Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEAT IBE v Ženevě 2010

Koncept IBE je poháněn elektřinou. Pohonná jednotka je umístěna v přídi a poskytuje největší výkon 75 kW (102 k), trvalý pak činí 50 kW (68 k).

Pokud vám tyto hodnoty připadají nízké, je nutné se zmínit o točivém momentu 200 Nm, který automobilu zajišťuje dostatečnou dynamiku. Lithium-iontové akumulátory s kapacitou 18 kWh se naopak nacházejí v zadní části.

IBE je dlouhý 3,78 m, tedy o čtvrt metru kratší než současná Ibiza. Šířka činí 1,80 m, výška 1,22 mm koresponduje s agresivními hranatými liniemi stříbřitého exponátu a dává mu ještě sportovnější nádech. Kapota je až extrémně nízká a plochá, střecha je natažena dozadu proto, aby se na zadní nouzová sedadla vešla dvojice dětí. Na voze zaujmou nejen úzké šípovité pásy předních a zadních diodových světlometů, ale také zeleně zářící loga automobilky.

Koncept má na dnešní poměry nízkou hmotnost 1000 kg, jezdí na devatenáctipalcových kolech a dle továrních údajů zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,4 s. Automobilka udává také sprint z 0 na 50 km/h za 3,4 s, za 6,3 s dokáže IBE z klidu uhánět osmdesátkou. Jeho největší rychlost je ale elektronicky omezena na 160 km/h.

Studie IBE však neslouží ani tak jako výstavní skříň techniky, jako především koncept, který naznačuje směr designu nejbližších modelů značky.