Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: SEAT brzdí Volkswagen. Bylo by lepší ho zavřít, říká šéf univerzitního výzkumu.

Španělská automobilka byla zisková pouze v jediném z posledních deseti let.
Zpět na článek
13. 8. 2012 15:33
14. 8. 2012 09:31
13. 8. 2012 15:37
13. 8. 2012 15:53
13. 8. 2012 16:58
13. 8. 2012 17:03
13. 8. 2012 16:03
13. 8. 2012 16:35
13. 8. 2012 16:53
13. 8. 2012 20:42
13. 8. 2012 16:13
13. 8. 2012 16:48
13. 8. 2012 16:51
13. 8. 2012 18:12
13. 8. 2012 18:44
14. 8. 2012 10:22
14. 8. 2012 16:05
18. 8. 2012 10:39
13. 8. 2012 19:06
13. 8. 2012 23:32
14. 8. 2012 07:49
15. 8. 2012 12:49
16. 8. 2012 01:47
13. 8. 2012 15:33
SEAT...
stejně dřív, nebo později zkrachuje... Nelze naplno stavět španělský temperamentní design, když do výsledku vleze nějakej adolf a ten temperament pohřbí. Volkswagen jsou samy o sobě imho designově zvládnutá auta. Ale tohle se prostě nemíchá... Nemluvě o tom,že SEAT je i geograficky nepříliš dobře "umístěn". Ve Španělsku je krize a lidé na nová auta tolik nemají, na severu je Francie, kde mají šanci takřka výhradně francouzská auta a na jihu je Afrika, kde, co si budem povídat, moc velká kupní síla není... Vidím to tak, že SEAT stejně skončí jako motorárna, nebo montážní závod... Škoda no :'-(
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Stejsn
14. 8. 2012 09:31
Re: SEAT...
Teď jaký temperament máš na mysli. Co si já pamatuju, tak jediný dva seaty, který nevypadaly jako něco jinýho, byly Boca Negra a poslední Toledo. A oba byly extrémně ošklivý. Jinak samý licence, variace na dané téma, případně přímo krádeže (Ronda). Já si naopak myslím, že Seatu zas tak moc velká škoda nebude, vždycky to byla jen polovičatá automobilka, který někdo musel říkat co má dělat.
13. 8. 2012 15:37
...
Chyba je jednoznačně v portfoliu, vždyť první dvě Toleda a Leon byla skvělá auta a oproti tehdejší Oktě se mi zdají i dnes jako přijatelnější alternativa.
Jenže dnes mají jen Ibizu, s tím díru do světa neudělají. Leon, Altea a Toledo jsou zastaralé a mají špatné interiéry, Exeo je fajn, ale s kdovíjak starou konstrukcí ve střední třídě fakt díru do světa neudělá.
Je zajímavý, že ani koncern s tohle značkou nedokáže pohnout, přitom jinak i chronické neumětely vybičoval k úspěchu.

Tak snad se s novým Leonem zvednou, ten vypadá opravdu výborně.
Rozbalit vlákno
3
13. 8. 2012 15:53
Re: ...
hmm,nebude to nahodou tym,ze VW sa umyselne snazi dat Seat dole ? >:-[]
Postupne riadeny prepad. A co sa tyka noveho leona,cakal som ovela viac, studie vyzerali krasne,ale nakoniec z toho vznikne len nadopovana ibiza na steroidoch a akoby nevlastna sestra audi a3? Tak to teda nie. A interier bude zase o nicom :no:
13. 8. 2012 16:58
Re: ...
Njn, osobně bych byl rád, kdyby Seat byl opravdu Auto Emocion, takovou španělskou Alfou Romeo. Jenže dnes se od škodovky a VW v ničem v podstatě neliší. Stejné modely, stejné motory, trochu emociálnější vzhled, ale toť vše. Pokud by měl být sportovněji laděnou značkou, muselo by se z něj stát po technické stránce spíše Audi než Škoda, a to s výrazně sportovním designem. A to VW asi neudělá.
13. 8. 2012 17:03
Re: ...
Asi ne, protože by ho museli nacpat mezi Audi a VW, třeba cenově mezi A3 a Scirocco, což by bylo neprodejné. Na to je image značky slabé. Seat skončí jako lokální značka na vybraných trzích s rebrandovanými staršími a lowcostovými modely koncernu, nanejvýš mu zůstane Ibiza a Leon (pokud se mu bude dařit).
Avatar - 3_diamanty
13. 8. 2012 16:03
a je to tu
za seatom pojde opel fiat citroen .... ako som tvrdil.... polovica europskej produkcie skrachuje, skor ci neskor ;-) je to len otazka casu, ziadne prekvapenie..... tie znacky ktore sa kedysi inym posmievali skrachuju a ti ktori boli v uzadi budu uspesni :yes:
Rozbalit vlákno
8
Avatar - sendador
13. 8. 2012 16:21
Re: a je to tu
Jestli padne Citroen, tak pujde i Tvuj oblibeny Peugeot... ;-\
Avatar - twistedTSD
13. 8. 2012 16:22
Re: a je to tu
Zase nechápu použití palce nahoru...Nicméně, bylo by dobré přečíst si článek - žádné zavírání Seatu momentálně v plánu není.
Avatar - HEMI
13. 8. 2012 16:35
Re: a je to tu
Topper prepáč, ale nemyslím si, že by mali tieto značky krachovať tak, ako to tu stále píšeš. Ono totiž stále existuje niečo také ako ozdravenie podniku, osekanie portfólia atď, jednoducho existuje XYZ možností ešte pred krachom automobilky. Krach tiež nie je len tak "mír nix-dír nix" a dosť pochybujem, že by niekto chcel aby skrachoval (teraz nemyslím práve Seat, ale všeobecne, no a vo vzťahu Seat/VAG však o tom môžeme dosť polemizovať, ak chcete)

