Hodne optimisticke ceny na voz, ktory je o generaciu starsi, ako porovnatelna konkurencia. Za rovnaku (alebo dokonca nizsiu) cenu moze clovek kupit Mondeo, Insigniu, Avensis, atd. Seat bude musiet ist s cenou dole...
Všichni jdou cestou downsizingu a jen Seat zvolil opačný směr - upsizing >:D čili místo slabého motoru s velkým objemem zvolí taky slabý s ještě větším objemem a ještě tam nacpou turbo aby to bylo technicky složitější. No za ty prachy nevím, nevím.
No tak myslím, že o tom tady nikdo nepochybuje. Teď je jen otázka, kdo jim to sežere... Vzhledem k tomu, že sem Exeo viděl na silnici snad zatím jen asi jedno (a to ještě v blízkosti autosalonu Seat), předpokládám, že takových jedinců asi moc nebude.
No nevím jestli ta 1,8 turbo s usmolenejma 88 kW je proti 1,6 atmo nějaká velká výhra. To je na výběr buď zastaralý atmo motor a nebo zastaralý turbo motor. Prostě mi to přijde jako z bláta do louže, žádnej pokrok se nekoná.
Je to rozhodně lepší protože díky turbu bude mít pravděpodobně lepší průběh krouťáku a tím pádem lepší jízdní dynamiku. Všechno není jen o výkonu. Každopádně to nic nemění na tom, že je to mizerný výkon na ten objem s turbem. :no:
Zaujímavé slovo - "omluva". "Hovorenie", alebo česky "mluvení" je v inom tvare "mluva". Pridáš "o", a je z toho "omluva. Tak to skúsim po slovensky:
Vezmem "hovorenie", pridám dopredu "o", a vyjde mi "ohovorenie". Čiže niečo ako "pomlouvání". Je to sranda, čo sa dá s tými slovami robiť... >:D
Moja súčasná pozícia mi pomaly ale iste prestáva vyhovovať. Ale nové pôsobisko, ak nejaké bude, určite nebude SAV-ka. Momentálne mi iba prekáža, že namiesto konštruktérskej roboty robím manažéra - poriadnej technickej práce mi ostalo tak na 15-20% času. Celé dni zabíjam organizovaním, dohadovaním sa, počítaním cifier a výrobou zbytočných papierov... Dnešný svet je fakt na hlavu...
Netvrdím, že je to omyl, pýtam sa, či to nie je omyl. Vzhľadom na charakteristiky a výkonové rozpätie nových maloobjemových TSI-čiek mi príde tento motor ako ponuka trochu stranou...
V Brně se jeden na kogeneračkách... nutno dodat, že zatím ne s motory VW :-)).
Ne jako tohle je zpráva prostě století..., prostě VW má opravdu odvahu... To se musí nechat..
Cena, motor, výbava... ta kombinace se značkou Seat na 6 let starém Audi... to je prostě mix, který nemůže nechat nikoho chladným. Když jej miluješ..., asi fakt není co řešit.
P.S. Ta trubína je tam proto aby dělala podtlak? Jinak si to neumím vysvětlit...
Ta turbína tam ti eliminuje ztráty regulace škrcením při částečné zátěži ;-) Nehledě na to, že tenhle motor bude mít daleko příjemnější charakteristiku než 1.4T / 92 kW a při dálničních jízdách se nejspíš ani nebude tolik rozežírat.
V Brně se na kogeneračních jednotkách moc nejede a to kvůli konzervativnímu přístupu na KU ;-)
To, že Seat potřeboval zamáznout díru po chybějícím středním sedanu je nabíledni...víš sám velmi dobře jak je to s jižanskou náturou (viz. článek o Bravu níže).
Jinak motorový leader BMW dodává odladěný nafťák 3,0d jako 525d s 204HP, což není žádný zázrak, ale jasná šestiválcová základní motorizace. O rozdílu mezi foukaným 1,8 se 120HP a línou a žravou 1,6MPi si není potřeba psát. Dobrý krok.
1. To, že se vBbrně moc rádo nepovoluje plyn neznamená, že by celá teplárna nejela na KGJ. Jede. A i jidne fičí KGJ, jen je potřeba znát mapu.
