Seat muze planovat a do sveta vykladat co chce, ale pokud to nepovoli VW, tak Seat nezmuze nic :-! je jasne ze prvni kdo v koncernu prijde masoveji s elektromobily, tak bude Audi a VW (u VW se jim v tom zatim moc nedari), do te doby ostatni koncernove znacky budou moct jen ukazovat koncepty
kdyby VW chtelo, tak jiz davno mohlo nasadit spousty elektromobilu a i masove budovat dobijeci sit tak jako Tesla, a s jejich moznostma by nejakou nicotnou Teslu zadupali celkem snadno, jenze oni nemaji duvod se zbavovat vydelecneho businessu s ne-elektromobily, a dokud jim nekdo neslapne na prodeje, tak ani duvod mit nebudou
a ty prvni duvody zacnou bejt aktualni az tak v roce 2017 kdy se maji objevit prvni elektromobily s dojezdem nad 300km a cenou okolo $30-35k, do te doby si v Nemecku koncern postavi dostatek nabijecek (planuji ji jich diky Nemecke vlade 12 tisic kusu do roku 2017) a pak jim bude jen stacit proste vypustit postupne do prodeje treba co ctvrt roku novej model elektromobilu
Zajímavej článek z konkurenčního webu. Nejsem si úplně jistej jestli s utlumením výstavby atomových elektráren je dobrý nesmyslně zavádět elektromobily.
utlum jaderek je jen v Nemecku, ale tak nejak se jim celkem dari to kompenzovat vetrnikama a solarem, a CR natom jeste vydelava reexportem elektriny z Nemecka do Nemecka >:D
na větrníkách a solárech nemůžeš stavět. Průmyslová země jako je Německo potřebuje stabilní přísun elektřiny a ne nárazově když zrovna fouká nebo svítí sluníčko. To jen zelený mozky si myslej, že to tak jde. 8-s
Beru, je to trochu jiná cenová kategorie, ale spíš aby v roce 2020 nebylo pozdě... Leaf se taky solidně prodává. Na druhou stranu první musí být VW, až pak může nad něčím uvažovat zbytek koncernu... ;-\
Však VW Golf už se jako elektromobil prodává. Tady jde spíše o to, že dlouhodobě ztrátová značka jako je Seat si nemůže dovolit přijít na trh z produktem, který je už předem znám jako vysoce ztrátový. To si mohou dovolit jen ziskové automobilky, které to berou jako investici do své image.
Zase a znova. Po fázi "počkáme s vývojem až bude větší zájem zákazníků" pravidelně následuje fáze "sakra, na trhu už je tolik pokročilejších systémů od jiných výrobců, že už nemá cenu to vyvíjet". To že koncern má nějakou techniku neznamená, že stačí poskládat komponenty a je hotovo. Stejné představy měli výrobci o hybridu. Výsledek je ten, že systém "Prius" dodnes nikdo nepřekonal. Nejde jen o poskládání komponent. Jde o dlouhodobé zkušenosti konstruktérů, o množství provozních dat a v neposlední řadě i o pověst výrobce jako toho, kdo je na špici v nových technologiích. Ale je to jejich volba.