Nechcem, aby niekto krachoval, najmä nie zavedené európske značky. No ak niekto nevie postaviť auto podľa požiadaviek trhu a zákazníkov, tak potom sa nečudujme, že sa tu čím ďalej tým viac predáva ... (áno sám také auto mám, viem, ale zdravý rozum mám tiež) Rád by som si kúpil niečo z Európy, ale prečo, keď mi lepší ekvivalent ponúkli práve z H...
Ak by sa automobilky chytili a promptne reagovali na zmeny v kúpyschopnosti a iné ek. vplyvy súvisiace s kupovaním áut, bolo by všetko ok. Ono ide o to, že aj vďaka Kórejcom, tu klesla cenová hladina nových automobilov a začala nútiť ostatných výrobcov niečo s tým robiť.
Automobilky sa musia prispôsobovať trhu a zákazníkom, nie naopak (niekedy to tak fungovalo, keď bolo pár automobiliek s pár modelmi, ale teraz? Nesedí ti jeden model, značka, niečo sa ti nepáči? Môžeš ísť a vybrať si z 50 ďalších, preto by mali ohrozené automobilky osekávať portfólio na dobre predávané modely a nejak ešte viac ich zatraktívniť aby udržali krok) ... Inak totiž všetko pôjde do...

No a ad Seat, tam je to na dlhšie, či už cez odbory, politiku VAG, kde pôvodná snaha mať športovo zameranú automobilku (bohužiaľ najmä vzhľadom, Cupry sú zdarné výnimky) nejak nevychádza, ďalej je nepochybné, že Škodovky sa predávajú ako teplé rožky stále a proti nim je Seat de facto bezmocný (aj keď tvrdia Auto Emoción...)
Avatar - white label
13. 8. 2012 16:45
Re: a je to tu
Zajímavé je, kolik lidí se tu ještě (marně) snaží diskutovat s topperem vážně... >:D
Avatar - HEMI
13. 8. 2012 16:53
Re: a je to tu
Ono nezáleží ani tak na Topperovi, ako na jeho (podľa mňa "zradcovskom") názore. Ale tak ja pevne verím, že je možné normálne vážne a slušne diskutovať vždy a všade (aj keď to niekedy vypáli inak, ale tak budiž).

Každopádne nikdy by som si neželal a neprial krach žiadnej automobilky, už len preto, že poväčšinou zamestnávajú z pomedzi firiem najväčšie množstvo ľudí, a tiež mi nie je milá predstava, že by boli na dlažbe... Ďalej sa môžme baviť o jednotlivých modeloch prípadne krachujúcich automobiliek, verím, že skoro každý má nejakého fandu, bola by škoda aby sa odporúčali do minulosti (Aj keď napr. tápanie Lancie by som radšej ukončil)
Avatar - escorpion
18. 8. 2012 10:13
Re: a je to tu
Diskutovať vážne s Topperom je obtiažne. Na nete je 24 hodín denne, vždy prvé príspevky, kde zo seba vyvrcholí čo ho trápi na duši. Nezabudne spomenúť krach zavedených EU značiek a teší sa ako malý chlapec z úspechu Kórejcov. EU značky sú samozrejme predražené, nespoľahlivé a majú malú záruku. Iba hyundai s kiou "spasí" tento svet.