2. Jaj... 1,8 s turbem na 88 kW je prostě kravina. Stejně tak je nesmyslný argument s motorem od BMW a stejně tak je nesmyslný argument s tím, že se turbina nemusi moc tocit a zrat a stejne tak je nesmyslny argument s tim, ze se s tim pojede lip nez s 1,4. Uz u te 1,4 je turboefekt v podstate titerny (zejmena u te slabsi). Je fakt ze tady nebude znat asi vubec, ale pak nejak ta turbina tam ztraci smysl a je to pouze udelatko. Nic vic nic min. Znouze ctnost, aneb jak jeste prodat stare motory doplnene soft turbem.
Jedine s cim souhalsim je zaplácnuti diry, ovsem nevidim v tom tady smysl.
Ad Bravo... Je to stejne dobre auto jako ostatni konkurenti ve tride. Prodeje odpovidaji bohuzel tomu, ze neni verze kombi. Nastupce je pripraven uz v podstate na pristi rok. Auto delala Magna Steyer jako zaplacnuti diry misto Stila, ale tak nejak je Bravo stale plnohodnotnym autem a nastupcem a ne tak jako to Exeo. Takze tady uz srovnani silne pokulhava. Ale enchci flame
ad.1 Plynárna je mi fuk, mluvím o soukromých investicích
ad.2 Mám podvozek a motory, potřebuju základní jednotku, budu tam neekonomicky řešit a testovat jiný motor, nebo jen odladím stávající? Pokud uděláš to první, pak jsi evidentně ekonom z apeninského poloostrova
ad.3 Netvrdím, že není plnohodnotný, ale že se neprodává. Proč by jinak chystali nástupce???
Je pravda, že výkon toho nového turbobenzínu je na pováženie. Zvlášť keď podobný výkon dnes produkujú silnejšie verzie 1.2 tsi. Ale cena je silné lákadlo, to verím a pôjde to lepšie ako 1.6i. Tak hor sa na nákupy >:-[]
btw, tie diódy z dizajnového hľadiska práve nezachraňujú situáciu, skôr naopak
Ty diody jsou naprosto odporné. Celé Exeo je co se designu týče opravdu jen znouzecnost. Kdyby ho posadili na trh před pěti lety, tak by se možná i ujalo... Teď přišli s křížkem po funuse.
Exeo bolo posadene na trh uz pred 5 lety, ako Audi A4 (B7). Toto je len nieco ako druhy krat zaliate kafe: farbu to este ma, ale chut uz nie. Neviem co si od tohto pocinu slubovali v koncerne, ale obavam sa ze toto nebude zrovna model, ktory by Seat ozivil...
Je to ošklivé jako deset starý korejec, drahé, značka taky bez image. Chápu Wolffa, že se nad touhle změnou uřehnat. Má dnes šťastný den chlapec. Pochopil bych kdyby za cenu jedna šestky dali oturbovanou jedna osmičku. To je slovo do pranice. Tak to dělá Renault - nemá imidž, tak to tlačí přes cenu. A jednou zaháčkovaný a spokojený(?) zákazník je dobrý zákazník. Ale touto cestou Seat neprojde.
Nechtěl sem to psát, protože stále platí, že Seat není Alfa... a že Fiat Alfu neprodá, nicméně je vidět, že to co by se ještě uneslo u lowendové škodovky (například přešlapy v podobě úzkého interéru u Superbu atd..., stejně tak jako obecně podvyživené základní motory), to se prostě u značek se zaměřením na sport (jaj) prostě netoleruje... Podobně jako ta "ověřená" technika. ALE, zřejmě i toto si své zákazníky najde... >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
VW může být cokoliv, jen ne úplně hloupý investor. V případě AR by získal sportovní značku, technologii Multiair, podvozek pro nižší střední/střední třídu a inovativní MJ. Dodal by podvozek Pola (viz. A1), Torsen a hurá na trh....s renomé jako hrom.
U Seatu to bolí mnohem méně, protože tradice téhle značky se nedá s Alfou vůbec srovnávat a pokus VW prosadit Seat jako levnější sportovní odnož byl opravdu jen pokusem, a to nezdařeným. A co teď se Seatem dál neví ani samotní marketingoví mágové u VW.
Jednoznačne. Ja nepochybujem o tom, že pod krídlami VW by kvitla. Akurát by to asi bol koniec pre Seat, mať Alfu, Seat by bol asi na predaj. Prípadne by ho mohli ponúknuť na výmenu - Seat za Alfu + doplatok. >:-[]
Tipujem, že nakoniec tak nejak Španieli aj dopadnú - značka sa odloží ad acta a fabriky budú vyrábať Volkswageny a Škody...
