Španělská automobilka je tu s námi takřka sedm desítek let, během kterých vyprodukovala celou řadu modelů. Ty první možná neznáte, ale jistě vám budou povědomé...
Hlavne výroba v Španielsku nezačala Fiatom 600. Ešte predtým (od r.1953) Španieli z dovezených dielov a postupne z dielov z domácej výroby montovali Fiat 1400, označený ako Seat 1400.
První Seat "vlastní" konstrukce byla Ronda. Teda vlastní... španělé ukradli Ritmo a museli se s Fiatem soudit, že ho neukradli. Soud nakonec kupodivu vyhráli. Z Rondy pak vzešla Ibiza, která ale podvozkově je v podstatě taky Ritmo.
Koukam, ze seat opravdu nikdy nebyla automobilka, ale spis tovarna, kde si z ruznych aut sestavuji sva jako z lega >:D Moc hezky priklad je druha generace Ibizy - predek z trojkoveho golfa, casti naprav z dvojkoveho, zadek a interier z Pola...
O samostatné historii automobilky Seat toho s čistým svědomím moc napsat nelze, protože fungovali jako montovna Fiatu. Nemůžu souhlasit s tím, že Bocanegra byl první samostatný výtvor Seatu...první byl Seat 133 a byl to taky pěkný bastard.
v článku by stálo za to zmínit, proč má Černá držka nasávací otvory na zadních blatnících, ačkoliv má motor vpředu. To je taky docela zajímavá historka.