P.S. Máme sa na čo tešiť. Kia šľape :no: Iróniu som si nemohol odpustiť ..., keby náhodou toto niekto myslel vážne. Na tejto stránke sa chytá za slovíčka.
Avatar - Ada je zase tady
13. 8. 2012 17:33
Re: a je to tu
Důvodem problémů SEATu je především extravagantní design. Lidé si raději koupí stejnou techniku s designem VW, nebo Škodu (s výjimkou ohavného Rumunstera). A proto je správnou cestou k záchraně SEATu Škoda Rapid vyráběná jak pod značkou Škoda, tak i SEAT. Ze stejného důvodu budou mít zanedlouho zásadní problémy nejen evropská auta na "F" (Fiat, Ford a "francouzské"), ale také celá asijská produkce, obalená vlnkami, boulemi, proláklinami, rozteklými palubkami, kelímky, digitálními tachometry uprostřed palubky a otáčkoměry na tykadlech.

Ten z výrobců, který nepochopil krásu čistých linií a praktické ergonomie se bude muset odebrat na smetiště dějin.
Avatar - petrumr
13. 8. 2012 20:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
13. 8. 2012 16:05
Španělské odbory
Kdo ví jak těžké je propustit španělského dělníka, je mu jasné jak to dopadne. >:D :no:
Rozbalit vlákno
13
Avatar - BruceWayne
13. 8. 2012 17:01
Re: Španělské odbory
A to je právě TO. Odbory si v CZ hrají na ochránce občana-zaměstnance, ale jik to ve skutečnosti cnad ví každý. Obory v CZ :no: Ve Španělsku či v Německu se řekne bude stávka a odpověď zní v kolik hodin a kde!! A v CZ zní odpověď a proč?? :no:
13. 8. 2012 17:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ada je zase tady
13. 8. 2012 17:37
Re: Španělské odbory
Jenže firmu Baťa řídil odborník, nikoli finanční investor :no: :no: :no: Někdy je tvrdé chování odborů plně oprávněné!
13. 8. 2012 19:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
13. 8. 2012 19:24
Re: Španělské odbory
Nebejt tvrdýho jednání odborů, dělal bys od svítání do setmění někde v dolech nebo slévárně za pár fufníků.
To, že jim dneska jdou vlády na ruku jen proto, že dělňasy utáhnou na vařený nudli je věc druhá. Mezi podnikateli hlasy získáš těžko, těm obvykle pivo a párek za pětku nestačí. ;-)
Avatar - BruceWayne
13. 8. 2012 19:36
Re: Španělské odbory
Asi nevíš, že M.T.-britská premierka odbory v GB zlikvidovala. Soudruzi z bývalého ČSSR nabídnuli horníkům z GB práci na ostravsku a dostali odpověď, že za takou mzdu si doma nenatáhnou ani budík. :yes: Podnikatel nestávkuje a nemarodí, začni podnikat a poznáš co je práce. ;-) Podnikám už dlouho a nedokážu si představit, že bych čekal na povel >:D Politika mě nezajímá a doufám, že z bordelu zvaný CZ jednou vypadnu. Tak hnusnej stát snad v Evropě nenajdeš. I Albánci mají svoji hrdost, tady jen když se získá nějaký titul či medaile, ale k čemu ti to je .... k h...u. Občan potřebuje daňový klid, funkční zákony, legislativu, rovnost v sociálních dávkách a to zde není a nebude.
13. 8. 2012 21:58
Re: Španělské odbory
Přál bych Ti zažít Belgii, to je teprve požitek ;-)
Za houby to stojí všude, u nás, v Rusku i v USA.
Avatar - white label
13. 8. 2012 22:01
Re: Španělské odbory
Tak tak, všude chleba o dvou kůrkách a nikdo není doma prorokem... ;-) :-)
Avatar - BruceWayne
14. 8. 2012 03:11
Re: Španělské odbory
Sice jsem nikdy nepochopil proč má chleba dvě kůry >:D , ale tady v CZ to zemský ráj určitě není, jo vlastně ano, pro přivandrovalce z Indie ve 13. století a jsou zde stále. Ti dostanou vše: 100% příspěvku na bydlení, při narození č.......ho * kočárek, penze se jim vypočítává z průměru (dnes kolem 24 000.-Kč) i když v životě kromě krádeží nic nedělali atd. :no:
Avatar - BruceWayne
14. 8. 2012 02:55
Re: Španělské odbory
V Belgii je to celkem fajn, chvilku jsem tam pobyl, Rusko a USA mě neláká, tíhnu k Asii. :yes:
13. 8. 2012 22:15
Re: Španělské odbory
Pane Povšíku?
Avatar - Ada je zase tady
14. 8. 2012 01:11
Re: Španělské odbory
Tam, kde "ekonomický ***imanagement" firmu cíleně tuneluje nevýhodnými smlouvami a nevýhodným outsourcingem firem, které ***imanagementu (obvykle je složen jak ze zahraničních manažerů, dosazených investorem, tak i z mladých a "flexibilních" synáčků různých tuzemských lobbistů a politiků) vrací předem dohodnutý finanční podíl (obvykle formou poradenských smluv, fakturovaných jim z nějakého daňového ráje) na svém vytunelovaném zisku. Jistě máte podobně jako já zkušenost, že zahraniční investor je dnes (čest výjimkám, jako je VW) obvykle jen nějaký obskurní investiční fond, ve kterém jsou nalité peníze, které ***imanagement ukradl v dřívějších firmách a tyhle peníze jsou vypákovány virtuálními úvěrovými prostředky nějaké banky. Když je už jasné, že taková firma nemá budoucnost, prodá se ještě většímu darebákovi, který začne prudce "šetřit", vyhodí z práce polovinu techniků a všechny vývojové pracovníky a posílí marketing, který má za úkol prodávat virtuální "cool" leštěné prdy.No a po dvou až třech podobných krocích jde vytunelovaná firma do bankrotu Tímle způsobem končí dříve, či později 4/5 všech českých firem, které koupil nějaký zahraniční investiční fond. A vytunelované peníze už leží na nedobytných účtech v zahraničí. Takže pokud střední český management a zaměstnanci mají zájem být zaměstnáni ve firmě, která má mít budoucnost delší, než 3 až 4 roky, je založení odborů a jejich prostřednictvím vykonávaná společenská kontrola (obvykle zahraničního) ***imanagementu zcela na místě.
A naopak, českou firmu, která má 100% českého privátního vlastníka, který je odborníkem a firmu vybudoval z ničeho, činnost odborů nijak trápit nemusí, protože pokud v nich jsou normální lidé, budou toho svého majitele rádi podporovat.
Avatar - BruceWayne
14. 8. 2012 03:02
Re: Španělské odbory
Tak to je krutá PRAVDA!!!!! :yes: V CZ je vše rozprodaný, vykradený a v případě uzavření autoprůmyslu a manufaltru na ně nabalených, jsme na úrovni již mnou zmíněné Albánie. A zlatý český ručičky by rozkradli to co nestihnul Klaus a spol při privatizaci :yes:
Avatar - cerrbion
13. 8. 2012 16:13
krása
To je stejně nádherné, jak tímhle vývojem, nejen v automobilovém průmyslu, budeme jendou jezdit všichni v jednom typu auta, nosit jednotné šaty, a jíst jednotná jídla :-) a to vše za potlesku spokojených jelit.