Nebolo by to vôbec proti koreňom seatu- paktovať s talianmi ;-)
Ale seat v zameraní aké mu dal koncern VW akosi nemá miesto na trhu. Môžno ho zachraňujú domáce predaje, ale s ohľadom na stav miestnej ekonomiky asi nie, hm?
Ale to není špatný nápad.... Fiat je specialista na lowendy a malé stylovky, takže by mu Seat vyhovoval :-) No a Alfa by se mohla prodávat za stejně nadsazené ceny, ale pod hlavičkou koncernu VW by se tomu nikdo nedivil >:D
Chraň Bůh, aby se Alfa dostala pod křídla VW. SEATa už málem zničil a s Afou by to bylo stejné, né-li horší. A jak by případně dopadlo Ferrari, hrůza pomyslet !
SEAT je průkopník, Alfa bude následovat. Nádhernou a dobře zkonstruovanou 159 s mizerným marketingem vymění za nový model Giulia, který bude nejspíš něco ve stylu Chrysleru 300C, čili x-tý facelift masařky (rok narození 1995, ještě o 5 let dřív než A4-otec Exea :-) )
Ten 1,8TSI je mimoriadne pozoruhodný motor. Pri prvom pohľade si človek povie, že je umenie vyrobiť turbomotor, ktorý má výkon nižší ako je priemer atmosférických motorov daného objemu (popravde mi nenapadá atmo motor, ktorý by mal nižší výkon, i obstarožné francúzske 1,8 16v majú 92 kW, o atmosférickej špičke ani nehovorím).
Ale keď si človek pozrie parametre, veci sú zaujímavejšie: vrchol výkonu už pri 3650 (!) otáčkach, čo je menej, ako bežné dízle, avšak je konštantný až do (na turbo nadpriemerných) 6200 ot.
Obdobne krútiaci moment: slušných 230 Nm už pri 1500 rpm, teda tesne nad voľnobehom. Jazda s týmto motorom tak bude zrejme veľmi príjemná a pohodová. A pre tunerov ideálne východisko na ladenie (do 120-130 kW nevidím problém).
Tak to sa dá uznať, že jeho význam a prednosti sú v inej charakteristike, a zavážiť môže aj poznámka k tuningu.
Suchými číslami by TSI s objemom 1,4 a výkonom 90 kW mohol urobiť podobnú službu, aj keď ponúka o 30 Nm nižší krútiaci moment ale podobne od 1500 otáčok.
Na snímcích v té barvě je to krasavec, co? K dobře (prémiově) známému vnitřku, zejména k ergonomii nelze mít výhrad, Exeo je i rozměrově důsledně klasická nepřerostlá střední třída, a to je jedním z velkých kladů tohoto auta. Kdo chce větší vůz, musí například u Fiatu utřít nudli už před obchodem, u VW si jde koupit Superba, Passata nebi AUDI A6 ze třídy vyšší střední.
Co je na velkou pochvalu, to je nasazení nového benzínového základu. Výkon snížený na základních velmi příjemných 120 koní, přičemž všechny parametry motoru snesou ty nejnáročnější požadavky na základní střednětřídní mainstreamovou motorizaci. Celkově se tak jak benzínové tak naftové motory stávájí jasnou motivací pro budoucí kupce EXEA
Modelová variace Exea v podobě kombi je výborným mezistupněm mezi kompaktní třídou, zejména v karosářské mutaci hatchback a velkými středními esy - PASSAT, SUPERB, MONDEO.
Málo platné, s časovým odstupem lze Exeo vnímat jako dobře promyšlený tah Koncernu. Kdo čekal po designové extravaganci modelu předchozího evropské prodeje na úrovni Passata asi nedělá do aut, Exeo je v rámci koncernu jakýmsi základem střední třídy. Základem, proti němuž nemá například fiat co postavit ani z toho nejlepšího co vyrábí...
Jednu věc Seat však v toku času nenaplnil, Seat není (ostatně nikdy ani nebyl) autem s emocemi v erbu. Pokud něco, tak práci PR mágů Seatu bych velmi zřetelně nepochválil. Naopak, SEAT má bých chápán jako koncernová základní nabídka v daných třídách, a vytvářet tak obranný val odspodu, od Crom či Punt, případně od rumunské či nové korejské produkce. Samozřejmě, že do této nastalé skutečnosti promluvila výrazně i naše ŠKODA. Ano, s takovým úspěchem možná nepočitali ani koncernoví stratégové. Seat tak postupně uvolňuje v hierarchii Koncernu své místo škodovce. Nic k posměchu, naopak.
