, co máš, páč máš kapitalistický objem motoru - dva litry člověče - v podstatě se na tebe budou řidiči mixérů dívat jako na řidiče nadupaného osmiválce.........
Nedávno jsem registroval článek o zvýšení provozního zisku, tak třeba se podařilo s tím něco udělat... ale taky mám něco takového v hlavě, Toyota byla snad kolem 10% a VW 3%
mnooo - provozní zisk a marže je něco jiného - když šikovně započítají veškeré náklady - a že jich je, že? tak je jasné, že ten zisk bude dole - ale ne zase tak nízko, protože je to A.G. a je třeba myslet na akcionáře - takže je-li to po výplatě dividend? například..... pak také různé vnitřní přefakturace etc... Prostě asi nebudou úplně charitativní organizace.... A když dovedou prodat věc s nákupní cenou kolem 150 éro za 30 kolíků...... tak tam nějaká maržička asi bude ;-)
Marže je zisk dělený obratem (tržbami), ne? A často se počítá právě z provozního zisku. Výrobní cena je jen malá část nákladů, hodně stojí vývoj... a pak samozřejmě i jiné aktivity jako třeba motorsport.
VW vyrábí hodně v drahém Německu, hodně individualizovaná auta, i relativně drahá. Toyota je jednak průkopníkem různých výrobních optimalizací, dvak méně individualizuje. Japonsko je samozřejmě taky drahé, nevím kolik procent dnes Toyota vyrábí doma.
marže je - zjednodušeně řečeno - rozdíl mezi tím, za kolik nakoupíš a za kolik prodáš...... to, co získáš na prodeji - to ještě neznamená, že je to Tvůj zisk, protože můžeš prodělávat. Nerozumím té definici, že je to zisk dělený obratem - ale možná mluvíme o tom samém. Marže může tvořit celý zisk, ale v podnikání je to zpravidla jen jedna část - podle svého podílu,může být zásadní. Na výrobě aut je velmi drahá ta lidská práce v domácích zemích, jak správně naznačuješ - proto unifikují a optimalizují....ale jenda věc je marže prodejců a druhá vlastní automobilky....
Marže je nejčastěji v procentech - prodáš auta za 10 miliard, máš zisk jednu miliardu a marži 10%. Tedy to co jsem psal, zisk dělený obratem... a jde jen o to, jaký zisk vezmeš.
Prodám - nakoupím je pohled obchodní firmy, ne výrobní. Pro výrobní firmu je cena materiálu jen jedna část těch nákladů.
Pak se to začne trošku komplikovat - co jsou náklady a co investice, časová příslušnost nákladů, odpisy apod. Pak jsou taky výnosy a náklady z jiné než hlavní činnosti - kdysi jsem někde četl, že 60%... teď nevím jestli tržeb nebo zisku... tvoří náhradní díly a servis, automobilky dělají leasing apod.
PS: i ta obchodní firma může brát hrubou marži jako prodejní cena - nákupní cena, nebo počítat s nákladovou cenou a třeba do ní rozpouštět i další náklady jako mzdy tak, aby se dostala k čisté marži.
Marže se vyloženě bere na produktu. Normálně je to rozdíl mezi nákupní a prodejní cenou. Což dává smysl u distributora, nebo prodejce, u výrobního podniku máš náklady spojené s výrobou. V obou případech se dají započítat například náklady na skladování a logistiku. Nemáš tam však věci jako reklamu nebo administrativu; u automobilky tam nemusí být věci jako výzkum a vývoj (u VW to máš myslím nějakých 13-15 miliard euro ročně), provoz designových center. Ta čísla, co se běžně udávají, ani náhodou nejsou marže.
Úzká definice marže je prostě (PC-NC)/PC... NC buď nákupní nebo nákladová cena založená na nějakém oceňovacím modelu zásob. Teoreticky máš pravdu, mělo by se na té nákladové straně počítat jen to, co se dá promítnout do hodnoty zásob.
Ale už jsem viděl jako marži všechno možné a myslím, že když se mluví o maržích automobilek, tak do toho započítávají veškeré náklady, protože jinak by automobilka s marží 3% musela být ve ztrátě.
Anglická terminologie těch marží má víc. Ale v české, pokud vím, je marže jen tohle. Pokud vím, v angličtině je rozdíl mezi marží a ziskem v tom, že marže je v procentech (je to tedy relativní vyjádření vůči tržbě/ obratu) a zisk je v penězích (tedy absolutní vyjádření). Byť se to v praxi míchá. A dále to dělí na hrubou, provozní, čistou. Zato v české jsou marže a zisk dvě různé věci.
Přiznávám se bez mučení, že jsem to nestudoval, soudím tedy z toho, co jsem pochytil (pro angličtinu vycházím z americké praxe).
Tak v prvom rade Toyota uverejňuje marže spolu s Lexusom. A ten tvori asi 10% predajov. VW to oddeľuje pre jednotlive značky. Ale je pravda, ze samotnému VW sa moc nedari a už pred dieselgate mali marže nižšie ako Škoda.
Už vtedy sa hovorilo o prezamestnanosti. Lebo Toyota vyrobí +/- rovnaký počet aut ako VAG, ale zamestnáva len asi 65% ludi v porovnaní s VAG. Japonci asi nemajú také silne odbory ako Nemci.
... Na boleslavský dálnici a málem jsem ji přehlédl. V černé barvě vypadá jak popelka, úplně splynula s davem ostatních aut. Také mi přišla dost malá na první pohled, hodně hranatá a celkově mě nijak neoslovila. Prostě další hranaté SUV. Jsem zvědavý, s čím se vytasí Škodovka. Jestli u Yetiny pouze vymění předek a zadním světlům dá jinou grafiku, tak to bude celkem designové zklamání ...