a nakonec -> Buď dobrý, nebo ti Big Brother strhne 3 kredity za porušení morálního statutu.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - KubikCv
13. 8. 2012 16:51
Re: krása
Adolfův splněný sen ne? Das überauto
13. 8. 2012 16:27
věřím IHS Automotive a VW
Máme tu dva zajímavé a protichůdné názory na situaci SEATu, jeden ten černý a záškodnický, který je u nás v médiích vždy ten cennější (viz. nadpis) a ten druhý optimistický, který Seatu předurčuje velmi slušnou budoucnost. Zajímavé je, že nikdo z diskutujících, příp. novinářů ani nemůže vědět, jak na tom ten Seat doopravdy je. Nové trhy, nové modely, investice do vývoje a budoucí výroby Seatů v Číně (odhad rok 2014) - to vše se již postupně začíná realizovat. Nutno podotknout, že všechny značky koncernu vyjma Seatu již dlouhodobě varábějí v Číně statisíce aut ročně a v době krize tak neměly tak špatné prodeje jako právě Seat, který je zcela závislý na prodejích především v západní a jižní Evropě. Vše je záležitostí koncernové politiky, ale kdyby to bylo tak špatné, jak zaznělo ve velkohubém prohlášení bývalého zaměstnance PSA Dudenhoeffera, tak by se jeho černý scénář naplnil už dávno a to i bez jeho záškodnického doporučení. Věřím tak, že zůstane jen u přání tohoto pána. Koncern vzhledem ke své růstové strategii SEAT potřebuje, stejně jako Seat potřebuje v této složité situaci koncernovou podporu. Ptám se skončí PSA (opravdu velice náhodnou shodou okolností největší konkurent Seatu na španělském trhu), protože je momentálně ve ztrátě? I když je tato ztráta jen krátkodobá, tak je X krát větší než u Seatu! Odpovědět se na to dá stejně jako v případě Seatu - tj. dohady, škodolibé názory...
Já raději věřím koncernu VW a renomovanému IHS Automotive než nějaké bývalé loutce z PSA ...
Rozbalit vlákno
12
Avatar - white label
13. 8. 2012 16:35
Re: věřím IHS Automotive a VW
:yes: ;-)
13. 8. 2012 16:39
Re: věřím IHS Automotive a VW
Já bych taky Seatu věřil. Už se mu konečně začíná dařit doma ve Španělsku, kde se poslední 3 roky dokázal s Ibizou dostat před dlouholeté vládce španělského trhu - Renault + Ford. Od splněného domácího úkolu se může odrazit k dobití zbytku světa.
Avatar - white label
13. 8. 2012 16:42
Re: věřím IHS Automotive a VW
Souhlas, jen bych Saetu doporučil spíš dobytí zbytku světa, než jeho "dobití". ;-) >:-[]
13. 8. 2012 16:59
Re: věřím IHS Automotive a VW
A jaký je v tom rozdíl? Ve zbraních?
Avatar - Plautus
13. 8. 2012 19:01
Re: věřím IHS Automotive a VW
Nie, v "Y"psilone... ;-)
Avatar - white label
13. 8. 2012 19:33
Re: věřím IHS Automotive a VW
dobýt (podmanit si, ovládnout..)
dobít (zničit, rozbít...)
Avatar - WinDiesel
13. 8. 2012 16:47
Re: věřím IHS Automotive a VW
Snad by stačilo ten svět jen dobýt..... Nebuď tak nemilosrdný .......... :-)
Paradoxně dostane SEAT do plusu nešpanělský model - vyráběný v Boleslavi. Jsem zvědav zda vepřovým hlavám ve Španělských odborech něco dojde....
Avatar - Ham.
13. 8. 2012 16:57
Re: věřím IHS Automotive a VW
:yes: Na jednu stranu jsou ztráty Seatu dlouhodobě neudržitelné a koncern musí Seat postavit na nohy a nasměrovat k zisku, protože jinak by jej musel skutečně asi prodat. Na druhou stranu jsou tyto ztráty při ziskovosti ostatních značek peanut a ve srovnání s evropským Fordem, Opelem, Fiatem nebo PSA doslova malicherné a koncern má dostatek zdrojů si se Seatem "pohrát" a na nohy jej skutečně postavit. Myslím, že německá "zabejčilost" nedovolí koncernu z tohoto nepříjemného stavu "zdrhnout" nějakou jednoduchou cestou na způsob "Vilík nestojí za nic, prodáme ho!" protože je to prostě jejich dítě.
13. 8. 2012 17:21
Re: věřím IHS Automotive a VW
Rozumny nazor :yes:
Avatar - BruceWayne
13. 8. 2012 16:57
Re: věřím IHS Automotive a VW
Ano, máš pravdu, ale raději věř sobě než Bohu či VW. :no:
13. 8. 2012 18:15
Re: věřím IHS Automotive a VW
Těší mě, že alespoň někdo tu uvažuje :yes:
Avatar - Emel
13. 8. 2012 20:40
Re: věřím IHS Automotive a VW
Situace PSA se se SEATem srovnávat nedá, vlastnické struktury jsou jiné... PSA nemá kam ustoupit, není tam žádný manažer, který by mohl zavřít PSA a přitom si uchovat svůj post.