Koneckonců, avizovaný nákup Alfy Romeo Volkswagenem by tak doplnil možnou mezeru v Koncernovém portfoliu VW, neb Alfa by logicky mohla plnit úlohu levných sportovních aut, ja-li tato konfigurace ze šedesátých let vůbec ještě možná...
Avšak zpět k aktuální informaci - BRAVO EXEO :yes:
Ze všech těch ptákovin zdůrazním jen jednu: Alfa nikdy nebyla značka levných aut. Podíváme - li se na ceníky kdykoliv od 60. let, zjistíme, že Alfa vždycky stávala zhruba tolik co srovnatelné BMW a výrazně víc, než srovnatelné modely mainstreamu (Fiatu, Opelu, Fordu, VW...)
Historik už tu dlouho nebyl... ;-) projekt šedesátých let je projekt připravovaný pro sedmdesáté roky do výroby - Alfasud, alfeta apod, všechno to pro alfu však skončilo tím překrásným cabriem, nevybavuji si nyní označení modelu. Vše co bylo po tom, byly v podstatě jen brery na cenové úrovni mainstreamových modelů.
1) Alfasud a odvozené modely Sprint a koneckonců i následná 33 byla relativně malá auta s předním náhonem. Ale z nich vysloveně sportovním autem bylo jen kupé Sprint. A žádný z těchto typů nebyl nijak levný, na danou velikost to byla dost drahá auta. BMW tehdy nic konkurenčního nevyrábělo, takže tohle srovnat nejde. A třeba oproti Sciroccu 1. generace byl Sprint o kus dražší.
2) Alfetta byla o třídu výš, měla pohon zadních kol a převodovku u zadní nápravy, která byla velmi vyspělá - systém De Dion (kromě Alfy ji měly jen velkeé luxusní Opely Kapitän / Admiral / Diplomat).
Od Alfetty se pak odvozovaly typy Giulietta (2. generace, ta dnešní je ža 3.), Alfa 90, Alfa 75, Alfetta kupé resp. GTV (2. generace). Ty všechny měly velmi podobnou konstrukci (Transaxle + De Dion). A právě u těchto zadokolek je jasně vidět, že jejich ceny odpovídaly konkurenčním BMW. Např. Alfetta stála zhruba tolik co první BMW 3er (E21), Alfa 75 pak prakticky stejně jako BMW 3er (E30) atd.
3) Alfa Spider se zadním náhonem přetrvala až do 90. let ze starší generace Alf ze 60. let. To byla Giulia, GTV (1. generace) a spol., ještě s tuhou zadní nápravou. Ty ve své době konkurovaly BMW 1602 - 2002, opět za velmi podobné ceny.
Ale žádná ze zmíněných Alf rozhodně nebyla nic levného, větší typy byly na cenové úrovni BMW a i ty menší patřily mezi nejdražší auta svých kategorií.
Pohádky do sešeřené garáže. Byla to auta mainstreamu (v dnešním chápání). Alfa nedokázala navázat v sedmdesátých letech na svou minulost zejména tedy z let padesátých. Postupně se z ní tak stávala opomíjená značka, což vyústilo v osmdesátých letech až někam v takřka ke stažení se do silniční ilegality. Nevím, jaký model alfy porovnávaš s modelem BMW, asi máš na mysli tu poválečnou tříkolku...
Je mi jasné, že tě s tvou ideologií takové drobnosti jako fakta nezajímají, ale někoho to třeba zaujme.Takže ceny německých auto katalogů (na požádání zašlu do mailu kopie):
BMW 1600 (2 dveře, 1.6 litru, 85 koní): 9.280 DM
BMW 2002 (2 dveře, 2.0 litru, 100 koní): 9.980 DM
BMW 2000 (sedan 4 dveře, 100 koní): 12.680 DM
BMW 2000 TII (sedan 4 dveře, 130 koní): 14.290 DM
Čili BMW potřebuje o třídu silnější motor (1.6 proti 1.3 resp. 2.0 proti 1.6), aby dosáhl výkonu Alfy a přitom je o něco levnější.
