Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: SEAT Bocanegra - nová Ibiza nejprve jako studie

Ondřej Láník
Diskuze (32)
Když si odmyslíte několik supersportovních detailů, dostanete při pohledu na koncept Bocanegra celkem jasnou představu o tom, jak bude vypadat nová Ibiza.

Je to už pár let co automobilky pod křídly Volkswagen Group představily zcela nový malý třídveřový hatchback. Bocanegra (černá tvář) snad i díky tomuto půstu působí jako ta správně čerstvá sportovní krev vstupující do žil španělské automobilky.

President SEATu Erich Schmitt komentoval nové SportCoupé slovy: „SEAT SportCoupé Bocanegra je sportovní, designově orientovaný prototyp, s nímž chceme ukázat pozici naší značky. Současně je to výhled směrem, kterým se bude ubírat designový jazyk značky SEAT.“

Mezi řádky, analýzou oficiálních fotografií a pohledem na rozměrový náčrtek si snadno vytvoříme představu, co asi SEAT ukáže za několik měsíců na autosalonu v Barceloně. Právě tam se v minulých deseti letech představovaly velké novinky.

Bocanegra odhaluje možná více než by si SEAT přál. Rozvor 2461 mm je nápadně podobný tomu, co dnes nosí nová Fabia, takže i nová Ibiza s největší pravděpodobností přijede na původní platformě. Zůstanou-li nárazníky alespoň co se rozměrů týká v současné podobě, bude Ibiza největší malé auto z dílen VW Group. SEAT Bocanegra má vnější rozměry 4063 x 1712 x 1350 mm.

Automobil dostal jméno podle neobvyklé černé přídě, z níž vystupují světlomety ze světelných diod. Firemní logo – typické S – je nyní černé a má chromované orámování. Ostře řezané rysy přídě i zádě pokračují ve stejném duchu i na bocích. Dalším prvkem, který si žádá pozornost, je panoramatická střecha, která prosvětluje interiér přirozeným denním světlem, poloha bočních směrovek na konci vnějších zpětných zrcátek a nízkoprofilové pneumatiky 235/35 na atraktivních kolech z lehké slitiny o průměru 19 palců.

Zcela nový je interiér. Tvůrci se vzdali obvyklého středového panelu a tak je přístrojová deska obšitá exkluzivními materiály až překvapivě jednoduchá. Rádio vystupuje do prostoru tak jako za starých časů, dominantní roli má sportovní volant a jednoduchý přístrojový štít se dvěma kruhovými ukazateli.

Nový prototyp SEATu je vybaven výkonným a přesto úsporným dvojitě přeplňovaným motorem 1.4 TSI a sedmistupňovou převodovkou DSG s možností ovládání na volantu.

Ondřej Láník
Diskuze (32)
5. 3. 2008 08:11
Mám tu ještě písně se španělskejma rytmama
Pan prezident Schmitt doufám nemyslí vážně, že touhle kreací chce Seat ukázat pozici značky a její příští designový jazyk ;-) Člověk by soudil, že Seat už dost natvrdo pochopil, že přes stokrát replikované autoemosyjón cesta nepovede, poněvadž to AR (a koneckonců i Fiat) umí prostě líp. A designový jazyk opřený o doznívání jedné etapy biodesignu taky zrovna není žádná perspektivní bonanza. Jsem přinejmenším překvapený, nedávno zveřejněné skici větších modelů ukazovaly na jiné principy. Na mě osobně Ibiza nueva působí jako celek neuroticky úzkostným a dojmem. Trápení zdá se pokračuje ;-\
5. 3. 2008 06:56
Vykon 12500 rp
S takovym pletivem je vykon mozne udavat pouze v kralicich (rabbit power).
Zatimco na novych modelech ci studiich jsem zvykly hledat negativa, detaily, co rusi, zde mam problem soustredit se na tech malo pozitiv. Urcite bych jich nasel vic uvnitr nez vne.
4. 3. 2008 22:24
No, tak teda, vezmime to takto...
Táto štúdia mi pripadá tak trochu, ako keby na starý skelet Ibizy ešte raz naplácali modelovaciu hmotu, a nanovo namodelovali povrchy. Chcelo by to viac ako nové povrchové diely.
Interiér je strohý a prázdny.
Seat tak trochu zaspal, Ibiza potrebuje nástupcu už dávno. A oni vyzerajú, akoby sa až teraz zobudili, zistili, že nemajú novinku na autosalón, tak narýchlo niečo uhnietli. Jednotlivé dizajnérske prvky a výraz sú hodné záujmu, ale auto ako také nevyzerá príliš súčasne.
4. 3. 2008 21:15
Žiaden zázrak
Tak po vzhliadnutí tohto diela, pokiaľ ho ešte poriadne nezmenia, si myslím, že SEAT dieru do sveta nespraví ani v budúcich rokoch, ako keby VW nevedel, čo s jednou značkou, asi by im mali dať radšej vyrábať Octavie pre Škodu. A nech sa zbytočne netrápia s vývojom.
4. 3. 2008 10:53
Re: To byl asi divoký večírek..:o)
štúdia sa mi páči a velmi by potešilo keby sa v podobnom duchu preniesla aj do seriového prevedenia ,tie hrany su úžasné...