Všechno se bude odvíjet od toho, jaká auta bude SEAT vyrábět, jestli se podaří znovu vybudovat pozitivní image SEATu. Já nevěřím na zlý VW, který nepřeje úspěch SEATu... spíš si myslím, že SEATu samotnému scházejí schopní lidé s vizí.

Zavřít nebo nezavřít? Nevím jestli se takovou otázkou vedení koncernu zabývá, pravděpodobně ne. Pokud bych ji měl ale řešit já, pak by rozhodující byla víra v budoucnost. Také tu vidím paralelu, a to s hospodářskou situací celého Španělska a Evropskou unií: podle mě by EU měla členským zemím pomáhat tak dlouho, dokud věří v jejich potenciál se z problémů dostat.
13. 8. 2012 16:58
Nezavřou ho, ale bude z něj jen doplněk portfolia
Trend, kam se ubere Seat, je v posledních letech zřejmý - doplňková značka bez vlastního vývoje, viz Exeo a připravovaný Rapid. Jestli nový Leon neudělá díru do světa, budou Seaty jen jen lehce upravené modely výběhových a lowendových aut od ostatních značek koncernu pro některé trhy. Seat má tu smůlu, že se jednalo jen o lokální značku, které se nepodařilo udržet úspěch první Ibizy a Toleda I. a II. S bachratými a mezitřídními podivnostmi získané pozice časem vyklidili. Mimo Evropu značka taky nemá trhy, Ibizy a Cordoby tam prodávali s logem VW (Jižní Amerika, JAR), takže těžko tam budou vytvářet zázemí pro "neznámou" značku.
Rozbalit vlákno
0
13. 8. 2012 17:21
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
3
13. 8. 2012 17:42
Re: Není důvod si kupovat SEATy!
Trefné! Ani to, ani ono, jak jsem psal výše. Trochu mi to připomíná Rimmera z Red Dwarf... "Každá moje součást je skvělá! Jsem dochvilný, organizovaný, disciplinovaný a jsem slepě oddaný nadřízeným. Ale nikdo mě nemá rád..."
14. 8. 2012 10:18
Re: Není důvod si kupovat SEATy!
Podle toho, co píšeš, to vypadá, že SEAT kdysi vyráběl nějakou baby-911, což je samozřejmě nesmysl.
To jen hranantá a rozvrzaná krabice, jménem Ibiza, původem kdesi od Fiatu, dostala nový motor o objemu 1,5l, na jehož vývoji pracovalo pár inženýrů z Porsche (úloha Porsche byla menší, než třeba v případě motoru pro H-D).
Emoce = asi jako svého času Škoda 120GLS.
Avatar - escorpion
18. 8. 2012 10:27
Re: Není důvod si kupovat SEATy!
Seat má niečo do seba. Mali sme 8 rokov cordobu a spoľahlivo slúžila. Pekné, praktické auto.