BMW 316 (90 koní): 16.850 DM
BMW 318 (105 koní): 18.000 DM
BMW 320 (122 koní): 20.600 DM
BMW 525 (150 koní): 25.950 DM
BMW 528i (184 koní): 30.300 DM
Alfa má opět silnější motory (BMW 320 stejný výkon jako Alfa 1.8), ceny jsou srovnatelné.
BMW 318i (105 koní): 26.450 DM
BMW 320i (129 koní): 30.550 DM
BMW 325i (174 koní): 38.150 DM
BMW už skoro dohnalo náskok Italů ve výkonech motorů, ceny opět velmi podobné...
Co ty na to, GTI? Sem s tvými "důkazy" o "mainstreamové Alfě" ...
>:D >:D >:D
No plus mínus ano. Alfa měla výbavu obvykle o něco bohatší než BMW - Bavoři už od 60. let praktikovali politiku "individualizace", tedy skoro všeho za příplatek, Alfa dávala víc věcí do standardu.
Příklad: Většina Alf (přinejmenším řady se zadním pohonem) měla už od začátku 70. let pětistupňové převodovky a kotoučové brzdy na všech kolech. Alfa Spider měla oboje standardně od počátku výroby v roce 1966.
U BMW měla levnější provedení pětkové řady ještě bubny vzadu a pětikvalt za příplatek a to ještě pěkných pár let potom, o trojce ani nemluvě - tam se za pětirychlostní převodovku doplácelo ještě u levnějších typů řady E30 v polovině 80 .let.
Tak to mas trochu popletene, viz prispevek od Magistra vyse. To muzes rict i ted ze prodava za ceny nizsi nez mainstream, akorat zapomenes dodat ze ten mainstream (kdyz to lehce prezenu) je v plne vybave proti holatku premiovky.
Opravdu jsem nezkoumal detaily typu kdo měl el. ovládání oken a kdo na kličku, na to už fakt nemám chuť a čas ;-)
Nicméně myslím, že je zřetelně vidět, že Alfa už tenkrát byla na stejné úrovni s BMW a technicky dokonce v mnohém o kus dál. Takže tolik k těm nesmyslům, že by snad Alfa neměla být prémiová značka...
Do krásavca má ďaleko. Že je to prekreslená Audina, bije do očí. Ako v reáli, tak na fotkách.
Ten motor sa dá uznať - aj keď na prvý pohľad to tak nevypadá, a táto výkonová verzia sa zdá byť v portfóliu pohonných jednotiek zbytočná. Zdanie môže niekedy klamať.
Ten medzistupeň mi nepríde taký ideálny. Cena základu je (aspoň u nás) posadená tesne pod cenou Passatu 1.4 TSI.
Exeo je z núdze cnosť. Nič viac a nič menej. Prebúchaná Audina. V čom vidíš premyslenosť tohto ťahu? Iba ak v úspore nákladov na vývoj, pretože na Seate už VW prerobil naozaj dosť.
Škoda vs. Seat - vidím to podobne. Čiastočne. Momentálne si netrúfam určiť správnu pozíciu značky Seat v koncerne. Pripadá mi tam byť nejak navyše, jak piate kolo u voza. Zdá sa, že ani sám VW nevie, čo s ním.
Popravdě píši, že vnímám karoserii EXEA jako velmi povedenou - žádný výboj, jistě markanty (i) z aktuální koncernové třídní prémie. Ano je to přebouchaná audina. A co jako, vždyť právě píši, že to je přece SEAT, žádné emnoce, nýbrž klasický mainstream, kladivo na cromy a tak. To snad stačí ne?
1) Exeo nebyl promyšlený, ale jediný možný a logický tah koncernu. Rebrandovat Passat už nejde, protože by to pocítilo hlavně samotné VW podobně jako u Škody. Proto A4 B7.
2) Problém Exea spočívá v tom, že to je ještě klasická střední nenafouklá třída. Se všemi pozitivy a negativy. Tím největším negativem je, že téměř jakýkoliv hatchback nižší střední nabídne v interiéru na délku více místa. Se znakem Audi to statisíce lidí rádo přešlo...ovšem španělský znak je úplně jiná káva. Lidé, kteří kdysi dávno kupovali nejhezčí sedan nižší střední, tedy Toledo druhé generace už chodí jinam a lov nových duší se nemůže úplně povést.
Každopádně šlo o to, udržet nabídku sedanu v Seatu a to s minimálními náklady vyšlo.