Športový je leon a pri vhodnom výbere motora (1,8 TSI alebo 2,0 TSI v podobe 265 koňovej cupre R) poskytne jazdné zážitky. Rodinu uspokojí altea XL, prípadne alhambra, ktorá je oproti sharanu o dosť lacnejšia (teraz akcia -3000 eur). Aj v treťom rade sedadiel sa sedí výborne, nie ako u konkurencie, kde sa zmestia iba malé deti.

Nové modely však nič moc. Ibiza je nepekná, nový leon iba nafúknutá ibiza, toledo je prevlečený rapid, exeo zasa stará A4. Seat zrejme nemá ponúknuť niečo viac, keďže mu velí VW.

Ak by seat skrachoval, bolo by mi ľúto, pretože mám rád túto značku.
SEAT :yes:
Avatar - Pekelná Micinka
13. 8. 2012 17:46
!HOLA!
Źe by se konečně na vlkohradě zjevila bílá paní a kastelánovi se rozsvítilo (okno)? SEAT si prostě v současné podobě existenci nezaslouží. VW už jednu automobilku se španělským odkazem má, a myslím, že ta sedí na "auto emocion" dostatečně. Odvážím si tvrdit, že kdyby měla Škoda volnou ruku, v příští generaci by dokázala nabídnout auta na úrovni Audi. To si s veškerým respektem o SEAT nemyslím, ale to je jen taková myšlenka na okraj.
Rozbalit vlákno
7
13. 8. 2012 18:12
Re: !HOLA!
prej "taková myšlenka" >:D kde by se prosim tě u tebe vzala >:-[]
Není to o volných rukách, ale o strategiích a postavení dané automobilky na trhu a především o financích. "Myslíš", že by se vrcholná technika vyvinutá AUDI zaplatila na laciných Škodovkách bez prestiže prémiového Audi? Asi těžko, nikdo by je nekupoval!

Tvoje názory to je opravdu taková myšlenka na okraj :no:
13. 8. 2012 18:44
Re: !HOLA!
Myslím, že jsi PM vůbec nepochopil. ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
14. 8. 2012 00:44
Re: !HOLA!
Myslíš správně. :-) :yes:
14. 8. 2012 10:22
Re: !HOLA!
Osobně mi to přijde, že Škoda i Seat mají ruce volné podstatně víc, než automobilky v jiných koncernech - a přitom dostávají veškerou možnou podporu.
Avatar - Pekelná Micinka
14. 8. 2012 14:13
Re: !HOLA!
To asi ano, moje pointa je v tom, že Škoda na to má technicky i tak nějak intelektuálně, kdežto Seat ne. Myslím tu možnost dotáhnout Audi v horizontu 5 let, mimo supersportů a SUV. Pochopitelně myslím technické záležitosti, schopnost produkovat naprosto srovnatelná auta, nikoliv reálný úspěch na trhu mezi konkurenty Audi.
14. 8. 2012 16:05
Re: !HOLA!
Ano, zapomněl jsem tam dopsat, že Škoda toho využívá podstatně víc, než Seat...
Avatar - escorpion
18. 8. 2012 10:39
Re: !HOLA!
Seat je tam na druhej koľaji v rámci koncernu. Škoda má povolené viac, ale aj tak sú jej modely vybavené tak, aby nekonkurovali VW. by vedenie nepripustilo, hoci superb vs. passat je otázny.
Avatar - Aladeen
13. 8. 2012 19:06
Je to vina VW
to on brzdí všetky značky v Koncerne a káže im byť nudné , nevyvíjať a prispôsobovať sa id*otom z Nemecka ....
Rozbalit vlákno
6
Avatar - WinDiesel
13. 8. 2012 19:24
Re: Je to vina VW
Když ti idioti mají dost velkou kupní sílu a jak je vidět, rozhodně je účelnější připravit auto tak, aby bylo prodejné v Něměcku a Rakousku než tak, aby bylo prodejné v Itálii a Španělsku...
Myslím že TEĎ UŽ TO FRANCOUZŠTÍ A ITALŠTÍ/ŠPANĚLŠTÍ VÝROBCI VÍ.... Problém Seatu je v tom, že německý trh obsadila Škoda a na SEAT tam nezbývá místo... Takže SEATu zbývá jih, kde je krize a Sever, kde se stávající portfolio Seatu nechytá a slogan AutoEmocion jim nic neříká...
13. 8. 2012 20:02
Re: Je to vina VW
Jo tak to by sedělo, problém Seatu je Škoda. V polovině 90 let měli obě automobilky 2 modely ve stejných třídách - Feldu a Ibizu a výše Octu a Toledo, tedy stejné startovací podmínky a jak to dopadlo všichni víme. Škoda jede na plný plyn a SEAT se potácí nad propastí. Skoro jako by to byl plánovaný závod a kdo vyhraje, tak přežije ;-)

Btw strategie Seatu byla pro mě nepochopitelná, na jednu stranu Auto Emoción, tedy rádoby sportovní značka a na druhou vyráběli a vyrábí Alhambru? Trošku mimo... Tu by podle logiky měla dělat Škodovka ne? >:D
Avatar - twistedTSD
13. 8. 2012 22:17
Re: Je to vina VW
Zejména s druhým odstavcem souhlasím - dodnes se chlubí sloganem auto emoción, ale co je na Seatu sportovního a emotivního kromě vrcholných verzí Cupra? Překapotovaná velká krabice od VW?
Avatar - Choochoo
14. 8. 2012 07:39
Re: Je to vina VW
AutoEmocion alias stejna koncernova technika v ruznych kabatech je jako Sade Blackline, Silverline, Sportline,.... Proste nic co by Te melo presvedcit pred koupi stejneho modelu s jinym koncernovym znakem. Pokud HB tak Golfa, pokud chces kufr tak Octavii. Seat je proste mimo, at se to libi nebo ne. V Evrope mu psenka nepokvete. Pokud ho nezachrani Cina, tak dopadne jak dlouho rikam a znacka zanikne. Popravde pokud ho zachrani Cina a auto se tam bude prodavat a i vyrabet, tak pro evropana je to stejne mrtva znacka ;-)
13. 8. 2012 22:17
Re: Je to vina VW
Jak to dopadlo s "nenudnými" seaty poslední doby ví asi každý. Seat není žádná Alfa, snad už si to ve VW uvědomili a přestanou s pokusy jako je Toledo III, Altea XL apod.
14. 8. 2012 07:06
Re: Je to vina VW
Souhlasím s nadpisem, ale z jiného důvodu. To koncern VW investoval do výrobních kapacit SEATu ve Španělsku a značně přestřelil. Chyba vedení koncernu se vykazuje celá v rámci SEATu. Nějaký kalousek z koncernu prostě neodhadl sílu španělského trhu a růst výrobních nákladů. Pravdou je, že mu mohli čáru přes rozpočet způsobit i španělští politici. Ty si koncern nevybere, manažery v SEATu může vyměnit kdykoliv. Každopádně je to důkazem, že i velký španělský trh, je pro existenci značky příliš malý.
Avatar - Johny.Rico
13. 8. 2012 19:38
Seat! Shut it dafaq down!
Dělal, dělá a nejspíš bude dělat škaredá auta. Světlá výjimka budiž nový Leon, ale ten nabral na kreditu jen proto, že dostal full LED.
Marně hledám v minulosti nějakou zářnou výjimku, ale - nemohu ji najít. Pokud má na jednom modelu "zisk" -4500Kč, tak ho nejspíš... nepohání.
Ať zavřou seat a koupí Maybach.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - jozephko
13. 8. 2012 20:06
Dizajn Seatov bol jednoducho otrasný
Problém Seat-u vidím len a len v dizajne. V Španielsku vyrába niektoré svoje modely aj Volkswagen, a nemá s tým problémy. Ale trojičky Toledo, Altea a Altea XL a čiastočne aj Leon - to boli jednoducho monštrá. Hlavne Toledo - to bol ešte horší Quasimodo (aj s hrbom) ako "krásavci" od Ssangyongu. A v interiéri to pokračovalo. Krivá a asymetrická prístrojovka - to musel navrhovať dizajnér s aspoň 3 promile alkoholu v krvi.
Toledo prvej generácie bola hlavne v našich končinách legenda. Druhá generácia spolu s prvým Leonom to boli vyslovení krásavci s čerešničkou na torte - prístrojovkou z prvej generácie Audi A3. Toledu však chýbal kombík. Ale potom to už išlo z kopca závratnou rýchlosťou.
A aký význam malo zúfalstvo s názvom Exeo, som doteraz nepochopil - hlavne jeho cenovú politiku.
Španieli nech dajú od dizajnu ruky preč a nechajú to na Škodu a VW, a budú mať po problémoch. Španielov treba len zapriahnuť, ale nenechať im voľnú ruku. Iniciatívny blbec je totiž horší ako triedny nepriateľ.
Rozbalit vlákno
2
13. 8. 2012 20:13
Re: Dizajn Seatov bol jednoducho otrasný
Pěkně vyjádřeno, s Toledem poslední generace a Exeem naprosto souhlasím :yes:
Avatar - twistedTSD
13. 8. 2012 22:34
Re: Dizajn Seatov bol jednoducho otrasný
Toledo tím doslova zabili, což je velká škoda...Na druhou stranu, Ibiza SC je velmi pohledné auto a nový Leon není špatný.
13. 8. 2012 22:18
Bez historie, bez budoucnosti
Seat bohužel nemá potenciál. Brzdí jak celé VW, tak omezuje i naši Škodu.
Kromě domácího španělského, případně portugalského trhu je značka zcela bezvýznamná.