Tak nejak. Fakticky som zvedavý na novú úlohu a pozíciu značky Seat v koncerne. So športovosťou to nevyšlo, s MPV-štýlom tiež nie...je to asi na hlbšie zamyslenie.
upřesnil bych - Exeo je ještě klasická ex-prémiová nenafouklá střední třída. Protože mainstreamová střední třída už v době Audi Exeo byla o půl čísla (minimálně) vetší, a prostorově ho skutečně dávala narostlá nižší, hlavně v mutacích sedan/kombi.
Ale třeba Exeo v kombíku je docela povedené. Nemá někdo čísla prodejů?
-malý vnútorný priestor - tu sa proste nedá operovať s tým, že je to síce malé, ale je to prémia a ak ti to nestačí, tak si kúp A6...
- absencia akýchkoľvek odkladacích priestorov. Neodložíš si tam okrem mobilu proste nič. Žalostne úzke kapsy vo dverách a na palubovke iba jedna polička(skôr škára), do ktorej som nedal ani peňaženku. Svoju "základnú výbavu" nosím v buzitaške a tá musela končiť buď na spolujazdcovom alebo zadnom sedadle. Stojan na poháre je doslova nebezpečný!!!!
Víme, že je vnitřní protor poplatný době svého vzniku původní A4, no, já bych to za zásadní problém nevnímal. Je to prostě základní prostorová nabídka třídy, proč ne? Někomu by třeba mohl vadit prostor vzadu u Superbu. Nevyhrocoval bych to.
Ja by som práve ten zásadný problém videl práve v tom priestore. Pokiaľ si idem kupovať mainstreaim strednú triedu, očakávam vnútorný priestor na úrovni konkurencie a nie o triedu menší. Hlavne ak sa pozrieme, že ceny začínajú cez 20t ojro. To už potom radšej Octaviu Scout a máš viacej miesta, lepší interiér, lepší pohon ...
Tohle co píšeš by platilo za předpokladu, že by tomu odpovídala cena. Kdyby cenu nastavili proti Laguně, mohlo by se o Exeu mluvit, jako základní nabídce koncernu ve střední třídě. Takhle ale ne. ;-)
Paji rozumím tomu, že nemůžeš mít přehled ovšem,a el dovol mi an tomto místě tě trochu poupravit.
1) Nemluvil sem o plynárnách, ale teplárnách a dalších soukromých investorech. Nad 200 kW zdroj o posuzování zdroje tepla nerozhoduje město, ale kraj a ten má daleko vstřícnější postoj na KGJ než město.
2) Pokud by někdy došlo k prodeji AR, tak by se jednalo o prodeji značky, jako takové, ne o prodeji technologií, tedy VW by tím konečně moderní technologie nezískalo.
3) Kde berete kluci ušatí jiostotu, že ten motor 88 kW 230 NM je 1,8TSI. Já o tom přesvědčen nejsem
4) Psát tady o parametrech motoru, že je vlastně super, je typicky GTI alibistické a samozřejmě tlučhubácké (Pepík by mě ze svých žáků radost), nebo´t v podstatě úplně stejné parametry (točivý moment a jeho průběh) by měl i ten moderní 1,4 TSI, akorát by hold na tom ten lidumilný koncern neměl tolik škváry. To je celé. Proč by pak automobily nabízeli (myslím normální) co největší hdonoty výkonu u motorů? Chápu, že fyzika není silnou stránkou zdejších "odborníků" a zneuznalých mosteckých právníků... nečekám zázraky.. Ale i malé dítě... zejména v kontextu elektromobilů, když proti nim tak brojí (když VW zatím nic takového nemá) ví, že točivý moment není to co táhne auto kupředu... tou hlavní veličinou je prostě VÝKON !!!
2) Upřímně na každý byznys musí být dva a pokud někdo po dalším ztrátovém roce položí zajímavou částku na stůl, půjde AR i s podnosy ze závodní jídelny
3) A o jaký jiný? Myslíš, že předevčírem skladník ve Wolfsburgu našel zašantročených 10.000ks 1,8 20v?
4) Doplním...výkon + náklady. Znovu opakuji, pokud se do B7 dával 1,8TFSI (nebo 2,0TFSI...jsou až na zdvih podobné), pak není jediný důvod testovat zdlouhavě nasazení 1,4TFSI pro model, který vyplňuje generační přestávku u Seatu.
"Proč by pak automobily nabízeli (myslím normální) co největší hdonoty výkonu u motorů? "
tohle bych nebral dogmaticky - některé automobilky např. nabízejí stejný motor v různých výkonových mutacích a důvody můžou být různé - pokrytí širšího spektra zákazníků, emise, spotřeba a pod.