Škoda až na italofranty úspěšně boduje po celé evropě a mohutně posiluje pozice v rusku, indii, číně... neztratí se ani na druhé straně planety (aus, nzl)
A Seat? Eutanazie není povolena, ale má smysl to držet na přístrojích? Čas úmrtí... 2015
Rozbalit vlákno
0
Avatar - VDC
13. 8. 2012 23:32
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Choochoo
14. 8. 2012 07:49
Re: seat
Souhlasim s tim, ze musi mit jine portfolio nez zbytek koncernu, jenze to by byly naklady. Ono to bude problem, kdyz cilem koncernu je udelat z jednoho modelu 4 a to nejlepe s pouzitim snad 99% stejnych dilu. At se novy Leon povedl nebo ne, bude to same co novy Golf, takze proc Leona za stejne penize a ne Golfa? Osobne to vidim tak ze dopadne jako Saab, Volvo a v Evrope k nim mozna jeste nekdo za par let pribude.
14. 8. 2012 12:06
Seat je Fiat v bleděmodrém...
Fiat má momentálně v portfoliu jediné zajímavé auto, které se slušně prodává a to F500, stejně tak to má Seat s ibizou. Myslím, že by oběma prospělo se zaměřit na ostatní modely. Seat chystá novou generaci Leonu, což je super a krok správným směrem. Ale Fiat tápe a v portfoliu si nachává obstarožní Bravo, letité Punto a naprosto neprodejnou Lineu. Úspěch automobilky stojí pouze na tom, jestli dokážou nabídnout zákazníkům to, co chtějí. Zatímto díky bohu tak funguje i zde v socialistickém evropském společenství. Pokud Seat udělá dobré auto, bude vydělávat, pokud ne, tak konec. Myslím, že dalších analýz netřeba:-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Stejsn
14. 8. 2012 14:22
Re: Seat je Fiat v bleděmodrém...
Fiat má ještě Pandu. Ne že by to na věci něco měnilo...
14. 8. 2012 17:32
Re: Seat je Fiat v bleděmodrém...
To je fakt, Panda je bestseller, ale zbytek je v pr... >:D
Avatar - Ada je zase tady
14. 8. 2012 21:21
Re: Seat je Fiat v bleděmodrém...
O mrtvých jen dobře ;-)
15. 8. 2012 12:49
VW problem...
Pokial to nemalo Vw, tak to bolo ok. VW im proste nanutil tvary a potom sa cuduju ze to nikto nekupuje. Ked nechcem VW, tak nechcem ani VW so znackou seat, to je jasne...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - VDC
16. 8. 2012 01:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 8. 2012 16:19
Pro všechny znalce značky SEAT..... Enjoyneering
Rád bych podotknul, že všichni co se ohánějí s auto emocion (Alfou Romeo koncernu, sportovností apod.) jsou již asi rok a půl mimo od 10. 3. 2011 již toto logo nepoužívá pravda těžko se to dozvědět bez žádné reklamy v tv... maximálně tak na oficiálních stránkách SEAT zjistíte, že se používá ENJOYNEERING
Spojení dvou slov něco jako požitek z technologie..... ;-)
Rozbalit vlákno
0