Možná pro ně fakt bylo jednodušší (a levnější) upravit 1.8TSI než tam namontovat 1.4TSI
je podle mě slušný základ a jedna z mála věcí, které mluví pro Exeo. Ty parametry jsou sice na první pohled na turbo-jednaosmičku podívné, předpokládám ale, že průběch Nm a "atmosferická" odezva na plyn budou velmi příjemné.
Už se to řešilo kdysi a myslím, že to pořád vysvětluje proč tam je 1,8TSI a ne 1,4TSI, která má větší výkon..
Jde o to, že 1,8TSI je právě díky AUDI koncipována i pro uložení podélně což 1,4TSI není čili by se pro jednačtyřku muselo řešit nové napojení na převodovku, pohon atd.
Je to pro SEAT nejjednoudušší variana ostatně proč ne za co se stydět když ji má i nová A4. A to je krapet prestižnější vůz. Dobře, že je MPičko pryč k tomuto vozu řeklbych nedůstojná motorizace.
A ano opravdu se jedná o TSI motor s přímým vstřikováním.
SEAT má motorizace shodné s AUDI je to i ten rozdíl u 1,4TSI kdy SEAT a AUDI popř. Superb mají 92kW zbytek z portfolia má 90kW.
Pokud někdo chce kritizovat Exeo neberu mu to bylo by fajn mít na to ale skutečný názor a ne něco vyčteného z článků apod. Svezení doporučuji.
Není to SEAT jako všechny ostatní to auto je úplně jiné co do charakteristiky moc se mezi ostatní modely nehodí ale za ty nemalé peníze máte něco co je řekl bych spolehlivé, vychytané, pohodlné i na dlouhé cesty a hlavně zbytečně nedělá rozruch... zkrátka nic na předvádění. Co dneska víc po autě chcete?? Jestli cestovat přes republiku denně nebo i dál varianta je to velice komfortní..
Prodeje samozřejmě nijak nikdy valné nebudou s cenovou politikou dovozce je tohle auto za stejné peníze jako Passat v akci.. Ono třeba to auto ani vyrobit o moc levněji nejde protože jsou komponenty drahé - kvalitní tím ale nechci říct, že Passat je oproti tomu kaše.. tam je cena dána spíše počtem prodaných kusů celkově..
Exeo skutečně s minimálními náklady zajistilo pokračování angažmá Seatu ve střední třídě. Tomu autu nikdo nemůže upřít technickou i výrobní kvalitu, ale jinak je těch kompromisů prostě příliš, tedy rozhodně vzhledem k cenám, za které se to prodává.
Nedostatek prostoru pro nohy zadních pasažérů i velmi obtížný přístup k zadním sedadlům (extrémně krátké zadní dveře) byl problém už v době, kdy se to prodávalo jako A4. Důvod je jasný - motor uložený podélně před přední nápravou dává jakž takž smysl jedině při pohonu všech kol, ale ten právě Exeu nedopřáli. Jako předokolka je to úplný technický nesmysl - velmi špatné využití prostoru a příšerná nedotáčivost. Proč VW třeba nenapadlo tzv. "čínské řešení" - prodloužit o nějakých 10 cm rozvor v oblasti zadních dveří?
Ano, udělat velký Seat z Passatu by byl nesmysl, podle mně by ale bylo mnohem lepším základem odcházející generace Jetty. Proč? Díky motoru napříč má mnohem lepší využití prostoru i lepší jízdní vlastnosti. Seatovské designové markanty by se na něj taky lépe aplikovali, audina má (opět kvůli podélně uloženému motoru daleko před přední nápravou) zcela rovnou boční linii pontonu, která se se seatovským předkem a zadkem hrozně tluče.
Nemůžu si pomoct, ale "historický a nepovedený" 1,8 20V měl v roce 1996 92kw. No a v roce 2010 má 1,8 TSI 88kw. Na water turbo a přímej vstřik mi to oproti 14ti letý atmosféře připadá k pláči. O servisu po záruce nemluvě. Jako základ bych viděl zlevnění 118kw verze.
... tak pravděpodobně je to stejný motor jako jeho silnější verze 118 kW, akorát má "elektronicky" useknutou špičku výkonu. Takže by neměl být sebemenší problém jej načipovat zpět na "normální výkon".